wojtek164 Napisano 13 Stycznia 2011 Napisano 13 Stycznia 2011 Witam, zamierzam zmienić dyscyplinę z dirt/street na XC - wypady w góry, jazda po asfalcie, później może maratony. Mam rower Unibike Underground Zone One i takie moje pytanie czy rama z tego roweru nadaje się na początek przygody z XC czy lepiej zainwestować odrazu w nową ramę XC (myślałem nad Cube LTD, Atenttion). Rama ma rozmiar wg producenta 14"
kubek20 Napisano 13 Stycznia 2011 Napisano 13 Stycznia 2011 Według mnie lepiej zainwestować w inną ramę, ta ma mały rozmiar i i zupełnie inną geometrię nie nadającą się do XC.
C00BA Napisano 13 Stycznia 2011 Napisano 13 Stycznia 2011 prosta odpowiedz: nie. No chyba ze masz jakies 160cm wzrostu max
wojtek164 Napisano 13 Stycznia 2011 Autor Napisano 13 Stycznia 2011 prosta odpowiedz: nie. No chyba ze masz jakies 160cm wzrostu max Okej rozumiem dobitną odpowiedź. A słyszałem że jak zaczyna się przygodę z XC to należy przede wszystkim zainwestować właśnie w dobrą ramę i dobrego amora, a reszte wymieniać z czasem, na ile to jest prawdą? I czy pożądna rama to marka? czyli w przypadku Cube, płaci się za markę nie za jakość, bo z nią różnie bywa. Może jest marka która mimo niskiej cena ma w ofercie porządną ramę?
Mod Team bogus Napisano 13 Stycznia 2011 Mod Team Napisano 13 Stycznia 2011 Najważniejsze to mieć dobrą bazę do rozbudowy, a baza to jak napisałeś rama, koła i amortyzator. To czy płacisz za ramę (technologię itp.) czy za markę zależy od tego co to dokładnie za rama. Moim zdaniem warto szukać firm które nie wypuszczają rowerów seryjnych na rynek lub są mało popularne. Takie firmy to np. Accent czy No Saint (to propozycje z niższej półki cenowej).
Loki997 Napisano 14 Stycznia 2011 Napisano 14 Stycznia 2011 dokładnie jak napisali ci wyżej że ta rama się do tego nie nadaje, a rama,koła i amor to 3 najważniejsze rzeczy w rowerze. Szukaj czegoś nowego w sklepie lub rynek wtórny, można znaleźć całkiem fajne ramy w dobrych cenach.
wojtek164 Napisano 14 Stycznia 2011 Autor Napisano 14 Stycznia 2011 dokładnie jak napisali ci wyżej że ta rama się do tego nie nadaje, a rama,koła i amor to 3 najważniejsze rzeczy w rowerze. Szukaj czegoś nowego w sklepie lub rynek wtórny, można znaleźć całkiem fajne ramy w dobrych cenach. Szukam, szukam, ale właściwie to sam nie do końca wiem czy chce bardziej sportowy charakter czy nie, jaka geometria będzie dorba. ciężko mi sie zdecydować na konkretną ramę, podobają mi się Cube'y ale słyszałem że nie są jakieś rewelacyjne jeśli chodzi o jakość, do tego są cięzkie i stosunkowo drogie... A może są jakieś tzw "uniwersalne" ramy?
Fenthin Napisano 14 Stycznia 2011 Napisano 14 Stycznia 2011 Podstawowe pytanie brzmi - ile możesz przeznaczć na tę ramę? Dobra rama znanego producenta na pewno będzie droższa niż ta, która mimo iż wcale nie będzie gorsza, będzie jednak sprzedawana przez mniej znaną firmę. Nie ma czegoś takiego jak uniwersalna rama - albo sport albo rekreacja. Koniec.
wojtek164 Napisano 15 Stycznia 2011 Autor Napisano 15 Stycznia 2011 Myślę że na ramę może przeznaczyć 400-500zł, 600zł gdyby to była jakaś naprawdę solidna rama i warta tej ceny. No dobra albo sport albo rekreacja, ale która ma większą tolerancję? Czy kupić ramę do rekreacji i śmigać nią też na sportowo czy kupić sportową i śmigać też rekreacyjnie. może coś takiego?
C00BA Napisano 15 Stycznia 2011 Napisano 15 Stycznia 2011 Takie propozycje ode mnie http://lemonbike.eu/product_info.php?products_id=1264, http://velo.pl/produkty/?m=1&pk=%&id=2192
wojtek164 Napisano 15 Stycznia 2011 Autor Napisano 15 Stycznia 2011 No muszę powiedzieć że ten No Saint mnie zaciekawił dość przystępna cena tylko jak z jakością? El Niño raczej jak dla mnie odpada (nie podobają mi się górne prowadzenia linek) a może Corratec X-Vert Motion ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.