Szogun123 Napisano 2 Stycznia 2011 Napisano 2 Stycznia 2011 Witam! Po pierwsze pytanie: Mam taką oponę. Wszystko ok, kosztuje 22 zł ale... czuję, że waży sporo, wie ktoś może ile dokładnie? No i w związku z tematem, szukam opony do 60 zł - LEKKIEJ z niskimi oporami toczenia, no i fajnie żeby się nie ścierała się po 2500km Rozmiar 1,95 - 2,1 Zainteresowała mnie Kenda Karma ale chyba ma jednak zbyt agresywny bieżnik.
miskov17 Napisano 2 Stycznia 2011 Napisano 2 Stycznia 2011 Zachwalana przez parę osób http://allegro.pl/continental-nowa-opona-zwijana-i1389873329.html
olomaster Napisano 2 Stycznia 2011 Napisano 2 Stycznia 2011 Kenda Karma jest bardzo dobra, i lekko toczy sie po asfalcie (wbrew pojedynczym opiniom). Do tego waga poniżej 500 g przy cenie delikatnie ponizej 5 dyszek. Moje egzemplarze ważą 483 i 478 g
Mod Team Pixon Napisano 2 Stycznia 2011 Mod Team Napisano 2 Stycznia 2011 Ja jeżdżę na IRC Mibro. Na asfalt i leśne ubite dukty są idealne. Cena w okolicach 60 zł, waga ~480g
kubek20 Napisano 2 Stycznia 2011 Napisano 2 Stycznia 2011 Jak bym brał Continentale, Karmy są jak dla mnie zbyt delikatne (łatwo je uszkodzić i są mało trwałe).
Mod Team bogus Napisano 2 Stycznia 2011 Mod Team Napisano 2 Stycznia 2011 Twoja opona CST waży około trochę powyżej 800 gram (kiedyś takie miałem). Nie wiem w jakim terenie jeździsz, ale z uniwersalnych opon, które mają małe opory na asfalcie i są stosunkowo lekkie, a także nie boją się średniego terenu to masz ode mnie 3 opcje: - Continental Race King 2.0 - Maxxis Crossmark - WTB Wolverine
Rafi105 Napisano 2 Stycznia 2011 Napisano 2 Stycznia 2011 Też szukam opon w tej cenie. Co prawda dopiero na wiosnę i na razie gurują u mnie Race Kingi 2.0 drut, ale czy wie ktoś coś na temat ich wytrzymałości? Chciałbym na nich przejechać przynajmniej 2 sezony(ok. 7-8k km). Czy dadzą redę tyle wytrzymać, a jak nie to co będzie w stanie, Karma?, Crossmark?
senjiro Napisano 2 Stycznia 2011 Napisano 2 Stycznia 2011 Miałem RK 2.0 drutowe, dałem za komplet 100zł. Wszystko będzie zależało od tego w jakim terenie będzie jeździł, ale myślę że 2 sezony powinny spokojnie pociągnąć. Opór toczenia bardzo niski, ale o jeździe w błocie i braniu ostrych zakrętów zapomnij
P3NNY Napisano 2 Stycznia 2011 Napisano 2 Stycznia 2011 Karmy są jak dla mnie zbyt delikatne (łatwo je uszkodzić i są mało trwałe). W tym roku w górach jeździłem, ba nadal je mam i jeździ się na nich dobrze po piachu dają radę po śliskich nawierzchniach też ale co jak co przejechałem na nich 1500km i już z tyłu zanikają krzyżykowe rowki na klockach. Mimo to polecam bo są tanie i lekkie
sivydym Napisano 3 Stycznia 2011 Napisano 3 Stycznia 2011 Jak bym brał Continentale, Karmy są jak dla mnie zbyt delikatne (łatwo je uszkodzić i są mało trwałe). Na Karmach przejechałem 2000 km w tym kilka maratonów i zero przebić, zero "snejkó" , a zużycie - powiedzmy - tył w połowie czyli nie jest źle
Arek03170 Napisano 3 Stycznia 2011 Napisano 3 Stycznia 2011 po 5000 km na karmach miałem może... ze 3-4 kapcie, raczej z mojej winy, tylnia opona zuzyta do połowy, na przedniej zostalo dosyc sporo bieznika. Jak wyjeżdżam na asfalt pompuje 3,5 - 4 atm i opory sa naprawde male- przy mokrych oponach na asfalcie zostaje slad wezszy od tych 3 rzedow srodkowych klockow. Mam porownanie jedynie do maxxisow ignitor, ale nie zawiodlem sie na tych oponach i mozliwe ze wywale tylnia karme i kupie np. 2.2 na przod
Szogun123 Napisano 3 Stycznia 2011 Autor Napisano 3 Stycznia 2011 Chyba jednak więc wybiorę Kendę Karmę. Ale jeszcze mam pytanie: Co myślicie o Kendzie Klaw XT?
Rafi105 Napisano 3 Stycznia 2011 Napisano 3 Stycznia 2011 Wiem tylko, że ciężko o nią w Polsce, ale zdaje mi się że Karma będzie lepsza. Ja mam jeszcze pytanie (bo chyba te RK mają za mały klocek dla mnie) co będzie lepsze Mountain King 2.0 czy Leader PRO 2.1, a może MK na przód a LP na tył?
premier2 Napisano 3 Stycznia 2011 Napisano 3 Stycznia 2011 Trochę dziwny zestaw, semislick na tyle? W jakim terenie jeździsz?
miskov17 Napisano 3 Stycznia 2011 Napisano 3 Stycznia 2011 Z MK daj sobie spokój, ani to rewelacyjnie nie trzyma, ani lekko się nie toczy. W dodatku w pożądanej przez Ciebie szerokości jest wąska i ma mały balon (moja 2.2 była +/- jak średniej wielkości 2.0) Na przód dopłać parę złotych do Crossmarka, w zakrętach trzyma lepiej niż Rk.
kubek20 Napisano 3 Stycznia 2011 Napisano 3 Stycznia 2011 Jesli chodzi o karmy, to już tłumaczę. Bieżnik i przyczepność na różnych nawierzchniach jest w miarę ok, jednak na styku opony z rantem obręczy szybko sie przeciera, w koncu dochodzi to do oplotu i po jakimś czasie może to po prostu pęknac.
miskov17 Napisano 3 Stycznia 2011 Napisano 3 Stycznia 2011 Zapomniałem dopisać w poprzednim poście...Pixon, możesz napisać jak wygląda zużycie w mibro? I jak mniemam, w terenie innym niż suchy raczej nie sprawdzi się? Kusi mnie 2.25 na te nasze piachy, ale za podobną cenę na wiosnę będzie można dostać conti x-king/maxxis ikon, a te wyglądają bardzo uniwersalnie.
Rafi105 Napisano 3 Stycznia 2011 Napisano 3 Stycznia 2011 Jeżdżę 50/50 asfalt i teren, teren raczej lekki czyli wyjeżdżone, szutrowe i luźne ścieżki. Od czasu do czasu trafi się jakiś cięższy teren i małe błotko ale pod tym kątem raczej opon nie będę wybierał. Co do tego Leadera to nie wiedziałem że to semislick na zdjęciach się prezentuję troszkę inaczej. W tym momencie nie mam pojęcia co wybrać. Tak jak napisałem wyżej zależy mi na tym żeby wytrzymały te 2 sezony czyli ok. 7-8k km i żeby nie łapać kapcia przy byle kamyczkach.
premier2 Napisano 3 Stycznia 2011 Napisano 3 Stycznia 2011 Mibro 1.95 znika dosyć szybko na asfalcie, w terenie już jest OK, ale to najszybsza opona na jakiej jeździłem. Pomijam jakieś typowe slicki. Na mokrym potrafi być mocno nieprzewidywalna, mnie raz uciekło tylne koło na ciasnym, asfaltowym i do tego suchym zakręcie przy prędkości 30km/h. Myślę, że to wina profilu opony(jest dość płaska), ale wersja 2.25 powinna być bardziej stabilna. Waga realna 1.95 to poniżej 440g, sprawdzałem obie szt.
miskov17 Napisano 3 Stycznia 2011 Napisano 3 Stycznia 2011 Dzięki premier, asfalt w moim przypadku to zazwyczaj poniżej 10% kilometrażu, także powinna dość długo się trzymać. Na aukcji dla 2.25 podają 580g, dla 1.95 477g, ciekawe skąd te rozbieżności? Podobnie miałem z Mythosem xcII 1.95, 570g zamiast 540g, podobnoż przeniesienie produkcji do Korei popsuło wagę.
senjiro Napisano 3 Stycznia 2011 Napisano 3 Stycznia 2011 Jeżdżę 50/50 asfalt i teren, teren raczej lekki czyli wyjeżdżone, szutrowe i luźne ścieżki. Od czasu do czasu trafi się jakiś cięższy teren i małe błotko ale pod tym kątem raczej opon nie będę wybierał. Co do tego Leadera to nie wiedziałem że to semislick na zdjęciach się prezentuję troszkę inaczej. W tym momencie nie mam pojęcia co wybrać. Tak jak napisałem wyżej zależy mi na tym żeby wytrzymały te 2 sezony czyli ok. 7-8k km i żeby nie łapać kapcia przy byle kamyczkach. Zawsze możesz zastanowić się też nad nieśmiertelnym zestawem Panaracer Smoke/Dart w wersji Eco oponki są po 60zł, co do opinii to poszukaj na forum.
miskov17 Napisano 3 Stycznia 2011 Napisano 3 Stycznia 2011 Dla zainteresowanych wklejam test irc mibro i irc mibro for marathon:
Mod Team Pixon Napisano 4 Stycznia 2011 Mod Team Napisano 4 Stycznia 2011 Zapomniałem dopisać w poprzednim poście...Pixon, możesz napisać jak wygląda zużycie w mibro? I jak mniemam, w terenie innym niż suchy raczej nie sprawdzi się? Kusi mnie 2.25 na te nasze piachy, ale za podobną cenę na wiosnę będzie można dostać conti x-king/maxxis ikon, a te wyglądają bardzo uniwersalnie. Potwierdzę to co napisał już premier2. Opona na suchym ubitym gruncie toczy się wspaniale. Opona śmiało dedykowana dla cyklu maratonów Mazovii. Na asfalcie znika dość szybko, w terenie jest nieco lepiej. Na mokrym nie ma tragedii, jednak zdarza jej się zgubić przyczepność. Na błoto kompletnie się nie nadaje. Oponę jak najbardziej polecam.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.