szczepan84 Napisano 4 Stycznia 2011 Napisano 4 Stycznia 2011 Jako że jest to mój pierwszy post na tym forum więc najpierw się przywitam. A teraz problemy i pytania które nie dają mi spokoju. Stałem się szczęśliwym (miejmy nadzieję) posiadaczem ramy merida am 400 d. I mam w związku z tym kilka pytań: 1. Czy damper założony tak będzie działał prawidłowo ? http://img822.imageshack.us/i/dscf1194g.jpg/ niestety komora spv nie daje innej możliwości montażu. 2. damper ma długość montażową 184 mm i skok 45 a oryginalnie montowany miał chyba 190 mm i skok 50 czy obowiązkowo musi mieć te 190 mm i 50 czy może zostać ten który jest? 3. Czy te ramy miały zmienianą geometrię bo jak widać na zdjęciu poniżej czarny element pośredni między wahaczem a damperem jest prawie poziomy, a w mojej ramie jest bardziej pochylony ? Może to być spowodowane innym rozmiarem ramy ale to tylko moje domysły. http://img835.imageshack.us/i/am400dmattsilver.jpg/ Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam
bobiik Napisano 4 Stycznia 2011 Napisano 4 Stycznia 2011 Coś mi się to źle widzi.Ma podobna ramę am 4000 hfs.Wydaje mi się ze będzie obijał o ramę przy dobiciu. Regulacja tez jest utrudniona)-:Przekręć na 1 otwór
Rulez Napisano 4 Stycznia 2011 Napisano 4 Stycznia 2011 Krótszy damper to zmiana geomertii obniżenie suportu i mniej skoku, zmiany nie będą drastyczne ale 10% skoku odejdzie. Jeśli chodzi o pozycję to damper będzie działał prawidłowo, jednak jak napisał "bobik", spuść powietrze i sprawdź czy przy maksymalnym ugięciu elementy dampera nie będą kolidowały z ramą.
Mod Team sznib Napisano 5 Stycznia 2011 Mod Team Napisano 5 Stycznia 2011 Nie dasz rady go zamontować odwrotnie, tzn. żeby regulacja była z przodu, a zbiorniczek SPV z tyłu? Wtedy powinno być ok.
szczepan84 Napisano 5 Stycznia 2011 Autor Napisano 5 Stycznia 2011 Temat dampera nie dawał mi wczoraj spokojnie zasnąć. Myślę sobie no nie tak nie może być na pewno jest jakiś sposób montażu tego dampera w ramie. I tak powstało coś takiego http://img257.imageshack.us/i/dscf1195t.jpg/ Niestety regulacja i zawór muszą zostać z tyłu. Takie ustawienie utrudni obsługę ale nie ma innego wyjścia bo jeżeli ustawię regulację z przodu to nie założę dampera. Także jeden problem mniej :-) A jeszcze jedno Tak jak napisał Rulez krótszy damper mniejszy skok. Ale czy te 6 mm różnicy w długości dampera może spowodować tak dużą różnicę w koncie pochylenia elementu łączącego wahacz z damperem ? Wydaje mi się, że nie. Bobiik a jak jest w twojej ramie ? Czy kont jest podobny do tego u mnie czy do tego który pokazałem w drugim linku ?
netta1987 Napisano 5 Stycznia 2011 Napisano 5 Stycznia 2011 5mm =10% = 36* czyli możliwe że zmieniło ci to kąt i to znacznie
bobiik Napisano 5 Stycznia 2011 Napisano 5 Stycznia 2011 Bobiik a jak jest w twojej ramie ? Czy kont jest podobny do tego u mnie czy do tego który pokazałem w drugim linku ? Wejdz na moj profil. W galerii mam zdjecia roweru. Tu tez jest(-: http://www.forumrowerowe.org/garage/vehicle/952-merida-hfs-am-4000-d/ Pozdrawiam
Rulez Napisano 5 Stycznia 2011 Napisano 5 Stycznia 2011 Na tych zdjęciach łącznik dampera jest w pozycji jak w Twoim rowerze : http://bikeboard.pl/index.php?d=sprzet&art=727&g=13&str=2 Dodatkowo rowery mogą mieć różne długości rury podsiodłowej, więc łącznik będzie w nieco innej odległości od połączenia górnej rury z rurą podsiodłową.
szczepan84 Napisano 5 Stycznia 2011 Autor Napisano 5 Stycznia 2011 netta1987 po zastąpieniu dampera linijką o dł. 190 mm kont się zmienił ale tylko minimalnie. Także to nie wina długości dampera obstawiał bym, że to rozmiar ramy powoduje inny kont. bobiik napisz jaki rozmiar ramy masz u siebie. Jeżeli masz L to znaczy, że kont zależy od rozmiaru ramy a jeżeli M czyli tak jak ja to już nic z tego nie rozumiem A swoją drogą ładnie się prezentuje twój sprzęt. Mój tak zacznie wyglądać chyba dopiero na wiosnę jak zbiorę wszystkie graty i poskładam do kupy Rulez jest tak jak napisałeś. W mojej ramie mocowanie łącznika jest przyspawane praktycznie na łączeniu rury górnej i podsiodłowej. Przy ramie większej mocowanie łącznika pozostaje w tym samym miejscu tylko zmienia się długość rury podsidłowej i stąd to wrażenie innego konta :-) Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Jak napotkam jeszcze jakieś problemy przy budowie mojego pierwszego fulla to wiem już gdzie uderzyć Pozdrawiam
bobiik Napisano 5 Stycznia 2011 Napisano 5 Stycznia 2011 bobiik napisz jaki rozmiar ramy masz u siebie. Jeżeli masz L to znaczy, że kont zależy od rozmiaru ramy a jeżeli M czyli tak jak ja to już nic z tego nie rozumiem Mam 19" czyli L(-:
darex Napisano 9 Stycznia 2011 Napisano 9 Stycznia 2011 e montowany miał chyba 190 mm i skok 50 czy obowiązkowo musi mieć te 190 mm i 50 czy może zostać ten który jest? Jak spuścisz powietrze z komory powietrznej to tłoczysko się chowa do komory? Nie spotkałem się, żeby te dampery miały 45 mm skoku. Jeśli on tak fabrycznie nie ma, to znaczy, że możesz mieć przeciek powietrza z komory pozytywnej do negatywnej no chyba, że ktoś specjalnie skrócił skok o 5 mm.
skjaatel Napisano 9 Stycznia 2011 Napisano 9 Stycznia 2011 Ostatnio chyba się z RP23 o takim skoku spotkałeś
darex Napisano 9 Stycznia 2011 Napisano 9 Stycznia 2011 Tak, i jednak swingery też mają takie nietypowe rozmiary (sprawdziłem:) Właśnie mi się przypomniało jak napisałeś, że miałem gdzieś zadzwonić
Rulez Napisano 10 Stycznia 2011 Napisano 10 Stycznia 2011 Tak, mają taki skok i długość : http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=59791
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.