GozDD Napisano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 Witam wszystkich forumowiczów Jako, że nie znalazłem "testu" w/w produktu stwierdziłem, że warto coś takiego dodać. Po zakończonym poprzednim sezonie miałem dość zwyczajnych pancerzy, które po 100km podróży w błocie skutecznie zapychały się nim i uniemożliwiały szybką zmianę przełożeń - ba! trzeba było użyć sporej siły żeby zmienić bieg. Odżałowałem trochę kasy - bo jakby nie patrze to sporo jak na niczym się w sumie nie wyróżniające pancerze - i kupiłem ów zestaw od Shimano. Z rabatem zapłaciłem 79zł. Pierwsze wrażenie pozytywne, wszystko solidnie wykonane i zapakowane. Jednak po chwili zacząłem się zastanawiać jak założyć uszczelnienia linek... ale jak to czasami bywa, olśnienie przyszło po przeczytaniu "instrukcji". Niestety, montaż okazał się dość kłopotliwy. Same pancerze są stosunkowo sztywne, więc trzeba uważać, żeby przy okazji nie połamać końcówek z uszczelnieniami. Problem jest również docięcie ich na odpowiednią długość. Nawet sporej wielkości kleszcze nie dają sobie z nimi rady, a nawet jak nam się uda to mamy popękaną osłonę pancerza na długości 2-3cm. Wyjściem okazuje się szlifierka kątowa z tarczą 1mm. Jednak tutaj też trzeba uważać żeby nie ciąć za szybko bo efekt będzie taki sam jak przy poprzedniej metodzie. Mimo małych trudności udało mi się wszystko złożyć do kupy. Czas na jazdę. Manetki (triger'y) SRAM SX-5, przednia zmieniarka Shimano SLX FD-M660, tylna SRAM SX-5. Wyjazd na drogę, wrzucam kolejne biegi, wszystko działa sprawnie, szybkość zmiany podobna do poprzednich pancerzy. Jednak wielkie zaskoczenie przy redukcji. Nie trzeba wkładać w to prawie żadnej siły, zero oporu stawianego przez linki. Po przejechaniu prawie 50km trasy w dość nie sprzyjających warunkach nie zauważyłem żadnego spadku sprawności działania. Uszczelnienia zdają swój egzamin. Podsumowywując, gdy tylko ten zestaw się zużyje kupuje drugi taki sam. Wcale nie żałuje wydanych pieniędzy na "głupie" pancerze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dogwill Napisano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 (edytowane) To właśnie jest potwierdzeniem tego, że nawet najlepsza manetka z topową przerzutką spięta złym pancerzem i linkami nie będzie działała idealnie. Edytowane 13 Stycznia 2011 przez Dogwill Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RadekSki Napisano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 Takie pytanko do osób mających porównanie: jak to się ma do zwykłego pancerza pociągniętego na całej długości linki od manetki do przerzutki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GozDD Napisano 13 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 To właśnie jest potwierdzeniem tego, że nawet najlepsza manetka z topową przerzutką spięta złym pancerzem i linkami nie będzie działała idealnie. Dokładnie. Dopóki nie założyłem tych pancerzy nie wiedziałem nawet, że moja przerzutka może tak dobrze działać Takie pytanko do osób mających porównanie: jak to się ma do zwykłego pancerza pociągniętego na całej długości linki od manetki do przerzutki ? Pod względem odporności na zabrudzenie raczej na pewno lepiej wypadnie pancerz na całej długości. Jeżeli jednak chodzi o działanie to lepiej wypadnie XTR - mniej pancerza, mniejszy opór (tarcie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uraz Napisano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 Nawet sporej wielkości kleszcze nie dają sobie z nimi rady, a nawet jak nam się uda to mamy popękaną osłonę pancerza na długości 2-3cm. Wyjściem okazuje się szlifierka kątowa z tarczą 1mm. Strach czytać jakie masz pomysły... Jak już byłeś skłonny wydać 80 zł (swoją drogą przepłaciłeś grubo) na pancerze to mogłeś się też szarpnąć na serwis za 15 zł w którym by ci wszystko docięli równiutko i ułożyli tak jak trzeba. Takie pytanko do osób mających porównanie: jak to się ma do zwykłego pancerza pociągniętego na całej długości linki od manetki do przerzutki ? Nie da się "pociągnąć" pancerza przerzutkowego na całej długości. W układzie zamkniętym pancerza jest tyle co zawsze ale tam gdzie w otwartych układach jest goła linka idzie liner czyli taka cienka rurka a w niej dopiero linka. Różnica jest taka że XTR który jest dobrze uszczelniony obniża znacząco problem zapychania się pancerzy a układ zamknięty go eliminuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GozDD Napisano 13 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 Strach czytać jakie masz pomysły... Jak już byłeś skłonny wydać 80 zł (swoją drogą przepłaciłeś grubo) na pancerze to mogłeś się też szarpnąć na serwis za 15 zł w którym by ci wszystko docięli równiutko i ułożyli tak jak trzeba. Grubo przepłaciłem? W internecie do dostania za 65zł + wysyłka wychodzi 75zł. 1. Kupując w sklepie mam towar od razu 2. Wolę dać zarobić znajomemu sklepowi. Jeżeli chodzi o docinanie. Kleszczami spora ilość osób docina, poza tym nawet wspomina o tym instrukcja (tylko trzeba "zmienić" kształt końcówki na okrągły Dlaczego szlifierka kątowa jest zła? Docięte równo i ładnie więc czemu nie? Montaż w serwisie... 1. Nie wiem jak w innych miastach ale u mnie drożej niż 15zł. 2. Pojawia się problem jak rower tam wstawić - bez linek nie dojadę, MPK stwarza problemy przy transporcie rowerów, a samochodu nie posiadam. Takie "małe" OT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RadekSki Napisano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 Nie da się "pociągnąć" pancerza przerzutkowego na całej długości. W układzie zamkniętym pancerza jest tyle co zawsze ale tam gdzie w otwartych układach jest goła linka idzie liner czyli taka cienka rurka a w niej dopiero linka. Różnica jest taka że XTR który jest dobrze uszczelniony obniża znacząco problem zapychania się pancerzy a układ zamknięty go eliminuje. Albo mi się wydaje albo się nie zrozumieliśmy. Śmiem twierdzić, że się da pociągnąć pancerz na całej długości bez linerów itp. Sam osobiście mam zastosowane takie rozwiązanie i jak na razie nie narzekam. Jeśli popełniłem jakąś herezję lub błąd uzasadniony jakimiś kwestiami technicznymi prosiłbym o wytłumaczenie. Chodziło mi o porównanie wlaśnie z takim rozwiązaniem jak opisałem bo różnica w kosztach jest ogromna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uraz Napisano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 Grubo przepłaciłem? W internecie do dostania za 65zł + wysyłka wychodzi 75zł. 1. Kupując w sklepie mam towar od razu 2. Wolę dać zarobić znajomemu sklepowi. Kupiłem miesiąc temu za 54 z wysyłką także 79 "ze zniżką" to niemało. Jeżeli chodzi o docinanie. Kleszczami spora ilość osób docina, poza tym nawet wspomina o tym instrukcja (tylko trzeba "zmienić" kształt końcówki na okrągły Dlaczego szlifierka kątowa jest zła? Docięte równo i ładnie więc czemu nie? Spora ilość osób wbija miski sterów młotkiem co nie znaczy że tak trzeba robić. Do docinania pancerza jest specjalne urządzenie. No może za dużo powiedziane. Specjalnie wyprofilowany obcinacz. Nie zgniata pancerza, nie powoduje jego pękania ani nie strzępi oplotu który trze później o linkę. Wiem że można dociąć go czym się chce ale jak już się inwestuje w drogi pancerz to można też zapłacić za profesjonalne docięcie. Montaż w serwisie... 1. Nie wiem jak w innych miastach ale u mnie drożej niż 15zł. 2. Pojawia się problem jak rower tam wstawić - bez linek nie dojadę, MPK stwarza problemy przy transporcie rowerów, a samochodu nie posiadam. Takie "małe" OT. Jestem na 100% pewny że nawet by 15 zł nie wzięli od Ciebie za przycięcie pancerza choćbyś mieszkał w Warszawie. W przeciwnym wypadku zmień serwis. A co do twojego drugiego problemu ... wystarczy że w domu poświęcisz 5 minut na wstępne ułożenie pancerze, pozaznaczasz gdzie go trzeba przyciąć i przy pierwszej lepszej okazji jak będziesz niedaleko jakiegokolwiek serwisu zajdziesz i dasz mechanikowi do przycięcia ... Śmiem twierdzić, że się da pociągnąć pancerz na całej długości bez linerów itp. Sam osobiście mam zastosowane takie rozwiązanie i jak na razie nie narzekam. Ja jeszcze nie widziałem ramy w której przez przelotkę od linki przerzutkowej da się przepchnąć pancerz : ) Daj zdjęcie to zobaczymy co masz na myśli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RadekSki Napisano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 (edytowane) Czy ja powiedziałem, że przepchałem pancerz przez przelotkę ? Przelotki po prostu zignorowałem a pancerz jest do ramy przypięty plastikowymi zipami. Poniżej przykładowe fotki ramy, w której przez przelotkę da się przepchać linkę: http://portal.bikeworld.pl/rower/artykul:a15/6361/Ghost+EBS1+-+funbike+na+co+dzień/ Edytowane 14 Stycznia 2011 przez RadekSki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uraz Napisano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 Nie przyszło mi do głowy że można pancerze przerzutkowe przypiąć zipami obok przelotek. Odpowiadając na twoje wcześniejsze pytanie jedyna różnica jaka zapewne występuje to waga. Pancerze są ciężkie ale nie sądzę żeby zwiększały tarcie albo pogarszały pracę układu. A ten Ghost faktycznie ma możliwość poprowadzenia pełnych pancerzy na całej długości co nie zmienia faktu że jest to rzadko spotykane rozwiązanie. Niemniej jednak nieźle wyszukany przykład : ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 4 Lutego 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Lutego 2011 W rowerach AM/Enduro czy do jazdy Ex coraz częściej spotyka się tylko przelotki do puszczenia pancerza po całości. Np. w moim Poisonie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
razorjack Napisano 29 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 Ja jeszcze nie widziałem ramy w której przez przelotkę od linki przerzutkowej da się przepchnąć pancerz : ) Daj zdjęcie to zobaczymy co masz na myśli. np. Scott Genius - prowadzi sie pancerz po calej dlugosci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Basiq Napisano 1 Marca 2012 Udostępnij Napisano 1 Marca 2012 Ja jeszcze nie widziałem ramy w której przez przelotkę od linki przerzutkowej da się przepchnąć pancerz : ) Daj zdjęcie to zobaczymy co masz na myśli. Wychodzi na to, że malutko widziałeś... mój Cube seryjnie ma prowadzenie pancerza na całej długości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 2 Marca 2012 Udostępnij Napisano 2 Marca 2012 A dla tych co nie mają takiego rozwiązania a chcieli by pancerz w całości puścić można kupić takie o: http://velo.pl/produkty/?m=1&pk=%&id=1401 przy czym to bardziej do hamulcowych pancerzy ale jak się zakombinuje to się zrobi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
razorjack Napisano 2 Marca 2012 Udostępnij Napisano 2 Marca 2012 A dla tych co nie mają takiego rozwiązania a chcieli by pancerz w całości puścić można kupić takie o: Velo | Części i akcesoria | Accent | Gripper I przy czym to bardziej do hamulcowych pancerzy ale jak się zakombinuje to się zrobi Jagwire tez ma podobne akcesoria, przylepiane itp, co tam komu potrzeba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 2 Marca 2012 Udostępnij Napisano 2 Marca 2012 A dla tych co nie mają takiego rozwiązania a chcieli by pancerz w całości puścić można kupić takie o: Velo | Części i akcesoria | Accent | Gripper I przy czym to bardziej do hamulcowych pancerzy ale jak się zakombinuje to się zrobi super patent. Jak ktoś ma prowadzenie linek po górnej rurze, to można sobie pięknie nogę rozwalić o sterczący uchwyt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
razorjack Napisano 3 Marca 2012 Udostępnij Napisano 3 Marca 2012 noge kazdy moze sobie rozwalic o co tylko chce kierownica, rama, amortyzator, platformy, a moze kamien - do wyboru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Basiq Napisano 3 Marca 2012 Udostępnij Napisano 3 Marca 2012 Oczywiście, że może - ale nie wyobrażam sobie mieć "takie coś" wystające z ramy bo wystarczające jest to, że mogę sobie nogę rozwalić o "kierownica, rama, amortyzator, platformy, a moze kamien"... kolejnych potencjalnych punktów urazowych mi nie potrzeba (zwłaszcza, że wygląda naprawdę niebezpiecznie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 3 Marca 2012 Udostępnij Napisano 3 Marca 2012 Panowie nie bierzecie jednego pod uwagę można to ułożyć na płasko, a nie jak pokazane na fotce w pionie. Wówczas raczej małe prawdopodobieństwo zahaczenia. Z resztą jeżdżę już kilkanaście lat i nie uszkodziłem nogi o górną rurę (ale może ze mną jest coś nie tak ), a przede wszystkim dałem to jako ciekawostkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
razorjack Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 no wlasnie chcialem zauwazyc, ze trzeba byc nieudacznikiem zeby sobie cos uszkodzic, ale wtedy uszkadzasz sie o wszystko - np. kraweznik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
detonator Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 Wracając do zestawu linek, pancerzy i systemu uszczelnień. Miałem obawy na początku, czy ta czarna powłoka z linek nie zejdzie i nie zapcha pancerzy. Nic nie zeszło, także duży plus. Pancerze. Tu w zasadzie bez wielkiej filozofii. Pancerz jak pancerz. Twardy, z gęstym oplotem. Końcówki uszczelniające. Nie miałem nigdy innych, więc te wydają mi się całkiem dobre i świetnie spełniają swoje zadanie. Po roku użytkowania, linki nie były pordzewiałe. Ogólnie, komplet wydaje się wart swojej ceny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 A dla tych co nie mają takiego rozwiązania a chcieli by pancerz w całości puścić można kupić takie o: Velo | Części i akcesoria | Accent | Gripper I przy czym to bardziej do hamulcowych pancerzy ale jak się zakombinuje to się zrobi Używałem tego rozwiązania. niczego sobie nie rozwaliłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2012 Używałem kompletu do przerzutek i hamulców. Pancerzyki są w zasadzie tanie z metra. Linka jest czarna, ale szybko robi się metaliczna. Nie podobają mi się zakończenia linek z noskiem. Są wykonane z plastiku i w mojej ramie zaczęły się deformować.Skutecznie utrudniały pracę linki. Te zakończenia powinny być metalowe. W podobnej cenie (jak nie taniej) wychodzi zakup lekkich pancerzy Niro (wprawdzie nieco gorszych, ale ponad 2x lżejszych!) oraz świetnie wykonanych linek Niro. Różnica wagowa? 130g vs 70g. Na XTR trochę się zawiodłem. Liczyłem na wyższa jakość, a tu takie po prostu przeciętne zestawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi