Skocz do zawartości

[Biria vs Lapierre] która rama do maratonów


andrzeilos

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam,

 

zamierzam złożyć swój pierwszy rower do maratonoów i wyszukałem 2 ramy nad którymi się zastanawiam:

 

1. Biria za 250 zł

 

http://allegro.pl/rama-biria-mtb-sport-i1390584339.html

 

2. Lapierre za 1200 zł

 

http://allegro.pl/lapierre-pro-race-300-rama-mtb-nowa-20-cali-i1379105565.html

 

dotychczas jeździłem allmountain/freeride, to będzie drugi rower do maratonów i imprez typu Harpagan

 

czy ktoś z Was jeździ na takich ramach, czy warto inwestować w ramę 1000zl więcej bo jest znanej firmy i ma napisane race na rurze?

 

z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi, opinie i komentarze...

 

pozdrawiam

andrzej, gdańsk

Napisano

Lapierre jest ładniejszy chociażby dlatego że ma polerowane spawy.Jest też sporo lżejszy. Ma nowocześniejszy sposób montowania suportu. Jeśli nie chcesz ścigać się na poważnie tylko jeździć dla przyjemności to wg mnie nie ma sensu wydawać ponad 1000zł na ramę (chyba że Ci nie zależy ile kosztuje). Tak czy inaczej najważniejsza jest geometria, która nie będzie przyprawiała Cię o ból pleców po 15 minutach jazdy i sprawi że rower się dobrze prowadzi.

Napisano

Offtopnę sobie: jak to jest, że 10lat temu robili spokojnie ramy po 1500g a teraz 1700g to jest megawyczyn...?

 

Aha, bałbym się suportów press-fit, szczególnie do wyczynu: jedna/dwie wymiany i po ramie, a do tego w tym miejscu i przy takim obciążeniu bez gwintu będzie jak z miskami w starych rometach, nawet bez wyjmowania.

To jest tańsze w produkcji, nowocześniejsze w sensie nowszego pomysłu ale nie lepsze (nie porównujcie do sterów, tam jest inaczej). Już lepiej zrobić gotową ramę na same wkłady "maszynowe", bez misek (a'la zintegrowane).

Jakie są wymiary montażowe press-fita, da się przerobić na gwint?

 

Aha, i co to za nowoczesność z dolnymi ciągami?

Napisano

Na początek dygresja, że skoro już pytałeś wcześniej o te ramy to wystarczyło odświeżyć temat, a nie zakładać nowy.

 

Moim zdaniem odpowiedź nasuwa się sama gdy porównasz zdjęcia. Biria na tle Lapierre wygląda jak wytłuczona młotkiem.

 

Jakość wykonania i dbałość o detale to z resztą znak firmowy Lapierre. Te ramy co do zasady nie zbierają złych opinii.

 

Do tego masz suport press-fit i fajnie gięty tylny trójkąt. Da się na tym zbudować naprawdę fajny rower, w tym oczywiście do ścigania.

 

Nie wspominam o wadze. Powiem tylko, że jak na rozmiar i materiał jest bardzo dobra.

 

Dla mnie zastanawianie się w tym świetle nad Birią to pomyłka.

Napisano

dziękuję za komentarze,

 

nie za bardzo rozumiem, że w jedenj opinii suport press-fit jest czymś pozytywnym a w drugiej wręcz odwrotnie...

 

nie za bardzo rozumiem też co to znaczy, że rama jest 'fajna' - proszę o więcej konkretów a obiektywne argumenty, które mnie przekonają, że będę szybszy na podjazdach itd...

 

nie przekonują mnie argumenty, że spawy są ładne ani że rama jest o pół kostki masła lżejsza - w końcu nie jestem zawodowcem u którego liczy się każdy gram to po pierwsze a po drugie nie noszę roweru na plecach tylko na nim jadę

 

 

jak dotąd jrobię kilkugodzinne wyprawy w trójmiejskich lasach rowerem Kona Coiler, waga 19kg ze sprężyną w damperze, i w długich dystansach najbardziej przeszkadza mi krótki mostek i bujający się rower na stromych podjazdach...

 

no nic, jutro będę wiedział ile będzie kosztowało złożenie roweru bez ceny ramu na RS Reba i SLX - jest szansa, że z tańszą ramą zmieszczę się w 3000 pln

 

czy rama 5 razy tańsza jest 5 razy gorsza?

 

pozdrawiam i proszę o kolejne komentarze

  • Mod Team
Napisano

dziękuję za komentarze,

 

nie za bardzo rozumiem, że w jedenj opinii suport press-fit jest czymś pozytywnym a w drugiej wręcz odwrotnie...

 

nie za bardzo rozumiem też co to znaczy, że rama jest 'fajna' - proszę o więcej konkretów a obiektywne argumenty, które mnie przekonają, że będę szybszy na podjazdach itd...

 

nie przekonują mnie argumenty, że spawy są ładne ani że rama jest o pół kostki masła lżejsza - w końcu nie jestem zawodowcem u którego liczy się każdy gram to po pierwsze a po drugie nie noszę roweru na plecach tylko na nim jadę

 

 

jak dotąd jrobię kilkugodzinne wyprawy w trójmiejskich lasach rowerem Kona Coiler, waga 19kg ze sprężyną w damperze, i w długich dystansach najbardziej przeszkadza mi krótki mostek i bujający się rower na stromych podjazdach...

 

no nic, jutro będę wiedział ile będzie kosztowało złożenie roweru bez ceny ramu na RS Reba i SLX - jest szansa, że z tańszą ramą zmieszczę się w 3000 pln

 

czy rama 5 razy tańsza jest 5 razy gorsza?

 

pozdrawiam i proszę o kolejne komentarze

 

Jeżeli nie jesteś maniakiem wagi i nie masz ambicji zajmowania miejsc punktowanych w wyścigach to szukaj ramy wygodnej. Rama 5x tańsza nie musi być 5x gorsza ale zazwyczaj ma 5x mniej lansu. Podpieraj się opiniami ale wybieraj sam. Wybrałeś dwie ramy raczej skrajne dlatego opinie są jakie są.

Napisano

dziękuję za komentarze,

 

nie za bardzo rozumiem, że w jedenj opinii suport press-fit jest czymś pozytywnym a w drugiej wręcz odwrotnie...

 

nie za bardzo rozumiem też co to znaczy, że rama jest 'fajna' - proszę o więcej konkretów a obiektywne argumenty, które mnie przekonają, że będę szybszy na podjazdach itd...

 

nie przekonują mnie argumenty, że spawy są ładne ani że rama jest o pół kostki masła lżejsza - w końcu nie jestem zawodowcem u którego liczy się każdy gram to po pierwsze a po drugie nie noszę roweru na plecach tylko na nim jadę

 

 

jak dotąd jrobię kilkugodzinne wyprawy w trójmiejskich lasach rowerem Kona Coiler, waga 19kg ze sprężyną w damperze, i w długich dystansach najbardziej przeszkadza mi krótki mostek i bujający się rower na stromych podjazdach...

 

no nic, jutro będę wiedział ile będzie kosztowało złożenie roweru bez ceny ramu na RS Reba i SLX - jest szansa, że z tańszą ramą zmieszczę się w 3000 pln

 

czy rama 5 razy tańsza jest 5 razy gorsza?

 

pozdrawiam i proszę o kolejne komentarze

 

Po kolei:

 

1. ja rozumiem :rolleyes:. Opinie mają to do siebie, że mogą się różnić.

 

W każdym razie press-fit jest o tyle fajnym standardem, że pozwala na poszerzenie rozstawu rurek tylnego trójkąta, a przez to ma pozytywny wpływ na sztywność ramy. Sztywność ramy to pożądana cecha.

 

Co do serwisu niech się wypowie Hetman - ja nie słyszałem o przypadkach zniszczenia ramy przez wymianę.

 

2. też nie wiem co to jest fajna rama. Fajnie wygięte widełki, to moja subiektywna opinia - podobają mi się. Fajny rower, to rower który podoba się właścicielowi. Wszystko jest tutaj rzeczą gustu, więc trudno o obiektywizm;

 

3. szybszy na podjazdach będziesz głównie dzięki nogom i technice. Sprzęt nie powinien w tym przeszkadzać, tylko pomagać. Lżejszy rower pomoże bardziej niż ciężki. To samo dotyczy roweru o wyścigowej geo względem turystycznej/niewiadomej (Biria).

 

4. waga ramy jest jednym z najczęstszych kryteriów wyboru. Nie musi cię przekonywać, ale patrz pkt. 3. Prawie 300 g różnicy to dużo w rowerowej skali, zwłaszcza jeżeli wziąć pod uwagę, że Lapierre jest większy.

 

Na wyścigach noszenie roweru nie jest niczym nadzwyczajnym.

 

5. tańszy rower nie musi być gorszy. Nie ma tu reguły. W tym przypadku uważam, że jest.

Napisano

Kup ramę w granicach 600-800 zł i zachowasz kompromis pomiędzy wagą i wytrzymałością. Może coś z popularnego ostatnio Cube'a albo NoSaint'a a może ramka Kross'a?

 

A co do tego Lapierre to mi się nie podobają te gięte tylne widełki, bo to nie może być sztywne pod żadnym względem, a funkcji amortyzacyjnej też nie pełni. Ot, jak wszystko co francuskie ma ładnie wyglądać i przykuwać oko, ale pod względem technicznym bardzo średnio. Nie zdziwiłbym się jeśli by ta rama po sezonie pękła

Napisano

Nikt z Was na Birii nie jeździł, nic o niej nie wie, i od razu stawiana jest w złym świetle...bo?

 

Kumpel ma RS Pro z 3 lata, pewno coś koło 15tyś km i nic się z nią nie dzieje, a lekko to ona nie ma (~85kg). Parę razy na niej jeździłem, nie mam większych zastrzeżeń, nie pływa na boki, kąty standardowe więc jeździ się "normalnie" (wbrew temu co pewno niektórzy myślą o ramie za 300zł)

 

Co do geometri, czyżby google przestało działać? Inny model ale wątpię, aby geometria się zmieniła.

biria-rs-pro-mtb-czarno_670.jpg

 

Jak dla mnie to za 300zł to chyba najlepszy wybór, czy nada się do startów - jeżeli rozmiar Ci podpasuje to nie widzę przeciwwskazań. Jest dosyć krótka jak to zwykle bywa przy niemieckich ramach...

 

Lapierre jest i owszem fajny, ale na pierwszy sezon maratonów to wg mnie kasa wydana w błoto. Nie wiesz czego oczekujesz od roweru, jak Biria nie przypasi to kupisz kolejną ramę za 500zł :)

 

Ot, jak wszystko co francuskie ma ładnie wyglądać i przykuwać oko, ale pod względem technicznym bardzo średnio. Nie zdziwiłbym się jeśli by ta rama po sezonie pękła

Nie przesadzajmy, Mavic też jest do kitu bo francuski?

Napisano

Chyba jednak nie działa...teraz geo dla mtb sport (to samo co RS pro):

 

 

                                rozmiar	38cm	44cm	48cm	52cm	56cm	600cm
                      Rozmiar w calach  	15”	17” 	19”	20" 	22" 	24" 
              rzeczywista wielkość ramy	380mm	440mm	480mm	520mm	560mm	600mm
                   (A) A.kąt rury sterowej	71.0	71.0	71.0	71.0	71.0	71.0
              ( kąt rury podsiodłowej 	73.0	73.0	73.0	73	73	73
          (C) efektywna długośc górnej rury 	560,0mm	571,2 mm573mm	575,7mm	584,9mm	600mm
(D) długość dolnych widełek tylnego trójkąta	425mm	425mm	425mm	425mm	425mm	425mm
    (E) wysokośc osi suportu nad ziemię	29.7 mm	29.7 mm	29.7 mm	29.7mm	29.7mm	29.7mm
(F) wyprzedzenie osi piasty do osi widelca	4.0 mm	4.0 mm	4.0 mm	4.0 mm	4.0 mm	4.0 mm


 

Jest krótsza niż myślałem szczerze mówiąc :) Także cofam słowa, na maratony jednak przydałaby się dłuższa ramka, chociażby te 590mm w 19".

Napisano

No Saint Angel

http://lemonbike.eu/...roducts_id=1317

 

Cube LTD

http://allegro.pl/li...string=cube+ltd

 

Kross Level

http://allegro.pl/li...&category=16447

 

Boplight

http://allegro.pl/li...&category=16447

 

Centurion Backfire

http://www.koral.bielsko.pl/pl/84866_ramy/84871_sztywne/84874_mtb/?start=0

 

Czy warto inwestować w ramę 1000zl więcej bo jest znanej firmy i ma napisane race na rurze?

Różnie z tym bywa różnie i zależy na czym Ci zależy :D

Napisano

Mnie się też te fikuśne widełki nie podobają, raczej osłabią niż wzmocnią ramę.

 

Zniszczenie ramy przez serwis zobaczymy za kilka lat, jak to się upowszechni i będzie sporo ram po kilku wymianach łożysk. Wcisk jest liczony na określone pasowanie i przy każdym demontażu je rozluźniasz (teoretycznie wciski są projektowana "na raz" bo przy następnym zaprojektowane pasowanie jest już zniszczone). Ile wytrzyma to loteria będzie, zależy od części i umiejętności mechanika a trochę pewnie od szczęścia właściciela, to pierwsza sprawa. Druga to że suport pracuje inaczej niż stery i przy ekstremach zawodniczych diabli wiedzą co się będzie z mufą działo :icon_lol: i jak to wpłynie na osadzenie - gwint niczego nie trzyma bo go nie ma, wszystko będzie wisiało na napięciu łożysk, wystarczy żeby się nie rozpadło ale jak dostanie luzów na obsadzie to po ramie.

Trochę mi się to kojarzy z bardzo starymi rowerami w stylu romet, gdzie suport był odwrotny, miski wciskane w ramę a konusy na zewnątrz. Oczywiście miski dużo słabiej podparte były ale zasada zużycia podobna. No i właśnie połączenie rama-miski było wrażliwe, widziałem "rozklepane" ramy w nie-wiadomo-ilo-letnich rowerach :) .

 

Jeśli miałbym kombinować z czymś nowym to wolałbym mufę przewidzianą pod gotowe wkłady "maszynowe", tak jak w pełni zintegrowane stery. Trwalsze to nie będzie ale będzie miało jakiś sens ;) . Tylko marketingowo na to nie będą chcieli pójść bo zarabia się na brandowaniu tulejki pod łożysko, podczas gdy firm produkujących dobre wkłady jest tylko kilka i kawał rynku upadnie...

 

 

 

PS: Lapierra bym skasował ze wzglęu na dolne ciągi. Tylny trójkąt nie widzę, żeby był szerzej podparty a dodatkowo usztywniacz blaszką jest, hmmm...

W birii nie podobają mi się piwoty hamulców, mogłby ich nie być bo osłabiają ramę. Choć swoją drogą ile ram pęka / gnie się, gdziekolwiek? Może zrobimy przyklejony temat i będziemy zbierać dane?

Napisano

Moim zdaniem, jeśli rama to sztywniak (w porównaniu do fulla, albo chociaż karbonu), to wystarczy osiągnąć pewien "wystarczający" poziom. Szkoda wydawać na to więcej kasy. Ja się dwa sezony ścigałem na maratonach Mazovii, z czego półtora sezonu na sztywnej ramie Garego Fishera, która waży ok 2kg. Doczłapałem się do 3 sektora, i myślę, że to nieźle. Jeśli rama nie ma jakiegoś feleru, i jest rozmiarem dopasowana do ridera, to wystarczy. Trzeba też skupić się na reszcie komponentów, a niewłaściwie dobrany mostek, manetki i przerzutka nie zapewniające sprawnej zmiany biegów, mało sztywne korby, albo niewłaściwie ustawiony amortyzator to większy problem. Każdemu chętnemu na starty w Mazovii śmiało doradzę ramę np. Kross Level w cenie 200-400 PLN na allegro, jeśli pierwszy sezon będzie udany, to będzie chęć zainwestowania większej kasy w jakąś bardziej zaawansowaną ramę.

Napisano

Wszystko pięknie, tylko zwróćcie uwagę, że nie rozmawiamy o jakichś niesamowitych kwotach.

 

Lapierre jest wart uwagi właśnie m.in. dlatego, że nie kosztuje katalogowych 2k, tylko połowę mniej, co oznacza, że za relatywnie niewielkie pieniądze można wyrwać porządną ramę renomowanej firmy. Ja w tym miejscu z reguły stawiam kropkę i nie zastanawiam się dalej.

 

Rozumiem obawy Hetmana, ale się z nimi nie zgadzam w tym sensie, że ocena właściwości ramy na podstawie zdjęcia nigdy nie będzie miarodajna.

 

A o narzekaniach na Lapierre nie słyszałem, poza tym że są drogie, co akurat w tym przypadku nie do końca się sprawdza :).

 

Pominę argument, że Lapierre jest be bo jest z Francji, bo to nie argument.

 

Dla jasności - nie jestem fanboyem. Po prostu w tym przypadku wybór między Francuzem, a Niemcem jest dla mnie oczywisty.

 

P.S. Zgadzam się co do dolnego ciągu, ale imo da się to przeboleć ;).

P.S.S. Na końcu dnia zostaje zawsze kwestia dopasowania do jeźdźca. Całą naszą dyskusję będzie można rozbić o wiadomoco, jeżeli okaże się że jeździec i któraś z ram są niekompatybilni. BTW - u Poręby można się umówić na jazdę testową.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...