Dale Napisano 13 Stycznia 2011 Napisano 13 Stycznia 2011 Na przyszły sezon kupuję dłuższy wspornik, ponieważ mam trochę za nisko kierownicę, a nie mogę już jej więcej wyciągnąć bo linia bezpieczeństwa wyjdzie na wierzch. Przeglądając allegro zauważyłem że dłuższe wsporniki nie mają praktycznie tego kawałka rury który oddala kierownicę w przód (nie wiem jak to się nazywa), samą kierownicę mocuje się prawie dokładnie w miejscu gdzie jest śruba imbusowa wspornika. Zastanawiam się czy ma to duże znaczenie dla pozycji na rowerze i może spowodować jakieś problemy. Mój obecny wspornik wygląda podobnie do tego: http://allegro.pl/wspornik-kierownicy-22-2-mm-mostek-22-2-22-2mm-i1389093457.html A mam zamiar kupić taki: http://allegro.pl/wspornik-kierownicy-22-2-mostek-300mm-22-2-i1375964149.html
cynamon Napisano 13 Stycznia 2011 Napisano 13 Stycznia 2011 Zastanawiam się czy ma to duże znaczenie dla pozycji na rowerze i może spowodować jakieś problemy. Oczywiście, że ma znaczenie ale problemów nie powinno spowodować. Przybliży kierownicę, trochę wyprostuje pozycję i może spowodować większą czułość na ruch kierownicy. Zastanów się czy chcesz aby kierownica była bliżej, czy wyżej albo jedno i drugie. Jeżeli jeździsz rekreacyjnie po płaskim terenie, to wymiana na wspornik z drugiej aukcji na pewno Ci nie zaszkodzi.
Dale Napisano 13 Stycznia 2011 Autor Napisano 13 Stycznia 2011 Myślę, że jeśli coś działa to nie trzeba tego zmieniać, a tym właśnie jest odległość kierownicy. Zależy mi jedynie na wysokości, bo przy obecnym wsporniku linię bezpieczeństwa nawet trochę widać, więc właściwie powinienem jeszcze o te pół centymetra obniżyć kierownicę, a i tak mam ją już odrobinę poniżej siodełka. Rower to uszosowiony góral, ale pozycja jak na szosówce nie jest mi potrzebna. Mojej jazdy raczej nie można nazwać rekreacyjną, ale również nie żyłuję siebie do granic możliwości, a jeżdżę po terenie dosyć górzystym, ale tylko asfalty.
cynamon Napisano 13 Stycznia 2011 Napisano 13 Stycznia 2011 Sprawdź jaka jest różnica w długości wspornika. Jeżeli np kupisz krótszy o 20mm i podniesiesz kierownicę o 40mm, to nie powinno być problemu i chyba nawet będzie korzystne jeżeli nowy wspornik będzie odrobinę krótszy. Jeżeli nowy wspornik będzie znacznie krótszy np 40-50mm, a kierownicę podniesiesz niewiele, to już może zepsuć pozycję. Oczywiście nie znam dokładnie twoich wymagań, ale jeżeli podnosisz kierownicę, to nieznacznie krótszy wspornik nie powinien zaszkodzić. W ogóle takie zabawy z dopasowywaniem pozycji są bardzo indywidualne i nikt nie da gotowej recepty. Mi zdarzało się kupować 3 różne wsporniki zanim dopasowałem optymalną pozycję.
Hetman Napisano 14 Stycznia 2011 Napisano 14 Stycznia 2011 Kup adapter i mostek ahead, dopasujesz sobie długość.
Dale Napisano 14 Stycznia 2011 Autor Napisano 14 Stycznia 2011 Obecny wspornik ma całkowitą wysokość 15cm (do śruby imbusowej), a użyteczną (od linii bezpieczeństwa do śruby imbusowej) jakieś 8,5cm. Długość to 8cm. Kierownica raczej z miejsca pójdzie do góry kilka centymetrów, więc myślę o takim http://allegro.pl/wspornik-kierownicy-zoom-22-2-240-mm-mostek-22-2-i1411399858.html (24cm, 6cm), ewentualnie takim http://allegro.pl/show_item.php?item=1375964826 (20cm, 8cm). Na razie główny rower mam rozłożony na części pierwsze więc jak poskładam koła i siodełko to sprawdzę sobie dokładnie ile będzie trzeba podnieść kierę i wtedy zdecyduję się na jeden z tych dwóch.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.