Skocz do zawartości

[korba]Czy warto wymienić na nową?


Moloch89

Rekomendowane odpowiedzi

Przecież ta korba jest rozkręcana. Nie ma sensu kupować nowej, w razie czego wystarczy same zębatki wymienić.

 

Ale to dość stary model deorki, kupiłem nawet komplet nnowych zębatek, największa i najmniejsza zębatka pasują ale środkowa już nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kupiłeś już komplet nowych to szarpnąłbym się jeszcze na średnią. Korba nie wygląda źle, ale po co na "dzień dobry" niszczyć nowy łańcuch i kasetę. Najmniejszej zębatki nie ma raczej po co wymieniać bo używa się jej tak rzadko i działają na nią tak znikome obciążenia że praktycznie się nie zużywa :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Korba nie wygląda źle, ale po co na "dzień dobry" niszczyć nowy łańcuch i kasetę.

W jaki sposób niszczyć? Przecież ta korba jest jak nowa więc ewentualna wymiana może mieć wpływ jedynie na samopoczucie właściciela bo na pracę czy trwałość napędu na pewno nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro kupiłeś komplet i zewnętrzne pasują to coś dziwnego z tą średnią. Na pewno dobrze ją zakładasz?

 

Dobrze zakładam, porównywałem już tą korbę z nowszymi i starszymi, i minimalnie sie różni przez co nowego środkowego blatu nie da się zamontować.

 

Czy ja dobrze liczę: 48z? Jaki miałeś napęd wcześniej? Może warto zmienić ze względu na przełożenia i na prześwit?

 

Korba ma być do roweru wyprawowego który składam koledze. Więc 48-36-24 jest idealne, wymarzone było by 48-36-22 ale przednia przerzutka raczej by tego nie obsłużyła.

 

Tą bym sprzedał kupił używaną lx albo deore ht2 miał wiekszą sztywność i mniejszą masę.

Sztywność i masa nie mają znaczenia w tym wypadku, najważniejsza jest bezawaryjność.

 

 

P.S.

senjiro to od Ciebie na allegro kupiłem ramie korby, i rogi bo też jesteś z Gliwic i masz podobny nick do gościa z allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zostaw to co jest, wygląda świetnie. Choć zastanawiam się, jakie on prędkości chce na tym "wyprawowym" ciężkim rowerze osiągać - 50km/h marszowa :) ?

Czy poprzedni napęd nie był czasem na gwintowanym wolnobiegu?

 

Aha, nie masz się tak co martwić o zużycie korb - zębów na koło jest dużo więcej niż w kasecie, więc nie dziwi jej dobry stan, obciążenie się równomierniej rozkłada i średnie obciążenie zęba w czasie też jest mniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zostaw to co jest, wygląda świetnie. Choć zastanawiam się, jakie on prędkości chce na tym "wyprawowym" ciężkim rowerze osiągać - 50km/h marszowa :) ?

Czy poprzedni napęd nie był czasem na gwintowanym wolnobiegu?

 

Na zjazdach 48 się przydaje chodź i tak przy 70km/h zaczyna brakować.

 

Poprzedni napęd też był na kasecie

Dokładnie taki jak tu http://www.koga.com/uk/bike.asp?collectionid=3&segmentid=4&id=33510&FullSpecs=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...