emuv Napisano 9 Stycznia 2011 Napisano 9 Stycznia 2011 Witam, Posiadam obecnie kross'a a6 2009 disc, piasty joytech, obręcze ALEXRIMS X-2100. Zastanawiałem się nad wymianą kół, gdyż te są dosyć ciężkie i pewnie spowalniają rower. Dodam, że z obręczą jak i piastą nie mam żadnych problemów (są szczelne, dobrze chodzą), aczkolwiek słyszałem że wymiana kół na lepsze (a przede wszystkim piast) może przyczynić się do większego przyśpieszenia i "łatwiejszego" pedałowania. Z piast słyszałem tylko, że dobra jest dt 240s (potrzebuję pod tarczę na 6 śrub), natomiast obręcz to chyba najlepiej jakaś z Mavi'ca np. Mavic-XC717, czy xc719. Ważę ~70 kg, rower ~12 kg. Na temat szprych nie wiem natomiast nic ;p. Może lepiej kupić gotowe koła? Zależy mi na wytrzymałości i oczywiście żeby dobrze się kręciło.
Mod Team durnykot Napisano 9 Stycznia 2011 Mod Team Napisano 9 Stycznia 2011 Wymiana kół na lżejsze skutkuje mniejszą masą rotowaną, co może ale nie musi przełożyć się na lepsze przyśpieszanie. Zdecydowanie lepsze efekty da wymiana opon na lżejsze i posiadające niższe opory toczenia. Piasty DT Swiss zbierają pochlebne opinie- 240 jest bardzo dobrym produktem ,ale sama cena tej piasty znacznie przekracza Twój budżet ( 240 na przód to kwota ok. 600 pln , tył 2 razy więcej), za który nic ciekawego ( czyli lekkiego i wytrzymałego) nie kupisz. Na Twoim miejscu tą kwotę przeznaczyłbym na lekkie opony i dętki .
jasskulainen Napisano 9 Stycznia 2011 Napisano 9 Stycznia 2011 za 600zl mozna kupic mavic crossride albo fulcrumy red metal 5
emuv Napisano 9 Stycznia 2011 Autor Napisano 9 Stycznia 2011 Mi chodziło o 600zł na KOŁO a nie oba Na razie kupię jedno, a potem drugie. Najlepiej zjechać do 500, ale 600 też przeżyje. Dętki mogę wymienić powiedzcie tylko jakie, ale opony z tego co wiem lżejsze łatwo się zdzierają. Z przodu mam od kupna schwalbe smart sam 2.1, a z tyłu wymieniłem na geax saguaro 2.0 (pełny kevlar), może nie są super lekkie ale bardzo wytrzymałe i świetnie trzymają się w terenie, więc jeśli mam kupować schwalbe furious fred żeby dojechać szybciej do sklepu po bułki (bo nigdzie dalej z nimi nie odważę się jechać) to mija się to z celem.
TocaS Napisano 9 Stycznia 2011 Napisano 9 Stycznia 2011 Fakt opony masz dobre choć można kupić jeszcze lżej. Dętki np Schwalbe XXLite czy ultralite nazw dokładnie nie pamiętam ale używałem przy wadzę 90 kg dawały radę. Co do kół przy Twojej wadzę na tył: - obręcz mavic XC717 180-200 zł - piasta novatec NT-D712 250-280 zł - szprychy 36 Sapim Race 2-1,8-2 komplet z nyplami 75 zł czarne wyjdą więcej przód Tak samo piasta D711 cena do 160 zł i tu już 32 szprychy.
emuv Napisano 9 Stycznia 2011 Autor Napisano 9 Stycznia 2011 Hmm, a jakie opony (ważne żeby trwałe) i lżejsze byś proponował? Kiedy te się zajeżdzą to wymienię. http://centrumrowerowe.pl/005316/Inne-kolo_tylne_xc717_d712sb_DT_revolution/Produkt.aspx - znalazłem coś takiego, tylko że z innymi szprychami i cena trochę z sufitu chyba? Mam pytanie też o samą piastę - czy jest w miarę cicha i bezawaryjna? (w porównaniu do tego co mam - joytech). Czy http://centrumrowerowe.pl/009971/Novatec-D712SB_piasta_tylna_6_srub_wszystkie_wersje_i_kolory/Produkt.aspx to to samo co d712? (ew. co oznacza skrót sb ;p). Napisałeś żebym kupił 36 szprych, 32 nie wystarczy?
TocaS Napisano 9 Stycznia 2011 Napisano 9 Stycznia 2011 Wygląda na tą samą nie wiem co kryje się pod oznaczeniem SB. Co do samej piasty na razie u mnie przynajmniej sprawuję się dobrze i o ile kiedyś mi ją polecano tu na forum jak i w sklepie, to znajdzie się też ktoś kto stwierdzi, że piasta szybko złapała luzy bo łożyska się wykończyły. Serwis piasty jest prosty łożyska i bębenki dostępne bez problemu. Co do hałasu, trudno powiedzieć czy jest głośna, nie zwracam na to uwagi. Te 36 szprych na tył będzie pewniejsze choć nie wiem jak jeździsz. Chyba, że dasz 32 ale niecieniowane, z tym się zawsze borykam. Z oponami różnie bywa, jeden uszkodzi drugi jest zadowolony. Na tył może Schwalbe RaRa na przód RoRo są różne wersje i każda waży inaczej. Z Geaxa też można coś poszukać.
emuv Napisano 9 Stycznia 2011 Autor Napisano 9 Stycznia 2011 No kiedy zmieniałem opony słyszałem o tym rara-roro, ale nie kupiłem ich ze względu na ich szybkie zużywanie się, a przyznam że lubię czasem zahamować ostrzej Geax zdaje się niezniszczalny, a smart sam na przodzie po 3500 km wygląda jak nowy, ani razu dętki nie musiałem wymieniać. Zastanawiałem się, czy może od razu nie wziąć takiego kompletu? http://allegro.pl/super-kola-novatec-dt-swiss-xr-400-1590g-disc-i1391890352.html (inne obręcze - ale jak czytałem nawet lepsze, bo "miękkie" więc łatwiej wycentrować, nie wiem czy to prawda). Jeśli nie to wezmę taki zestaw jak pisałeś. Zastanawiałem się też czy może jednak lepiej do d240s nie dopłacić? I jeszcze jedno takie pytanie bardziej subiektywne - czy warto wkładać 1000-1200zł w koła ważące około 1590g, wymieniając obecne 2250 gram - tzn czy różnica będzie odczuwalna? Bo nie chcę potem znowu wymieniać ich na jeszcze droższe bo nie czuję różnicy. Sorry za mnogość pytań
miskov17 Napisano 9 Stycznia 2011 Napisano 9 Stycznia 2011 Za 1200zł masz koła <1400g (novatec d711/712, ztr alpine, sapim laser), zdobycie lżejszych będzie bardzo kosztowne. Wtedy masz w porównaniu do obecnych różnicę ponad 850g, a to na kołach już konkretny wynik. W dodatku na obręczach ztr bardzo łatwo zrobić zestaw bezdętkowy, wprawdzie waga podobna jak w najlżejszych dętkach ale temat kapci będzie Ci obcy. A ilość szprych nie jest równoznaczna z większą wytrzymałością - wszystko zależy od dobrego zaplotu.
TocaS Napisano 9 Stycznia 2011 Napisano 9 Stycznia 2011 No z tymi szprychami biorę pod uwagę swoją osobę, mam z tyłu mavica717 i wymaga centry przy 36 ale 90kg wagi. Obręcz ZTR Alpine to 300 zł, myślałem o nich ale troszkę drożej go to wyniesie. Chyba, że widziałeś gdzieś komplet kół ZTR za 1200 zł.
emuv Napisano 9 Stycznia 2011 Autor Napisano 9 Stycznia 2011 Wielkie dzięki, a te ztr alpine nie będzie zbyt słaba do ostrzejszej jazdy? (nie do jakiś skoków czy coś, ale jednak). Co do zaplotu to mam zaprzyjaźniony sklep na miejscu, facet zna się na rzeczy, ale czy mogę mu ufać w tym że umie to zrobić dobrze, czy jest to tak trudne że bezpieczniej gdzieś wysyłać koła gdzie się tym głownie zajmują? No i od razu zapytam jakie są zalety systemu bezdętkowego oprócz braku kapci, bo kiedyś się nasłuchałem że to "zło". Dodam, że mam jakąś kasetę srama 9 rzędową raczej nie z tych najdroższych, a gdzieś było że niektóre piasty "nacinają?" kasety, czy to jedna z tych? Kółka kupię jak się sezon zacznie, bo teraz nie chcę ich katować po śniegu i soli i zrobię recenzję/porównanie do poprzednich.
emuv Napisano 12 Stycznia 2011 Autor Napisano 12 Stycznia 2011 Jak coś to dalej czekam na odpowiedź i w między czasie wykiełkowało bardzo ważnie pytanie http://allegro.pl/no-tubes-ztr-alpine-330g-i1380016666.html znalazłem tutaj informację, że max 45 psi dla opony 2.0. Czyli jakieś 3,1 bara. Na tyle mam zawsze 3,9-4,2; z przodu 3,6-3,9 więc nie wyobrażam sobie jazdy na 3 barach. Czy można nagiąć te zalecenia np do 3.5-3.6 bez strachu, czy lepiej brać jednak inną obręcz (o mavicu niestety usłyszałem, że coś się sypie i nie da się już potem normalnie koła wycentrować).
marcinusz Napisano 12 Stycznia 2011 Napisano 12 Stycznia 2011 No z tymi szprychami biorę pod uwagę swoją osobę, mam z tyłu mavica717 i wymaga centry przy 36 ale 90kg wagi. Ja przy wadze 88-97 kg przez ostanie 3 lata ujeżdżałem koła na 32 szprychy i nie skarżyły się. Minimalnie drugi zestaw na mavicach XM117, ale to obręcz 3 razy tańsza od 717 i technologicznie gorsza... A autor tematu waży tylko 70 kg. 36h absolutnie niepotrzebne.
miskov17 Napisano 12 Stycznia 2011 Napisano 12 Stycznia 2011 TocaS Obręcze 600zł, piasty 400zł, szprychy 160zł, nyple 40zł Choć przy Twojej wadze raczej skłaniałbym się ku Crestom, niewiele cięższe a teoretycznie wytrzymalsze od Alpine. P.S Tutaj są w dobrej cenie - wychodzi ~260zł (alpine w tej samej cenie), przesyłka o ile dobrze wiem darmowa. emuv 4 bary w terenie?! Nie dość, że trzęsie jak cholera to i opony mają mniejszą przyczepność. Widzisz, cały szkopuł w systemie bezdętkowym polega na jeżdżeniu na niskim ciśnieniu, jeśli tego nie wykorzystasz to faktycznie bez sensu kupować obręcze ztr.
emuv Napisano 12 Stycznia 2011 Autor Napisano 12 Stycznia 2011 Wiem, że większość woli opony z mniejszym ciśnieniem, ale ja przyzwyczaiłem się już do super-twardych. Zresztą jeżdżę około 40% asfalt/60% teren. A na asfalcie z 4 barami jest odczuwalna różnica, zaś w terenie najwyżej trochę trzęsie. Przyczepność mnie tak sobie już interesuję, bo z techniką coraz lepiej. Teraz też cały czas jeżdżę po lodzie, oczywiście też na 4 barach więc w terenie tym bardziej sobie poradzę. Skoro nie ztr to jakie? Zależy mi bardziej na wytrzymałości niż wadze (bo co mi po lekkich obręczach które będę musiał centrować co tydzień). Obecne alexrims przeżyły nie taki delikatny wypadek z samochodem i wielokrotne zderzenia z prędkością ok. 30 km/h z wysokimi krawężnikami i nic im nie jest, więc podobnej wytrzymałości oczekuję w kompromisie z wagą. Ważne jednak by też nie przesadzić w drugą stronę i nie kupować pancernych obręczy, zresztą ja sam coraz mniej ważę.
TocaS Napisano 12 Stycznia 2011 Napisano 12 Stycznia 2011 Ja przy wadze 88-97 kg przez ostanie 3 lata ujeżdżałem koła na 32 szprychy i nie skarżyły się. Minimalnie drugi zestaw na mavicach XM117, ale to obręcz 3 razy tańsza od 717 i technologicznie gorsza... A autor tematu waży tylko 70 kg. 36h absolutnie niepotrzebne. To musisz spokojnie jeździć. Mam 717 na tyle i 36 szprych DT 2.0 po dwóch mocnych wyjazdach w terenie koło będę musiał wycentrować.
emuv Napisano 12 Stycznia 2011 Autor Napisano 12 Stycznia 2011 A skaczesz? Bo ja co prawda dosyć ostro jeżdżę, ale 0 skakania. Jak nie to będę musiał pewnie m719, bo mocniejsza a nie chce ciągle centrować koła.
kubek20 Napisano 12 Stycznia 2011 Napisano 12 Stycznia 2011 Bierz 32 szprychy, to głównie kwestia dobrego zaplotu a TocaS pewnie mógł mieć trochę luźne szprychy. Koło będzie pod tobą na pewno dość mocne na 32 szprychach, mój ojciec waży 96 kg i jezdzil na moich kołach (32 szprychy i dt revo/mavic xm117 z tyłu, z przodu richman/kellys draft) i nic z nimi nie było po wypadzie w ostrzejszy teren. Z XC717/XR400 też myślę że nie będziesz miał problemu.
emuv Napisano 12 Stycznia 2011 Autor Napisano 12 Stycznia 2011 Ok to wezmę tego novateca (piasty) i mavica xc717 pod 32 szprychy - tylko właśnie jakie szprychy i nyple ostatecznie wziąć? Btw. Ile złożenie tego wszystkiego (od 1 koła) może kosztować? A i oczywiście jeśli ktoś ma mimo wszystko inne propozycje (obręcze/piasty) proszę pisać. Byłem też w rowerowym, proponowano mi jakąś piastę o wadze praktycznie takiej samej jak ta novateca nieco droższej, za to bardzo łatwo się ją rozkłada. Jakaś amerykańska firma na P, tylko nie wiem czy sprzedawca po prostu nie chce opchnąć tego co ma.
miskov17 Napisano 12 Stycznia 2011 Napisano 12 Stycznia 2011 Novateca też się bardzo prosto rozkłada; imbusem 5mm Co do szprych, proponuję sapim d-light - cena przyzwoita a i wytrzymałość na dobrym poziomie. Części masz typowe; tutaj powinni Ci je złożyć porządnie i w dobrej cenie.
TocaS Napisano 13 Stycznia 2011 Napisano 13 Stycznia 2011 Czasami się zdarzy, że jest w drodze jakaś hopka i wyskoczę z niej. Ale tu prędzej koło załatwiłem na zjeździe po korzeniach. Przeanalizowałem to i rozmawiałem wczoraj ze znajomym jeszcze, pod Twoją wagę 717 i 32 szprychy spokojnie. Historia mojego koła z tyłu jest długa za pierwszym razem koło zostało złożone tak sobie i wpadając w zapadniętą studzienkę z prędkością 25 km/h (slicki 1.1 7bar) wygiąłem obręcz 717 i ta nadawała się do wyrzucenia, druga obręcz ta sama została złożona na tych samych szprychach ! Bo koło potrzebne było na "gwałt". Teraz myślę też czy nie zmienić szprych. I zastanawiałem się nad Sapim Force 2.2-1.8-2.0.
marcinusz Napisano 13 Stycznia 2011 Napisano 13 Stycznia 2011 To musisz spokojnie jeździć. Mam 717 na tyle i 36 szprych DT 2.0 po dwóch mocnych wyjazdach w terenie koło będę musiał wycentrować. Albo to Ty jeździsz bardzo niespokojnie To jest kwestia techniki jazdy i umiejętności poszanowania sprzętu. Nie ocenimy tego przez wymianę zdań na forum. W każdym razie mnie koła woziły po górach i w dwóch wyścigach (te drugie, które wymagały minimalnego centrowania).
grzesiek Napisano 14 Stycznia 2011 Napisano 14 Stycznia 2011 podepnę się pod temat,szukam coś podobnego,i mam pytanie: http://www.sklep.bikestacja.pl/product_info.php?products_id=18302 czy ten zestaw wytrzyma 80-83 kg żywekj wagi ? bo jest tam podane do 80 kg ?
nabial Napisano 14 Stycznia 2011 Napisano 14 Stycznia 2011 wytrzyma...ale raczej niedlugo wypadaloby dac mocniejsze szprychy cieniowane z 2.0 do 1.8 i jakas obrecz +50gram, chocby i dt http://www.sklep.bikestacja.pl/product_info.php?cPath=296_38_102_128_302&products_id=3926
grzesiek Napisano 14 Stycznia 2011 Napisano 14 Stycznia 2011 ok..tu jest chyba takie same : http://allegro.pl/super-kola-novatec-dt-swiss-xr-400-1590g-disc-i1391890352.html i to już wytrzyma moją wagę ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.