Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Nie spodziewałem się aż takiej rozbieżności między deklarowaną wagą a faktyczną, dziwne... Możesz dać kilka zdjęć amora? Kto przyciął sterówkę?

 

Aha, istnieje zapotrzebowanie na recenzję z pierwszej ręki - z góry dzięki ;)

  • Mod Team
Napisano

Sterówka ma ok 17 cm. Pozostałe 9.5 cm sterówki waży 47 g

Wieczorem wstawię fotki i krótką relację z jazdy :)

Mój model jest z 2010, ma białą koronę. Na stronie spinnera tegoroczny model ma podaną wagę 1660 g, ale żeby aż taka różnica między katalogiem/rocznikiem? :<

  • Mod Team
Napisano

Kupiony na eBayu od usera yan_kelly. W domowych warunkach widelec ugina się ok.

 

W serwisie "Marceli" na Gocławiu prosiłem o przycięcie sterówki do 17.5-18 cm, teraz zmierzyłem okazało się, że sterówka ma równo 16 cm, do tego gwiazdka jest nabita krzywo. W piątek przejdę się do serwisu.

Do tego mam problem ze sterami, nie mogę oddzielić elementu pomiędzy dolnym łożyskiem a koroną ze starego amortyzatora.

Napisano

Współczuję sterówki, a ten serwis schodzi na psy.

 

Spróbuj zdecydowanie (ale z wyczuciem) śrubokrętem, powinieneś móc zacząć od takiego wgłębienia, o ile jest.

Napisano

No to nieźle przycięli ci sterówkę.

Bieżnię najlepiej zdjąć wg mnie nożem :). Ostrą krawędzią między koronę a bieżnię, stuknąć młotkiem i tak z samo z 2 strony.

Zazwyczaj lekko schodzi w ten sposób i nie wyrządzają szkód elementom.

Napisano
Mam ogromną prośbę do kogokolwiek: mam nieco za krótką sterówkę, która obecnie sięga mi do połowy mostka, gdyby była możliwość, żeby ktoś wziął, pożyczył na kilka dni jakiś niższy mostek to byłbym niezmiernie wdzięczny. Mój obecny ma 4 cm, 100 mm +/-6st, może być nawet 90 mm, oby tylko był niższy :<

Może być problem, bo nie widziałem niższych niż 35mm. Nic nie udało się wskórać w serwisie?

 

Jednak są niższe mostki

Napisano

W moim linku była wersja alu. Nie wiem czy nowe mostki FSA trzymają wymiar ze specyfikacji, ale szczerze mówiąc, są tańsze 35mm. No i ideał byłby na 1 śrubę...

 

Zastanowiłem się nad tym i masz 3 możliwości: 1) kupić tą przedłużkę, 2) zaryzykować, że będzie pasowała rura sterowa z innych amorów, kupić i nabić, 3) jeśli miałeś w planach zmianę ramy, to wcielić je w życie i kupić ramę ze sterami zintegrowanymi/półzintegrowanymi o zbliżonej wysokości główki, czyli 120mm.

W ostatnim, najrozsądniejszym przypadku, przy zastosowaniu niskich sterów (nieśmiertelne VP-AC45 - 9,3mm) zyskałbyś 14mm i to już powinno wystarczyć. Tak czy siak nie zazdroszczę.

 

Adik - A widzę, że też wkeiłeś alu os-115, którego już nie robią :) W każdym razie dobrze wiedzieć, że ma o te 3mm mniej niż podaje producent.

Napisano

W ostateczności podaj do sądu serwis, za spartaczenie roboty.

Nie wiem co możesz prócz węższego mostka zastosować, ale fakt że narażają ciebie na koszty to po prostu sku$%^&^%$two z strony serwisu.

Pisz co udało się w tej sprawie wskórać.

Napisano (edytowane)

W takiej sytuacji na miejscu byłby oddzielny temat o tym jak potraktowali twoją sterówkę w tym serwisie.

Edytowane przez kosa23
  • 4 tygodnie później...
Napisano

Ja na twoim miejscu wziął bym się za szukanie mostka 30mm, są takie, kiedyś był na all. Sprzedaż z tak krótką sterówką będzie bardzo ciężka. Ile dokładnie wystaje po zamontowaniu sterów?

  • 2 tygodnie później...
  • Mod Team
Napisano

Jak na razie czekam co z tym widelcem, jeżeli ktoś go kupi, pewnie kupię to samo i sam skrócę sterówkę.

Jeżeli nikt nie kupi to być może zmienię ramę, wtedy już kupię coś konkretnego, lekkiego.

No a koła = zmiana hampli na tarcze, ale na to trzeba trochę więcej kasy, więc być może jakoś pod koniec zimy tym się zajmę :)

 

A telewizorki założyłem następnego dnia po zdjęciu - tragedia :)

  • 2 miesiące temu...
  • Mod Team
Napisano

O jak dawno nic nie pisałem :)

Sporo zmian zaszło, przede wszystkim nowe hample - Formule ORO K18 z tarczami R1 160, do tego składam kółka (ZTR Olympic, Sapim D-light, Novatec D711SB/D712SB, nyple Pillar), waga ostro zjedzie w dół po złożeniu kółek, jakieś 500g. Do tego gripy zmieniłem na KCNC, ale są strasznie twarde, krótkie i niewygodne, jak będzie trochę wolnej kasy to zakupię pewnie ESI Grips, niby 30g ciężej, ale jakoś to przeboleję.

No i co? No i rama też pójdzie do wymiany przed przyszłym sezonem - teraz będzie to dość zabawnie wyglądało, z jednej strony fajne kółka 1500g, hample Formuli, napęd SLX/XT, błyskotki KCNC a z drugiej strony Rockrider 5.2, ciężki mostek, ciężka sztyca, beznadziejny wideł (na razie założony stary Spinner).

Pełną rozpiskę i zdjęcia wrzucę jak będę miał szprychy i piasty :)

No i kilka fotek na wadze nowych części: https://picasaweb.google.com/115233948561389521694/CzesciNaWadze

Napisano

Nieźle się zapowiada, będę składać podobne kółka i zastanawiam się nad d-lightami z przodu. Na tył dam na pewno compy bo przy wadze ~85 może być średnio z lżejszymi szprychami. Poza tym na montaż czeka Aeris, ale chce go najpierw okleić w grafikę podobną do tej z ramy.

Napisano (edytowane)

Ja będę składał koła też na takich komponentach tylko że szprychy sapim laser i nyplach sapima, możesz powiedzieć jakie długości szprych wybrałeś ?. Coś ciężka obręcz Ci się trafiła moje ważą 347g i 349 g.

Edytowane przez Krzysi3kk
  • Mod Team
Napisano

Sapimy w sumie też ok, ale nie ma czerwonych, po jednym D-lighcie dam przy wentylu ^^

A te obręcze, eh... pewnie specjalnie mi przysłali najcięższe, no ale nie ma tragedii, niemniej jednak raczej nie będzie kółek <1500g :P

  • 3 tygodnie później...
  • Mod Team
Napisano

niemniej jednak raczej nie będzie kółek <1500g tongue.gif

A jednak ^^

 

Nowa rozpiska:

Bar Ends: (Rogi) Smica 58g

Bottom Bracket: (Suport) Shimano SM-BB70 78g

Brake (Front): (Hamulec przedni) Formula ORO K18 242g

-Rotor: (Front): (Tarcza prz.) Formula 160mm + śruby 98g

-Rear Adapter: (Adapter prz.) Formula IS>PM 160mm 32g

Brake (Rear): (Hamulec tylny) Formula ORO K18 257g

-Rotor: (Front): (Tarcza tyl.) Formula 160mm + śruby 98g

-Rear Adapter: (Adapter tyl.) Formula IS>PM 160mm 38g

Cables: (Pancerze i linki) Clark's Pre Lube 50g

Cassette: (Kaseta) Shimano SLX HG-80 11-28 9sp 227g

Chain: (łańcuch) Shimano Deore XT HG-92 9sp 268g

Crankset: (Korby) Shimano SLX FC M660 797g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano Deore XT M761A 170g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano Deore RD M591 SGS 292g

Fork: (Widelec) Spinner Aeris Grind 70mm 2177g

Frame: (Rama) Rockrider 5.2 2009 18" 2132g

Grips: (Gripy) KCNC 14g

Handlebar: (Kierownica) Boplight Team XL 580mm 165g

Headset: (Stery) VP-71 112g

Pedals: (Pedały) Crank Bross Candy C 305g

Seat: (Siodło) Token 216g

Seatpost: (Sztyca) Rockrider 307g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Rockrider 34g

Shifters: (Manetki) Shimano Deore XT M770 256g

Spacers: (Podkładki pod mostek) KCNC 12 mm 12g

Starnut: (Gwiazdka) KCNC 9g

Stem: (Mostek) Rockrider 180g

Tire (Front): (Opona przednia) IRC Mythos XC II 2.1 545g

Tire (Rear): (Opona tylna) Kenda Karma 2.0 503g

Top Cap: (Top cap) KCNC 7g

Tubes: (Dętki) Geax / Kenda 313g

Wheel Front: (Koło przednie) 710g

-Hub: (Piasta) Novatec D711SB 140g

-Rim: (Obręcz) ZTR Olympic 365g

-Spokes: (Szprychy) Sapim D-Light (32) 155g

-Nipples: (Nyple) Pillar 11g

-Skewer: (Zacisk koła) Dartmoor Bolt-on 31g

-Rim tape: (Opaska) Taśma izolacyjna 8g

Wheel Rear: (Koło tylne) 851g

-Hub: (Piasta) Novatec D712SB 273g

-Rim: (Obręcz) ZTR Olympic 367g

-Spokes: (Szprychy) Sapim D-Light (32) 155g

-Nipples: (Nyple) Pillar 12g

-Skewer: (Zacisk koła) Dartmoor Bolt-on 36g

-Rim tape: (Opaska) Taśma izolacyjna 8g

Misc : (Inne) Sigma BC 1690 0g

 

Total: 11553g

 

Dobra, rozpiska chyba się zgadza, gdyby coś było nie tak to proszę o info :P

 

Ogólnie sporo do zrzucenia, dętki, amortyzator, frame set.

Kasa na nową ramę już się zbiera, o tyle będzie problem z wyborem, że Spinner Aeris, który obecnie stoi i się kurzy ma sterówkę 16.5cm, więc główka ramy to max 12cm + stery zintegrowane, pewnie padnie na Radona lub Cube, ale na wybór jeszcze sporo czasu :)

Dętki są pożyczone - na nowy sezon przejdę pewnie na bezdętki, więc nie opłacało mi się wydawać kasy, lepiej zbierać na ramę :D

Jak widać sporo fajnych zmian, głównie koła i hamulce - starałem się kupić jak najlepsze/najlżejsze części jak najmniejszym kosztem, myślę, że zadanie wykonane bardzo dobrze, kółka jeszcze nie jeżdżone, ale wyglądają super, kręcą się również bardzo fajnie no i ta waga :thumbsup:

Szprychy na szczęście okazały się dobrej długości - 260/262 z przodu i 260/260 z tyłu.

Hamulce jak to hamulce, skok i działanie klamki w porównaniu z v-kiami to niebo a ziemia, nieco długie pancerze jeszcze mam, jednak w przypadku zmiany ramy nie ma sensu ich na razie skracać, coby nie okazały się za krótkie :)

 

Jutro zrobię i wrzucę fotki :D

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...