bmarekb Napisano 9 Stycznia 2011 Napisano 9 Stycznia 2011 Chyba wreszcie się przełamię i zacznę sam pielęgnować o piasty i bębenek - dotychczas oddawałem rower do serwisu. Widziałem parę tematów jak to robić i chyba najpierw postaram się to zrobić na swoim starym rowerze a jak zobaczę że rezultaty są dobre to zacznę tak pielęgnować swój nowiutki rower, bo boję się że jak rozkręcę piastę to nie będę wiedział jak ją złożyć. Jakie trzeba mieć narzędzia do konserwacji piasty i bębenka??? Powiedzcie mi jeszcze jakie smary najbardziej polecacie do tych zabiegów - słyszałem że niezawodny jest ŁT-43 A co proponujecie do smarowania linek??? Czasem też pasuje je przesmarować. A co najbardziej polecacie do łańcucha??? Ja zawsze brałem olej silnikowy, ale nie wiem czy to dobrze. I jak często czyścicie i smarujecie łańcuch??? Czy suport też się jakoś smaruje, czy używa się aż się posypie, wymiana i jazda na nowo???
Fenthin Napisano 9 Stycznia 2011 Napisano 9 Stycznia 2011 Temat o bębenku jest o jedną czy dwie pozycję niżej, więc... a piasta? Jeśli łożyska maszynowe - płaski klucz o odpowiednim rozmiarze i wymieniasz po prostu łożyska, jeśli kulki - klucze do konusów+klucz płaski do kontrowania i ŁT-43. Wiesz, ŁT-43 jest o tyle dobry, że nadaje się do tych zastosowań, a jest zdecydowanie tańszy od innych, specjalistycznych specyfików. O linkach się nie wypowiadam. Do łańcucha z tych droższych i bardziej rowerowych produktów zielony Finish Line lub Rohloff. A taniej - smar do pilarek (np. Pilarol) + strzykawka do dozowania. Co ile zależy od wielu zmiennych - przy jeździe po asfalcie zawsze można wiecej przejechać, w terenie zależnie od tego, czy jest sucho, czy sporo błota. W zasadzie dopóki nie słychać łańcucha, nie ma sensu go smarować. Chyba, że wybierasz się na dłuższą wyprawę lub akurat czyścisz kasetę/korbę. Pomijam tu zimę, gdzie smarowanie praktycznie po każdej jeździe, a w przypadku jazdy po mieście dosłownie po każdej (sól). Nie ma sensu trozkręcać suportu. I tak zazwyczaj są tam łożyska, których się nie rozbiera. Więc do zajechania i nowy suport lub nowe łożyska, jeśli da się wymienić.
kubek20 Napisano 10 Stycznia 2011 Napisano 10 Stycznia 2011 Jaką masz piastę ? (w np. Shimano inaczej ściąga się bębenek niż w Novatecu). Serwis piasty Shimano masz opisany tu http://endurorider.pl/SPRZET%20SERWIS/manuale/525/525_serwis.html (pamiętaj, aby na końcu mocno skontrować mocno konusy, inaczej może ci się samoczynnie skręcić w czasie jazdy). Do łożysk, tak jak Fenthin wsponiał- ŁT-43. Linki smaruję tym, co mam pod ręką, i tak szybko się tam dostaje syf i nie ma korzyści z jakichś lepszych olejów. Do łańcucha-Eko Green Oil, Pilarol, Vexol lub inne podobne.
Hetman Napisano 10 Stycznia 2011 Napisano 10 Stycznia 2011 Smary do pilarek mają tyle wspólnego z rowerem, że w nazwie też są do łańcucha... Muszę coś skrobnąć w przyklejonym wątku.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.