Skocz do zawartości

[rower] Ktora oferte kross A4/A6 wybrac?


garrapata

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

jestem zupełnie zielony w sprawach rowerowych, ale bardzo chciałbym zacząć naprawdę dużo jeździć (obecnie posiadam makrokesza, który nie nadaje się na dłuższe wycieczki). W tym celu postanowiłem kupić w miarę porządny rower. Czytałem bardzo wiele tematów na różnych forach, starałem się ogarnąć sprawy techniczne, przeglądałem oferty sklepów gadałem ze sprzedawcami i właściwie zdecydowałem się na model Kross level A4 ew. A6. Wszystko super, ale kiedy zorientowałem się, że wybór modelu to dopiero początek, bo różnice między rocznikami są ogromne, a dodatkowo Krossy z jednego rocznika także potrafią być inne, postanowiłem poradzić się specjalistów.

 

Chcę wybrać jedną z poniższych ofert (aczkolwiek jeżeli znacie jakieś bardziej opłacalne to jestem otwarty):

 

1. Kross Level A6 disc 2010

 

2. Kross Level A6 V-brake 2010

 

3. Kross Level A6 2008 (chyba)

 

4. Level A4 2010

 

5. Kross Level A4 2009 (chyba)

Dlaczego on jest taki tani?

 

 

Jak widać rozstrzał cenowy jest duży. Szukam roweru, który będzie najbardziej opłacalny (najwyższy stosunek jakość/cena) i który nadaje się do jeżdżenia m. in. po górach. Wiem że porównanie roweru za 1000 z rowerem za 2000 jest dziwne, ale zastanawia mnie czy amatorowi opłaca się wyłożyć dwa razy więcej (tj. czy różnica będzie w praktyce odczuwalna i znacząca). Chyba warto też podać swoje gabaryty: wzrost 182cm, waga 69kg. Z tego co przymierzałem optymalna dla mnie jest rama 19 lub 20.

 

Bardzo proszę o odpowiedzi i rady, chciałbym jak najszybciej skończyć proces wybierania i zacząć jeździć!

Napisano

Ja bym bral krossa nr2, sporo ladniejsza rama, gorszy amortyzator ale tora z czerwonego to tez zadna rewelacja

 

ten ostatni to rower zlozony na ramie krossa, ale czesci sa bardzo bardzo kiepskie

Napisano

Nr 1 lub 4. Jak jeździsz po górach to lepszy byłby hamulec tarczowy. A6 z V-kami oprócz innych piast i hamulców ma też sporo gorszą korbę niż wersja z tarczówkami, więc wg mnie średnio się opłaca. Nr 5 to chyba rowery z wymontowanym oryginalnym osprzętem, a w jego miejsce wstawionym jakimś szajsem, nawet na niego nie patrz (w podobnej cenie są A6 na starej ramie, ale osprzęt zmieniony na taki, który też można o kant tyłka rozbić) :)

Napisano
Wiem że porównanie roweru za 1000 z rowerem za 2000 jest dziwne, ale zastanawia mnie czy amatorowi opłaca się wyłożyć dwa razy więcej (tj. czy różnica będzie w praktyce odczuwalna i znacząca). Chyba warto też podać swoje gabaryty: wzrost 182cm, waga 69kg. Z tego co przymierzałem optymalna dla mnie jest rama 19 lub 20.

 

Powiem tak...

 

Rower za 1000 zł to absolutne minimum - przy takiej różnicy (1000 i 2000 zł) rower za 2000 zł będzie ok. 2 razy lepszy.. tak gdzieś do 4 tysięcy złotych możemy mówić, że różnica cenowa ma odzwierciedlenie w jakości.. później zaczyna się płacić duże sumy za małe rzeczy. Także jeśli jesteś w stanie wydać 2000 zł to wydaj je. Taki rower odwdzięczy się sporą trwałością i tak naprawdę w razie naprawy będzie prościej no i będzie teoretycznie tańszy w eksploatacji. Rama - 19"

 

Rower nr 3 - stary ale w porównaniu do nowych roczników na lepszym osprzęcie, lepszym amortyzatorze itd.. Propozycja nr 3 wg. mnie absolutnie bezkonkurencyjna.

Napisano

Numer 3, czyli stary kross a6. W miarę dobry osprzęt i naprawdę dobry amortyzator. Akurat ten model tory posiada sprężynę powietrzną więc wystarczy pompka którą kupisz za ~100pln i możesz dostroić amortyzator pod siebie. Poza tym jest to ostatni model tory wyposażony w tłumik motion control. Dla porówniania XCR jeszcze jako tako pracuje, ale jest mało trwały, natomiast Dart 2 pracuje jak kłoda.

Napisano

Wielkie dzięki za szybkie i merytoryczne odpowiedzi. (Co nie znaczy, że nie czekam na kolejne).

 

Mam jeszcze wobec tego bardziej szczegółowe pytania:

 

Czy do roweru nr 3 można przyczepić normalny bagażnik (wiem, że w nowych rocznikach nie można, ale ze zdjęcia wydaje mi się, że tutaj jest to możliwe)?

 

Czy do roweru nr 3 można przyczepić hamulce tarczowe (jakbym chciał wymienić)?

Napisano

Również postawiłbym na nr 3 - tylko te manetki Dual Control - nie każdemu to odpowiada.

Nawet gdyby miał je sprzedać i kupić inne to oferta jest super ;)

Napisano

Ja powiem tak.. w tym wypadku im starszy model tym lepiej. Bardzo często płaci się przecież za rocznik.

 

A tak poza tym:

 

Nawet gdyby miał je sprzedać i kupić inne to oferta jest super

 

Skoro w 2011 możesz kupić rower z 2008 to się nie zastanawiaj bo to naprawdę świetna okazja ;) Powietrzna Tora, Deore LX za 2000 zł i wszystko jasne.

 

Czy do roweru nr 3 można przyczepić normalny bagażnik (wiem, że w nowych rocznikach nie można, ale ze zdjęcia wydaje mi się, że tutaj jest to możliwe)?

 

Fabrycznie to się dowiedziałem, że się nie da ale Polak potrafi także zapewne na forum gdzieś znajdziesz kogoś kto ma taką ramę i bagażnik.

 

Czy do roweru nr 3 można przyczepić hamulce tarczowe (jakbym chciał wymienić)?

 

Nie, musisz wymieniać piasty. Avid SD7 to jedne z najsilniejszych V-ek. Jak już ci naprawdę przestaną wystarczać to pewnie i koła kupisz (może za 2 lata - to zależy ile jeździsz B))

Napisano

Z podanych najlepiej wypada Kross level a6 z 2008, bo ma bardzo dobry amorek. Za taka kasę innego lepszego amorka nie dostaniesz( przeważnie są xrc-y, dart-y) Jedyne co Ci może nie pasować to połączone klamki z manetkami(Dual Control) ale to kwestia przyzwyczajenia. Rozmiar chyba bedzie najlepszy 19". Różnica miedzy tymi rowerumi jest i to ogromna. Jeżeli hamulce będą słabo hamowały kupujesz nowe okładziny( w sd 7 są klocki w wymiennymi okładzinami z tego co się orientuję) cool-stopy albo clarks-y za 18-30 zł i masz o wiele lepsze hamulce ( jeszcze znaczącą rolę odgrywają pancerze i klamki)

Napisano

Według mnie amorek w tym rowerze jest słaby. Mój kolega kiedyś taki miał i go nie zachwalał. Lepiej dołożyć 300zł i kupić pozycję 3

Napisano

 

Czy do roweru nr 3 można przyczepić normalny bagażnik (wiem, że w nowych rocznikach nie można, ale ze zdjęcia wydaje mi się, że tutaj jest to możliwe)?

 

Można doczepić bagażnik pod sakwy.

Napisano

 

Czy do roweru nr 3 można przyczepić hamulce tarczowe (jakbym chciał wymienić)?

 

Jak myślisz o tarczówkach to lepiej wybrać od razu wersję disc. Aby zmienić V'ki na tarczówki musisz kupić hamulce, piasty, szprychy i oba koła przepleść. Także koszt dość duży. Osobiście w życiu już bym się już nie wybrał w góry na V'kach.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...