Skocz do zawartości

[Opona] do 60 zł lekka


Szogun123

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

Po pierwsze pytanie:

 

Mam taką oponę. Wszystko ok, kosztuje 22 zł ale... czuję, że waży sporo, wie ktoś może ile dokładnie?

 

No i w związku z tematem, szukam opony do 60 zł - LEKKIEJ z niskimi oporami toczenia, no i fajnie żeby się nie ścierała się po 2500km :thumbsup: Rozmiar 1,95 - 2,1

 

Zainteresowała mnie Kenda Karma ale chyba ma jednak zbyt agresywny bieżnik.

Napisano

Kenda Karma jest bardzo dobra, i lekko toczy sie po asfalcie (wbrew pojedynczym opiniom). Do tego waga poniżej 500 g przy cenie delikatnie ponizej 5 dyszek. Moje egzemplarze ważą 483 i 478 g

  • Mod Team
Napisano

Twoja opona CST waży około trochę powyżej 800 gram (kiedyś takie miałem).

 

Nie wiem w jakim terenie jeździsz, ale z uniwersalnych opon,

które mają małe opory na asfalcie i są stosunkowo lekkie,

a także nie boją się średniego terenu to masz ode mnie 3 opcje:

- Continental Race King 2.0

- Maxxis Crossmark

- WTB Wolverine

Napisano

Też szukam opon w tej cenie. Co prawda dopiero na wiosnę i na razie gurują u mnie Race Kingi 2.0 drut, ale czy wie ktoś coś na temat ich wytrzymałości? Chciałbym na nich przejechać przynajmniej 2 sezony(ok. 7-8k km). Czy dadzą redę tyle wytrzymać, a jak nie to co będzie w stanie, Karma?, Crossmark?

Napisano

Miałem RK 2.0 drutowe, dałem za komplet 100zł. Wszystko będzie zależało od tego w jakim terenie będzie jeździł, ale myślę że 2 sezony powinny spokojnie pociągnąć. Opór toczenia bardzo niski, ale o jeździe w błocie i braniu ostrych zakrętów zapomnij :(

Napisano

Karmy są jak dla mnie zbyt delikatne (łatwo je uszkodzić i są mało trwałe).

 

 

W tym roku w górach jeździłem, ba nadal je mam i jeździ się na nich dobrze po piachu dają radę po śliskich nawierzchniach też ale co jak co przejechałem na nich 1500km i już z tyłu zanikają krzyżykowe rowki na klockach.

Mimo to polecam bo są tanie i lekkie

Napisano

Jak bym brał Continentale, Karmy są jak dla mnie zbyt delikatne (łatwo je uszkodzić i są mało trwałe).

Na Karmach przejechałem 2000 km w tym kilka maratonów i zero przebić, zero "snejkó" , a zużycie - powiedzmy - tył w połowie czyli nie jest źle

Napisano

po 5000 km na karmach miałem może... ze 3-4 kapcie, raczej z mojej winy, tylnia opona zuzyta do połowy, na przedniej zostalo dosyc sporo bieznika. Jak wyjeżdżam na asfalt pompuje 3,5 - 4 atm i opory sa naprawde male- przy mokrych oponach na asfalcie zostaje slad wezszy od tych 3 rzedow srodkowych klockow. Mam porownanie jedynie do maxxisow ignitor, ale nie zawiodlem sie na tych oponach i mozliwe ze wywale tylnia karme i kupie np. 2.2 na przod :)

Napisano

Wiem tylko, że ciężko o nią w Polsce, ale zdaje mi się że Karma będzie lepsza.

 

Ja mam jeszcze pytanie (bo chyba te RK mają za mały klocek dla mnie) co będzie lepsze Mountain King 2.0 czy Leader PRO 2.1, a może MK na przód a LP na tył?

Napisano

Z MK daj sobie spokój, ani to rewelacyjnie nie trzyma, ani lekko się nie toczy. W dodatku w pożądanej przez Ciebie szerokości jest wąska i ma mały balon (moja 2.2 była +/- jak średniej wielkości 2.0)

 

Na przód dopłać parę złotych do Crossmarka, w zakrętach trzyma lepiej niż Rk.

Napisano

Jesli chodzi o karmy, to już tłumaczę. Bieżnik i przyczepność na różnych nawierzchniach jest w miarę ok, jednak na styku opony z rantem obręczy szybko sie przeciera, w koncu dochodzi to do oplotu i po jakimś czasie może to po prostu pęknac.

Napisano

Zapomniałem dopisać w poprzednim poście...Pixon, możesz napisać jak wygląda zużycie w mibro? I jak mniemam, w terenie innym niż suchy raczej nie sprawdzi się? Kusi mnie 2.25 na te nasze piachy, ale za podobną cenę na wiosnę będzie można dostać conti x-king/maxxis ikon, a te wyglądają bardzo uniwersalnie.

Napisano

Jeżdżę 50/50 asfalt i teren, teren raczej lekki czyli wyjeżdżone, szutrowe i luźne ścieżki. Od czasu do czasu trafi się jakiś cięższy teren i małe błotko ale pod tym kątem raczej opon nie będę wybierał.

Co do tego Leadera to nie wiedziałem że to semislick na zdjęciach się prezentuję troszkę inaczej.icon_redface.gif

W tym momencie nie mam pojęcia co wybrać. Tak jak napisałem wyżej zależy mi na tym żeby wytrzymały te 2 sezony czyli ok. 7-8k km i żeby nie łapać kapcia przy byle kamyczkach.

Napisano

Mibro 1.95 znika dosyć szybko na asfalcie, w terenie już jest OK, ale to najszybsza opona na jakiej jeździłem. Pomijam jakieś typowe slicki. Na mokrym potrafi być mocno nieprzewidywalna, mnie raz uciekło tylne koło na ciasnym, asfaltowym i do tego suchym zakręcie przy prędkości 30km/h. Myślę, że to wina profilu opony(jest dość płaska), ale wersja 2.25 powinna być bardziej stabilna. Waga realna 1.95 to poniżej 440g, sprawdzałem obie szt.

Napisano

Dzięki premier, asfalt w moim przypadku to zazwyczaj poniżej 10% kilometrażu, także powinna dość długo się trzymać. Na aukcji dla 2.25 podają 580g, dla 1.95 477g, ciekawe skąd te rozbieżności? Podobnie miałem z Mythosem xcII 1.95, 570g zamiast 540g, podobnoż przeniesienie produkcji do Korei popsuło wagę.

Napisano

Jeżdżę 50/50 asfalt i teren, teren raczej lekki czyli wyjeżdżone, szutrowe i luźne ścieżki. Od czasu do czasu trafi się jakiś cięższy teren i małe błotko ale pod tym kątem raczej opon nie będę wybierał.

Co do tego Leadera to nie wiedziałem że to semislick na zdjęciach się prezentuję troszkę inaczej.icon_redface.gif

W tym momencie nie mam pojęcia co wybrać. Tak jak napisałem wyżej zależy mi na tym żeby wytrzymały te 2 sezony czyli ok. 7-8k km i żeby nie łapać kapcia przy byle kamyczkach.

Zawsze możesz zastanowić się też nad nieśmiertelnym zestawem Panaracer Smoke/Dart w wersji Eco oponki są po 60zł, co do opinii to poszukaj na forum.

  • Mod Team
Napisano

Zapomniałem dopisać w poprzednim poście...Pixon, możesz napisać jak wygląda zużycie w mibro? I jak mniemam, w terenie innym niż suchy raczej nie sprawdzi się? Kusi mnie 2.25 na te nasze piachy, ale za podobną cenę na wiosnę będzie można dostać conti x-king/maxxis ikon, a te wyglądają bardzo uniwersalnie.

 

Potwierdzę to co napisał już premier2. Opona na suchym ubitym gruncie toczy się wspaniale. Opona śmiało dedykowana dla cyklu maratonów Mazovii. Na asfalcie znika dość szybko, w terenie jest nieco lepiej. Na mokrym nie ma tragedii, jednak zdarza jej się zgubić przyczepność. Na błoto kompletnie się nie nadaje. Oponę jak najbardziej polecam.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...