Moloch89 Napisano 13 Stycznia 2011 Napisano 13 Stycznia 2011 Kupiłem już nowy łańcuch i kasetę Deore 9rz, czy warto wymienić również tą korbę aby za szybko nie zjechać nowych części. Czy stan tej korby jest jeszcze odpowiedni dla nowego łańcucha?
afly Napisano 13 Stycznia 2011 Napisano 13 Stycznia 2011 Powiedziałbym nawet, że ta korba wygląda "świetnie" - osobiście bez obaw założyłbym nowy łańcuch i kasetę.
Mod Team Odi Napisano 13 Stycznia 2011 Mod Team Napisano 13 Stycznia 2011 Korba niewiele odbiega od nowej więc nie ma sensu wydawać kasy. Jednak na pytanie czy warto odpowiadam tak Zawsze warto sprawić sobie trochę radości wymieniając sprzęt, pod warunkiem, że fundusze pozwalają
Moloch89 Napisano 13 Stycznia 2011 Autor Napisano 13 Stycznia 2011 Dzięki, Większą radość sobie sprawie jak zaoszczędzę trochę kasy na inne części
Mod Team sznib Napisano 13 Stycznia 2011 Mod Team Napisano 13 Stycznia 2011 Przecież ta korba jest rozkręcana. Nie ma sensu kupować nowej, w razie czego wystarczy same zębatki wymienić.
Moloch89 Napisano 13 Stycznia 2011 Autor Napisano 13 Stycznia 2011 Przecież ta korba jest rozkręcana. Nie ma sensu kupować nowej, w razie czego wystarczy same zębatki wymienić. Ale to dość stary model deorki, kupiłem nawet komplet nnowych zębatek, największa i najmniejsza zębatka pasują ale środkowa już nie.
senjiro Napisano 13 Stycznia 2011 Napisano 13 Stycznia 2011 Jeśli kupiłeś już komplet nowych to szarpnąłbym się jeszcze na średnią. Korba nie wygląda źle, ale po co na "dzień dobry" niszczyć nowy łańcuch i kasetę. Najmniejszej zębatki nie ma raczej po co wymieniać bo używa się jej tak rzadko i działają na nią tak znikome obciążenia że praktycznie się nie zużywa
Fenthin Napisano 13 Stycznia 2011 Napisano 13 Stycznia 2011 Skoro kupiłeś komplet i zewnętrzne pasują to coś dziwnego z tą średnią. Na pewno dobrze ją zakładasz?
Hetman Napisano 13 Stycznia 2011 Napisano 13 Stycznia 2011 Czy ja dobrze liczę: 48z? Jaki miałeś napęd wcześniej? Może warto zmienić ze względu na przełożenia i na prześwit?
Mod Team Odi Napisano 13 Stycznia 2011 Mod Team Napisano 13 Stycznia 2011 Korba nie wygląda źle, ale po co na "dzień dobry" niszczyć nowy łańcuch i kasetę. W jaki sposób niszczyć? Przecież ta korba jest jak nowa więc ewentualna wymiana może mieć wpływ jedynie na samopoczucie właściciela bo na pracę czy trwałość napędu na pewno nie.
senjiro Napisano 13 Stycznia 2011 Napisano 13 Stycznia 2011 Jeśli ząbki w korbie są lekko wyrobione to automatycznie rozciąga Ci to nowy łańcuch. W tym przypadku może faktycznie nie będzie to tak odczuwalne, ale trzeba mieć na względzie taki fakt.
Pr5Rider Napisano 13 Stycznia 2011 Napisano 13 Stycznia 2011 Tą bym sprzedał kupił używaną lx albo deore ht2 miał wiekszą sztywność i mniejszą masę.
Moloch89 Napisano 13 Stycznia 2011 Autor Napisano 13 Stycznia 2011 Skoro kupiłeś komplet i zewnętrzne pasują to coś dziwnego z tą średnią. Na pewno dobrze ją zakładasz? Dobrze zakładam, porównywałem już tą korbę z nowszymi i starszymi, i minimalnie sie różni przez co nowego środkowego blatu nie da się zamontować. Czy ja dobrze liczę: 48z? Jaki miałeś napęd wcześniej? Może warto zmienić ze względu na przełożenia i na prześwit? Korba ma być do roweru wyprawowego który składam koledze. Więc 48-36-24 jest idealne, wymarzone było by 48-36-22 ale przednia przerzutka raczej by tego nie obsłużyła. Tą bym sprzedał kupił używaną lx albo deore ht2 miał wiekszą sztywność i mniejszą masę. Sztywność i masa nie mają znaczenia w tym wypadku, najważniejsza jest bezawaryjność. P.S. senjiro to od Ciebie na allegro kupiłem ramie korby, i rogi bo też jesteś z Gliwic i masz podobny nick do gościa z allegro.
Hetman Napisano 13 Stycznia 2011 Napisano 13 Stycznia 2011 To zostaw to co jest, wygląda świetnie. Choć zastanawiam się, jakie on prędkości chce na tym "wyprawowym" ciężkim rowerze osiągać - 50km/h marszowa ? Czy poprzedni napęd nie był czasem na gwintowanym wolnobiegu? Aha, nie masz się tak co martwić o zużycie korb - zębów na koło jest dużo więcej niż w kasecie, więc nie dziwi jej dobry stan, obciążenie się równomierniej rozkłada i średnie obciążenie zęba w czasie też jest mniejsze.
Moloch89 Napisano 14 Stycznia 2011 Autor Napisano 14 Stycznia 2011 To zostaw to co jest, wygląda świetnie. Choć zastanawiam się, jakie on prędkości chce na tym "wyprawowym" ciężkim rowerze osiągać - 50km/h marszowa ? Czy poprzedni napęd nie był czasem na gwintowanym wolnobiegu? Na zjazdach 48 się przydaje chodź i tak przy 70km/h zaczyna brakować. Poprzedni napęd też był na kasecie Dokładnie taki jak tu http://www.koga.com/uk/bike.asp?collectionid=3&segmentid=4&id=33510&FullSpecs=1
Hetman Napisano 14 Stycznia 2011 Napisano 14 Stycznia 2011 Tylko że tam jest 44 . No ale jak masz zapotrzebowanie to się nie czepiam, przyzwyczaiłem się że większość ludzi robi na wyrost z wyobraźni.
Moloch89 Napisano 14 Stycznia 2011 Autor Napisano 14 Stycznia 2011 Hetman miał na myśli starą korbę z linka
Hetman Napisano 14 Stycznia 2011 Napisano 14 Stycznia 2011 W linku: Crank set Shimano LX FC-M570, 44x32x22 teeth with chain-ring guard, crank length 170 mm
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.