grzesiu123 Napisano 1 Stycznia 2011 Napisano 1 Stycznia 2011 Czy da się wyjąć piastę z wmontowaną tarczą? otóż nie mogę jej na razie zdjąć, bo zniszczyłem gwinty 2 śrubek. I czy lepiej zainwestować w całe koło(składane) czy w samą piastę i ew. szprychy?
nieborak Napisano 1 Stycznia 2011 Napisano 1 Stycznia 2011 Najprościej poprzecinać sprzychy od strony piasty przy kołnierzu.
grzesiu123 Napisano 1 Stycznia 2011 Autor Napisano 1 Stycznia 2011 jest to konieczne czy jest jakis inny sposób?
grzesiu123 Napisano 1 Stycznia 2011 Autor Napisano 1 Stycznia 2011 tak, nacinałem brzeszczotem na płaski śrubokręt też, zeszlifowałem jedną z dwóch stron i kombinerkami próbowałem odkręcić, jeszcze mam jeden sposób w zanadrzu co do tarczy to nie muszę się zbytnio o nia martwić bo i tak na razie bd jeździł bez przedniego hamulca, a jakby co to kumpel da mi za darmo nowiutką. Jeszcze jedno pytanie jakby udało mi się ją zdjąć, to lepiej inwestować tylko w piaste czy czy całe koło?
detonator Napisano 1 Stycznia 2011 Napisano 1 Stycznia 2011 Natnij brzeszczotem rowek, tak żeby wszedł płaski śrubokręt, może to pomoże.
grzesiu123 Napisano 1 Stycznia 2011 Autor Napisano 1 Stycznia 2011 Robiłem już tak, ale nei zminiajmy tematu. Temat brzmi czy da się wyjąć piastę z wmontowaną tarczą? najlepiej żeby nie uszkodzić
Adish Napisano 1 Stycznia 2011 Napisano 1 Stycznia 2011 Wg. mnie nie ma problemu, odkręcasz nyple, wyjmujesz szprychy i gotowe
bodziekk Napisano 1 Stycznia 2011 Napisano 1 Stycznia 2011 Nie da rady. Od strony tarczy nie wyciągniesz szprych zewnętrznych. Z kilkoma wewnętrznymi też pewnie będzie problem, ale powinno się udać. Natomiast z prawej strony trochę zabawy będzie z wewnętrznymi.
nieborak Napisano 1 Stycznia 2011 Napisano 1 Stycznia 2011 tak, nacinałem brzeszczotem na płaski śrubokręt też, zeszlifowałem jedną z dwóch stron i kombinerkami próbowałem odkręcić A zapieczone są? Pozostałe możesz odkręcić?
nieborak Napisano 1 Stycznia 2011 Napisano 1 Stycznia 2011 To psiknij wd40 i później spróbuj jakoś kombinerkami albo kluczem płaskim jak z dwóch stron zeszlifowałeś. A co to jest za koło? Może są na loctite'a, spróbuj podgrzać opalarką/suszarką i wtedy odkręć.
grzesiu123 Napisano 1 Stycznia 2011 Autor Napisano 1 Stycznia 2011 wd40 juz próbowałem, co do podgrzania to starszy mi coś tam mówił . Zobaczę jak zrobię
Kellysbicycles Napisano 1 Stycznia 2011 Napisano 1 Stycznia 2011 Też mam wyrobioną jedną śrubę od tarczy. Naciąłem ją brzeszczotem, nabijałem torxa, smarowałem wd-40 i nic. Ostatnia nadzieja leży w tym sposobie http://www.spryciarze.pl/zobacz/jak-odkrecic-wyrobiona-srube zamówiłem punktak i w tygodniu spróbuję.
grzesiu123 Napisano 1 Stycznia 2011 Autor Napisano 1 Stycznia 2011 Dobry sposób,spróbujemy tylko śrubki od tarczy sa chyba trochę mocniej przykręcone.
Mod Team sznib Napisano 1 Stycznia 2011 Mod Team Napisano 1 Stycznia 2011 Też się ostatnio męczyłem z jedną śrubą od tarczy. Swoją drogą są zrobione ze strasznie sh*towego alu i bardzo łatwo obrobić, kiedyś miałem tarczę przykręconą na stalowe śruby na imbusa od bidonów i one były nie do zajechania, zmieniłem na alu i problem był. Odkręciłem w podobny sposób jak na filmie, naciąłem małym precyzyjnym pilnikiem rowek na płaski śrubokręt, ale nie chciało iść. Więc zaparłem koniec śrubokręta o jedną część wyżłobienia, pod ukosem, postukałem młotkiem i poszło. Tak mniej więcej: Śruby do tarczy są dość płaskie i nie wiem czy łatwo by było punktakiem zrobić jak na filmiku.
Minor Napisano 1 Stycznia 2011 Napisano 1 Stycznia 2011 żeby wyjąć samą tarczę, to zawsze można uciąć łepek. Albo urwać go przecinakiem jakimś, to jest aluminium więc pewnie łatwo pójdzie.
Kellysbicycles Napisano 1 Stycznia 2011 Napisano 1 Stycznia 2011 Taaaa.... A co zrobisz z resztą śruby? Jak ją wykręcisz skoro nie ma łba? Wtedy już innej śruby nie wkręcisz... EDIT: Sznib, a tytan chyba byłby lepszy? Bo chyba zakupię tytanowe śrubki.
grzesiu123 Napisano 1 Stycznia 2011 Autor Napisano 1 Stycznia 2011 Udało mi się w końcu Wystarczy młotek śrubokręt(płaski) 2 facetów chyba że ma się stojak to jeden ;p drugi trzyma całe koło lub piastę a pierwszy przykłada śrubokręt do boku śrubki i bije młotkiem pare razy. Bierze śrubokręt, imbus, torks, kombinerki i odkręca Pozdro .;]
Mod Team sznib Napisano 2 Stycznia 2011 Mod Team Napisano 2 Stycznia 2011 Taaaa.... A co zrobisz z resztą śruby? Jak ją wykręcisz skoro nie ma łba? Wtedy już innej śruby nie wkręcisz... EDIT: Sznib, a tytan chyba byłby lepszy? Bo chyba zakupię tytanowe śrubki. No, nie miałem z tytanem do czynienia(najlepiej żeby wypowiedział się ktoś kto miał ), ale wnioskując po cenie siedmiokrotnie wyższej to raczej powinne być wytrzymałe. Stalowe można kręcić na chama i co najwyżej jak ktoś ma dużo pary w łapach to można gwint w pieście zerwać, a te alu to strach silniej dokręcać jak tylko zaczną stawiać opór, i jedynie loctite je chyba ratuje, bo samoczynnie mi się nie odkręciły. Śrubę udało mi się odkręcić, ale poszła w kosz. Było to przednie koło, wiec wziąłem śrubę z tylnego, bo z przodu muszę mieć takie z płaska główką bo stalowe ocierają o golenie amortyzatora. Na miejsce tej z tyłu dałem stalową. Ale i tak to najważniejsze ze udało się odkręcić .
Kellysbicycles Napisano 2 Stycznia 2011 Napisano 2 Stycznia 2011 Muszę spróbować i chyba zakupię komplet tytanowych śrubek. W końcu tytan chyba należy do wytrzymałych?
Hetman Napisano 2 Stycznia 2011 Napisano 2 Stycznia 2011 Wiecie, to jest choroba :E , odchudzanie śrubek... Alu jest mało wytrzymałe i prędzej bym koszyk od bidonu wieszał niż jakikolwiek pracujący element - jak tarcza. No i potem się tak kończy, szczęście, że odkręciłeś. Śruby stalowe też różnią się od siebie twardością: oznaczenie jest na łbie. Takie przyzwoite są 8.8 - większość sprzedawców powie Ci że są to "twarde" (i do hamulców rowerowych wystarczą) ale bywają jeszcze twardsze tylko trudno kupić. Oczywiście będą to zwykłe "rdzewne" bez albo z powłoką jakąś antykorozyjną. Śruby kwasoodporne są ciężkie do kupienia i mają inne oznaczenia, typowe (wzlędnie) A2-70 będą słabsze niż 8.8 ale ujdą. Wszystko poniżej odpuścić. Jak nie ma oznaczenia też odpuścić. Aha, nie dokręcać "na chama" tylko względnie z wyczuciem i kupić sobie bloker ("klej") do gwintów, loctite albo jakąś podróbę.
Kellysbicycles Napisano 3 Stycznia 2011 Napisano 3 Stycznia 2011 Ale tytanowe śrubki będą wytrzymalsze niż alu?
senjiro Napisano 4 Stycznia 2011 Napisano 4 Stycznia 2011 Ale tytanowe śrubki będą wytrzymalsze niż alu? Oczywiście że będą.
P3NNY Napisano 4 Stycznia 2011 Napisano 4 Stycznia 2011 Tak na przyszłość sposób na zapieczone śruby. Sprzedał mi go stary kolarz szosowy z jednego z serwisów-psikamy śrubę u podstawy wd40 czy brunoxem, czekamy ze 2 minuty następnie do główki śruby przykładamy płaską śrubę i energicznym uderzeniem młotka walimy w śrubę. Każda wyjdzie. Ja swoje niemiłosiernie zapieczone których nikt (póki na tego pana nie trafiłem) nie mógł odkręcić pokonałem w sekund pienć
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.