SifoDyas Napisano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2011 Witam, jak stopnieją śniegi muszę zmienić kasetę na 9 rzędów. Jako że moja korba i łańcuch już się robią pomarańczowe to i to wymienię razem z kasetą. Jeżdżę cały rok, głównie po mieście więc zimą mam problemy z korozją. Szukam elementów raczej tańszych i w miarę odpornych na warunki atmosferyczne. Planowałem zakupy na wiosnę ale teraz na allegro zauważyłem ciekawy łańcuch po promocyjnej cenie w stosunku do innych ofert, mianowicie ten. Widziałem, że na forum kilka osób poleca tą markę, a tutaj na dodatek sprzedawca zachwala wysoką odporność na korozję. Czy takie cudo w połączeniu z dajmy na to korbą i kasetą deore byłoby odpowiednie do jazdy w większości po mieście w każdą pogodę? A może za tą stówkę znajdę lepszy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RadekSki Napisano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2011 Pozwolę sobie na wtrącenie moich "3 groszy". Skoro jeździsz cały rok to jak sądzę jeździsz również regularnie. Idąc dalej tym tokiem rozumowania nie rozumiem jak w takim wypadku możesz "mieć problemy z korozją" ? To, że łańcuch po jeździe w mokrych warunkach, pokryje Ci się warstewką rdzy nie ma żadnego znaczenia dla jego żywotności czy czegokolwiek innego. I tak zetrzesz to przy kolejnej jeździe, bo jak wnioskuję z postu wyżej jeździsz regularnie. Konkluzja wg mnie prosta: nie ma co zawracać sobie głowy odpornością łańcucha na korozję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RufusBiker Napisano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2011 Łańcuch polecam XTR/Dura Ace jest bodajże niklowany więc w miarę skutecznie odporny na rdzawy nalot, co do kasety to zapewne żadna nie będzie odporna bo koronki raz dwa będą wytarte i cała powłoka niklowa czy chromowa zostanie usunięta. Tak jak kolega powyżej napisał nie ma co się takimi rzeczami przejmowac bo to nie wpływa na żywotność, tylko smarować systematycznie i używać a nie będzie problemu z nalotem. To jest korozja poweirzchniowa więc najmniej niebezpieczna i łatwa do usunięcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2011 Mogę dla przykładu napisać tu, że ujeżdżam łańcuch HG73, jeżdżę w deszczu, śniegu (w tym całą zimę). Po każdym przyjeździe, łańcuch wycieram czyściwem, a następnie smaruje go olejem (zimą oleju nie żałuję, a nadmiaru nie wycieram) i na drugi dzień korozji nie widać. Co do: Szukam elementów raczej tańszych i w miarę odpornych na warunki atmosferyczne. Planowałem zakupy na wiosnę ale teraz na allegro zauważyłem ciekawy łańcuch po promocyjnej cenie w stosunku do innych ofert, mianowicie ten. Widziałem, że na forum kilka osób poleca tą markę, a tutaj na dodatek sprzedawca zachwala wysoką odporność na korozję. Czy takie cudo w połączeniu z dajmy na to korbą i kasetą deore byłoby odpowiednie do jazdy w większości po mieście w każdą pogodę? A może za tą stówkę znajdę lepszy? Proponuje zakupić zestaw deore. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SifoDyas Napisano 8 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2011 co do kasety to zapewne żadna nie będzie odporna bo koronki raz dwa będą wytarte i cała powłoka niklowa czy chromowa zostanie usunięta. Kaseta właśnie nie ma oznak korozji jednak muszę ją wymienić gdyż mam nowe manetki 9cio biegowe, a ona jest na 8. Więc i o nią specjalnie się nie martwię. Po każdym przyjeździe, łańcuch wycieram czyściwem, a następnie smaruje go olejem (zimą oleju nie żałuję, a nadmiaru nie wycieram) i na drugi dzień korozji nie widać. Mnie niestety brakuje takiej systematyczności. Rowerem jeżdżę również do pracy i na uczelnię gdzie zostawiam go na zewnątrz na parę godzin a i po powrocie często zapominam o przetarciu i nasmarowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adii22 Napisano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2011 No to proponuję wszystko z półki Deore + łańcuch jakiś niklowany (XTR? XT chyba też) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2011 O taki łańcuch też trzeba dbać, nawet na nim potrafi się pojawić delikatny nalot, choć nie pamiętam, ale na C9 jak nie wytarłem i nie nasmarowałem zimą to na drugi dzień delikatna korozja była. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SifoDyas Napisano 9 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 Z tego łańcucha co na górze w linku to chyba jednak zrezygnuję. Przeszukałem forum i ten konkretny model ma raczej średnie opinie. Prawdopodobnie wybiorę XTR albo Wippermann 908. Ten drugi jest cały niklowany, a XTR to nie wiem. W każdym razie dziękuję za pomoc i jeśli ktoś ma coś jeszcze ciekawego do dodania to bardzo proszę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fw66 Napisano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 Szczerze polecam Connex 908. Jeżdżę na nim drugi sezon i nie wiem co to rdza. Smaruję dopiero, kiedy zaczynam go słyszeć (i to raczej suchym olejem - Pedros Extra Dry). Na wiosnę mam zamiar kupić taki sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 Dla mnie kupowanie łańcucha za 100zł do jazdy po mieście jest przerostem formy nad treścią, ale jak chcesz. Jeśli to tylko rdzawy nalot, nie ma się czym przejmować. Jeśli rdza zostaje, powodu szukałbym w tym, co sam przyznałeś, czyli braku systematyczności w czyszczeniu napędu, co w zimie jest bardzo ważne. Myślę, że coś pokroju CN-HG73 powinno wystarczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 XTR to rdzewieje w oczach także odradzam. Oczywiście to tylko powierzchniowy nalot ale u estetów nie przejdzie. Wippermanna 808 ujeżdżałem regularnie w zimie i żadnego nalotu się nie nabawił, także pod tym względem mogę polecić 908 (ma tą samą powłokę co 808). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2011 Dobrze, że ktoś zaczął pisać na temat Wippermanna, możecie mi powiedzieć jak wygląda z jego żywotnością ?? Wychodzi lepiej w porównaniu do Shimano ?? Czy podobnie ?? Mam mały mętlik w głowie ponieważ opinie wychodzą różne choć wydaje mi się, że bardziej są na plus. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieborak Napisano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2011 W bikeBoardzie było coś o nierdzewnym łańcuchu: http://bikeboard.pl/index.php?d=sprzet&g=14&art=4080 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SifoDyas Napisano 15 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2011 Mam jeszcze kilka pytań w sprawie konfiguracji: Jeżeli do tej pory miałem kasetę srama 8 rzędową to deore 9 rzędowa zmieści się bez problemu na piastę? Z przodu mam przerzutkę typu E acera z 2005 roku, chodzi ona wraz z korbą giant o największym blacie 42. W deore największy blat to 44 i nie wiem czy ta przerzutka będzie w stanie go obsłużyć. Podobnie z przerzutką tylną deore też z 2005r nie będzie sprawiać problemów przy 9 biegach skoro do tej pory działała na 8? Konkretnie chodzi mi o tą kasetę i korbę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 15 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2011 Z przodu mogą być problemy, z tyłu nie będzie żadnych o ile zmienisz manetki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SifoDyas Napisano 15 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2011 Manetki już od kilku miesięcy mam 3x9. Regulacja przodu może być niemożliwa czy tylko utrudniona? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 16 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2011 Ja nie wiem czy w ogóle zmieścisz większy blat w wózku tej przerzutki. Generalnie konwersja z 42t na 44t sprowadza się podniesienia przerzutki o kilka mm w górę ale przy e-type nie masz takiej możliwości także pozostaje zakup nowej przerzutki przedniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SifoDyas Napisano 16 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2011 Tego się właśnie obawiałem. Dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fw66 Napisano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 Każda przednia przerzutka typu E bez problemu obsłuży 44T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SifoDyas Napisano 19 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 Hmm, czyli jednak zadziała? Może ktoś to jeszcze potwierdzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.