Skocz do zawartości

[rower] Czy można zwrócić do sklepu?

Maciass2112

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam :)

Hmmm mam problem. A mianowicie parę dni temu zakupiłem rower, wydawało się że będzie ok, sprzedawca też mówił że dany rozmiar będzie dobry, ale już w domu tak dokładnie się przymierzałem i przymierzałem i jak tak na niego patrzę to mam mieszane uczucia... I tak od tych 4 dni mam wątpliwości. Boję się że okaże się niewypałem. Wiem, wiem moja wina może za bardzo się pospieszyłem z kupnem, ale co mam teraz robić? Nie mam doświadczenia z rowerami, po przejażdżce próbnej czulem się ok, po przymiarkach w sklepie ogólnie wydawał się być ok, może ciut za duży. No ale przymiarki w sklepie a w domu na spokojnie to co innego. A teraz sam nie wiem... Mam ogromne wątpliwości i kompletny brak pewności czy to jest dobry wybór tak by posłużył kilka lat. W rowerze stojąc nad rurą mam właściwie luz ok.1-2cm, siodełko na wysokości kierownicy i noga prosta gdy pedał jest na samym dole. Gdy trzeba będzie zatrzymać rower to wydaje mi się że będę się czuć niepewnie, bo między rurę nie skoczę z wiadomych powodów, a przechylić rower na bok by mieć pewne podparcie też będzie chyba ciężko... W każdym razie nie wiem nie mam pewności czy będzie ten rower ok, a chciałbym aby trochę mi posłużył. Fakt że nie planuję szaleństw na rowerze, ale od czasu do czasu chciałem pojechać do jakiegoś lasu czy w góry, ogólnie jednak przeważać będzie pewnie asfalt. Ale co teraz można zrobić czy w sklepie przyjęli by zwrot nieużywanego towaru?

Napisano

A o jakim rowerze mowa?

Generalnie jezeli kupiles za duzy rozmiar, i to dzieki zachecie sprzedawcy, mozna sprobowac argumentu niezgodnosci towaru z umowa.

Umowa w tym przypadku to sprzedaz towaru przydatnego do uzytku. Przydatnosc jak rozumiem jest watpliwa.

Tyle ze jezeli tak naprawde nie objechales roweru to ta watpliwosc jest poki co niezweryfikowana, wiec nie nastawialbym sie na natychmiastowy sukces, jezeli w ogole.