Skocz do zawartości

Marin Mount Vision PRO (2008)


lukes

Rekomendowane odpowiedzi

Nazwa: Marin Mount Vision PRO (2008)

Data dodania: 21 czerwiec 2010 - 22:29

Właściciel: lukes

 

 

Krótki opis: Nie podano

 

 

Zobacz: Zobacz rower

 

A skąd ja tu w mani lekkości?

Mój rower nie ma nic wspólnego z manią lekkości - żaden z komponentów nie był dobierany pod kątem wagi.

 

Po prostu miał mi sprawić mnóstwo frajdy z jazdy - co cały czas z powodzeniem czyni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :)

 

Fajna ramka, powodzenia w budowie!

 

Tarcze to Hope - spokojnie do dostania w wielu kolorach.

Ja zamawiałem u chłopaków z Centrum Rowerowego. Polecam.

Ogólnie - polecam hamulce Hope. Wcześniej miałem elixiry, ale dopiero teraz wiem co to prawdziwy i pewny hamulec :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hope są straaasznie drogie. Ja celuję w coś w okolicach Magura Marta lub niżej.

 

Czy tarcze w hamulcach tarczowych są identycznej grubości i szerokości, tzn. można spokojnie żenić tarcze jednego producenta z zaciskami innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ja wiem czy takie drogie?

Patrząc na ofertę znanego serwisu aukcyjnego, Magura Marta Sl z tarczami 1550zł kpl, Hope Tech X2 z tarczami - 1660zł komplet.

Ale nie namawiam :)

 

Co do tarcz - musisz zobaczyć jakie tarcze do jakich hamulców, bo bywają kłopoty czasami.

Miałem przez chwilę tarcze Hope z elixirami - musiałem przypiłować lekko zacisk hamulca, żeby mocowanie nie haczyło, ale działały lepiej niż na oryginalnych tarczach avida.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykla Magura Marta bez SL da sie znalezc taniej. Najdrozsze jest to SL :-) Przeczytalem historie budowy twojego roweru na zupelnie innym forum rowerowym i jestem pod wrazeniem. Wyglada na to, ze czeka mnie mnostwo zabawy. Na razie obawiam sie, czy nie kupilem za duzej ramy. Rozmiar M a mam 174 cm. Wedlug tabelek na stronie Marina M jest akurat na mnie, ale... kupowalem w ciemno bez przymierzania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

co do hamulców - rzeczywiście nie zwróciłem uwagi że są tańsze wersje marty :)

 

Amorek pracuje świetnie, zadziwia jego sztywność biorąc pod uwagę oś 9mm - zdaje się że podwójna korona robi swoje.

 

Co do czarno-białego - wersje 2010 są już mocno wylajtowane, bardziej XC niż trail i trochę cierpi na tym sztywność wahacza (co dla ciężkich jeźdźców jak ja ma ogromne znaczenie). To nie dla mnie. W 2011 roku dość dokładnie podzielono linię i Mount Vision ponownie jest wszechstronnym ścieżkowcem, a lajtowe rowery zyskały swoją grupę w ramach oferty Marina.

Są one więc coraz bardziej wyspecjalizowane - od ściganckiego XC przez ścieżkowe All Mountain, Enduro, FR do ciężkiego DH włącznie.

 

Swoją drogą po moich doświadczeniach z Marinem - polecam w ciemno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Czy tarcze w hamulcach tarczowych są identycznej grubości i szerokości, tzn. można spokojnie żenić tarcze jednego producenta z zaciskami innego?
I tak, i nie :D. Tarcze różnią się grubością (np. Hope pływające 1,6mm; zwykłe 2mm). Średnica potrafi się różnić o kilka mm, nie każde zaciski to zaakceptują, wyższa/niższa tarcza inaczej zużywa klocki itp. Musisz podać konkret, no i w innym dziale...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Rowerek dorobił się drugiego zestawu kół.

Tym razem są "krosiarskie", na twarde nawierzchnie i ubite ścieżki - Mavic Crossride z kasetą SLX i oponami Maxxis Wormdrive 1.9. Do tego tarcze XT na alu pająku i łańcuch, żeby się równomiernie z kasetą zużywał (SRAM 971 bodajże).

 

Nie chciało mi się przekładać opon na moich obręczach (są cholernie wysokie i dość ciężko to idzie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

 

Fotka na nowych kółkach - myślałem że będzie gorzej

Rower aż niżej stoi na tych oponkach w porównaniu do Nobby Nic 2.25 :)

 

image_url-128030-1300639518.jpg

 

Tak wyglądają oponki:

 

image_url-128030-1300639538.jpg

 

Naprawdę fajne kółka muszę przyznać. Oczywiście tak jak w Crossmax'ach usunąłem naklejki - nienawidzę ich

A opona robi niesamowite wrażenie na asfalcie - tego mi było trzeba. Teraz wieczorne jazdy w celu nabierania kondycji będą o wiele przyjemniejsze.

W góry oczywiście założę Crossmaxy z Nobby Nic'ami

 

A tak wygląda nowy kokpit:

 

image_url-128030-1300639714.jpg

 

Kierownica jest bardziej gięta do tyłu i udało mi się jeszcze lepiej dopasować pozycję na rowerze do swoich preferencji.

Co prawda przy tak szerokiej kierownicy możnabsię pokusić o ciut krótszy mostek - ale jak na razie nie widzę takiej potrzeby.

 

Jeździ mi się świetnie, jako uniwersalny rower do wszystkiego - rewelacja.

Wkrótce wyjazd w prawdziwe góry - najpierw polskie, potem Alpy. Więc pracuję nad kondycją :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...