Mod Team safian Napisano 1 Stycznia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2011 Cześć, przedstawiam Wam mój rower, mianowicie Rockridera 5.2. Rower kupiony w połowie 2009r, przebieg szacuję na ok 7kkm. Jak na razie nie był na żadnych zawodach, jeździł jedynie w okolicach Warszawy, więc 'prawdziwego' terenu nigdy nie widział Poniżej obecna specyfikacja: Amortyzator: Spinner Grind 70mm 2177g Gripy: Ritchey WCS Ergo 28g Hamulec P.: Avid SD 5 205g Hamulec T.: Avid SD 5 205g Kaseta: SRAM PG 830 306g Kierownica: Rockrider 220g Korba: Suntour XCT 302 938g Korki: Ritchey 3g Linki/Pancerze RR/Shimano 169g Łańcuch: SRAM PC 830 308g Manetki: Shimano ST-EF60 468g Mostek: Rockrider 135g Pedały: Crank Bross Eggbeater C 290g Przerzutka P.: Shimano Deore XT M761A 170 Przerzutka T.: Shimano Deore RD M591 SGS 292g Rama: Rockrider 5.2 1900g Rogi: Smica 58g Siodło: Token TK9571 216g Stery: VP-71 112g Suport: Shimano BB UN26 309g Sztyca: Rockrider 307g Top Cup: Rockrider 17g Zacisk sztycy: sztycy Rockrider 45g Koło P: 944g Obręcz: Rockrider Sport by Rigida Piasta: JT761- 818 Szprychy: Mach1 2 mm Dętka: Rockrider 197g Opona: CST 985g Zacisk: 58g Koło T: 1151g Obręcz: Rockrider Sport by Rigida Piasta: JT761- 818 Szprychy: Mach1 2 mm Dętka: Rockrider 202g Opona: CST 973g Zacisk: 63g Waga całości: 13451g Ramy nie ważyłem osobiście, postaram się niedługo to uczynić. Jak widać rower nie należy do najlżejszych, przed rozpoczęciem sezonu planuję dużo zmian, mianowicie do wymiany poleci praktycznie cały napęd (korba slx, kaseta lx, łańcuch srama), do tego manetki (najpewniej xt), klamki (avidy SD7) no i koniecznie opony (kendy karmy 2.0), możliwe również, że wstawię nowy amortyzator. Zysk wagowy powinien wynieść >2kg, więc różnica będzie ogromna, ale jak na razie to tylko marzenia biednego studenta. Mam nadzieję zejść do okolic 10kg, lecz na razie pozyskuję środki W przyszłym sezonei wraz z rozwojem roweru (i moim ) planuję zacząć starty w maratonach ^^ Fotki niektórych części na wadze: https://picasaweb.google.com/asafian71/CzesciNaWadze Postaram się o lepsze fotki, zachęcam do komentowania i oceniania I kilka fotek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Earl Napisano 1 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2011 (edytowane) Ładny, w oko wpadło mi siodło z tokena , ile za nie zapłaciłeś? Jak działa ta Deore RD-M595, to shadow?? Nie ma zdjęć w drugim linku . Edytowane 1 Stycznia 2011 przez Earl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 1 Stycznia 2011 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2011 Siodło było kupowane z podobnej aukcji, kosztowało chyba tyle samo Nie jest to shadow(To jest M591 a nie M595 ), aczkolwiek w porównaniu ze starym altusem czuć ogromną różnicę w szybkości i precyzjji działania, do tego po wymianie manetek różnica pewnie będzie jeszcze większa, jak na razie nie mam żadnych zastrzeżeń co do jej pracy Link już powinien działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 14 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 Miło będzie popatrzeć jak ten rower się zmienia (pamiętam go m.in. z tragicznego w skutkach wypadku z moim udziałem ). Dętki CYT z GoSportu ważą 130g i kosztują 12zł i niespodzianek mi, przez pół roku na razie, nie sprawiły. Jeśli chodzi o amortyzator, to z 32 czy 30mm (a nie 28,6, jak kiedyś) ten Spinner, jeśli sprowadzić go za tyle ile aktualnie wynosi jego cena na ebayu , czyli lekko powyżej 600 zł, może być tegorocznym hitem w Polsce. Tym bardziej, jeśli wziąć pod uwagę, jak ci się sami zresztą zadeklarowali , przyszły test w Bikeboardzie (kwiecień?). Łańcuch bym zmienił na Shimano (XT pewnie) Przyszła kaseta to SLX, prawda ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 14 Lutego 2011 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 Z dętkami fakt - można tanio, lżej i bezawaryjnie Opony + dętki i 1kg na kołach lżej - uhhhh, będę chyba latał ^^ Jeszcze Spinner Aeris i korba SLX i kolejne 700g mniej. Dowiedziałem się, że test amorka o ile wszystko pójdzie dobrze może ukazać się właśnie w kwietniowym wydaniu, więc poczekam, zobacze wynik testu i dopiero wtedy ocenie, czy warto się w niego ładować. No, tak więc w w krótkim czasie ok 2kg z wagi, mam nadzieje, że da się to odczuć, no i kaseta 11-28 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 10 Marca 2011 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 10 Marca 2011 (edytowane) Dość spory update, sporo nowych części, do tego zważyłem ramę, wyszło 200g więcej niż katalogowo :/ Bar Ends: (Rogi) - Smica - 58g Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - Ritchey - 3g Brake (Front): (Hamulec przedni) - Avid SD 5 - 205g Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Avid SD 5 - 205g Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) - Avid SD 7 - 178g Cables: (Pancerze i linki) - Clark's - 159g Cassette: (Kaseta) - Shimano SLX 11-28 - 228g Chain: (łanńuch) - Shimano Deore XT + Spinka SRAM - 268g Crankset: (Korby) - Shimano SLX - 797 + 90 = 887g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano Deore XT - 170g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano Deore - 292g Fork: (Widelec) - Spinner Grind - 2177g Frame: (Rama) - Rockrider 5.2 - 2132g Grips: (Gripy) - Ritchey WCS Ergo - 28g Handlebar: (Kierownica) Boplight Team XL - 165g Headset: (Stery) - VP-71 - 112g Pedals: (Pedały) - Crank Brothers Eggbeater C - 290g Seat: (Siodło) - Token - 216g Seatpost: (Sztyca) - Rockrider - 307g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Rockrider - 34 Shifters: (Manetki) - Shimano Deore XT - 256g Skewers: (Zaciski koł) - Dartmoor Bolt-on - 31+36 = 67g Spacers: (Podkładki pod mostek) - Rockrider - 8g Stem: (Mostek) - Rockrider - 180g Tire (Front): (Opona przednia) - CST - 985 Tire (Rear): (Opona tylna) - CST - 973 Top Cap: (Top cap) - Rockrider - 17g Tubes: (Dętki) - Rockrider - 399g Wheel Front: (Koło przednie) - Rockrider - 944 Wheel Rear: (Koło tylne) - Rockrider - 1151g Waga całkowita : 13094g Fakt, waga nie powala na kolana, w najbliżeszj przyszłości zmiana opon na Karmy zwijane 2.0 i dętki na lżejsze, co da wagę poniżej 12 kg Przed zlotem FR trzeba będzie jeszcze kupić nowy amortyzator i być moze siodełko - obecne ma nieco wygięte pręty i jest 'zablokowane' w jednym położeniu. Edytowane 14 Marca 2011 przez Lookas 46 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mefisto Napisano 20 Marca 2011 Udostępnij Napisano 20 Marca 2011 Hej! możesz powiedzieć jaki jest rozmiar ramy? Masz może gdzieś zapisane wagi seryjnych komponentów roweru? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 20 Marca 2011 Udostępnij Napisano 20 Marca 2011 Te opony to chyba mają więcej ołowiu niż gumy Nie wiem dlaczego w ogóle je założyłeś skoro za grosze można kupić np Kendy Komodo o wadze 600g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 20 Marca 2011 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 20 Marca 2011 (edytowane) @Mefisto: Wszystkie wagi części seryjnych, które posiadam to te w rozpisce, ew. zajrzyj na moją picase (link w 1. poście), może tam znajdziesz coś, czego już w rozpisce nie ma. Rama to 18" @Schwefel: Aktualnie (na fotce) założone są slicki, a w rozpisce jest uwzględniona konfiguracja terenowa, tak jak pisałem na dniach zamawiam Karmy Te CST po prostu były seryjnie i jakoś nie bylo czasu ich zamienić. Edytowane 20 Marca 2011 przez safian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hps Napisano 20 Marca 2011 Udostępnij Napisano 20 Marca 2011 Ha, widziałem Twój rower na bikestatsie, oceniałem. I tak, po pierwsze, opony! Takich klocy dawno nie widziałem, masakra jakaś... Po drugie, koła też swoje ważą. Opony + koła i zejdziesz mocno z wagą; ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mefisto Napisano 20 Marca 2011 Udostępnij Napisano 20 Marca 2011 Też mam ten rowerek, ale konfiguracja jest bliższa seryjnej. Opony faktycznie są ciężkie, chociaż z ich pracy jestem zadowolony i dlatego nie rozważałem dotąd wymiany ale 900 a 500g na sztuce to jest już odczuwalna różnica. Na razie mam w planach wymianę amortyzatora bo seryjny zbyt dobrze nie pracuje ale na razie trochę szkoda mi pieniędzy - chciałbym od razu zainwestować w coś lepszego. No i wymienić muszę mostek na coś krótszego i może nieco podniesionego, bo ten jest dla mnie niezbyt komfortowy (wagi może też się nieco odejmie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 20 Marca 2011 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 20 Marca 2011 (edytowane) Po drugie, koła też swoje ważą. Opony + koła i zejdziesz mocno z wagą; ) Myślę, że koła są jeszcze przyzwoite jak na tę klasę, wymienię je dopiero jak będę zmieniał na tarcze, więc dopiero pewnie pod koniec roku, przez ten sezon jeszcze się pomęczę :] @UP: zalej go troszkę olejem, u mnie działa po tym zabiegu zdecydowanie lepiej, chociaż sam amor poleci też do wymiany koniecznie przedzlotem. Edytowane 31 Lipca 2011 przez safian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mefisto Napisano 20 Marca 2011 Udostępnij Napisano 20 Marca 2011 Właśnie dzisiaj miałem to zrobić (zalać olejem) ale jakoś cały dzień miałem zabiegany i nie miałem się kiedy za to zabrać. Masz może jakieś uwagi/porady co do zalewania? Trzeba go jakoś uszczelniać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 20 Marca 2011 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 20 Marca 2011 Nie, w sumie uszczelki nie są jakieś super, mój nieznacznie poci się na goleni, od spodu nic nie wycieka, tak więc jest w miarę ok, po tym zabiegu wykorzystuje w zasadzie cały skok a do tego ugina się w niższych temperaturach ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mefisto Napisano 20 Marca 2011 Udostępnij Napisano 20 Marca 2011 ooo, jak w niższych temperaturach się ugina to już coś! Dzisiaj sprawdziłem, opierając się o kierownicę udało mi się go ugiąć o całe 2 cm:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 28 Marca 2011 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 28 Marca 2011 (edytowane) Ktoś jeździł na Race King'u 2.2 z przodu + Kenda Karma 2.0 z tyłu? Jak myślicie, czy takie połączenie byłoby lepsze od 2x Karma 2.0? Edytowane 28 Marca 2011 przez safian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 5 Kwietnia 2011 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2011 (edytowane) No, wreszcie spory i istotny update Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - Brak - 0g Tire (Front): (Opona przednia) - IRC Mythos XC II - 551g Tire (Rear): (Opona tylna) - Kenda Karma 2.0 - 509 Tubes: (Dętki) - CYT Super Lite - 130 + 138 = 268g Całość: 12062g Korki Ritcheya niestety wybrały wolność, kupiłem jakieś nonamowe, które zrobiły tak samo, więc chyba zostanie bez korków Testy nowych gumek pewnie dopiero w piątek, ale różnicę będzie czuć na pewno. Edytowane 20 Czerwca 2011 przez safian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 10 Kwietnia 2011 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 Dziś odbyłem dość długi test opon w terenie. Z przodu Mythos jest genialny, miękka miesznka, prawie uniemożliwia zblokowanie koła na asfalcie, do tego całkiem dobrze sobie radzi na luźnych nawierzchaniach i szybko czyści się z błota, no i ma bardzo małe opory Potwierdzam, że Karma w piachu sobie nie radzi, w chyba każdym innym terenie jest ok, też nieduże opory toczenia, ogólnie ten zestaw opon jest super A do tego rozwaliła się sprężyna w ubijaku, trzeba będzie poszukać nowej :< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 ... Potwierdzam, że Karma w piachu sobie nie radzi, w chyba każdym innym terenie jest ok, też nieduże opory toczenia, ogólnie ten zestaw opon jest super ... U mnie zaobserwowałem również ślizganie się na korzeniach (to kaurat ciężko wyeliminować nawet w przypadku innych opon), kamieniach przy podjeździe, oraz ograniczona przyczepność przy podjeździe po luźny podłożu --> sciółka leśna. Karmy ciekawe opony, ale hałas jaki generują przy prędkości 40km/h+ jest naprawdę spory, moje wcześniejsze opony były cichsze, lecz trzymaniem bocznym nie dorównują Karmą. Ogólnie jeszcze zbyt mało na nich przejechałem, aby wyrobić jakąs opinie, na pewno szybko się ich nie pozbęde A waga Rockridera ciągle w dół - Jakiś cel wagowy jest? Do ilu chcesz wstępnie zejsc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 11 Kwietnia 2011 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2011 (edytowane) W sumie nie zauważyłem jakiegoś dużego hałasu, RK 2.2 są znacznie głośniejsze. W zasadzie nie mam określonego celu, ze względu na status biednego studenta Niedługo poleci 500g na amorze, do tego za jakiś czas rama, sztyca, stery, więc zapewne zejdę poniżej 11kg :] Edytowane 11 Kwietnia 2011 przez safian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 5 Maja 2011 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 5 Maja 2011 Mała aktualizacja: Pedals: (Pedały) - Crank Brothers Candy C - 305 g Całość: 12077 g Eggbeatery kolejny raz zawiodły a w cenie nowej sprężyny + przesyłki mam używane Candy od kolegi z forum, które może wytrzymają nieco więcej, mają małą platformę, raptem 15 gramów więcej a i nie będzie mi ich szkoda jeśli jednak zostaną uszkodzone Po teście Aerisa w bB jestem już na niego zdecydowany w 100%, teraz pozbierać kasę i w przyszłym miesiący powinen być w wersji 320-100A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 18 Maja 2011 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 18 Maja 2011 (edytowane) Wielka aktualizacja: Chain: (łańcuch) - Shimano Deore XT + Spinka SRAM + nakrętka SRAM - 267 g Całość: 12076 g Przy okazji czyszczenia kasety zważyłem nakrętkę, stara SRAMA okazała się 1 g lżejsza, z pewnością odczuję tę zmianę na podjazdach :] Do tego nowa prawa manetka XT, waga bez zmian. Edytowane 18 Maja 2011 przez safian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 26 Maja 2011 Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 ładny grafitowy, nieźle zlożony rowerek. Waga prawie identyczna jak u mnie - a części masz również niezłe. Amor zmień jak będziesz miał kasę, bo ten model chyba kulturą pracy nie grzeszy? Pozatym ciężki jest jak smok. Zbieraj też na nowe lżejsze kółka, bo to ci da dużą różnicę w jeździe... - obecne są średnio ciężkie - poniżej 1000zł złożysz dużo lepsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 20 Czerwca 2011 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2011 Znowu duży update, nowy top cap i podkładka do tego przy okazji zdjęcia opony zważyłem ją z dętką i wyszło nieco lżej niż było: Spacers: (Podkładki pod mostek) - KCNC 12 mm - 11 g Tire (Front): (Opona przednia) - IRC Mythos XC II - 548 g Top Cap: (Top cap) - KCNC - 7 g Tubes: (Dętki) - CYT Super Lite - 130 + 136 = 266g Całość: 12064 g Następny, duży (tym razem na serio duży) update może w przyszłym tygodniu - nowy widelec powinien dojść - Spinner Aeris 320A-100 RLC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 22 Czerwca 2011 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2011 No i jest nowy widelec, pierwsze wrażenie ok, 32 mm golenie wyglądają bardzo solidnie z resztą cały amortyzator sprawia wrażenie takiego. Blokada skoku działa ładnie, podobnie jak regulacja tłumienia odbicia. Amor niestety jest sporo cięższy niż w katalogu. Do tego sterówkę gość przyciął mi nieco za krótko, więc obędzie się bez podkładek Spacers: (Podkładki pod mostek) - Brak - 0 g Fork: (Widelec) - Spinner Aeris 320A-100 RLC- 1869 g Starnut: (Gwiazdka) - KCNC 9 g Całość: 11754 g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi