Skocz do zawartości

[rower] Nowy rower MTB sport


recplay

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Część wszystkim!

 

Jestem właścicielem unibike expert rocznik 2007 (specyfikacja w załączniku) i szukam następcy - zdecydowanie "o klasę wyżej".

Jeżdżę głównie w terenie leśnym, górzystym. Rocznie jest to od 3ch do 5 tysięcy kilometrów.

Do tej pory głównie trenowałem i jeździłem na wyprawy ze znajomymi. W tym roku planuje wystartować w maratonach i dlatego

szukam następcy dla mojego wysłużonego experta.

 

Chciałbym aby nowy rower miał:

- lepszą amortyzację

- lepsze przerzutki

- mocniejsze hamulce

 

Przeglądając oferty najciekawsza wydała mi się:

mbike-rowery.pl/xc-marathon/renegade-evo.html

Co sądzicie o tym rowerze w kontekście moich wymagań? (na forum przeczytałem ze to udana konstrukcja i raczej polecana)

Proszę o ewentualnie o inne ciekawe oferty (w podobnym budgecie może być trochę naciągnięty jeśli ma to sens).

 

Poza wyborem roweru zastanawiam się również nad rozmiarem ramy :>

Mierze 175 cm, ważę około 65 kg i do tej pory jeździłem na ramie 19.

Jednak w sklepie gdzie serwisują mi rower radzą abym kolejny jeśli ma służyć do maratonów kupić zmniejszą ramą :>

Co o tym sądzicie ? Osobiście na 19tce jeździ mi się wygodnie...co nie oznacza że na mniejszej było by wygodniej jak rozumie ...

post-135215-0-15864400-1293917821_thumb.jpg

Napisano

Masz 5 tysięcy, a może warto zastanowić się nad złożeniem czegoś pod siebie?

 

Rama... nie przymierzysz, nie będziesz wiedział. Mniejsza rama będzie z pewnością zwinniejsza.

Napisano

Moja wiedza na temat serwisowania roweru systematycznie rośnie ale nie jest na tyle wystarczająca by samemu złożyć rower (może następny! :rolleyes: )

Napisano

Słuchaj, w złożeniu roweru najstraszniejsze jest tylko wbijanie misek sterowych i wkręcanie suportu (i to też nie reguła) i, o ile sami koła składamy, to zaplot kół. O ile dwie pierwsze opcje idzie ominąć zmysłem technicznym i odrobiną myślenia, to zaplatanie kółek lepiej zostawić serwisowi :)

A reszta? bajecznie prosta.

Masz 5k na wykorzystanie. Powiedz nam, czy interesują Cię jakieś używki? Ew. składanie roweru z części nowych + używane (używane można wziąć np. hamulce z wyższej półki + nowe klocki i tarcze, używany amortyzator z wyższej półeczki, jak np. bomber mx pro w cenie tory, etc..)

Napisano

Kolego zachęcam Cię do złożenia rowerku samemu, pod siebie wtedy przy okazji nauczysz się sporo robić przy rowerze, a jak nie będziesz czegoś umiał to pojedziesz do rowerowego, aby Ci zrobili(rower, bez skojarzeń) i popatrzysz jak to robi mechanik i będziesz wiedział :)

Napisano

Poproś jakiegoś doświadczonego kolegę, niech Ci pomoże nieco, za piwko czy takie tam :) Wiesz, żebyś pod jego okiem coś działał - duuużo idzie się tak doszkolić przy niewielkim ryzyku uszkodzenia części :)

Napisano

Żeby składać trzeba chcieć, umieć, mieć miejsce i czas. Brak któregoś z tych elementów nieco utrudnia proces :).

 

Ja w każdym razie kolegę rozumiem i nie namawiam. Podstaw serwisowania można się też nauczyć przy bieżącej obsłudze roweru.

 

Alternatywa to zakup gotowca i wymiana osprzętu w miarę eksploatacji. Najlepszy czas to końcówka sezonu, bo firmy zaczynają wyprzedaż i jest w czym przebierać.

 

Teraz jakby z tym gorzej, ale da się to i owo znaleźć.

 

Np. http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=44849

Napisano

Ten Ghost w rozm. 17,5" ma taką długość ramy jak inne przy 18", no i baza kół mniejsza niż Unibike 19" o ponad 2 cm - będzie zwrotniejszy, linia łańcucha w 17,5" ma 420 mm - typowo sportowa, więc teoretycznie powinien być jak znalazł.

Napisano

Jeśli mógłbym zaproponować rozpiskę roweru od siebie.. Mając 5k można z używkami zbudować baardzo przyzwoity rowerek o dobrym stosunku cena/waga/wytrzymałość.

Rozpiska (ceny z Allegro, (N)owe, (U)żywane):

* Ramka (N) - Merida TFS 700 Disc - rozmiar wedle uznania - ~700 zł wymontowana z nowego roweru.

* Amor (U) - Marzocchi Bomber MX Pro 100mm LO - wiem, ciężki klocek, ale nie do zarżnięcia - ~450 na allegro, a jak nie to RS Tora 318 nowa - oba ~450zł lub Epicon RLD zbierający niezłe opinie

daje nam to już wykorzystane ~1150zł

*Koła - albo nowe Mavic Crossride ~500zł albo składaki na np. Mavic XM717 (300zł za obie) + DT Revo (~200zł za 64) + piasty Deore XT (komplet ~220zł) daje nam ~720zł

teraz mamy zagospodarowane ~1870zł

*Heble - Proponuję SLX od Shimano - da się wyrwać 500zł komplet

Mamy zajęte ~2370zł

*Stery - od Accenta, bodaj Airplane - w granicach 50zł a są naprawdę niezłe i nie są klockami

Już zajęte ~2420zł

*Sztyca - możesz zaszaleć i wziąć coś od Ritchey'a - WCS'a czarnego? ~230zł Albo Thomson w podobnej cenie

Zagospodarowane ~2650ł

*Opony - polecam taniutkie Kedna Karma zwijane, w rozmiarze 2.0". 100zł za komplet, wagowo ~500gr jedna. Sam używam, polecam.

zajumane ~2640zł :)

Siodełko i chwyty wedle uznania - myślę, że w 300zł się zamkniesz.

Zagospodarowane ~2930zł

*Mostek z kierownicą albo tanio i lekko, ale mało prestiżowo - od Accenta - w ~200zł za kierkę Fat&Flat + mostek boplightopodobny, albo w riczeja iść, ale to więcej będzie kosztować, a będzie lżejsze może o 20gr-40gr. Ale Ritchey i prestiż :)

Teraz kwestia napędu. Pozostało do wykorzystania ~ 1800zł na napęd. No, i zacisk sztycy, ale to już pierdoła i polecam jakikolwiek Accent za 20zł :)

*Korby SLX - 350zł - zostaje 1520zł

*Kaseta Deore - 100zł i nieraz taniej - zostaje 1420zł

*Łańcuch Derore - 50zł - 1370zł jeszcze

 

Manetki XT - używane można wyłowić za 150zł - 1220zł left

 

Zmieniarka Tył - XT - 180zł, zostaje nam 1040zł

I zmieniareczka przód - albo nowa Alivio (tak, jest klocuszek, ale działa tak samo sprawnie jak wyższe klasy i jest tania) albo w cenie alivio jakieś leżaki magazynowe pokroju starszego LX, jest ich pełno w niektórych sklepach - jakieś 40zł - pozostaje ~1000zł.

 

Za 300zł możesz się zaopatrzyć w niezłe linki i pancerzyki.

 

Pozostaje nam 700zł wolnego. Polecam zainwestowanie tego w Amorka pokroju Reba czy jakieś Manitou. Albo w koła? A może w napęd? Rurki? Co chcesz :)

Jak widać, nie popadłem w szał lajtowania roweru, ale w miarę z głową starałem się go złożyć. Wiem, wiem, będzie lekka nadwaga, ale nie zawiedzie Cię w górach. Pisane na szybko, więc może o czymś zapomniałem, ale starałem się pozapominać o jak najmniejszej ilości komponentów :D

Nie traktuj tego jak wyroczni, raczej jako pewien punkt odniesienia.

Napisano

Adi wybacz, ale pokazałeś, że składanie roweru w budżecie który ma kolega nie ma sensu.

 

To co proponujesz nie wytrzymuje porównania z Mbike Evo, co najmniej pod względem osprzętu.

 

Prawda jest taka, ze 5k to za mało żeby złożyć sprzęt całkowicie porównywalny do gotowca, chyba że wszystkie kluczowe elementy kupi się okazyjnie. A na to wcale nie ma gwarancji.

 

Tylko mimochodem wspomnę, że kolega oczekuje zmiany jakościowej, więc proponowanie mu Tory, którą już ma czy Alivio to raczej nie tędy droga.

 

BTW - Merida HFS 1000 jest do wyrwania za 4,6 k.

Napisano

Co do ramy Mbike EVO, był tu temat o pęknięciu tej ramy ... no i ta rozmiarówka 17" nieco mały, 19" nieco za duży.

Napisano

Tylko mimochodem wspomnę, że kolega oczekuje zmiany jakościowej, więc proponowanie mu Tory, którą już ma czy Alivio to raczej nie tędy droga.

Zgadza się! Chciałbym również aby był to nowy sprzęt, a nie używany :)

Co do składania sprzętu, tak jak mówiłem to jeszcze nie ten czas - kolejny rower jak najbardziej.

 

Panowie jak oceniacie tego Ghosta:

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=44849

Względem podanego przeze mnie Mbike?

 

Może jednak jeszcze jakiś inny gotowiec?

Napisano

Ten GHOST jest naprawdę cenny uwagi, świetny osprzęt jak i rama typowo sportowa.

Moim zdaniem najlepszy z tych wszystkich tu podanych.

Pozdrawiam ;)

Napisano

Pod względem osprzętu mbike jest oczko wyżej - przez x.0, x.9 i korbę Stylo, odpowiednik XT.

 

W Ghoście bardziej widać oszczędności - korba Deore, tudzież manetki.

 

Ale i tak wziąłbym Ghosta, bo bardziej podoba mi się jego geo. Rulez słusznie zwrócił uwagę, że mbike jest stosunkowo krótki.

 

Ghost jest dłuższy, a przy tym ma dość zrelaksowany kąt główki. Rower będzie stabilniejszy przy jeździe na wprost i na zjazdach, a kąt nie jest znowu tak płaski, żeby przeszkadzał na podjazdach. Na dłuższe trasy w sam raz, o ile lubisz ułożoną sylwetkę of koz.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...