Skocz do zawartości

[Amortyzatory] Regulacja skoku


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam .

 

Przeglądając forum natknąłem się na dość ciekawy patent, pozwalający zmieniać skok dosłownie jednym kliknięciem, czyli coś na wzór ETA w amortyzatorach Marzocchi.

Moglibyście przybliżyć działanie takich systemów? Jestem ciekaw jak wypada ETA w porównianiu do U-Turn'a, lub IT i czy inni producenci (m.in Fox) też stosują podobne systemy?

 

Czy zmiana skoku, znacząco wpływa na jazdę pod górę/na płaskim . Mam na myśli allmountain/enduro - przy takim stylu jazdy to przydatna rzecz czy raczej zbędny gadżet ?

 

Na forum jest dość mało informacji, w większości sprzed 3-4 lat, Google też nie pokazują zbyt wiele, a ja po prostu jestem ciekaw jak to wygląda :thumbsup:

 

 

Pozdrawiam .

Napisano

eta jest blokada tlumika i wplywa tak, ze zmniejsza ci sie skok np w przypadku bombera 130mm o 100mm tzn amor sie chowa, zmienia sie geometria i amor nieco sie utwardza, bo w koncu sprezyna jest scisnieta, dzieki czemu latwiej sie podjezdza, ale jazda po prostej nie jest bardzo wygodna. Mialem, uzywalem w fullu 130mm i bylo ok. U turn bardzo fajny system, zmienia sie w nim pokretlem umiejscowienie podkladki w sprezynie, dzieki czemu w kazdej opcji skoku amor dziala prawie tak samo. Bardzo fajny system, mialem psylo z takim, przydatny, tyle ze trzeba sie troche nakrecic pokretelkiem B)

Napisano
Bardzo fajny system, mialem psylo z takim, przydatny, tyle ze trzeba sie troche nakrecic pokretelkiem

No właśnie, sam sobie zaprzeczyłeś, to najgorszy system ze wszystkich systemów zmiany skoku B)

Fox ma system Talas, 3 pozycje pokrętła 3 wysokości , w roczniku 2011 trochę to pozmieniali (np talas 140 m zmiana tylko na 110 mm skoku).

System IT dział z manetki, więc nie trzeba nawet odrywać ręki od kierownicy.

Do tego dochodzi DT Swiss z systemem Launch control.

Napisano

Mam ETA w swoim bomberze i jest to świetne rozwiązanie podczas podjazdów.Naciskasz na kierę i widelec kompresuje się.Potem robisz małe wheelie i masz wyłączoną blokadę.Na płaskim tak się nie jeździ bo znacząco zmienia się geometria roweru.Obsługujesz to dwupozycyjnym pokrętłem na goleni.Dostępna jest także wersja z manetką.

Napisano

Moze najgorszy teraz ale w roku bodajze 2005 to bylo cos :) Dla mnie to byl super system. Bo amor dzialal tak samo niezaleznie od skoku. A szybka zmiana byla mi niepotrzebna. Teraz jestescie wygodniccy i chcecie wszystko zrobic jednym kliknieciem palca :icon_mrgreen: A u-turn byl po prostu prosty i skuteczny w swojej prostocie.

Napisano

W 2005 był już system IT, więc U-turn to nie było coś :) IT nie zmienia własności amora, tak samo jak nie zmienia ich Talas.

System z kręceniem jest po prostu niepraktyczny, skoro amor skracam tylko na chwilę przy naprawdę stromych podjazdach.

Napisano

Przy eta nie trzeba robić wheelie, czyli podrywać koła żeby widelec się rozprostował. Po zwolnieniu blokady spowoduje to samoczynnie ściśnięta sprężyna.

Nie w każdym widelcu zakres działania eta jest ten sam.

Napisano

W IT na końcu podjazdu wystarczy odciążyć przednie kółko, na płaskim trzeba je oderwać, nie wiem jak w Talas, w DT wystarczy szarpnąć amorem.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...