Skocz do zawartości

[klamki shimano Shimano Alfine BR-S500] Usuwanie luzów.


seker1995

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Posiadam hamulce i klamki Shimano Alfine BR-S500. W klamkach zauważyłem, że jest luz (góra-dół). Czy w moim przypadku pomoże ten sposób ???

 

qs7kspu93dal_t.jpg

 

Dodam, że w klamce rusza się element oznaczony numerem 1, oraz od dołu ten oznaczony numerem 2 (czarny).

 

Jak to naprawić??? Czy da się ewentualnie dokupić te elementy i wymienić ??

 

Pozdrawiam,

Bartek

 

:EDIT: Pełny rozmiar obrazka http://tinypic.pl/qs7kspu93dal .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jaki nit? Tam jest bolec z małym rowkiem na środku w który wchodzi mała śrubka na imbus zapobiegając wypadnięciu bolca. Najpierw trzeba tą śrubkę odkręcić, potem stuknąć kilka razy w bolec (od dołu) i wypadnie. Potem można go oczywiście włozyć z powrotem (zawsze od góry) zakręcić tą mała śrubkę i jest jak było.

Swoją drogą seker1995 duży masz ten luz? Klamki powinne mieć minimalny luz roboczy. Niestety teflonowe podkładki się wycierają i luz się z czasem powiększa, wtedy warto się bawić w podkładki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W lewej jest minimalny i to mi nie przeszkadza, ale w prawej jest większy .... Z tego co mi się wydaje, to Ty (sznib) mówisz o bolcu, który na rysunku zaznaczyłem numerem 3 ??? A tam, luz jest minimalny.... Przede wszystkim występuje on na tym bolcu co zaznaczyłem numerem 1 i tej plastikowej części z numerem 2, ale tylko tej od dołu, ta u góry siedzi dobrze.

 

:EDIT: Oczywiście ten bolec z numerem 3 znajduje się pod "obudową".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Chodzi o bolec który oznaczyłeś jedynką. Na tym schemacie:

http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponents/BL/EV-BL-M585-2410_v1_m56577569830608737.pdf

ma numerek 6, a teflonowe podkładki to 7 i 8, natomiast śrubka trzymająca bolec na miejscu to 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Od wewnętrznej strony klamki masz śrubkę regulującą odległość klamki od kierownicy (też na mały imbus). Wykręć ją na maxa tak żeby klamka była najbliżej kierownicy jak się da. Teraz jak wciśniesz bez problemu powinieneś dostać się do śrubki trzymającej bolec, czyli 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...