Skocz do zawartości

[rower] romet passat renowacja


bombal

Rekomendowane odpowiedzi

witam dziś zakupiłem rower Romet Passat zakupiłem do niego już org tylne koło bo miał jakieś na 28'' (mogę je sprzedać)

chciał bym go doprowadzić do stanu jak z fabryki i odnowić w miarę możliwości

poszukuję dużo zdjęć ale ciężko cokolwiek znaleźć może ktoś ma tobym był wdzięczny za pomoc

narzazie 1 zdjęcie jak przyjdzie to wrzucę więcej

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/70b8d245625aaa67.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można, ale po co? Ta rama to niestety szczyt tandety i to nie bynajmniej w rurach. Częściowo między bajki władam na start głosy, że to giętka, pływająca rama. Rury to zwykła stal niskowęglowa najniższego sortu, racja. Ale te rury są tak okropnie grube, dzięki czemu też i sztywne, ale rzecz jasna ciężkie. O wiele lepsze ramy pod względem rur miały nasze Huragany czy Jaguary, już z lekka uszlachetniane.

Najgorsza rzecz w tych ramach to mufy, pękały im spawy na potęgę. Tutaj tkwi cała słabizna tych ram.

Poza tym widelce są potencjalnie niebezpiecznie. Na dzień dobry powinno go się wyrzucić i kupić lepszy, od biedy używany, ale lepszej jakości.

Kolejna sprawa - obręcze, czy raczej całe koła. Szprychy jeszcze są w miarę okej. Lecz to, jaki poziom prezentują obręcze to żenada. Od nowości krzywe jak pierun. Wiem bo miałem i Waganta, i w Jaguarze niestety mi się trafiło tylne koło z tym badziewiem. Szarpią przy hamowaniu okropnie i to zwykła stal. Parę latek temu miałem stare Rigida i nie ma porównania, także w hamowaniu na mokrym francuskie dzięki rowkom pozwalały jeszcze jakoś zwolnić, a od tego polskiego ścierwa prawie zostałem kaleką. :(

Łożyskowania wszelakie zawsze mi się trafiały uszkodzone. Nigdy jeszcze tych piast, suportów ani sterów nie widziałem w dobrym stanie. Trochę to zasługa użytkowników. Piast tylnych z oddzielonym jednym kołnierzem od reszty korpusu też parę widziałem. W porównaniu do starych piast szosowych ZZR, które jakością dorównywały Campagnolo to straszna lipa.

Nie chcę urągać, ale w Pasacie chyba jedynymi naprawdę dobrymi częściami były wolnobiegi, koronki korb, klamki hamulcowe i mostki.

Jedyną zaleta tego całego roweru jest jazda po mieście bez obawy, że go zwiną. A jak ukradną to małą szkoda.

 

Dalej się zastanawiasz co z nim zrobić...? A może masz do niego sentyment?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chodzi o to żeby ten rower był jak szosy bianchi czy coś w tym stylu chodzi mi żeby go ocalic

pozatym naucz sie czytać potem pisz jak moge mieć sentyment do niego jak go dopiero kupiłem a sentyment mam do starychpolskich szos :icon_cool::thanks:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można mieć do czegoś sentyment już nie posiadając tego i drogą kupna nabyć bardzo podobną lub taką samą rzecz w ten sposób zaspokajając chęć posiadania tegoż przedmiotu...

Ocalić? Wymień to co się zużyło i jeździj. Dodatkowo kup porządny widelec, klocki hamulcowe i koła - na ludzkich piastach (tył może być na wolnobieg, ale broń Boże Helicomatic) i normalnych obręczach (alu, 28 cali, szerokość ok. 22 mm).

Też bardzo lubię polskie szosówki, ale wyroby typu Wagant, Pasat, Orkan i inne bliźniaki kompletnie mnie nie obchodzą. Gdyż to właściwie nie są szosy, prędzej jakieś turystyki oraz przede wszystkim z powodów wyżej wymienionych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj maila, poszukam jakieś foto.

 

Jakbyś potrzebował część to mogę podarować. Mam od niego przerzutki, lampke (bez szkla), dynamo.

 

Kupiłem go do jazdy po bułki i z zamiarem zrobienia singla.

 

tu masz maila bomba997-1995@o2.pl

a te przeżytki to ile byś chciał za tylne z przesyłką ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dalej oczekuję na jakieś fotki

poszukuję parcianej owijki ma ktoś ?, wie gdzie kupić ?, proszę o info :)

 

a i jeszcze osłony żeby łańcuch nie wpadał pomiędzy wolnobieg a szprychy taki z okrągłymi otworami ma ktoś ?

 

takiego http://img21.imageshack.us/img21/9149/pict5892m.jpg

 

i takiego siodełka http://img6.imageshack.us/img6/1047/pict5881.jpg

 

a czy na taką owijkę nadaje się taśma izolacyjna materiałowa ?

 

np taka ? http://allegro.pl/tasma-izolacyjna-tesa-moher-meszek-25-metrow-i1399572556.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dalej oczekuję na jakieś fotki

poszukuję parcianej owijki ma ktoś ?, wie gdzie kupić ?, proszę o info B)

 

a i jeszcze osłony żeby łańcuch nie wpadał pomiędzy wolnobieg a szprychy taki z okrągłymi otworami ma ktoś ?

 

takiego http://img21.imageshack.us/img21/9149/pict5892m.jpg

 

i takiego siodełka http://img6.imageshack.us/img6/1047/pict5881.jpg

 

a czy na taką owijkę nadaje się taśma izolacyjna materiałowa ?

 

np taka ? http://allegro.pl/tasma-izolacyjna-tesa-moher-meszek-25-metrow-i1399572556.html

 

Osłonę mam i mogę dać, ale nie mam jak ściągnąć wolnobiegu.

 

Siodełek szukaj na allegro, to jakiś standard rometowski, miałem identyczne w Pelikanie

Z mojego Pasata siodło poszło na śmietnik - złamany pręt.

 

Nie wiem jaka była oryginalnie owijka, ja go dostałem z PCV (a właściwie jej skrawkami).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Mam pytanie do użytkowników roweru Romet Pasat odnośnie tych kół 28" czy da rade włożyć bez większych kombinacji z hamulcami bo mam zamiar odnowić rowerek i kupić koła ale zastanawiam się jakie czy 27" czy 28". Różnica pomiędzy nimi to podobno milimetry. Ewentualnie mógłbym kupić inne zaciski hamulców bo i tak jednego brakuje. Poradźcie które koła kupić bo 27" już coraz rzadziej spotykane choć na allegro jeszcze się trafiaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...