prezi Napisano 2 Stycznia 2011 Napisano 2 Stycznia 2011 Pytanie jest takie: czy dla mojej wagi (100kg) nadaje się Corratec Super Bow Fun? Rower ma służyć do XC. Zauważyłem, że ta rama jest sprzedawana ze widelcami ze skokiem 100mm. Czy to znaczy, że nie powinno się do niej montować widelca o skoku 120-130mm? pozdrawiam
zwirek36 Napisano 2 Stycznia 2011 Napisano 2 Stycznia 2011 Witam Rama jak rama musi wytrzymać nie ma wyboru Czy rama będzie się nadawać to ustala tylko Twój wzrost - rozmiar ramy - i przeznaczenie. Przeznaczenie się zgadza, a wzrost sam musisz dobrać do rozmiaru ramy. Natomiast istotniejszą sprawą jest amortyzator który przy Twojej wadze musi być stosunkowo twardy. Z tego co pamiętam to Tora 302 Coil była robiona pod rowerzystów o wadze powyżej 90kg. Zależy ile masz też pieniędzy do wydania? Czy widelec 120-130mm będzie dobry? Chodzi po prostu czy włożenie takiego amortyzatora nie zaburzy on geometrii ramy. Niestety na tym nie znam się tak żeby Ci jednoznacznie odpowiedzieć więc musisz poczekać na odpowiedź kogoś bardziej doświadczonego. Pozdrawiam
Mod Team durnykot Napisano 2 Stycznia 2011 Mod Team Napisano 2 Stycznia 2011 Założenie amorka o skoku 120-130 mm fizycznie jest możliwe ( Polak przecież potrafi). Szkopuł w tym,że rama jest zaprojektowana pod skok 100 mm ,więc montaż amorka o wspomnianym skoku znacznie zmieni in minus geometrię roweru ( rower będzie bardzo m.in. źle podjeżdżał i skręcał ) i w ekstremalnych sytuacjach może doprowadzić do pęknięcia ramy w okolicach główki . Zresztą nie bardzo widzę sens zakładania amorka o tym skoku do tej ramy ,jeśli z góry określasz jej przeznaczenie jako XC. Teoretycznie rama wytrzyma Twoją wagę, aczkolwiek sposób jej użytkowania będzie miał na to znacznie większy wpływ niż waga ( np. pomysł założenia amorka 120 mm).
Mod Team Lookas 46 Napisano 2 Stycznia 2011 Mod Team Napisano 2 Stycznia 2011 Dobrze gadasz kocie. No chyba, że chodzi o zrobienie swoistego low-ridera Rama powinna spokojnie wytrzymać
prezi Napisano 2 Stycznia 2011 Autor Napisano 2 Stycznia 2011 Założenie amorka o skoku 120-130 mm fizycznie jest możliwe ( Polak przecież potrafi). Szkopuł w tym,że rama jest zaprojektowana pod skok 100 mm ,więc montaż amorka o wspomnianym skoku znacznie zmieni in minus geometrię roweru ( rower będzie bardzo m.in. źle podjeżdżał i skręcał ) i w ekstremalnych sytuacjach może doprowadzić do pęknięcia ramy w okolicach główki . Zresztą nie bardzo widzę sens zakładania amorka o tym skoku do tej ramy ,jeśli z góry określasz jej przeznaczenie jako XC. Teoretycznie rama wytrzyma Twoją wagę, aczkolwiek sposób jej użytkowania będzie miał na to znacznie większy wpływ niż waga ( np. pomysł założenia amorka 120 mm). Widelec już mam i jest to Tora 318 U-Turn, a ona ma regulowany skok 85-130mm. Zastanawiałem się ile skoku można wykorzystać w tym Corratecu. Zawsze jest jeszcze NS Society.
Szogun123 Napisano 2 Stycznia 2011 Napisano 2 Stycznia 2011 Widelec już mam i jest to Tora 318 U-Turn, a ona ma regulowany skok 85-130mm. Zastanawiałem się ile skoku można wykorzystać w tym Corratecu Standardem w rowerach XC to 100mm (wcześniej 80mm). Wykorzystać możesz i 170mm tylko, że jazda nie będzie wtedy przyjemnością.
Grzechu2711 Napisano 2 Stycznia 2011 Napisano 2 Stycznia 2011 Widelec już mam i jest to Tora 318 U-Turn, a ona ma regulowany skok 85-130mm. Zastanawiałem się ile skoku można wykorzystać w tym Corratecu. Zawsze jest jeszcze NS Society. Zauważyłeś, że hak przerzutki nie jest wymienny w tej ramie? Jeśli go połamiesz to teoretycznie "po zawodach", chociaż jak ktoś wyżej napisał "Polak przecież potrafi".
Mod Team michuuu Napisano 2 Stycznia 2011 Mod Team Napisano 2 Stycznia 2011 Niewymienny? No może ale w X-Vert -cie jest wymienny.
Mod Team durnykot Napisano 2 Stycznia 2011 Mod Team Napisano 2 Stycznia 2011 Zauważyłeś, że hak przerzutki nie jest wymienny w tej ramie? Jeśli go połamiesz to teoretycznie "po zawodach", chociaż jak ktoś wyżej napisał "Polak przecież potrafi". Hak jest wymienny , przykręcony na dwie śruby. Nie twórz legend. A propos NS Society- wydaje mi się,że będzie to dla Ciebie lepsza niż Corratec alternatywa. Stalówka więcej wytrzyma no i lepiej tłumi. Poza tym może bez problemów wykorzystać 120 mm jakimi dysponuje Tora.
Schwefel Napisano 2 Stycznia 2011 Napisano 2 Stycznia 2011 Zauważyłeś, że hak przerzutki nie jest wymienny w tej ramie? Bo nie musi mieć. To rama stalowa, więc wygięty hak można spokojnie wyprostować. Sam NS jest ciekawym wyborem pod tą wagę tylko rozmiarówka może być trochę za mała jak na XC.
Mod Team bogus Napisano 2 Stycznia 2011 Mod Team Napisano 2 Stycznia 2011 Nie wiem panowie, gdzie wy widzicie, że hak jest niewymienny. Pomalowany jest na biało jak rama. Przykręcony jest dwiema małymi śrubkami. Moim zdaniem ładowanie do tej ramy amortyzator o skoku 130 mm to okaleczanie jej własności jezdnych.
Matti95 Napisano 2 Stycznia 2011 Napisano 2 Stycznia 2011 Bo nie musi mieć. To rama stalowa, więc wygięty hak można spokojnie wyprostować. Jesteś pewny, że to rama stalowa? Coś mi się wieżyć nie chce
prezi Napisano 2 Stycznia 2011 Autor Napisano 2 Stycznia 2011 Hak jest wymienny , przykręcony na dwie śruby. Nie twórz legend. A propos NS Society- wydaje mi się,że będzie to dla Ciebie lepsza niż Corratec alternatywa. Stalówka więcej wytrzyma no i lepiej tłumi. Poza tym może bez problemów wykorzystać 120 mm jakimi dysponuje Tora. A może ktoś używa Ragley Blue Pig albo Inbred on-one 456 ?
Grzechu2711 Napisano 2 Stycznia 2011 Napisano 2 Stycznia 2011 naprawiam swój błąd http://allegro.pl/nowe-ns-society-m-xc-mtb-enduro-fr-cromo-wys-0-i1377940578.html tak to jest jak się człowiek śpieszy i nie doczyta. wszystko o ramie napisane w linku.
prezi Napisano 2 Stycznia 2011 Autor Napisano 2 Stycznia 2011 Bo nie musi mieć. To rama stalowa, więc wygięty hak można spokojnie wyprostować. Sam NS jest ciekawym wyborem pod tą wagę tylko rozmiarówka może być trochę za mała jak na XC. A możesz to rozwinąć? Mam 181 cm wzrostu. Czy NS 16,5 będzie dla mnie za mały?
Schwefel Napisano 3 Stycznia 2011 Napisano 3 Stycznia 2011 Na 181 będzie ok. Myślałem, że masz z 190 przy tej wadze. Oczywiście jazda będzie diametralnie inna niż na Super Bow, mniej sportowa bardziej rekreacyjna. Pewnie też wygodniejsza bo stal swoje tłumi.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.