prezi Napisano 2 Stycznia 2011 Napisano 2 Stycznia 2011 Pytanie jest takie: czy dla mojej wagi (100kg) nadaje się Corratec Super Bow Fun? Rower ma służyć do XC. Zauważyłem, że ta rama jest sprzedawana ze widelcami ze skokiem 100mm. Czy to znaczy, że nie powinno się do niej montować widelca o skoku 120-130mm? pozdrawiam
zwirek36 Napisano 2 Stycznia 2011 Napisano 2 Stycznia 2011 Witam Rama jak rama musi wytrzymać nie ma wyboru Czy rama będzie się nadawać to ustala tylko Twój wzrost - rozmiar ramy - i przeznaczenie. Przeznaczenie się zgadza, a wzrost sam musisz dobrać do rozmiaru ramy. Natomiast istotniejszą sprawą jest amortyzator który przy Twojej wadze musi być stosunkowo twardy. Z tego co pamiętam to Tora 302 Coil była robiona pod rowerzystów o wadze powyżej 90kg. Zależy ile masz też pieniędzy do wydania? Czy widelec 120-130mm będzie dobry? Chodzi po prostu czy włożenie takiego amortyzatora nie zaburzy on geometrii ramy. Niestety na tym nie znam się tak żeby Ci jednoznacznie odpowiedzieć więc musisz poczekać na odpowiedź kogoś bardziej doświadczonego. Pozdrawiam
Mod Team durnykot Napisano 2 Stycznia 2011 Mod Team Napisano 2 Stycznia 2011 Założenie amorka o skoku 120-130 mm fizycznie jest możliwe ( Polak przecież potrafi). Szkopuł w tym,że rama jest zaprojektowana pod skok 100 mm ,więc montaż amorka o wspomnianym skoku znacznie zmieni in minus geometrię roweru ( rower będzie bardzo m.in. źle podjeżdżał i skręcał ) i w ekstremalnych sytuacjach może doprowadzić do pęknięcia ramy w okolicach główki . Zresztą nie bardzo widzę sens zakładania amorka o tym skoku do tej ramy ,jeśli z góry określasz jej przeznaczenie jako XC. Teoretycznie rama wytrzyma Twoją wagę, aczkolwiek sposób jej użytkowania będzie miał na to znacznie większy wpływ niż waga ( np. pomysł założenia amorka 120 mm).
Mod Team Lookas 46 Napisano 2 Stycznia 2011 Mod Team Napisano 2 Stycznia 2011 Dobrze gadasz kocie. No chyba, że chodzi o zrobienie swoistego low-ridera Rama powinna spokojnie wytrzymać