Skocz do zawartości

[piasta] Czy da się wyjąć z...


grzesiu123

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czy da się wyjąć piastę z wmontowaną tarczą? otóż nie mogę jej na razie zdjąć, bo zniszczyłem gwinty 2 śrubek. I czy lepiej zainwestować w całe koło(składane) czy w samą piastę i ew. szprychy?

Napisano

tak, nacinałem brzeszczotem na płaski śrubokręt też, zeszlifowałem jedną z dwóch stron i kombinerkami próbowałem odkręcić, jeszcze mam jeden sposób w zanadrzu :) co do tarczy to nie muszę się zbytnio o nia martwić bo i tak na razie bd jeździł bez przedniego hamulca, a jakby co to kumpel da mi za darmo nowiutką. Jeszcze jedno pytanie jakby udało mi się ją zdjąć, to lepiej inwestować tylko w piaste czy czy całe koło?

Napisano

Nie da rady. Od strony tarczy nie wyciągniesz szprych zewnętrznych. Z kilkoma wewnętrznymi też pewnie będzie problem, ale powinno się udać.

Natomiast z prawej strony trochę zabawy będzie z wewnętrznymi.

Napisano

tak, nacinałem brzeszczotem na płaski śrubokręt też, zeszlifowałem jedną z dwóch stron i kombinerkami próbowałem odkręcić

 

A zapieczone są? Pozostałe możesz odkręcić?

Napisano

To psiknij wd40 i później spróbuj jakoś kombinerkami albo kluczem płaskim jak z dwóch stron zeszlifowałeś.

 

A co to jest za koło? Może są na loctite'a, spróbuj podgrzać opalarką/suszarką i wtedy odkręć.

  • Mod Team
Napisano

Też się ostatnio męczyłem z jedną śrubą od tarczy. Swoją drogą są zrobione ze strasznie sh*towego alu i bardzo łatwo obrobić, kiedyś miałem tarczę przykręconą na stalowe śruby na imbusa od bidonów i one były nie do zajechania, zmieniłem na alu i problem był. Odkręciłem w podobny sposób jak na filmie, naciąłem małym precyzyjnym pilnikiem rowek na płaski śrubokręt, ale nie chciało iść. Więc zaparłem koniec śrubokręta o jedną część wyżłobienia, pod ukosem, postukałem młotkiem i poszło. Tak mniej więcej:

 

ooon.th.gif

 

Śruby do tarczy są dość płaskie i nie wiem czy łatwo by było punktakiem zrobić jak na filmiku.

Napisano

żeby wyjąć samą tarczę, to zawsze można uciąć łepek. Albo urwać go przecinakiem jakimś, to jest aluminium więc pewnie łatwo pójdzie.

Napisano

Taaaa.... A co zrobisz z resztą śruby? Jak ją wykręcisz skoro nie ma łba? Wtedy już innej śruby nie wkręcisz...

EDIT: Sznib, a tytan chyba byłby lepszy? Bo chyba zakupię tytanowe śrubki.

Napisano

Udało mi się w końcu :thumbsup: Wystarczy młotek śrubokręt(płaski) 2 facetów chyba że ma się stojak to jeden ;p drugi trzyma całe koło lub piastę a pierwszy przykłada śrubokręt do boku śrubki i bije młotkiem pare razy. Bierze śrubokręt, imbus, torks, kombinerki i odkręca :rolleyes: Pozdro .;]

  • Mod Team
Napisano

Taaaa.... A co zrobisz z resztą śruby? Jak ją wykręcisz skoro nie ma łba? Wtedy już innej śruby nie wkręcisz...

EDIT: Sznib, a tytan chyba byłby lepszy? Bo chyba zakupię tytanowe śrubki.

No, nie miałem z tytanem do czynienia(najlepiej żeby wypowiedział się ktoś kto miał :)), ale wnioskując po cenie siedmiokrotnie wyższej to raczej powinne być wytrzymałe. Stalowe można kręcić na chama i co najwyżej jak ktoś ma dużo pary w łapach to można gwint w pieście zerwać, a te alu to strach silniej dokręcać jak tylko zaczną stawiać opór, i jedynie loctite je chyba ratuje, bo samoczynnie mi się nie odkręciły. Śrubę udało mi się odkręcić, ale poszła w kosz. Było to przednie koło, wiec wziąłem śrubę z tylnego, bo z przodu muszę mieć takie z płaska główką bo stalowe ocierają o golenie amortyzatora. Na miejsce tej z tyłu dałem stalową. Ale i tak to najważniejsze ze udało się odkręcić :).

Napisano

Wiecie, to jest choroba :E , odchudzanie śrubek... Alu jest mało wytrzymałe i prędzej bym koszyk od bidonu wieszał niż jakikolwiek pracujący element - jak tarcza. No i potem się tak kończy, szczęście, że odkręciłeś.

 

Śruby stalowe też różnią się od siebie twardością: oznaczenie jest na łbie. Takie przyzwoite są 8.8 - większość sprzedawców powie Ci że są to "twarde" (i do hamulców rowerowych wystarczą) ale bywają jeszcze twardsze tylko trudno kupić. Oczywiście będą to zwykłe "rdzewne" bez albo z powłoką jakąś antykorozyjną. Śruby kwasoodporne są ciężkie do kupienia i mają inne oznaczenia, typowe (wzlędnie) A2-70 będą słabsze niż 8.8 ale ujdą. Wszystko poniżej odpuścić. Jak nie ma oznaczenia też odpuścić.

Aha, nie dokręcać "na chama" tylko względnie z wyczuciem i kupić sobie bloker ("klej") do gwintów, loctite albo jakąś podróbę.

Napisano

Tak na przyszłość sposób na zapieczone śruby.

Sprzedał mi go stary kolarz szosowy z jednego z serwisów-psikamy śrubę u podstawy wd40 czy brunoxem, czekamy ze 2 minuty następnie do główki śruby przykładamy płaską śrubę i energicznym uderzeniem młotka walimy w śrubę. Każda wyjdzie.

Ja swoje niemiłosiernie zapieczone których nikt (póki na tego pana nie trafiłem) nie mógł odkręcić pokonałem w sekund pienć:)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...