Waler Napisano 10 Stycznia 2011 Napisano 10 Stycznia 2011 Witam Zastanawiam sie nad zakupem tej oto ramy http://allegro.pl/carbon-rama-mtb-1145g-full-karbonowa-18-disc-i1390102021.html Chcialbym poznac wasze opinie, nie boje sie czy rama peknie, interesuje mnie geometria. Osobiscie uwazam ze efektywna dlugosc rury gornej jest dla mnie ok. (Na chwile obecna jezdze na mbike evo 19') Jednak nie znam sie na tym w takim stopniu jakim bym chcial. Zalezy mi na niskiej wadze, ladnym wygladzie ale przede wszystkim na funkcjonalosci ramy. Nie stac mnie na spece za 3 kola pozdrawiam.
sivydym Napisano 10 Stycznia 2011 Napisano 10 Stycznia 2011 Nie boisz sie ze pęknie to kupuj - w czym problem - geometria prawie jak 0.Nine...
Rulez Napisano 10 Stycznia 2011 Napisano 10 Stycznia 2011 Rama 18" jest o 10 mm krótsza oraz o 20 mm niższa , ma też o 10 mm mniejszą bazę kół , a to wszystko razem świadczy, że nie będzie tak samo. Teraz zastanów się, na ile pasuje Ci rama Mbike 19".
adii22 Napisano 10 Stycznia 2011 Napisano 10 Stycznia 2011 W sumie kwota, za którą stoi ta ramka, nie jest mała. Przemyśl to czy faktycznie warto, czy lepiej nie kupić jakiegoś markowego carbonu, po wcześniejszym dozbieraniu pieniążków
Waler Napisano 10 Stycznia 2011 Autor Napisano 10 Stycznia 2011 Rulez, twoje porownanie jest do 0.nine czy do evo ?(podejrzewam ze evo) Podana miara dl. rury gornej to nie efektywna dl rury gornej, takze podejrzewam ze bedzie identyczna co w evo. Tak na evo jezdzi mi sie dobrze acz kolwiek troche przednie kolo na podjazdach podskakuje do gory. Jednak jezeli chodzi o prowadzenie wydaje mi sie byc ok. Lubie gdy rura podsiodlowa jest krotka, rura gorna wtedy jest w 1 lini - ladnie to wyglada, nie robi mi roznicy czy bede mial dluga sztyce. Mam 2 pytania Im mniejsza baza kol tym .. ? Jaka jest roznica gdy (czytamy z geometrii ramy, link dalem wyzej) dlugosc G jest wieksza albo mniejsza? Jaka jest roznica jakby glowka miala dl 130 a jaka jak 150 ?
Rulez Napisano 10 Stycznia 2011 Napisano 10 Stycznia 2011 Nie wiem co podejrzewasz, podałem jasno porównanie do Evo - krótsza efektywnie o 10 mm , nższa o 20 mm , mniejsza baza kół o 10 mm I nie ważne jak to wygląda, tylko jak biker jest "wyważony" w ramie, jak kupujesz ramę do szpanu, nie nastwaiając się na efektywność w terenie to w sumie wszystko jedno co kupisz. Mniejsza baza kół = większa zwrotność, lecz przy żle dobranym rozmiarze nerwowość w terenie. Nizsza główka sterowa = większe obciążenie przdniego koła - czyli lepszy na podjazdach, bardziej nerwowy na zjazdach, przy niższej główce łatwiej zasprintować na stojąco.
ukaniex Napisano 10 Stycznia 2011 Napisano 10 Stycznia 2011 Na ebay.com taką ramę dostaniesz za +/- 300$ więc nie warto dawać komuś zarabiać kupując na miejscu.
Waler Napisano 10 Stycznia 2011 Autor Napisano 10 Stycznia 2011 Wsumie bardziej pasowala by mi rama 20' bo jest o ten 1 cm wieksza jednak pytanie czy 3cm w dl glowki to nie zbyt wielka roznica ? Nie wiem jak dl mam rure od reby.
Rulez Napisano 10 Stycznia 2011 Napisano 10 Stycznia 2011 Zmierz na jaką wysokość masz podkładki pod mostkiem, wtedy będziesz wiedział, jeśli mają 3 cm. można założyć bez podkładek.
Waler Napisano 11 Stycznia 2011 Autor Napisano 11 Stycznia 2011 16- 120 18- 130 20- 160 wyjatkowo zj****** .. Brakuje mi 1cm, 2 podkladki kazda ma 1cm. Any idea? A co by bylo gdyby rura sterowa byla za krotka o 1 cm ? Nie wiem czy rama ma zintegrowane stery czy tez nie. Jezeli tak to zaoszczedzam ten 1 cm.
Rulez Napisano 11 Stycznia 2011 Napisano 11 Stycznia 2011 Zdrowy rozsądek podpowiada, odpuścić tą ramę ...
tasior Napisano 11 Stycznia 2011 Napisano 11 Stycznia 2011 rozumiem z jednej strony niechęć do "no name" ale mówiąc krótko czytałem kiedyś podobne opinie na temat polskiej marki Peritus że to słaby wybór, jeżdżę dla Peritusa na ich rowerach od roku, nie że zachwalam markę ale niema z nią żadnych problemów.uważam, iż większość no name ram są po prostu kupione gdzieś na lewo z zakładu produkcji, uważam również, że owe "markowe" carbony są w większości robione gdzieś w tajlandii czy innych azjatyckich ośrodkach i nie różnią się znacząco. dobrze było by sprawdzić ją na żywo ale nie można popadać w paranoję, że jak nie pomalowana to znaczy że szajs. Ps. zawsze można z no name zrobić markową ramę u dobrego lakiernika
ukaniex Napisano 11 Stycznia 2011 Napisano 11 Stycznia 2011 Peritus to "no name" tylko brandowany ;-). Nie rozumiałem nigdy tego podejścia... jak z azji to gówno, kiedy ludzie zrozumieją, że taniej jest wyprodukować ramę np. Kross'a na Tajwanie, pomalować i przysłać do Polski niż zrobić to wszystko w kraju przy zachowaniu tej samej jakości.
senjiro Napisano 11 Stycznia 2011 Napisano 11 Stycznia 2011 rozumiem z jednej strony niechęć do "no name" ale mówiąc krótko czytałem kiedyś podobne opinie na temat polskiej marki Peritus że to słaby wybór, jeżdżę dla Peritusa na ich rowerach od roku, nie że zachwalam markę ale niema z nią żadnych problemów.uważam, iż większość no name ram są po prostu kupione gdzieś na lewo z zakładu produkcji, uważam również, że owe "markowe" carbony są w większości robione gdzieś w tajlandii czy innych azjatyckich ośrodkach i nie różnią się znacząco. dobrze było by sprawdzić ją na żywo ale nie można popadać w paranoję, że jak nie pomalowana to znaczy że szajs. Ps. zawsze można z no name zrobić markową ramę u dobrego lakiernika Te ramki wcale nie są kupowane na lewa tylko normalnie bo kosztują po 300$. Na forumszosowym roztrząsali ostro ten temat i sposoby zamawiania tak żeby uniknąć opłaty za cło. Generalnie odbywa się to w ten sposób że rama lub inny komponent wysyłany jest jako tzw. " próba produkcyjna" lub po prostu zaniżana jest jej wartość. Ja do ram no-name nic nie mam, poza tym nie uważam też żeby zrobienie zwykłej ramy carbonowej (nie mówimy o hi- endach) było jakąś wykwintną sztuką, której nie mogło by się nauczyć małe skośnookie dziecko z dalekiego wschodu. Rama oczywiście przetrwa też wiele, ale jeśli nie daj boże Ci strzeli to szukaj potem pana Fong Fu lub innego, który Ci ją wysłał lub kłoć się z kimś z allegro. Jak to mówi mój znajomy sprzedawca w sklepie ten dodatek jaki płacimy kupując ramę to marka (w zależności od pozycji na rynku cena może być wyższa i niższa) i cena "świętego spokoju". Peritus to "no name" tylko brandowany ;-). Nie rozumiałem nigdy tego podejścia... jak z azji to gówno, kiedy ludzie zrozumieją, że taniej jest wyprodukować ramę np. Kross'a na Tajwanie, pomalować i przysłać do Polski niż zrobić to wszystko w kraju przy zachowaniu tej samej jakości. Ot i Peritus - http://www.e-hongfu-bikes.com/
netta1987 Napisano 11 Stycznia 2011 Napisano 11 Stycznia 2011 na LB jest o takich ramach już niezły wątek i pojawiło się także ciekawe info że przy zamówieniu 20szt. można zamówić mocowanie pm hamulca linki puszczane wewnętrznie dowolne malowanie czyli zrobić rower naprawdę wyglądający na profesjonalny
Rulez Napisano 11 Stycznia 2011 Napisano 11 Stycznia 2011 Akurat w tym wypadku nie chodzi o jakość ramy , tylko o jej geometrię, 18" jest za małe, 19" jak na ramę XC ma baaardzo wysoką główkę sterową
ukaniex Napisano 12 Stycznia 2011 Napisano 12 Stycznia 2011 A może są to ramy przeznaczone do jeżdżenia płaskich, niedziurawych, jak wisła szerokich szosach mazowsza? Ha!
tasior Napisano 12 Stycznia 2011 Napisano 12 Stycznia 2011 wiele z Nas pewnie by się zdziwiło jakie markowe ramy wychodzą z jednej fabryki razem z wszystkimi "no name"
senjiro Napisano 12 Stycznia 2011 Napisano 12 Stycznia 2011 ja tam się nie dziwie akurat, zrobią partie dla meridy, przerwa na fajeczke i tłuka no-namy, a potem coś innego:)
sivydym Napisano 12 Stycznia 2011 Napisano 12 Stycznia 2011 Niezła teoria Z Meridą akurat łatwo byłoby to stwierdzić - przecinasz no name i jesli rury są podzielone na komory to od nich... A prawdopodobnie jest to jakaś manufaktura i tyle... i naprawdę nie wiem skąd się bierze to typowe polskie myślenie co robi pracownik po fajrancie, bo chyba my już jesteśmy innym pokoleniem...
senjiro Napisano 12 Stycznia 2011 Napisano 12 Stycznia 2011 Merida to był przykład akurat. Co do robienia ram carbonowych to bardzo dużo filmików na ten temat krąży na youtubie. Nie jest to generalnie jakiś skomplikowany proces tyle że jak do wszystkiego trzeba mieć infrastrukturę. Nie wiem według jakich standardów pracują dalekowschodnie firmy, ale chyba nikt mi nie powie że na boku na własny koszt sobie trochę ramek nie natłuką, które potem sprzedają jako no-name
Waler Napisano 12 Stycznia 2011 Autor Napisano 12 Stycznia 2011 Panowie, prosil bym o powrot do tematu Nie boje sie ze peknie - mowi sie trudno, oczywiscie nie szastam gotowka na lewo i prawo, mam swiadomosc ze jest taka mozliwosc i ze bede musial sie urzerac jednak kto nie ryzykuje nie zyskuje. Chodzi o sama geometrie w/w ramy. Jednak tak jak Rulez podpowiada, poki co odpuszcze sobie te rame. Swoja droga PERITUS jest polska firma ?
tasior Napisano 12 Stycznia 2011 Napisano 12 Stycznia 2011 Tak Peritus to polska marka, ramy sciagniete z wschodu okuwane sa w osprzet Srama w polsce. ceny bardzo przystepne, gwarancja jak najbardziej, jezdze juz troche na ich rowerze jak na razie nie widze problemow, geometria mi bardzo odpowiada a cena bardzo przystepna. jesli bedziesz mial wiecej pytan co do samego roweru, jego wad i zalet, czy jesli ktos chcialby go zobaczyc to w trojmiescie niema problemu, jak cos napisz prv to pogadamy. Ps. do Wawy tez bede sie wybieral takze nawet w stolicy mozna sie spotkac
Sol Napisano 12 Stycznia 2011 Napisano 12 Stycznia 2011 Peritusa ujezdza Zamana. W Bb albo MR byl kiedys test, gdzie napisali dwa slowa o samej firmie.
tasior Napisano 12 Stycznia 2011 Napisano 12 Stycznia 2011 w MR czy BB byl test samych ram Peritusa jak i carbo komponentow JAGU, dodatkowo w MR byl tez test kierownic szosowych roznych firm zamocowanych do ramy peritusa. Nie wynoszac Peritusa na oltarze, mozna jednak stwierdzic iz owy "no name" jest sprzedawany w polsce z gwarancja i mozliwoscia osobistego obejrzenia. Ps. C.Zamana ujezdza Peritusa w wersji full, jak na razie nie narzeka
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.