Skocz do zawartości

CANYON GRAND CANYON F8 (2011)


Tomciox

Rekomendowane odpowiedzi

CANYON GRAND CANYON F6 (2010)

 

Witam!

Rower przeznaczony wyłącznie do maratonów i wyścigów XC. Poligonem doświadczalnym sprzętu będą maratony Grabka i Golonki - dystanse MEGA.

W projekcie na pewno zmienione będą jeszcze przerzutka przednia oraz pedały.

Zastanawiam się też nad zmianą korby i nie wykluczam zmiany innych komponentów. Priorytetem zmian jest jednak wytrzymałość i niezawodność zastosowanych części.

 

Brake (Front): (Hamulec przedni) Avid Ultimate

Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Avid Ultimate

Rotors: (Tarcze) - Hope 160mm Ti bolts

Cables: (Pancerze i linki) - Alligator

Cassette: (Kaseta) - XTR CS-M970 11-32

Chain: (łanńuch) - XTR CN-7701

Crankset: (Korby) - Race Face Deus XC

Bottom Bracket: (Suport)- Hope Ceramic

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - SLX E-Type FD-M660

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Sram X-0

Fork: (Widelec) - Rockshox Reba SL

Frame: (Rama) - Canyon Grand Canyon F8

Grips: (Gripy) - Accent Lite 130mm

Handlebar: (Kierownica) - Race Face NEXT XC

Headset: (Stery) - Acros AiX-03

Pedals: (Pedały) - Shimano PD-M540

Seat: (Siodło) - Selle Italia SLR Carbonio

Seatpost: (Sztyca) - New Ultimate

Shifters: (Manetki) - Sram X-0 Trigger

Stem: (Mostek) - Ritchey WCS

Tire (Front): (Opona przednia) - Continental Race King 2.0 Tubeless

Tire (Rear): (Opona tylna) - Continental Race King 2.0 Tubeless

Wheel Front: (Koło przednie) Mavic CrossMax SLR Disc

Wheel Rear: (Koło tylne) Mavic CrossMax SLR Disc

 

 

W chwili obecnej rower nie jest jeszcze złożony w całość, ale zdjęcia z tego co jest, postaram się zrobić w najbliższym czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak, pomyliłem się - w temacie ma być F8

 

Wreszcie udało mi się rower poskładać do kupy, brakuje jeszcze pedałów i łańcucha - ten już jest w drodze. Zastanawiam się jeszcze nad pedałami, pod uwagę biorę XTR 980, jakieś Cranki i Look Quartz.

W rowerze będę prawdopodobnie zmieniał mostek na Easton EA90. Zmienione też będą czerwone śrubki blatów korby. Nie wykluczam innych poważniejszych zmian.

 

69829431.jpg

 

95160078.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaale za######iaszczy! :)

Mój chyba nie będzie taki ładny. ;)

Szkoda, ze wagi nie podales. Co do pomarańczowych śrub to też o tym myślałem ale na razie będą czerwone, dopiero jak poskladam nowe kola to zapewne zmienię to i owo.

 

 

Sent from my HTC Magic using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciesze się, że się podoba:) Ramę kupiłem na Allegro, szukałem czegoś karbonowego, ale po zapoznaniu się z kilkoma pozytywnymi opiniami na temat ram Canyona, zdecydowałem się właśnie na tą.

Obstaje jednak przy czerwonych śrubkach:) Chyba jestem monotematyczny, bo mój poprzedni rower wyglądał bardzo podobnie;)

Rozpiskę wagi zrobię wkrótce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Gdzie obiecana rozpiska? whistling.gif

Mój F8 już praktycznie jest gotów, zamówię jeszcze zacisk pod siodłowy gdyż ten Canyona może i pewny lecz szpetny, oraz czerwone śruby alu.

W jaki sposób masz przeprowadzone "krokodyle" pod tylnym widelcem, na zippy?

Widziałem, że pozbywasz się Avidów, R1 w planach czy coś innego? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie zmieniam ciągle coś i ostateczna rozpiska się odwleka;) Zmieniłem już mostek na krótszy. Hamulce miały być Avidy XX, ale chyba nic z tego nie będzie i jestem teraz na etapie poszukiwania czegoś innego. R1 są super, ale cena zaporowa:/ Ogólnie cały czas staram się iść w kierunku jak najlepszego stosunku wytrzymałości do masy. Chęć zmian spowoduje chyba zmianę kół na Fulcrumy RM 3 2010, a ta zmiana z kolei wymusi przejście na hamulce CL. Ostatecznie do miesiąca chyba wszystko będzie już gotowe.

Krokodyle podpiąłem "żabkmi" które w standardzie trzymają pancerze, ale mam ich za mało i przy górnej rurze zastosowałem zipy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobre pytanie:) Jak możesz zauważyć, rama jest w rozmiarze 20.5" co sugerować może, że pilot trochę waży;) I tak jest w istocie, bo moja obecna waga to 84kg, za jakiś czas zapewne będzie bliżej 80. Po przejechanym sezonie w Bikemaratonie, nie do końca satysfakcjonuje mnie sztywność Crossmaxów. Przyzwyczajony byłem do ultra sztywnego, ale cięższego zestawu złożonego na Hugi240+DTcompetition. W tym sezonie skupię się na generalce u Golonki, tam trasy są bardziej wymagające i prewencyjnie myślę o czymś sztywniejszym.

Wkrótce będę testował Fulcrumy, jeśli ich sztywność będzie zauważalnie lepsza, to jakoś przetrawię te 112g więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, ale zaciski kół też mają spory wpływ na całkowitą sztywność koła. Te z crossmaxów wypadają pod tym względem bardzo dobrze, gdzieś widziałem niemiecki test zacisków i właśnie zaciski Mavica były bezkonkurencyjne w tej kwestii. Nie wiem czy ma sens je zmieniać, bo nie są takie znowu ciężkie, ważą 88g. Mam w zapasie Soul Kozaki (62g), może je zastosuję.

Od jakiegoś czasu jestem większym maniakiem sztywności niż lekkości;) Kilka gram więcej nie robi zbyt wielkiej różnicy w jeździe. W zeszłym sezonie złamałem hak w rowerze startowym i musiałem wystartować na mojej treningówce która jest o ok 4-5kg cięższa. Okazało się, że nie jechałem znowu tak wolno i olbrzymią frajdę sprawiało mi wyprzedzanie wszelakiego karbonu i innych foxow;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od jakiegoś czasu jestem większym maniakiem sztywności niż lekkości;) Kilka gram więcej nie robi zbyt wielkiej różnicy w jeździe.

Myślę, że każdy w końcu dojdzie do tego. A raczej mam nadzieję ;-)

 

Swoją drogą bardzo fajna maszynka, i przede wszystkim zgrana kolorystycznie. Tylko proszę, nie przesadź z czerwonym, to wszystko zepsuje :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...