Skocz do zawartości

[rower] przełajowy rama cr-mo


_Grooby_

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, od pewnego czasu chodzi mi po głowie zakup drugiego roweru i chcę, żeby to był rower przełajowy. Chcę zbudować go na ramie stalowej. Podobny wątek założyłem na forum szosowym

 

link do mojego tematu

 

Podpinam go także tutaj może ktoś kto czyta to forum a nie używa tamtego będzie mógł mi doradzić:)

 

W skrócie czego oczekuję

- trasy ok 100km 90%szosa, reszta - polne i leśne ścieżki

- rama cr-mo, przełajowa, hamulce v, mile widziana możliwość założenia w przyszłości tarczówek, ale nie jest to konieczność - na wzrost 191cm

- solidne koła do wagi ok 100kg

- osprzęt w granicach rozsądku coś z pogranicza Tiagry i 105 lub ich miks myślę, że będzie wystarczający

 

Mogę składać albo kupić gotowca, w zależności za ile czasu go kupię tyle kasy będę mógł przeznaczyć ale zakładam dość szerokie widełki 3-6 tys w obu opcjach.

Proszę o jakieś propozycje ram (to w tej chwili najbardziej mnie interesuje) lub całych rowerów.

 

Póki co rozważane prze ze mnie ramy to:

 

Cotic Roadrat (odradzany z powodu jak to ktoś określił rozlazłej geometrii, mi się podoba ze względu na uniwersalność i możliwość różnych konfiguracji)

Surly Cross-Check

Salsa Casseroll

 

Z gotowców ostatnio pojawił się ekstra rowerek w dwóch wersjach Charge Filter Hi oraz jego młodszy brat Mid

Tu dylemat - Hi jest ekstra, podoba mi się i myślę że było by to czego szukam ale - właśnie - ale koła. Czy wytrzymają dłuższy okres pod moją wagą? Boję się tych 24 szprych i większej średnicy kół, w XC krzywiły się pode mną w miarę niezłej klasy kółka Ritchey Grinder Pro na 32 drutach... fakt inne obciążenia itd. No i piasty firmowane przez Charga - nie wiem co to jest a ciężko coś znaleźć na ich temat.

Nie wiem czy nie lepszą opcją byłby zakup tańszego Mid'a, sprzedanie jego kółek i zainwestowanie różnicy w jakieś solidne i w miarę lekkie koła 32 szprychowe, a osprzęt wymieni się w miarę zużycia na lepszej klasy.

 

Poszukiwania trwają na e-bay bo chętnie kupiłbym używkę - szczególnie jakiś fajny frameset za rozsądne pieniądze. Trochę znalazłem za oceanem, ale dość wysokie koszty przesyłki i konieczność płacenia cła powodują średnią opłacalność.

 

Jeśli uważacie że nie do końca ten dział - w końcu nie ma to być to typowa szosówka, i że w ogólnym temacie dot. wyboru roweru będzie temu tematowi lepiej to proszę o przeniesienie :P

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Postanowiłem składać rower po kawałku i dokupować co miesiąc kolejne części. Jako pierwsza - rama i tu już zdecydowałem się na Surly Cross-Check (ale jeszcze nie kupiłem więc jak coś to sugestie mile widziane!) . W przyszłym miesiącu chciałbym postawić rower na kołach i tu proszę o sugestie. Rama ma rozstaw haków 132,5mm i przyjmie piastę szosową lub MTB. Na koła mam zamiar przeznaczyć do ok 1000 zł i głównym kryterium jest trwałość koła i sztywność ze względu na moje 100kg. Mam kilka typów:

 

- koła szosowe:

DT Swiss R1900 - w okolicach 800 zł widziałem w sklepie a do DT to DT ;)

Mavic Aksium - 650zł, spotkałem się z bardzo skrajnymi opiniami

Mavic Ksyrium Equipe - tu za 1100zł, w sklepach ok 1500 trochę wyższa półka, ale czy warto?

Shimano Ultegra WH-6600 - 819zł, opinie raczej pochlebne

 

Wszystko fajnie ale jak takie koła będą się zachowywać pod moją masą? Wydaje mi się rozsądniejsze żebym kupił koła na 32 szprychach. Znalazłem piasty Ultegry 32h tył i przód za 328 zł komplet i można by zapleść na nich jakieś obręcze np. DT R450 123zł sztuka albo Mavic CXP22 za 116.

 

Nie miałem doświadczenia ze sprzętem szosowym, jak ma się trwałość w stosunku do MTB? Czy sugerujecie zaplecenie kółek na przykład na piastach XT zamiast Ultegry? Przy trochę zwiększonym budżecie w grę wchodziły by też XTR albo DT 370.

 

Proszę o sugestie - piasty szosowe vs. MTB, jeśli szosowe czy przy mojej wadze te z mniejszą ilością szprych i w tej kategorii cenowej mogą być ok? Jakie obręcze 28" do 150 zł/ sztukę są godne uwagi (i czy są także dostępne pod 32 druty)?

  • 5 tygodni później...
Napisano

Widzę że nikt się nie zainteresował tym tematem ale co tam, może ktoś zajrzy. Składanie czas zacząć! Po kawałku zaczynam kupować części pierwsze zakupy po 1 marca ;).

 

Na początek frameset - zdecydowałem się na Surly Cross-Check 58cm (wg. kalkulatora http://www.competitivecyclist.com/) ze zniżką 30 GBP (szukałem używek ale bez skutku, ale raz się żyje zaszaleć można :D)

 

Kolejne będą koła - misja na kwiecień:

- piasty Shimano XT M770

- obręcze DT Swiss RR465

- szprychy DT Swiss Competition

- nyple DT pro-lock

Z różnych źródeł z wysyłkami części ok 820zł (piasty już mam z Cyklotura wyszło 228 zł z wysyłką) obręcze i szprychy zamówię z ChainReaction.

 

Napęd - tu jeszcze mam sporo wątpliwości Sram Rival vs. Shimano Ultegra 6600 - nowe w okolicach 2 tys. Rozważam też opcję niskobudżetową - polowanie na aukcjach na jakąś korbę, używkę dobrej klasy i w dobrym stanie, klamkomanetki raczej nowe 105 a reszta jakieś tańsze Tiagry itp. No i jakieś dobre linki i pancerze (używam Clarks Clim8 i jestem zadowolony). Zależy jak się pozostałe sprawy finansowe w maju ułożą.

 

No i jeszcze pytanie - lepiej hamulce szosowe czy mini-v?

 

Reszta - rurki itp to już sprawa trzeciorzędna zależy jak będzie z $$$ ;)

 

Mam nadzieję że projekt powstanie do końca czerwca. Proszę o komentarze i sugestie co warto a co nie co by można zmienić,

Napisano

Świetny post. Bardzo mi rozjaśnił sytuację. Tez się przymierzam do kupna przełajówki. Mam te same dylematy co ty . Myślałem raczej o aluminiowej ramie, ale zasiałeś we mnie pewną wątpliwość. Czy alu jest mi tak naprawdę potrzebne. Planowałem dać 2-2,5tys,ale twoje wyliczenia sprowadziły mnie na ziemię. Nie przeraża mnie to,po prostu potrwa to trochę dłużej niż zakładałem . Składanie chyba wyjdzie drożej niż kupno nowego w całości,co? Co do tej pory udało Ci się już kupić i ile cię to kosztowało? Pozdrawiam

Napisano

Na początek frameset - zdecydowałem się na Surly Cross-Check 58cm (wg. kalkulatora http://www.competitivecyclist.com/) ze zniżką 30 GBP (szukałem używek ale bez skutku, ale raz się żyje zaszaleć można :D)

 

Ile masz wzrostu i długość nogi mierzoną od ziemi do krocza (wymiar standover)?

Właśnie zastanawiam się nad ramą Surly Long Haul Trucker http://surlybikes.com/frames/long_haul_trucker_frame/ tylko nie wiem którą wybrać 56 czy 58. Mam 182 cm wzrostu i 88 cm (standover).

Napisano

@kudlaty:

Póki co mam te piasty kupione i zamówiona już jest rama, za jakiś czas powinna dojechać. Złożenie kompletnego roweru opóźni się ze względów finansowych, no ale na żaglówce jeszcze nie pływałem i chcę spróbować ;) Co do wyboru materiału ramy, to od ponad pól roku mam stal i jestem zadowolony. Masa większa ale ja też nie należę do lekkich, 3 alusy połamane pode mną i dlatego tak ;) Składanie daje więcej frajdy, no i można robić zakupy po kawałku. A czy drożej... hmmm zależy jak się na to spojrzy bo dostajesz coś czego oczekujesz dopasowanego do upodobań i potrzeb.

 

@ehwj:

podsyłam mój wydruk z kalkulatora:

 

Measurements

-------------------------------------------

Inseam: 91

Trunk: 67

Forearm: 36

Arm: 74

Thigh: 66

Lower Leg: 61

Sternal Notch: 164

Total Body Height: 191

 

 

The Competitive Fit (cm)

-------------------------------------------

Seat tube range c-c: 58.9 - 59.4

Seat tube range c-t: 60.8 - 61.3

Top tube length: 57.3 - 57.7

Stem Length: 12.2 - 12.8

BB-Saddle Position: 82.4 - 84.4

Saddle-Handlebar: 57.5 - 58.1

Saddle Setback: 6.9 - 7.3

 

 

The Eddy Fit (cm)

-------------------------------------------

Seat tube range c-c: 60.1 - 60.6

Seat tube range c-t: 62.0 - 62.5

Top tube length: 57.3 - 57.7

Stem Length: 11.1 - 11.7

BB-Saddle Position: 81.6 - 83.6

Saddle-Handlebar: 58.3 - 58.9

Saddle Setback: 8.1 - 8.5

 

 

The French Fit (cm)

-------------------------------------------

Seat tube range c-c: 61.8 - 62.3

Seat tube range c-t: 63.7 - 64.2

Top tube length: 58.5 - 58.9

Stem Length: 11.3 - 11.9

BB-Saddle Position: 79.9 - 81.9

Saddle-Handlebar: 60.0 - 60.6

Saddle Setback: 7.6 - 8.0

 

wybierałem według Competitive Fit.

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Pochwalony!

Aż żałuję, ze wcześniej wątku nie znalazłem... Mniej więcej w tym samym czasie zacząłem składać swoją stalową przełajówke. W moim przypadku to druga. Od ponad roku mam Il Pompino, ale zachciało mi się tarcz i możliwości wstawienia piasty wielobiegowej- koło mnie leży już Pompetamina. jeden szczegół ważny - ja singlowo (właściwie to na ostro te przełaje robię). I tu zadaję pytanie: jeżdźisz na Inbredzie, dlaczego nie pomyślałeś o Pompetaminie? OnOne ma od jakiegoś czasu promocyjkę małą na zestawy - praktycznie gratisowo do frameseta dostajesz siodło, sztycę, gripu i opony do ostrego. Część z dodatków sprzedałem, więc i koszty mi spadł.

Crosscheck jest bardzo fajniuitki. Jak widzę, postawiłeś jednak na szczękowe hampelki.

Mam taki pomysł, byśmy może tu co jakiś czas zamieszczali postępu w składaniu? :)

Może kogoś zarazimy wizją takiego roweru...

Napisano

Szkoda, żeby temat umarł, więc znów zagaję. Postaram sie co jakis czas coś proponować. Zacznę od jednych z najtańszych na światowym rynku opcji będących w ofercie Planet X:

- Dla miłośników singli i ostrego koła: On One Il Pompino

- Dla tych, co chcą z wielobiegową piastą i/lub tarczami kombinować: On One Pompetamine

- Dla tych, co tradycyjne zmieniarki wolą: Planet X Kaffenback

Wszystkie ramki mają tą samą geometrię, opartą na semi-compactowej geo Cinelli. Firmowe widelce kosztują ok. 40£, ale można zamówić niektóre z tych ram w całym pakiecie - za ok. 200£ otrzymujemy ramę, wideł i do wyboru z szeregu modeli sztycę, kierownicę, gripy, opony.

 

 

Napisano

Wygląda na to, że będę gadał sam ze sobą, ale co tam...

Jestem coraz bliżej finału. Idą do mnie z UK nowe klameczki pod mostek, udało mi się zanabyć szosowe tarczówki od Avida :)

Postaram się co jakiś czas zamieszczać pojedyncze fotki. To chyba jeden z niewielu ciekawych wątków w tym smutnym dziale z tysiącem tych samych tematów.

 

A tymczasem kolejna propozycja, relatywnie łatwa do sprowadzenia do Polszy: GENESIS DAY ONE. Niestety samych ram nie widziałem, albo inaczej - nie szukałem.

I jeszcze mój od wielu lat faworyt zza oceanu: FIXIE PURE BLOOD. Kiedyś w tym kolorze i w tej wersji widelca był w opcji pod singla. Teraz ten model ma wymienne tylne haki, ale jakoś styl całości już nie ten. Jarmarczne kolory, wideł zupełnie ginący w wielotysięcznym tłumie mu podobnych...

Napisano

Kolejna opcja:

- dostępny (do niedawna przynajmniej) w Polsce LEMOND POPRAD. Macałem w jednym ze sklepów MKBike. Bardzo przyjemny, choć wydaje mi się, że cena nieco za wysoka;

 

Dla tych, którzy niespecjalnie chcą wydawać jakieś większe od najniższej krajowej pieniądze może warto rozważyć wariant, który swego czasu niemal zrealizowałem - stara rama do trekkinga uzbrojona w cantilevery i szosowy osprzęt. Przy odrobinie pomyślunku przy składaniu nawet UCI by dopuściło to do zawodów ;)

 

cdn.

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Grabarz - fajna maszynka, gratulacje! U mnie niestety temat umarł ze względów finansowych, ale do tematu składania na pewno powrócę ale dopiero jesienią.

Napisano

A podziękował pięknie.

Liczę, że i innym uda się złożyć coś nietuzinkowego, takiego w pełni dostosowanego do oczekiwać kolarza, a nie dostępności na polskim rynku. Mnie się od kilku lat udaje :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...