Kencho Napisano 1 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2011 Konfig Roweru w koncepcji "Hartail Light": 1.Amortyzator: Rock Shox Reba Race Disc 100mm ok. 1600g 2.Kierownica: Amoeba Scud HB-M121 ok.190g 3.Mostek: Boplight Race 100mm 25,4mm ok.116g 4.Rama: Kinestis Hardtail Ultralight 19" ok. 1700g 5.Stery: Octane One Warp 2 ok.160g 6.Korba/suport: Aerozine Titanium X12 SL-A3 ok. 732g 7.Piasty: Novatec NT-D711SB + NT-D712SB P/T 141g/276g 9.Sapim Race 2,0-1,8-2,0 180g 10.Nyple: Sapim Race Allu. ok 20g 11.Rafki: DT Swiss XR400 ok. 800g 12.Dętki + opaski: Maxxis Flyweight 26x1.90/2.125 ok 95g 13.Kaseta: Shimano XTR CS-M960 ok. 240g 14.Łańcuch: KMC X9SL TI Gold 114o. ok. 260g 15.Zaciski w kołach: AGOGO X-Apex / QR-XX6,0 ok. 43g 16.Zacisk sztycy: KCNC Screw Clamp 31,8mm ok. 25g 17.Sztyca: KCNC SC PRO LITE SCANDIUM 27,2 / 350mm ok. 175g 18.Siodełko: Selle Royal Premium Freccia +I.C.S. Blink ok. 440g 19.Hamulce: Magura Louise BAT 10th. Anniv. Ed. ok 270g + 300g 20.Tarcze: Accent Blade Ti 180mm ok. 230g 21.Adaptery: przód PM 180 / tył IS 180 ok 65g 22.Przerzutka przód: Shimano XTR FD-M970 ok 122g 23.Przerzutka tył: Shimano XTR RD-M970 ok 200g 24.Linki i pancerze: Shimano XTR ok. 100g 25.Chwyty: Bontrager Race X Lite ok 20g 26.Rogi: Graphite Series ok 160g 27.Blokada amortyzatora: RS Push Lock ok. 65g 28.Pedały: platformy 87x73mm SARS Black ok. 260g 29.Opony 1: miasto Schwalbe Rocket Ron Evo 2,0" ok. 600g 30.Opony 2: teren P / Schwalbe Rockeet Ron EVO 2,10" ok 375g T / Schwalbe Racing Ralph EVO 2,10" ok 425g + dętki Schwalbe 2,0-2,3 55g Waga ok. (+/-) 9585g/9785g Modyfikacje: 1.czarne Alu śruby w korbie / Aerozine 2.śruby Ti niebieskie M5/15mm w mostku 3.Wymiana zacisków kół na Ti 4.Kupienie wszystkiego co lekkie i zamontowanie. 5.Wszystko miało być czarne, ale się nie udało. Na szczęście niema co narzekać tylko czekać na cieplejsze dni Wiadomo że Ultralight to on nie jest, ale po co mi Carbon Trochę zamieszana ta lista części ale już nie chciało mi się mieszać i układać tego. Chyba wszystko wpisałem na listę ? Od kilku lat bawiłem się w składanie różnych rowerów pod MTB i Miasto i ciągle chciałem czegoś lepszego. W między czasie testowałem ramę full Haro Sonix ale była dla mnie za duża ( 20" ). Zmontowałem sobie też miejski rowerek na ramie Merida Crossway z kółkami 28" ale na tym nie dało się pojechać za miasto Powróciłem więc do starej ramy ze spawalni Kinesis którą kupiłem trzy lata temu wraz z innymi częściami w rowerku BikesCompany Ultra XTR ( w sumie to z tego roweru została mi tylko rama, kaseta, przerzutki i manetki ). Potrzebowałem rower na którym będzie można przez ok 75% czasu jeździć po mieście ( do pracy i na wycieczki z kumplami ) oraz bezproblemowo pojechać gdzieś w teren. Ponieważ ostatnio coraz bardziej wkręcałem się w wagę części ( co jest bardzo istotne jak trzeba wnosić rower do mieszkania na czwarte piętro ) to bardzo duże znaczenie miała dla mnie waga wszystkich elementów. Zakupiłem więc i powymieniałem trochę części na lżejsze. Przygotowałem sobie dwa komplety opon ( Furious Fred 2.0" na miasto i Rocket Ron 2.10"/P + Racing Ralph 2.10/T na teren ). Przy zakupie oponek na teren kupiłem bardzo fajne selekty wybierane ze świeżej dostawy kilkudziesięciu sztuk Waga wiadomo że wygląda rewelacyjnie ale jak jeszcze wrzucę jakieś lampki i licznik to już poniżej 10kg nie będzie Zdjęcia wrzuciłem na mojego Chomika bo nie chciało mi się bawić we wklejanie linków na jakiś serwerek: LINK Zdjęcia są robione aparatem w telefonie w rozdzielczości 8Mpix i można je sobie pobierać za FREE jak ktoś będzie chciał obejrzeć jakieś szczegóły w dużej rozdzielczości Czekam na wszelkie opinie i sugestie Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darec2 Napisano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2011 hej to siodło(prawie 0,5 kg.) to trzymasz z jakiegoś sentymentu bo jakoś nie licuje ono z lekką sztycą Kcnc chcesz mieć lekki rower <10 kg. a trzymasz takiego kloca chyba, że lubisz takie wygodne kanapy to by było wytłumaczenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 3 Stycznia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2011 Stary i ślepy jestem ( więc mogę czegos nie widzieć ), ale : - waga szprych, nypli ,zacisków koł i dętek dotyczy chyba jednego koła - waga linek chyba trochę zawyżona - rogi dosyć ciężkie - waga RoRo w zestwie Opony 1 chyba zbyt optymistyczna ( wychodzi 300 gram za sztukę ) tym bardziej,że w zestwie Opony 2 podana waga RoRo to 375 gram ( która jest bardzie prawdopodobna) - waga dętek Schwalbe też raczej dotyczy jednej sztuki. - o siodełku już było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kencho Napisano 3 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2011 durnykot: Ano wdarły się jakieś pomyłki Opony na miasto to: 29.Opony 1: miasto Schwalbe Furious Fred Evo 2,0" 611g ( jedna sztuka waży 304g a druga 307g, widać je na zdjęciach ). Byłem już pod koniec rozpiski i myślałem już o tym co wpisać w zestawie opon na teren Szprychy i nyple waga x2 ( też im nie podwoiłem wagi ) Dętki: Schwalbe 204g ( komplet ), Maxxis ( 144g komplet ). Ano rogi toporne i idą do wymiany na czarne KCNC. Waga zacisków jest realna i komplet waży dokładnie 44g. Nie wiem jaka jest realna waga tego zestawu linek + pancerzy i dałem tak orientacyjnie 100g może ich realna waga jest mniejsza ale nie chcę przesadzać z ich lekkością darec2: Odnośnie siodła to fakt że zauważyłem ten problem już wczoraj i zacząłem grzebać po sklepach w poszukiwaniu czegoś wygodnego i lżejszego. To siodełko kupiłem sobie dwa lata temu i je trzymam bo jest rewelacyjnie wygodne Najprawdopodobniej wymienię je jakiś model SLR GEL z wagą ok 240g max Poprawiony konfig V2.0: 1.Amortyzator: Rock Shox Reba Race Disc 100mm ok. 1600g 2.Kierownica: Amoeba Scud HB-M121 ok.190g 3.Mostek: Boplight Race 100mm 25,4mm ok.116g 4.Rama: Kinestis Hardtail Ultralight 19" ok. 1700g 5.Stery: Octane One Warp 2 ok.160g 6.Korba/suport: Aerozine Titanium X12 SL-A3 ok. 732g 7.Piasty: Novatec NT-D711SB + NT-D712SB P/T 141g/276g 9.Sapim Race 2,0-1,8-2,0 360g 10.Nyple: Sapim Race Allu. ok 40g 11.Rafki: DT Swiss XR400 ok. 800g 12.Opaski: Maxxis Flyweight ok 40g 13.Kaseta: Shimano XTR CS-M960 ok. 240g 14.Łańcuch: KMC X9SL TI Gold 114o. ok. 260g 15.Zaciski w kołach: AGOGO X-Apex / QR-XX6,0 ok. 44g 16.Zacisk sztycy: KCNC Screw Clamp 31,8mm ok. 25g 17.Sztyca: KCNC SC PRO LITE SCANDIUM 27,2 / 350mm ok. 175g 18.Siodełko: Selle Royal Premium Freccia +I.C.S. Blink ok. 440g ( SLR Flite Genuine Gel ok 240g ) 19.Hamulce: Magura Louise BAT 10th. Anniv. Ed. ok 270g + 300g 20.Tarcze: Accent Blade Ti 180mm ok. 230g 21.Adaptery: przód PM 180 / tył IS 180 ok 65g 22.Przerzutka przód: Shimano XTR FD-M970 ok 122g 23.Przerzutka tył: Shimano XTR RD-M970 ok 200g 24.Linki i pancerze: Shimano XTR ok. 100g 25.Chwyty: Bontrager Race X Lite ok 20g 26.Rogi: Graphite Series ok 160g ( KCNC Black 48g ) 27.Blokada amortyzatora: RS Push Lock ok. 65g 28.Pedały: platformy 87x73mm SARS Black ok. 260g 29.Opony 1: miasto P/T Schwalbe Furious Fred Evo 2,0" ok. 600g +dętki Maxxis Flyweight 26x1.90/2.125 ok.150g 30.Opony 2: teren P/Schwalbe Rockeet Ron EVO 2,10" ok 375g, T/Schwalbe Racing Ralph EVO 2,10" ok. 425g + dętki Schwalbe 2,0-2,3 ok 204g Waga ok. (+/-) 9569g/9823g Miasto/teren ( po korekcie i zmianie siodła + rogów ). Dzięki za spostrzeżenia i uwagi. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 3 Stycznia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2011 Kontynuując upierdliwość: - kierownica nijak się nie komponuje ( pomijając gusta rzecz jasna i wygodę) i jest dosyć ciężka - waga dętek Maxxisa trochę nieprawdopodobna ( wychodzi 75 gram za sztukę,podczas gdy przeciętnie FW ważą w okolicach 95 gram) - stery dosyć ciężkie- Accent Airplane ważą w okolicach 86 gram - waga linek zawyżona ( o czym już pisałem)- dwie linki ( nieprzycięte )ważą około 35 gram. W Twoim przypadku linki plus pancerze będzie ważył wg mnie ok. 60 gram. Poza tym ładnie,ładnie. Aha- w miejsce Reby - R7 MRD ewentualnie Mars lub RS SID Team z roczników 2005-2007 albo Spinner Aeris. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kencho Napisano 3 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2011 Kierka mi odpowiada ( to właśnie ta kwestia gustu ). Jest wygodna i nie należy do najcięższych jak na 620mm szerokości. Ciężko jest znaleźć jakąś giętą kierkę w podobnej wadze. Jedyne co można wymyśleć to jakaś kierka Flat ze scandium z wagą ok 116-118glub Carbonową dla maniaków. Nad tym się jeszcze zastanawiam ale w sumie mi to raczej niepotrzebne. Jednym pasuje kierka typu Rizer 31.8 z szerokością minimum 680mm, a dla mnie dobra jest Flat lub rizer 15 do 620mm max. kwestia przyzwyczajenia. Możliwe że waga tych dętek jest trochę większa czyli 190g. Nie mam jak zważyć tych linek i pancerzy z tymi gumowo plastikowymi końcówkami. Powiedzmy że 100g to za dużo i te 60g będzie ok. Rebę wymienię na coś innego za rok/dwa na razie z Reby jestem zadowolony. Sądzę że jedynie Manitou R7 MRD wchodzi w grę. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.