Skocz do zawartości

[Rama Ful]l do 3 tyś


tyaxSuper

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie, po zmianie kiery mostka (wcs) przerzutek (xt)kół (dt swiss) amorka (Fox Rl 100),korby i łańcucha XT, przyszedł mi do głowy pomysł fulla xc i teraz mam pytanko. Mam budżet na rame 3 tyś - i chciałbym kupić coś dobrego (o ile się da), nigdy nie miałem fulla i teraz rozważam 4 opcje:

 

http://allegro.pl/jedyna-rotwild-rc1-carbon-specialized-cube-giant-i1384171633.html

http://allegro.pl/cube-ams-pro-125-fox-rp23-nowa-rama-i1381969307.html

http://allegro.pl/rama-cube-ams-cc-18-manitou-radium-rl-nowa-i1385948578.html

http://allegro.pl/rama-bmc-super-stroke-01-fox-rp2-nowa-i1383253494.html

 

ten ostatni widzi mi się najbardziej ale proszę mi pomóc i nie pisać że można coś dołożyć i bedzie coś lepszego. Mam 3 tyś na maxa :)Mam 178 cm, waże 85 kg.:P

proszę o opinie która tak która nie itp... dodam że czytałem inne posty na temat ramy fulla ale każdy przypadek jest inny (waga kierowcy, budżet) - oczywiście rama plus damper. Aha z przodu mam FOxa Rl 100

  • Mod Team
Napisano

Pierwsze trzy ramki to typowe fulle XC i zgrają Ci się z amorkiem, ostatnia niestety nie za bardzo, to rama do AM/Enduro, skok regulowany 130/150 i również z przodu taki amortyzator by trzeba było dać (tj. o skoku 130-160), np jakiś Bomber jak na tym foto:

http://fotos.mtb-news.de/p/51574

Pomyśl nad tym Specem:

http://allegro.pl/okazja-specialized-epic-l-nowa-rama-nowy-brain-i1384666791.html

Napisano

ale czy ten spec ma z tyłu dobry ten damper? kompletnie na tym sie nie znam ale juz widzę że jest to rama w rozmiarze L czyli podejdzie pod moj wzrost? 3500 to o 500 zł za dużo niż mogę dać... a ten Rotwild zacny jest?

  • Mod Team
Napisano

Ten Rotwild w tej samej cenie, dlatego dałem linka do Speca. Damper dobry, ale jego serwis drogi, niestety. Ja bym wybrał Speca gdybym miał wybierać między nim a Rotwildem, cena ta sama.

Napisano

a czy będzie duża rożnica w pracy między specem a tym rotwildem? no i jeszcze ten cube za 2800 zł...sam nie wiem na co bardziej patrzec na rame czy na ten damper. bo nie wiem czy jest sens kupic osobno rame np poison curare i do tego jakis damper

Napisano

Ten Cube za 2800zł to po pierwsze rozmiar 16" a po drugie skok 120mm...

 

Szczerze powiedziawszy na allegro w tej chwili nie ma nic ciekawego dla Ciebie, Epic będzie za duży, o Rotwildzie i BMC napisano powyżej, ew. pozostaje cube za 2300zł ale nic zachwycającego w nim nie ma.

Napisano

Tak na szybko http://allegro.pl/rocky-mountain-element-50-easton-carbon-fox-unikat-i1386803084.html

troche drozej ale ładna i pewnie mozna negocjować :P

Co do ram - kupować z damperem i to z foxem skoro masz juz f100 ( dwa lisy dogadaja sie zawsze ). Przy zakupie samej ramy, a później dampera mała uwaga, bo to ze dwa będa mieć identyczne napisy FOX RP23 nie znaczy, że tak samo będą pracować ( inne oznaczenie charakterystyki na obudowie i czasem są robione pod konkretną ramę ) i można się lekko zdziwic po montażu. Za 3k spokojnie kupisz wiele zestawów np polecany na forum anthem. Na Twoim miejscu majac juz przeznaczone 3k dołożyłbym i kupił juz cos z dłuższą gwaracją np. Scalpela ( nie dość ze lekki to i fajnie pracuje no i dożywotnia gwarancja ). Z drugiej strony zakup samej ramy jest zawsze najbardziej bolesny dla kieszeni bo czesto można kupić cały rower na identycznej ramie i po sprzedaży cześci wychodzi, ze rama kosztowała dwa razy mniej.

  • Mod Team
Napisano

Dodatkowo kupujac ramę i damper osobno płacisz 2xza wysyłkę plus koszt dorobienia tulejek do dampera ok. 100pln, więc zdecydowanie lepiej brać zestaw.

Napisano

to koledzy wcale teraz nie ułatwiliście mi wyboru ale... nie wiem czy to dobre przekonanie bo widze ze tak sie utarlo że im droższy sprzęt tym lepszy... ja mam teraz rame AMOEBA HUSSAR i powiem tak - polecam ją każdemu kto jezdzi bez zadnych udziewnień. Nie kosztowała majatku bo ok 800 zł ze starami sztyca mostkiem kierownica zaciskiem. Za ta cene bylo warto i nie uwierze ze na ramie za 1500 (ht) bylaby roznica... moze minimalna w wadze ale nic poza geometria sie nie zmienia wiec po co przeplacac? Jezdzilem na mongoosie tyax super, na gt avalnche 2.0 - i mongoose byl pancerny i jezdilo sie jak na czoperze, gt jest agresywne i zdecydowanie do zwinniejsze od hussara. Ale hussar to kompromis - odbiegłem od tematu bo chodziło mi że nie zawsze cena windowana sztucznie odpowiada jakości zatem teraz dostałem parę linków i mam nad czym myslec. Jestem ciekaw kto jezdzil w Polsce na tym Rotwildzie (znam sprzedajacego i wiem jaki sprzet ma w domu). Ciekawy wg mnie jest ten: Rama Progress XC7 19'' z damperem X-Fusion O2PVA ale powtarzam nie znam się wogole (mam troche kasy i chce ja wydac dobrze) i nie wiem czy ta rama ma dobry damper i czy warta jest tej ceny skoro za 2300 mozna miec takie cos: http://www.bike-arena.pl/index.php?p1583,rama-viper-nitro-2010-fox-rp23-bialy-18-dostepny z chyba lepszym amorkiem

Napisano

Tylko widzisz, sztywne ramy a fulle to 2 różne światy. O ile tani ht (pomijając geometrię) może być co najwyżej mniej sztywny od droższych modeli, to w przypadku fulla różnice w zawieszeniu są ogromne. Niestety dobre systemy typu fsr, vpo itd. są i będą w cenie, oczywiście można kupić jakiegoś taniego 4-zawiasa za 2000zł, pytanie tylko jak długo będziesz z niego zadowolony (zapewne do czasu przejażdżki na czymś porządnym;)).

Napisano

no to wg was od ilu zaczyna sie dobra rama full - zaznaczam ze ja nigdy nie pojade na zaden maraton wyscig itp. mieszkam w grudziadzu tu tylko gdzieniegdzie mozna posmigac po ciezkim terenie... 80% to bedzie jazda po lasach lakach drogach utwardzonych... pewnie wielu sie pytam zatem po co full, wlasnie po to bo chce :icon_lol: mam 3 tys i mam nadzieje ze uda sie na zdobyc cos sensownego...

Napisano

Ten Viper doskonale by się nadawał dla Twojego stylu jazdy, więc nie wiem po co przepłacać za "markowe" ramy które niczego więcej Ci nie dadzą , nie zwiększą efektywności ani nie będą lepiej amortyzowały, za to np. ramy Cube będą nawet mniej efektywne.

Napisano

Nikt nie odpowie na tak postawione pytanie, bo nie da się na nie racjonalnie odpowiedzieć, zwłaszcza rzucając cyframi. Jeden będzie się świetnie czuł na sztywnym Scalpelu, inny uzna że kanapowaty czterozawias to jego bajka.

 

Innymi słowy dobry full to taki, na którym dobrze się czujesz i który odpowiada twoim potrzebom.

 

Jedyna opcja to sprawdzić samemu, albo ryzykować kupując w ciemno.

 

Ja np. od razu skreślam Rotwilda, bo 60 mm skoku to z mojego punktu widzenia żart, niezależnie od dobrych opinii jaką cieszy się cała marka. Co nie znaczy, że tobie nie będzie pasował.

 

Jeżeli więc masz możliwość, to przetestuj. Jeżeli nie masz, to bierz co podpowiada intuicja.

 

BTW, ten Rocky Mountain jest IMO najfajniejszy. Trzeba go tylko porządnie obejrzeć przed zakupem.

Napisano

no to wg was od ilu zaczyna sie dobra rama full - zaznaczam ze ja nigdy nie pojade na zaden maraton wyscig itp. mieszkam w grudziadzu tu tylko gdzieniegdzie mozna posmigac po ciezkim terenie... 80% to bedzie jazda po lasach lakach drogach utwardzonych... pewnie wielu sie pytam zatem po co full, wlasnie po to bo chce :icon_lol: mam 3 tys i mam nadzieje ze uda sie na zdobyc cos sensownego...

Jesli tylko taka jazda to polecałbym kupno czegoś z GT np Marathon ( tu cały rower z damperem foxa kupisz za 3k ). Wieksza waga ramy ale za to komfort super, a że lekko buja - dla Ciebie będzie to tylko zaleta. W sumie te droższe modele o skoku ok 100 to zwykle "scigacze" czyli raczej mniej komfortowe, zdarzają sie oczywiście kanapy idealne na etapówki czy tez dłuższe wyprawy ale jest ich zdecydowanie mniej w tej cenie.

Napisano

nowego roweru nie kupie bo mam nowe graty:)

podoba mi sie wypowiedz ze ten http://www.bike-arena.pl/index.php?p1583,rama-viper-nitro-2010-fox-rp23-bialy-18-dostepny

bedzie w sam raz dla mnie tylko teraz prosze napisac za i przeciw. Z tego co mi sie wydaje to ten damper jest chyba dosc dosc wiec zostaje tylko rama... jesli ktos ma doswiadczenie z ta rama to prosze napisac, jest pare ram ktore maja taki damper ale sa drozsze wiec generalnie przy takim samym damperze w innej ramie placi sie wiecej tylko wlasnie za rame. jesli ta z linku jest ok lub nie to prosze napisac swoje opienie. aha czy w razie czego dobrze bedzie wspolgrac z moim Foxem rl 100.

Napisano

Teraz na alledrogo posucha mało dobrych ram ,osobiscie uadlo mi sie kupic w pazdzierniku rame na której złozyłem rowerek-fotki pod profilem i w cale nie kosztowała majatek :icon_mrgreen:.

Polecam szukac czegos z Maestro ,pewnie bym tez to kupil gdyby nie okazja z moja ramą.

I tak jak poprzednicy pisza jesli kupowac to damper tylko z rama,samemu dobranie dampera do ramy to mordega.

Napisano

Koledzy reasumując sprawa wyglada tak: Viper ma ok cene ale nie wiem czy faktycznie jest tego wart bo szczerze rozmawiałem z paroma osobami i średnia firma to jest ale oczywiście tragedii nie ma. Tego rotwilda http://allegro.pl/jedyna-rotwild-rc1-carbon-specialized-cube-giant-i1384171633.html moge miec troche taniej jednak tam moze byc klopot z rozmiarem bo rura podsiodłowa ma 53 cm (obecnie w swojej ramie mam 46). Ale jeszcze wpadło mi w oko takie coś: http://allegro.pl/canyon-nerve-rc-2008-rp23-przesylka-gratis-i1398385643.html

akurat również z Grudziądza wiec mam na miejscu. Co powiedziecie koledzy na ten temat? Firma chyba nie najgorsza, cena przystepna i chyba do moich potrzeb wystarczy... prosze o jakis komentarz...i czy to podejdzie do mojego fox rl 100. Czy ta rama to 4 zawias? Chyba nie wg mnie:) przepraszam za pytanie ale sie nie znam

Napisano

rozmawiałem przed chwilą z właścicielem:) daje nawet gwarancje na ta rame:) wydaje mi sie ze jest to dobry kompromis cenowo jakosciowy - nie jest to jakis no name i chyba nie najgorsza jakosc...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...