Skocz do zawartości

[stery klasyczne] długość wspornika


Dale

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Na przyszły sezon kupuję dłuższy wspornik, ponieważ mam trochę za nisko kierownicę, a nie mogę już jej więcej wyciągnąć bo linia bezpieczeństwa wyjdzie na wierzch. Przeglądając allegro zauważyłem że dłuższe wsporniki nie mają praktycznie tego kawałka rury który oddala kierownicę w przód (nie wiem jak to się nazywa), samą kierownicę mocuje się prawie dokładnie w miejscu gdzie jest śruba imbusowa wspornika. Zastanawiam się czy ma to duże znaczenie dla pozycji na rowerze i może spowodować jakieś problemy.

 

Mój obecny wspornik wygląda podobnie do tego: http://allegro.pl/wspornik-kierownicy-22-2-mm-mostek-22-2-22-2mm-i1389093457.html

A mam zamiar kupić taki: http://allegro.pl/wspornik-kierownicy-22-2-mostek-300mm-22-2-i1375964149.html

Napisano

Zastanawiam się czy ma to duże znaczenie dla pozycji na rowerze i może spowodować jakieś problemy.

 

Oczywiście, że ma znaczenie ale problemów nie powinno spowodować. Przybliży kierownicę, trochę wyprostuje pozycję i może spowodować większą czułość na ruch kierownicy. Zastanów się czy chcesz aby kierownica była bliżej, czy wyżej albo jedno i drugie. Jeżeli jeździsz rekreacyjnie po płaskim terenie, to wymiana na wspornik z drugiej aukcji na pewno Ci nie zaszkodzi.

Napisano

Myślę, że jeśli coś działa to nie trzeba tego zmieniać, a tym właśnie jest odległość kierownicy. Zależy mi jedynie na wysokości, bo przy obecnym wsporniku linię bezpieczeństwa nawet trochę widać, więc właściwie powinienem jeszcze o te pół centymetra obniżyć kierownicę, a i tak mam ją już odrobinę poniżej siodełka. Rower to uszosowiony góral, ale pozycja jak na szosówce nie jest mi potrzebna. Mojej jazdy raczej nie można nazwać rekreacyjną, ale również nie żyłuję siebie do granic możliwości, a jeżdżę po terenie dosyć górzystym, ale tylko asfalty.

Napisano

Sprawdź jaka jest różnica w długości wspornika. Jeżeli np kupisz krótszy o 20mm i podniesiesz kierownicę o 40mm, to nie powinno być problemu i chyba nawet będzie korzystne jeżeli nowy wspornik będzie odrobinę krótszy. Jeżeli nowy wspornik będzie znacznie krótszy np 40-50mm, a kierownicę podniesiesz niewiele, to już może zepsuć pozycję. Oczywiście nie znam dokładnie twoich wymagań, ale jeżeli podnosisz kierownicę, to nieznacznie krótszy wspornik nie powinien zaszkodzić. W ogóle takie zabawy z dopasowywaniem pozycji są bardzo indywidualne i nikt nie da gotowej recepty. Mi zdarzało się kupować 3 różne wsporniki zanim dopasowałem optymalną pozycję.

Napisano

Obecny wspornik ma całkowitą wysokość 15cm (do śruby imbusowej), a użyteczną (od linii bezpieczeństwa do śruby imbusowej) jakieś 8,5cm. Długość to 8cm.

Kierownica raczej z miejsca pójdzie do góry kilka centymetrów, więc myślę o takim http://allegro.pl/wspornik-kierownicy-zoom-22-2-240-mm-mostek-22-2-i1411399858.html (24cm, 6cm), ewentualnie takim http://allegro.pl/show_item.php?item=1375964826 (20cm, 8cm).

Na razie główny rower mam rozłożony na części pierwsze więc jak poskładam koła i siodełko to sprawdzę sobie dokładnie ile będzie trzeba podnieść kierę i wtedy zdecyduję się na jeden z tych dwóch.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...