Lukasz71 Napisano 6 Stycznia 2011 Napisano 6 Stycznia 2011 Witam serdecznie, posiadam Specializeda Stumpjumper FSR Expert z 2007 roku. Rama ma 120mm skoku, damper Fox Triad. Amortyzator przedni to Fox Talas RL 130mm. Ogólnie z ramy, jak i z całego roweru jestem bardzo zadowolony, ale minęły 3 lata i może powstało coś lepszego. Myślę o zmiany samej ramy na Stumpjumper FSR 2010 o skoku 140mm, także z Foxem Triad. Być może do tego nowy Talas 140mm, aby uzyskać skoki 140mm/140mm. Kuszą mnie dodatkowe 2cm skoku. Nowy Stumpy jest wykonany z aluminium M5, mój jest z M4. Trochę inaczej rozwiązany jest łącznik dampera z wahaczem, lecz w obu ramach damper jest prawie poziomo. Mam kilka pytań: - czy Waszym zdaniem taka zmiana ramy ma sens ? - czy rozwiązania konstrukcyjne poszły znacząco do przodu i nowy Stumpy będzie lepiej wybierał nierówności ? - rama Stumpy 2010 wygląda delikatnie, czy jest równie mocna jak starsze modele ? Moja 2007r ma nawet spawaną z obu stron górną rurę na całej długości i ogólnie sprawia wrażenie solidniejszej Chciałbym poznać Wasze zdanie na temat korzyści / minusów takiej zmiany. Ogólnie zachorowałem na komfort jazdy, już zapomniałem co to ból pleców odkąd jeżdżę na Specu i jak wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia. Może nowa rama niewiele by wniosła i lepiej kupić karbonową sztycę, kierownicę i ciut szersze opony ? Rowerem jeżdżę głównie po lasach, lecz zdarzają się także asfalty, gdzie blokuje zawieszenie. Za odpowiedzi dziękuję
Rulez Napisano 6 Stycznia 2011 Napisano 6 Stycznia 2011 Nie wiem czy będzie lepiej wybierał nierówności, akurat mam wersję z Brainem i działa tak jak się spodziewałem - zero strat na równym i ładna praca w terenie, do tego jak dla mnie rower prowadzi się idealnie Oczywiście z Triadem zawieszenie jest mniej efektywne - ale co kto lubi. Co do skoku - mimo 140 mm bardzo dobrze podjeżdża
Lukasz71 Napisano 6 Stycznia 2011 Autor Napisano 6 Stycznia 2011 Właśnie troszkę obawiam się, że nie poczuję różnicy a wydam 3K zł. Ostatnio Specialized dużo kombinuje z tymi fullami, ciągle zmienia położenie tłumika. Ale czy to lepiej pracuje, niż mój to nie mam pojęcia .
lukes Napisano 6 Stycznia 2011 Napisano 6 Stycznia 2011 Właśnie troszkę obawiam się, że nie poczuję różnicy a wydam 3K zł. Ostatnio Specialized dużo kombinuje z tymi fullami, ciągle zmienia położenie tłumika. Ale czy to lepiej pracuje, niż mój to nie mam pojęcia . Jeśli masz wydać 3 tyś zł po to, żeby zamienić swoją ramę z której jesteś zadowolony, na taką samą tylko 3 lata młodszą i z minimalnie większym skokiem, z której będziesz tak samo zadowolony - daj sobie spokój. Może i poczujesz różnicę, ale nie sądzę żeby była warta wydania tych pieniędzy. Masz świetny rower, jesteś z niego zadowolony - po prostu go używaj. Nie patrz na marketingową papkę producentów - rewolucji nie było. O nowej ramie pomyślisz, jak przestaniesz być zadowolony ze swojej obecnej i jak dokładnie będziesz wiedział czego Ci potrzeba lub co Ci nie pasuje. Póki to nie nastąpi, moim zdaniem wydaj tą kasę na kilka weekendów w górach albo coś w tym stylu. To tylko rower! (to może zabrzmieć nieco heretycznie na forum rowerowym;) ) Pozdrawiam
McWolf Napisano 6 Stycznia 2011 Napisano 6 Stycznia 2011 Istneje jeszcze inna, ciekawa wedlug mnie opcja, szczegolnie jesli obecna rama Ci pasuje, a chcialbys jednak te 2 cm skoku wiecej. Kupujesz nowy damper 200x51 i dzieki temu bedziesz mial 140mm skoku. Opcja sprawdzona i wyjezdzona przez mase chlopakow z MTBR.com
Lukasz71 Napisano 6 Stycznia 2011 Autor Napisano 6 Stycznia 2011 Istneje jeszcze inna, ciekawa wedlug mnie opcja, szczegolnie jesli obecna rama Ci pasuje, a chcialbys jednak te 2 cm skoku wiecej. Kupujesz nowy damper 200x51 i dzieki temu bedziesz mial 140mm skoku. Opcja sprawdzona i wyjezdzona przez mase chlopakow z MTBR.com Zainteresowałeś mnie tym bardzo . A mógłbyś jeszcze podać model dampera ? Chodzi o Foxa RP23 ? Ogólnie to do tych ram teoretycznie charakterystyką pracy pasuje tylko Triad, ciekawe jak działałoby z innym, dłuższym damperem. Jak możesz, to napisz coś więcej o tym. Z góry dzięki ZNALAZŁEM - zdaje się, że chodzi o ten temat: http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=279421
McWolf Napisano 6 Stycznia 2011 Napisano 6 Stycznia 2011 Cos wiecej... Tak, najczesciej ludzie ladowali do speca Fox float RP23. Nowy damper musi byc w opcji z wysokim tlumieniem ze wzgledu na duza aktywnosc tylnego zawieszenia w specu. Kilka tematow na ten temat pojawilo sie na mtbr i singletrack, ale czytalem o tym w pracy okolo miesiac temu, wiec teraz w domu nie dotre do konkretnych linkow z informacjami. O ile dobrze pamietam wystarczy sam damper bez dodatkowych tulejek montazowych, ktore masz juz w rowerze przy starym damperze...
Lukasz71 Napisano 6 Stycznia 2011 Autor Napisano 6 Stycznia 2011 Dziękuję bardzo, będę polował na Foxa Rp23 200x51. Z tego co czytałem, to ludzie są bardzo zadowoleni z RP23 200mm w Stumpjumperze. Może uda mi się kupić nowego, albo używkę w BDB stanie za rozsądne pieniądze.
Rulez Napisano 6 Stycznia 2011 Napisano 6 Stycznia 2011 Co do samej ramy, to akurat rocznik do 2009 nie był dla mnie interesujący, 2010 ma zmienione wymiary i jest dla mnie jak znalazł, co do opinii - to wszystkie które znam jednoznacznie stwierdzają, że 2010 daje większą przyjemność z jazdy w terenie, sam nie testowałem 2009 - jak napisałem - M za mała, L zbyt krowiasta, więc nie widziałem potrzeby testowania.
Lukasz71 Napisano 18 Kwietnia 2011 Autor Napisano 18 Kwietnia 2011 Kurcze, nie mogę znaleźć nigdzie Foxa RP23 w rozmiarze 200 x 50.8 . Mam okazję kupić Foxa RP23 200 x 57 HV Boost Valve, lecz prawdopodobnie skok 57mm będzie powodował uderzanie wahacza o ramę . Wersja 190 x 50.8 też nie nada się z tego samego powodu. Oryginalny Fox Triad ma 190 x 45.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.