Tomciox Napisano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2011 CANYON GRAND CANYON F6 (2010) Witam! Rower przeznaczony wyłącznie do maratonów i wyścigów XC. Poligonem doświadczalnym sprzętu będą maratony Grabka i Golonki - dystanse MEGA. W projekcie na pewno zmienione będą jeszcze przerzutka przednia oraz pedały. Zastanawiam się też nad zmianą korby i nie wykluczam zmiany innych komponentów. Priorytetem zmian jest jednak wytrzymałość i niezawodność zastosowanych części. Brake (Front): (Hamulec przedni) Avid Ultimate Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Avid Ultimate Rotors: (Tarcze) - Hope 160mm Ti bolts Cables: (Pancerze i linki) - Alligator Cassette: (Kaseta) - XTR CS-M970 11-32 Chain: (łanńuch) - XTR CN-7701 Crankset: (Korby) - Race Face Deus XC Bottom Bracket: (Suport)- Hope Ceramic Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - SLX E-Type FD-M660 Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Sram X-0 Fork: (Widelec) - Rockshox Reba SL Frame: (Rama) - Canyon Grand Canyon F8 Grips: (Gripy) - Accent Lite 130mm Handlebar: (Kierownica) - Race Face NEXT XC Headset: (Stery) - Acros AiX-03 Pedals: (Pedały) - Shimano PD-M540 Seat: (Siodło) - Selle Italia SLR Carbonio Seatpost: (Sztyca) - New Ultimate Shifters: (Manetki) - Sram X-0 Trigger Stem: (Mostek) - Ritchey WCS Tire (Front): (Opona przednia) - Continental Race King 2.0 Tubeless Tire (Rear): (Opona tylna) - Continental Race King 2.0 Tubeless Wheel Front: (Koło przednie) Mavic CrossMax SLR Disc Wheel Rear: (Koło tylne) Mavic CrossMax SLR Disc W chwili obecnej rower nie jest jeszcze złożony w całość, ale zdjęcia z tego co jest, postaram się zrobić w najbliższym czasie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2011 Zdjęcia, zdjęcia, zdjęcia.... Jaki rozmiar ramy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JoeMonster Napisano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 dlaczego temat się nazywa ...canyon f6? chyba f8 powinno być btw. czekam z niecierpliwością na recenzję tej ramki, pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomciox Napisano 19 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 Tak, pomyliłem się - w temacie ma być F8 Wreszcie udało mi się rower poskładać do kupy, brakuje jeszcze pedałów i łańcucha - ten już jest w drodze. Zastanawiam się jeszcze nad pedałami, pod uwagę biorę XTR 980, jakieś Cranki i Look Quartz. W rowerze będę prawdopodobnie zmieniał mostek na Easton EA90. Zmienione też będą czerwone śrubki blatów korby. Nie wykluczam innych poważniejszych zmian. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arek03170 Napisano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 Świetny sprzęt W jaki sposób zdobyłeś tą ramkę? kupiłeś bezpośrednio od dystrybutora w Niemczech? Czerwone śrubki są trochę oklepane, może pomarańczowe :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 Aaaale za######iaszczy! Mój chyba nie będzie taki ładny. Szkoda, ze wagi nie podales. Co do pomarańczowych śrub to też o tym myślałem ale na razie będą czerwone, dopiero jak poskladam nowe kola to zapewne zmienię to i owo. Sent from my HTC Magic using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomciox Napisano 19 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2011 Ciesze się, że się podoba:) Ramę kupiłem na Allegro, szukałem czegoś karbonowego, ale po zapoznaniu się z kilkoma pozytywnymi opiniami na temat ram Canyona, zdecydowałem się właśnie na tą. Obstaje jednak przy czerwonych śrubkach:) Chyba jestem monotematyczny, bo mój poprzedni rower wyglądał bardzo podobnie;) Rozpiskę wagi zrobię wkrótce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 5 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2011 Gdzie obiecana rozpiska? Mój F8 już praktycznie jest gotów, zamówię jeszcze zacisk pod siodłowy gdyż ten Canyona może i pewny lecz szpetny, oraz czerwone śruby alu. W jaki sposób masz przeprowadzone "krokodyle" pod tylnym widelcem, na zippy? Widziałem, że pozbywasz się Avidów, R1 w planach czy coś innego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomciox Napisano 9 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 No właśnie zmieniam ciągle coś i ostateczna rozpiska się odwleka;) Zmieniłem już mostek na krótszy. Hamulce miały być Avidy XX, ale chyba nic z tego nie będzie i jestem teraz na etapie poszukiwania czegoś innego. R1 są super, ale cena zaporowa:/ Ogólnie cały czas staram się iść w kierunku jak najlepszego stosunku wytrzymałości do masy. Chęć zmian spowoduje chyba zmianę kół na Fulcrumy RM 3 2010, a ta zmiana z kolei wymusi przejście na hamulce CL. Ostatecznie do miesiąca chyba wszystko będzie już gotowe. Krokodyle podpiąłem "żabkmi" które w standardzie trzymają pancerze, ale mam ich za mało i przy górnej rurze zastosowałem zipy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasskulainen Napisano 9 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 jaki jest sens wymieniac crossmaxy na fulcrumy3 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomciox Napisano 9 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 Bardzo dobre pytanie:) Jak możesz zauważyć, rama jest w rozmiarze 20.5" co sugerować może, że pilot trochę waży;) I tak jest w istocie, bo moja obecna waga to 84kg, za jakiś czas zapewne będzie bliżej 80. Po przejechanym sezonie w Bikemaratonie, nie do końca satysfakcjonuje mnie sztywność Crossmaxów. Przyzwyczajony byłem do ultra sztywnego, ale cięższego zestawu złożonego na Hugi240+DTcompetition. W tym sezonie skupię się na generalce u Golonki, tam trasy są bardziej wymagające i prewencyjnie myślę o czymś sztywniejszym. Wkrótce będę testował Fulcrumy, jeśli ich sztywność będzie zauważalnie lepsza, to jakoś przetrawię te 112g więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasskulainen Napisano 9 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 te pare gram mozesz zgubic na zaciskach np dartmoory lub bbb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomciox Napisano 9 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 Masz rację, ale zaciski kół też mają spory wpływ na całkowitą sztywność koła. Te z crossmaxów wypadają pod tym względem bardzo dobrze, gdzieś widziałem niemiecki test zacisków i właśnie zaciski Mavica były bezkonkurencyjne w tej kwestii. Nie wiem czy ma sens je zmieniać, bo nie są takie znowu ciężkie, ważą 88g. Mam w zapasie Soul Kozaki (62g), może je zastosuję. Od jakiegoś czasu jestem większym maniakiem sztywności niż lekkości;) Kilka gram więcej nie robi zbyt wielkiej różnicy w jeździe. W zeszłym sezonie złamałem hak w rowerze startowym i musiałem wystartować na mojej treningówce która jest o ok 4-5kg cięższa. Okazało się, że nie jechałem znowu tak wolno i olbrzymią frajdę sprawiało mi wyprzedzanie wszelakiego karbonu i innych foxow;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 9 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 Od jakiegoś czasu jestem większym maniakiem sztywności niż lekkości;) Kilka gram więcej nie robi zbyt wielkiej różnicy w jeździe. Myślę, że każdy w końcu dojdzie do tego. A raczej mam nadzieję ;-) Swoją drogą bardzo fajna maszynka, i przede wszystkim zgrana kolorystycznie. Tylko proszę, nie przesadź z czerwonym, to wszystko zepsuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasskulainen Napisano 9 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 przeciez zacisk nie przenosi duzych obciazen wiec twoja teoria wydaje mi sie dziwna : ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomciox Napisano 9 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 miskov17, będzie tylko troszeczkę czerwonych śrubeczek;) jasskulainen szukam i szukam i nie mogę znaleźć tego testu:/ Zacisk najwięcej ma do roboty przy hamowaniu tarczówką, wtedy działają tam spore siły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 9 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2011 przeciez zacisk nie przenosi duzych obciazen wiec twoja teoria wydaje mi sie dziwna : ) Teraz mnie zastanawia jedna rzecz, dlaczego stosuje się sztywne osie? Coś w tym jednak musi być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomciox Napisano 10 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 Warto poczytać: http://bikeboard.pl/index.php?art=917&d=porady&g=34 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasskulainen Napisano 10 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 ja nie podwazam ze 20mm jest sztywniejsze, chociaz nie mialem okazji tego sprawdzic poprostu nie odczuje roznicy czy to bedzie zacisk mavica czy wspomniany przezemnie dartmoor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.