Borek0073 Napisano 8 Stycznia 2011 Napisano 8 Stycznia 2011 Witam, otóż wyciągnąłem dzisiaj RS Dart'a 3 z roweru ponieważ zaniepokoiła mnie jego praca. Myślałem, że jest to wina temperatury ale w domu jest tak samo. Skok zmniejszył się o około połowę (w lato chodził dobrze) i przy "wgniataniu" słychać olej i jakby zanieczyszczenia (piasek). Zamierzam go więc rozkręcić i wyczyścić, ale nie wiem jakiego użyć oleju. Ważę 65kg więc pewnie jakiś rzadki, ale czy może być samochodowy? Zależy mi żeby chodził możliwie miękko. Pozdrawiam
kundello Napisano 8 Stycznia 2011 Napisano 8 Stycznia 2011 Kup motorexa, Motula lub jakiś syntetyk silnikowy. Coś około 5W lub mniej.
cichy66 Napisano 8 Stycznia 2011 Napisano 8 Stycznia 2011 Tu masz manuala serwisowego Dart-a http://www.sram.com/_media/pdf/rockshox/dealers/2011-Dart-Technical-Manual.pdf Można użyć każdego oleju klasy 5W renomowanego producenta olejów.
Borek0073 Napisano 18 Stycznia 2011 Autor Napisano 18 Stycznia 2011 Ale olej 5W tylko do tłumika czy też do kąpieli goleni (zamiast 15W)? I jeśli też to jaką ilość wlać do jednej i drugiej goleni bo w manualu chyba nie ma
cichy66 Napisano 19 Stycznia 2011 Napisano 19 Stycznia 2011 http://www.sram.com/_media/techdocs/07_RockShox_SPC_C_Technical_Information.pdf Przewiń na 5-tą stronę tam masz czarno na białym(i to dosłownie) - lewa i prawa goleń, ilości oleju i klasa oleju .
Borek0073 Napisano 19 Stycznia 2011 Autor Napisano 19 Stycznia 2011 Ile wlać bardzo mi się przyda ale wciąż nie wiem czy zamiana 15w na 5w lub 10w do goleni zmieni pracę amortyzatora tj. będzie bardziej miękki przy mojej wadze.
kello Napisano 20 Stycznia 2011 Napisano 20 Stycznia 2011 Zeby byl bardziej miekki to trzeba by zmienic sprezyne. Wlej wszedzie taki, jaki jest potrzebny do tlumika czyli chyba 5W. W instrukcji pewnie sciemniaja, zeby do goleni wlac 15W ale nie ma problemu, zeby tam wlac taki, jak do tlumika. Sam tak robie w Rebie. Ale charakterystyki pracy to nie zmieni. Przy twojej wadze amor powinien pracowac calkiem normalnie przy naprezeniu na minimum.
pawloscian Napisano 20 Stycznia 2011 Napisano 20 Stycznia 2011 Zanosiłem z napisaniem takiego wątku, bo tez odczuwam spadki sprawności mojego Darta 3. I ta sama niepewność - czy to zima czy amorek już wymaga konserwacji całkowitej? (bo w zimie poniżej zera 3 sztywnieje) :/ Na pewno jak bede składał nowy sprzęt to spróbuje się pokusić o powietrznego dampera. Ja waże 73 kg, mam cały czas olej wlany w fabryce. Przyznaje, że czasem jest zbyt sztywny. Ale to już jak napisał kello - sprawa sprężyny.
walles93 Napisano 26 Września 2011 Napisano 26 Września 2011 Ja też muszę wymienić a właściwie wlać olej do amortyzatora tzn. DART 3. Do tłumika wleje 5W jak producent każe a czy stanie się coś konkretnego jak wleję go tez do spężyny? Czy będzie lżej, łatwiej chodził szybciej się zużywał czy jakaś różnica jest.
michalj Napisano 1 Listopada 2011 Napisano 1 Listopada 2011 A jak wlać od dołu olej do lewej goleni? Tam jest taka guma, która nie przepuści oleju do górnej goleni. Ja wlałem od góry, ale nie wiem czy to zapewnia odpowiedznie smarowanie :/ Sent from my iPad using Tapatalk
Ada93m Napisano 25 Lutego 2012 Napisano 25 Lutego 2012 A czy ten amorek dalej by "hulał" jak bym 5w i 15w zastąpił jednym olejem? 10w-40 Castrol
kubek20 Napisano 25 Lutego 2012 Napisano 25 Lutego 2012 Amor będzie powoli odbijał i nie będzie zbyt czuły na małe nierówności. Lepiej kupić tylko 5W
Mod Team mrmorty Napisano 26 Lutego 2012 Mod Team Napisano 26 Lutego 2012 Są dwa sensowne wyjście dla tego widelca - albo przerabiasz go na powietrze, albo wystawiasz go na allegro. To nie jest widelec dla zawodników wagi piórkowej.
Ada93m Napisano 26 Lutego 2012 Napisano 26 Lutego 2012 Ja i tak już od dłuższego czasu jeżdżę na sztywniaku a ta wiedza była mi potrzebna do tego gdyż amor leżał rozkręcony w garażu ( poznawałem jego anatomie ) a tu nagle natrafił się kupiec więc go trzeba było szybko zebrać w całość. Ale i tak dzięki za sugestie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.