Skocz do zawartości

[rower] Hardtail Light / rama Kinesis


Kencho

Rekomendowane odpowiedzi

Konfig Roweru w koncepcji "Hartail Light":

 

1.Amortyzator: Rock Shox Reba Race Disc 100mm ok. 1600g

2.Kierownica: Amoeba Scud HB-M121 ok.190g

3.Mostek: Boplight Race 100mm 25,4mm ok.116g

4.Rama: Kinestis Hardtail Ultralight 19" ok. 1700g

5.Stery: Octane One Warp 2 ok.160g

6.Korba/suport: Aerozine Titanium X12 SL-A3 ok. 732g

7.Piasty: Novatec NT-D711SB + NT-D712SB P/T 141g/276g

9.Sapim Race 2,0-1,8-2,0 180g

10.Nyple: Sapim Race Allu. ok 20g

11.Rafki: DT Swiss XR400 ok. 800g

12.Dętki + opaski: Maxxis Flyweight 26x1.90/2.125 ok 95g

13.Kaseta: Shimano XTR CS-M960 ok. 240g

14.Łańcuch: KMC X9SL TI Gold 114o. ok. 260g

15.Zaciski w kołach: AGOGO X-Apex / QR-XX6,0 ok. 43g

16.Zacisk sztycy: KCNC Screw Clamp 31,8mm ok. 25g

17.Sztyca: KCNC SC PRO LITE SCANDIUM 27,2 / 350mm ok. 175g

18.Siodełko: Selle Royal Premium Freccia +I.C.S. Blink ok. 440g

19.Hamulce: Magura Louise BAT 10th. Anniv. Ed. ok 270g + 300g

20.Tarcze: Accent Blade Ti 180mm ok. 230g

21.Adaptery: przód PM 180 / tył IS 180 ok 65g

22.Przerzutka przód: Shimano XTR FD-M970 ok 122g

23.Przerzutka tył: Shimano XTR RD-M970 ok 200g

24.Linki i pancerze: Shimano XTR ok. 100g

25.Chwyty: Bontrager Race X Lite ok 20g

26.Rogi: Graphite Series ok 160g

27.Blokada amortyzatora: RS Push Lock ok. 65g

28.Pedały: platformy 87x73mm SARS Black ok. 260g

29.Opony 1: miasto Schwalbe Rocket Ron Evo 2,0" ok. 600g

30.Opony 2: teren P / Schwalbe Rockeet Ron EVO 2,10" ok 375g

T / Schwalbe Racing Ralph EVO 2,10" ok 425g

+ dętki Schwalbe 2,0-2,3 55g

 

Waga ok. (+/-) 9585g/9785g

 

Modyfikacje:

1.czarne Alu śruby w korbie / Aerozine

2.śruby Ti niebieskie M5/15mm w mostku

3.Wymiana zacisków kół na Ti

4.Kupienie wszystkiego co lekkie i zamontowanie.

5.Wszystko miało być czarne, ale się nie udało. Na szczęście niema co narzekać tylko czekać na cieplejsze dni ;)

 

Wiadomo że Ultralight to on nie jest, ale po co mi Carbon :)

 

Trochę zamieszana ta lista części ale już nie chciało mi się mieszać i układać tego. Chyba wszystko wpisałem na listę ?

 

Od kilku lat bawiłem się w składanie różnych rowerów pod MTB i Miasto i ciągle chciałem czegoś lepszego. W między czasie testowałem ramę full Haro Sonix ale była dla mnie za duża ( 20" ). Zmontowałem sobie też miejski rowerek na ramie Merida Crossway z kółkami 28" ale na tym nie dało się pojechać za miasto :) Powróciłem więc do starej ramy ze spawalni Kinesis którą kupiłem trzy lata temu wraz z innymi częściami w rowerku BikesCompany Ultra XTR ( w sumie to z tego roweru została mi tylko rama, kaseta, przerzutki i manetki :) ).

 

Potrzebowałem rower na którym będzie można przez ok 75% czasu jeździć po mieście ( do pracy i na wycieczki z kumplami ) oraz bezproblemowo pojechać gdzieś w teren. Ponieważ ostatnio coraz bardziej wkręcałem się w wagę części ( co jest bardzo istotne jak trzeba wnosić rower do mieszkania na czwarte piętro :) ) to bardzo duże znaczenie miała dla mnie waga wszystkich elementów.

 

Zakupiłem więc i powymieniałem trochę części na lżejsze. Przygotowałem sobie dwa komplety opon ( Furious Fred 2.0" na miasto i Rocket Ron 2.10"/P + Racing Ralph 2.10/T na teren ). Przy zakupie oponek na teren kupiłem bardzo fajne selekty wybierane ze świeżej dostawy kilkudziesięciu sztuk :)

 

Waga wiadomo że wygląda rewelacyjnie ale jak jeszcze wrzucę jakieś lampki i licznik to już poniżej 10kg nie będzie ;)

 

Zdjęcia wrzuciłem na mojego Chomika bo nie chciało mi się bawić we wklejanie linków na jakiś serwerek: LINK

 

Zdjęcia są robione aparatem w telefonie w rozdzielczości 8Mpix i można je sobie pobierać za FREE jak ktoś będzie chciał obejrzeć jakieś szczegóły w dużej rozdzielczości

 

Czekam na wszelkie opinie i sugestie :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

to siodło(prawie 0,5 kg.) to trzymasz z jakiegoś sentymentu bo jakoś nie licuje ono z lekką sztycą Kcnc

chcesz mieć lekki rower <10 kg. a trzymasz takiego kloca

chyba, że lubisz takie wygodne kanapy to by było wytłumaczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Stary i ślepy jestem ( więc mogę czegos nie widzieć ), ale :

- waga szprych, nypli ,zacisków koł i dętek dotyczy chyba jednego koła

- waga linek chyba trochę zawyżona

- rogi dosyć ciężkie

- waga RoRo w zestwie Opony 1 chyba zbyt optymistyczna ( wychodzi 300 gram za sztukę ) tym bardziej,że w zestwie Opony 2 podana waga RoRo to 375 gram ( która jest bardzie prawdopodobna)

- waga dętek Schwalbe też raczej dotyczy jednej sztuki.

- o siodełku już było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

durnykot:

Ano wdarły się jakieś pomyłki :rolleyes:

 

Opony na miasto to:

29.Opony 1: miasto Schwalbe Furious Fred Evo 2,0" 611g ( jedna sztuka waży 304g a druga 307g, widać je na zdjęciach :blush: ).

Byłem już pod koniec rozpiski i myślałem już o tym co wpisać w zestawie opon na teren :(

 

Szprychy i nyple waga x2 ( też im nie podwoiłem wagi ) :icon_lol:

Dętki: Schwalbe 204g ( komplet ), Maxxis ( 144g komplet ).

 

Ano rogi toporne i idą do wymiany na czarne KCNC.

Waga zacisków jest realna i komplet waży dokładnie 44g.

Nie wiem jaka jest realna waga tego zestawu linek + pancerzy i dałem tak orientacyjnie 100g może ich realna waga jest mniejsza ale nie chcę przesadzać z ich lekkością :)

 

 

darec2:

Odnośnie siodła to fakt że zauważyłem ten problem już wczoraj i zacząłem grzebać po sklepach w poszukiwaniu czegoś wygodnego i lżejszego.

To siodełko kupiłem sobie dwa lata temu i je trzymam bo jest rewelacyjnie wygodne :)

 

Najprawdopodobniej wymienię je jakiś model SLR GEL z wagą ok 240g max :)

 

 

Poprawiony konfig V2.0:

 

1.Amortyzator: Rock Shox Reba Race Disc 100mm ok. 1600g

2.Kierownica: Amoeba Scud HB-M121 ok.190g

3.Mostek: Boplight Race 100mm 25,4mm ok.116g

4.Rama: Kinestis Hardtail Ultralight 19" ok. 1700g

5.Stery: Octane One Warp 2 ok.160g

6.Korba/suport: Aerozine Titanium X12 SL-A3 ok. 732g

7.Piasty: Novatec NT-D711SB + NT-D712SB P/T 141g/276g

9.Sapim Race 2,0-1,8-2,0 360g

10.Nyple: Sapim Race Allu. ok 40g

11.Rafki: DT Swiss XR400 ok. 800g

12.Opaski: Maxxis Flyweight ok 40g

13.Kaseta: Shimano XTR CS-M960 ok. 240g

14.Łańcuch: KMC X9SL TI Gold 114o. ok. 260g

15.Zaciski w kołach: AGOGO X-Apex / QR-XX6,0 ok. 44g

16.Zacisk sztycy: KCNC Screw Clamp 31,8mm ok. 25g

17.Sztyca: KCNC SC PRO LITE SCANDIUM 27,2 / 350mm ok. 175g

18.Siodełko: Selle Royal Premium Freccia +I.C.S. Blink ok. 440g ( SLR Flite Genuine Gel ok 240g )

19.Hamulce: Magura Louise BAT 10th. Anniv. Ed. ok 270g + 300g

20.Tarcze: Accent Blade Ti 180mm ok. 230g

21.Adaptery: przód PM 180 / tył IS 180 ok 65g

22.Przerzutka przód: Shimano XTR FD-M970 ok 122g

23.Przerzutka tył: Shimano XTR RD-M970 ok 200g

24.Linki i pancerze: Shimano XTR ok. 100g

25.Chwyty: Bontrager Race X Lite ok 20g

26.Rogi: Graphite Series ok 160g ( KCNC Black 48g )

27.Blokada amortyzatora: RS Push Lock ok. 65g

28.Pedały: platformy 87x73mm SARS Black ok. 260g

29.Opony 1: miasto P/T Schwalbe Furious Fred Evo 2,0" ok. 600g

+dętki Maxxis Flyweight 26x1.90/2.125 ok.150g

30.Opony 2: teren P/Schwalbe Rockeet Ron EVO 2,10" ok 375g,

T/Schwalbe Racing Ralph EVO 2,10" ok. 425g

+ dętki Schwalbe 2,0-2,3 ok 204g

 

Waga ok. (+/-) 9569g/9823g Miasto/teren ( po korekcie i zmianie siodła + rogów ).

 

 

Dzięki za spostrzeżenia i uwagi.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kontynuując upierdliwość:

- kierownica nijak się nie komponuje ( pomijając gusta rzecz jasna i wygodę) i jest dosyć ciężka

- waga dętek Maxxisa trochę nieprawdopodobna ( wychodzi 75 gram za sztukę,podczas gdy przeciętnie FW ważą w okolicach 95 gram)

- stery dosyć ciężkie- Accent Airplane ważą w okolicach 86 gram

- waga linek zawyżona ( o czym już pisałem)- dwie linki ( nieprzycięte )ważą około 35 gram. W Twoim przypadku linki plus pancerze będzie ważył wg mnie ok. 60 gram.

Poza tym ładnie,ładnie.

Aha- w miejsce Reby - R7 MRD ewentualnie Mars lub RS SID Team z roczników 2005-2007 albo Spinner Aeris.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierka mi odpowiada ( to właśnie ta kwestia gustu ). Jest wygodna i nie należy do najcięższych jak na 620mm szerokości. Ciężko jest znaleźć jakąś giętą kierkę w podobnej wadze.

Jedyne co można wymyśleć to jakaś kierka Flat ze scandium z wagą ok 116-118glub Carbonową dla maniaków. Nad tym się jeszcze zastanawiam ale w sumie mi to raczej niepotrzebne.

Jednym pasuje kierka typu Rizer 31.8 z szerokością minimum 680mm, a dla mnie dobra jest Flat lub rizer 15 do 620mm max. kwestia przyzwyczajenia.

 

Możliwe że waga tych dętek jest trochę większa czyli 190g.

 

Nie mam jak zważyć tych linek i pancerzy z tymi gumowo plastikowymi końcówkami. Powiedzmy że 100g to za dużo i te 60g będzie ok.

 

Rebę wymienię na coś innego za rok/dwa na razie z Reby jestem zadowolony. Sądzę że jedynie Manitou R7 MRD wchodzi w grę.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...