Skocz do zawartości

[11613g] Rockrider 5.2


safian

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Cześć,

przedstawiam Wam mój rower, mianowicie Rockridera 5.2. Rower kupiony w połowie 2009r, przebieg szacuję na ok 7kkm. Jak na razie nie był na żadnych zawodach, jeździł jedynie w okolicach Warszawy, więc 'prawdziwego' terenu nigdy nie widział ;)

Poniżej obecna specyfikacja:

 

Amortyzator: Spinner Grind 70mm 2177g

Gripy: Ritchey WCS Ergo 28g

Hamulec P.: Avid SD 5 205g

Hamulec T.: Avid SD 5 205g

Kaseta: SRAM PG 830 306g

Kierownica: Rockrider 220g

Korba: Suntour XCT 302 938g

Korki: Ritchey 3g

Linki/Pancerze RR/Shimano 169g

Łańcuch: SRAM PC 830 308g

Manetki: Shimano ST-EF60 468g

Mostek: Rockrider 135g

Pedały: Crank Bross Eggbeater C 290g

Przerzutka P.: Shimano Deore XT M761A 170

Przerzutka T.: Shimano Deore RD M591 SGS 292g

Rama: Rockrider 5.2 1900g

Rogi: Smica 58g

Siodło: Token TK9571 216g

Stery: VP-71 112g

Suport: Shimano BB UN26 309g

Sztyca: Rockrider 307g

Top Cup: Rockrider 17g

Zacisk sztycy: sztycy Rockrider 45g

 

Koło P: 944g

Obręcz: Rockrider Sport by Rigida

Piasta: JT761- 818

Szprychy: Mach1 2 mm

 

Dętka: Rockrider 197g

Opona: CST 985g

Zacisk: 58g

 

Koło T: 1151g

Obręcz: Rockrider Sport by Rigida

Piasta: JT761- 818

Szprychy: Mach1 2 mm

 

Dętka: Rockrider 202g

Opona: CST 973g

Zacisk: 63g

 

Waga całości: 13451g

 

Ramy nie ważyłem osobiście, postaram się niedługo to uczynić.

 

Jak widać rower nie należy do najlżejszych, przed rozpoczęciem sezonu planuję dużo zmian, mianowicie do wymiany poleci praktycznie cały napęd (korba slx, kaseta lx, łańcuch srama), do tego manetki (najpewniej xt), klamki (avidy SD7) no i koniecznie opony (kendy karmy 2.0), możliwe również, że wstawię nowy amortyzator. Zysk wagowy powinien wynieść >2kg, więc różnica będzie ogromna, ale jak na razie to tylko marzenia biednego studenta. Mam nadzieję zejść do okolic 10kg, lecz na razie pozyskuję środki ;)

W przyszłym sezonei wraz z rozwojem roweru (i moim :)) planuję zacząć starty w maratonach ^^

 

Fotki niektórych części na wadze:

https://picasaweb.google.com/asafian71/CzesciNaWadze

 

Postaram się o lepsze fotki, zachęcam do komentowania i oceniania :)

 

 

 

I kilka fotek :)

 

IMAGE_111.jpg

 

IMAGE_112.jpg

 

IMAGE_113.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Siodło było kupowane z podobnej aukcji, kosztowało chyba tyle samo ;)

 

Nie jest to shadow(To jest M591 a nie M595 ;)), aczkolwiek w porównaniu ze starym altusem czuć ogromną różnicę w szybkości i precyzjji działania, do tego po wymianie manetek różnica pewnie będzie jeszcze większa, jak na razie nie mam żadnych zastrzeżeń co do jej pracy :)

 

Link już powinien działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Miło będzie popatrzeć jak ten rower się zmienia (pamiętam go m.in. z tragicznego w skutkach wypadku z moim udziałem ;) ).

Dętki CYT z GoSportu ważą 130g i kosztują 12zł i niespodzianek mi, przez pół roku na razie, nie sprawiły.

 

Jeśli chodzi o amortyzator, to z 32 czy 30mm (a nie 28,6, jak kiedyś) ten Spinner, jeśli sprowadzić go za tyle ile aktualnie wynosi jego cena na ebayu , czyli lekko powyżej 600 zł, może być tegorocznym hitem w Polsce. Tym bardziej, jeśli wziąć pod uwagę, jak ci się sami zresztą zadeklarowali :), przyszły test w Bikeboardzie (kwiecień?).

 

Łańcuch bym zmienił na Shimano (XT pewnie) :P Przyszła kaseta to SLX, prawda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Z dętkami fakt - można tanio, lżej i bezawaryjnie :)

Opony + dętki i 1kg na kołach lżej - uhhhh, będę chyba latał ^^

Jeszcze Spinner Aeris i korba SLX i kolejne 700g mniej. Dowiedziałem się, że test amorka o ile wszystko pójdzie dobrze może ukazać się właśnie w kwietniowym wydaniu, więc poczekam, zobacze wynik testu i dopiero wtedy ocenie, czy warto się w niego ładować.

 

No, tak więc w w krótkim czasie ok 2kg z wagi, mam nadzieje, że da się to odczuć, no i kaseta 11-28 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Mod Team

Dość spory update, sporo nowych części, do tego zważyłem ramę, wyszło 200g więcej niż katalogowo :/

 

Bar Ends: (Rogi) - Smica - 58g

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - Ritchey - 3g

Brake (Front): (Hamulec przedni) - Avid SD 5 - 205g

Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Avid SD 5 - 205g

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) - Avid SD 7 - 178g

Cables: (Pancerze i linki) - Clark's - 159g

Cassette: (Kaseta) - Shimano SLX 11-28 - 228g

Chain: (łanńuch) - Shimano Deore XT + Spinka SRAM - 268g

Crankset: (Korby) - Shimano SLX - 797 + 90 = 887g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano Deore XT - 170g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano Deore - 292g

Fork: (Widelec) - Spinner Grind - 2177g

Frame: (Rama) - Rockrider 5.2 - 2132g

Grips: (Gripy) - Ritchey WCS Ergo - 28g

Handlebar: (Kierownica) Boplight Team XL - 165g

Headset: (Stery) - VP-71 - 112g

Pedals: (Pedały) - Crank Brothers Eggbeater C - 290g

Seat: (Siodło) - Token - 216g

Seatpost: (Sztyca) - Rockrider - 307g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Rockrider - 34

Shifters: (Manetki) - Shimano Deore XT - 256g

Skewers: (Zaciski koł) - Dartmoor Bolt-on - 31+36 = 67g

Spacers: (Podkładki pod mostek) - Rockrider - 8g

Stem: (Mostek) - Rockrider - 180g

Tire (Front): (Opona przednia) - CST - 985

Tire (Rear): (Opona tylna) - CST - 973

Top Cap: (Top cap) - Rockrider - 17g

Tubes: (Dętki) - Rockrider - 399g

Wheel Front: (Koło przednie) - Rockrider - 944

Wheel Rear: (Koło tylne) - Rockrider - 1151g

 

Waga całkowita : 13094g

 

Fakt, waga nie powala na kolana, w najbliżeszj przyszłości zmiana opon na Karmy zwijane 2.0 i dętki na lżejsze, co da wagę poniżej 12 kg :)

Przed zlotem FR trzeba będzie jeszcze kupić nowy amortyzator i być moze siodełko - obecne ma nieco wygięte pręty i jest 'zablokowane' w jednym położeniu.

Edytowane przez Lookas 46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Mod Team

@Mefisto: Wszystkie wagi części seryjnych, które posiadam to te w rozpisce, ew. zajrzyj na moją picase (link w 1. poście), może tam znajdziesz coś, czego już w rozpisce nie ma. Rama to 18"

 

@Schwefel: Aktualnie (na fotce) założone są slicki, a w rozpisce jest uwzględniona konfiguracja terenowa, tak jak pisałem na dniach zamawiam Karmy :)

Te CST po prostu były seryjnie i jakoś nie bylo czasu ich zamienić.

Edytowane przez safian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha, widziałem Twój rower na bikestatsie, oceniałem.

 

 

I tak, po pierwsze, opony! Takich klocy dawno nie widziałem, masakra jakaś...

 

Po drugie, koła też swoje ważą. Opony + koła i zejdziesz mocno z wagą; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam ten rowerek, ale konfiguracja jest bliższa seryjnej. Opony faktycznie są ciężkie, chociaż z ich pracy jestem zadowolony i dlatego nie rozważałem dotąd wymiany ale 900 a 500g na sztuce to jest już odczuwalna różnica. Na razie mam w planach wymianę amortyzatora bo seryjny zbyt dobrze nie pracuje ale na razie trochę szkoda mi pieniędzy - chciałbym od razu zainwestować w coś lepszego. No i wymienić muszę mostek na coś krótszego i może nieco podniesionego, bo ten jest dla mnie niezbyt komfortowy (wagi może też się nieco odejmie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Po drugie, koła też swoje ważą. Opony + koła i zejdziesz mocno z wagą; )

 

Myślę, że koła są jeszcze przyzwoite jak na tę klasę, wymienię je dopiero jak będę zmieniał na tarcze, więc dopiero pewnie pod koniec roku, przez ten sezon jeszcze się pomęczę :]

 

@UP: zalej go troszkę olejem, u mnie działa po tym zabiegu zdecydowanie lepiej, chociaż sam amor poleci też do wymiany koniecznie przedzlotem.

Edytowane przez safian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

No, wreszcie spory i istotny update :)

 

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - Brak - 0g

Tire (Front): (Opona przednia) - IRC Mythos XC II - 551g

Tire (Rear): (Opona tylna) - Kenda Karma 2.0 - 509

Tubes: (Dętki) - CYT Super Lite - 130 + 138 = 268g

 

Całość: 12062g

 

Korki Ritcheya niestety wybrały wolność, kupiłem jakieś nonamowe, które zrobiły tak samo, więc chyba zostanie bez korków :)

Testy nowych gumek pewnie dopiero w piątek, ale różnicę będzie czuć na pewno.

Edytowane przez safian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Dziś odbyłem dość długi test opon w terenie.

Z przodu Mythos jest genialny, miękka miesznka, prawie uniemożliwia zblokowanie koła na asfalcie, do tego całkiem dobrze sobie radzi na luźnych nawierzchaniach i szybko czyści się z błota, no i ma bardzo małe opory :thumbsup:

Potwierdzam, że Karma w piachu sobie nie radzi, w chyba każdym innym terenie jest ok, też nieduże opory toczenia, ogólnie ten zestaw opon jest super :)

 

A do tego rozwaliła się sprężyna w ubijaku, trzeba będzie poszukać nowej :<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Potwierdzam, że Karma w piachu sobie nie radzi, w chyba każdym innym terenie jest ok, też nieduże opory toczenia, ogólnie ten zestaw opon jest super :)

...

U mnie zaobserwowałem również ślizganie się na korzeniach (to kaurat ciężko wyeliminować nawet w przypadku innych opon), kamieniach przy podjeździe, oraz ograniczona przyczepność przy podjeździe po luźny podłożu --> sciółka leśna. Karmy ciekawe opony, ale hałas jaki generują przy prędkości 40km/h+ jest naprawdę spory, moje wcześniejsze opony były cichsze, lecz trzymaniem bocznym nie dorównują Karmą. Ogólnie jeszcze zbyt mało na nich przejechałem, aby wyrobić jakąs opinie, na pewno szybko się ich nie pozbęde :D

 

A waga Rockridera ciągle w dół :) - Jakiś cel wagowy jest? Do ilu chcesz wstępnie zejsc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

W sumie nie zauważyłem jakiegoś dużego hałasu, RK 2.2 są znacznie głośniejsze.

W zasadzie nie mam określonego celu, ze względu na status biednego studenta :P

Niedługo poleci 500g na amorze, do tego za jakiś czas rama, sztyca, stery, więc zapewne zejdę poniżej 11kg :]

Edytowane przez safian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Mod Team

Mała aktualizacja:

 

Pedals: (Pedały) - Crank Brothers Candy C - 305 g

Całość: 12077 g

 

Eggbeatery kolejny raz zawiodły a w cenie nowej sprężyny + przesyłki mam używane Candy od kolegi z forum, które może wytrzymają nieco więcej, mają małą platformę, raptem 15 gramów więcej a i nie będzie mi ich szkoda jeśli jednak zostaną uszkodzone :)

Po teście Aerisa w bB jestem już na niego zdecydowany w 100%, teraz pozbierać kasę i w przyszłym miesiący powinen być w wersji 320-100A :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Mod Team
Napisano (edytowane)

Wielka aktualizacja:

 

Chain: (łańcuch) - Shimano Deore XT + Spinka SRAM + nakrętka SRAM - 267 g

 

Całość: 12076 g

 

Przy okazji czyszczenia kasety zważyłem nakrętkę, stara SRAMA okazała się 1 g lżejsza, z pewnością odczuję tę zmianę na podjazdach :]

Do tego nowa prawa manetka XT, waga bez zmian.

Edytowane przez safian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ładny grafitowy, nieźle zlożony rowerek. Waga prawie identyczna jak u mnie - a części masz również niezłe.

Amor zmień jak będziesz miał kasę, bo ten model chyba kulturą pracy nie grzeszy? Pozatym ciężki jest jak smok.

Zbieraj też na nowe lżejsze kółka, bo to ci da dużą różnicę w jeździe... - obecne są średnio ciężkie - poniżej 1000zł złożysz dużo lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Mod Team

Znowu duży update, nowy top cap i podkładka do tego przy okazji zdjęcia opony zważyłem ją z dętką i wyszło nieco lżej niż było:

 

Spacers: (Podkładki pod mostek) - KCNC 12 mm - 11 g

Tire (Front): (Opona przednia) - IRC Mythos XC II - 548 g

Top Cap: (Top cap) - KCNC - 7 g

Tubes: (Dętki) - CYT Super Lite - 130 + 136 = 266g

 

Całość: 12064 g

 

Następny, duży (tym razem na serio duży) update może w przyszłym tygodniu - nowy widelec powinien dojść - Spinner Aeris 320A-100 RLC :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

No i jest nowy widelec, pierwsze wrażenie ok, 32 mm golenie wyglądają bardzo solidnie z resztą cały amortyzator sprawia wrażenie takiego. Blokada skoku działa ładnie, podobnie jak regulacja tłumienia odbicia. Amor niestety jest sporo cięższy niż w katalogu. Do tego sterówkę gość przyciął mi nieco za krótko, więc obędzie się bez podkładek

 

Spacers: (Podkładki pod mostek) - Brak - 0 g

Fork: (Widelec) - Spinner Aeris 320A-100 RLC- 1869 g

Starnut: (Gwiazdka) - KCNC 9 g

 

Całość: 11754 g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...