cynamon Napisano 31 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2010 Mam zwykłą piastę szosową i nakręciłem na nią jakąś tanią zębatkę. Do tego kontra i wszystko na Loctite. >> ZDJĘCIA << Czy takie coś pożyje trochę? Inne rozwiązanie jakie biorę pod uwagę to adaptacja piasty pod tarczę, tylko musiał bym kupować obręcz, bo ta piasta jest na 32 szprychy. Poza tym piasta z wysokimi kołnierzami bardziej pasuje wizualnie i będzie taka sama jak przednia. Na początku będę jeździł z hamulcem, bo dopiero zaczynam zabawę z OK, więc piasta nie będzie jakoś bardzo narażona na odkręcanie się zębatki. Za niedługo na pewno kupię prawdziwą piastę do OK i porządną zębatkę, a na tym patencie chciałbym zacząć jazdę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gurek Napisano 31 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2010 jeżeli teraz to zakleiłes to jak zaplecicesz koło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cynamon Napisano 31 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2010 jeżeli teraz to zakleiłes to jak zaplecicesz koło? To nie jest zaklejone, tylko dopiero mam taki zamiar i pytam czy takie coś ma prawo działać. Nawet nie bardzo dało by się dokręcić, bez obręczy, bo nie ma za co złapać pasty. Gdzieś czytałem, że ktoś kombinował z takim rozwiązaniem, tylko nie wiem czy zakończyło się to powodzeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aurox Napisano 31 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2010 Da radę. Tylko przed zapleceniem niezapomnij wyregulować lini łańcucha(najlepiej przekładając tą tuleje co była pod wolnobiegiem na drugą stronę). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cynamon Napisano 31 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2010 Da radę. Tylko przed zapleceniem niezapomnij wyregulować lini łańcucha(najlepiej przekładając tą tuleje co była pod wolnobiegiem na drugą stronę). Przewidziałem to już. Właśnie poskręcałem ośkę lekko palcami i jak założę korbę, to będę ustawiał linię łańcucha. Później dopiero zaplotę koło. Muszę jeszcze wykombinować jakieś lepsze uszczelnienie łożysk, bo wymieniłem stożki, a nie znalazłem takich z większą średnicą zewnętrzną. Teraz jest za duża szczelina, ale mam już pomysł jak to zrobić. Na stożki założę dopasowane o-ringi o przekroju kwadratowym. Doradźcie mi jeszcze jaki łańcuch kupić. Tylna zębatka ma 3mm grubości, a na korbie chyba trochę mniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aurox Napisano 31 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2010 Na zdjęciu widziałem, że kupiłeś ,,szeroką zębatkę'' więc potrzebujesz szerokiego łańcucha (BMXowego, torowego, do ukrainy, do składaka, 1/8 cala), koszt ok.10 złotych. Co do szybkości zużycia nie widze różnicy między tanim a drogim. Po prostu co jakiś czas trzeba kupić nowy edit: po primo zaczyna się oftopować ;p a po secundo było o tym na forum, i o klejeniu i o łańcuchach i o zębatkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cynamon Napisano 31 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2010 edit: po primo zaczyna się oftopować ;p a po secundo było o tym na forum, i o klejeniu i o łańcuchach i o zębatkach O łańcuch spytałem przy okazji, a piasta, to chyba indywidualny przypadek. Chciałem, żeby ktoś zobaczył zdjęcie, czy tyle gwintu wystarczy i czy ten aluminiowy gwint wytrzyma, bo kończy się wcześniej niż miejsce do którego przylega zębatka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
travisb Napisano 31 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2010 ... Chciałem, żeby ktoś zobaczył zdjęcie, czy tyle gwintu wystarczy i czy ten aluminiowy gwint wytrzyma, bo kończy się wcześniej niż miejsce do którego przylega zębatka. Jak zrobisz tak jak pisałeś wcześniej, czyli zakleisz elegancko całość, to nie musisz się obawiać o wytrzymałość całości. Sam jeźdżę na tym patencie w obu ostrych (gwintu też mi niewiele pozostało) i wszystko bezawaryjnie hula. Jak chesz się pobawić jeszcze z tą piastą, to polecam wywalenie kulek i bieżni, i nabicie tam łożysk maszynowych. Nie będziesz musiał się martwić o żywotność kulek, przy obecnych (nowych) stożkach, które, jak wspomniałeś, są ciut za małe i może się do nich syf dostawać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cynamon Napisano 31 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2010 Jak zrobisz tak jak pisałeś wcześniej, czyli zakleisz elegancko całość, to nie musisz się obawiać o wytrzymałość całości. Sam jeźdżę na tym patencie w obu ostrych (gwintu też mi niewiele pozostało) i wszystko bezawaryjnie hula. Jak chesz się pobawić jeszcze z tą piastą, to polecam wywalenie kulek i bieżni, i nabicie tam łożysk maszynowych. Nie będziesz musiał się martwić o żywotność kulek, przy obecnych (nowych) stożkach, które, jak wspomniałeś, są ciut za małe i może się do nich syf dostawać. Nie chcę psuć tych piast, bo to już trochę zabytek (pewnie lata 60-te). Tym rowerem nie będę jeździł dużo, ani w złych warunkach pogodowych, a poza tym mam już pomysł na uszczelnienie. Przednie >> FOTO << uszczelniłem zakładając koszulkę termokurczliwą na stożek, tak aby zwiększyć jego średnicę i szczeliny już nie ma. W tylnym >> FOTO << założyłem odwrotnie fabryczne plastikowe uszczelki i zamierzam na stożek wcisnąć (i może podkleić superglue, żeby się nie zaczął obracać na stożku) o-ring o przekroju kwadratowym. Jest jeszcze dużo miejsca na stożku od zewnątrz. Jeżeli to się nie uda to też założę koszulkę termokurczliwą, żeby powiększyć średnicę. Czym kleić zębatki? Loctite wystarczy, czy coś mocniejszego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aurox Napisano 31 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2010 Ciekawe pomyśły na uszczelnienie. Tylko ,,niewidzę'' tego o-ringa. Z czego to wytniesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 31 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2010 Na zdjęciu widziałem, że kupiłeś ,,szeroką zębatkę'' więc potrzebujesz szerokiego łańcucha (BMXowego, torowego, do ukrainy, do składaka, 1/8 cala), koszt ok.10 złotych. Co do szybkości zużycia nie widze różnicy między tanim a drogim. Po prostu co jakiś czas trzeba kupić nowy No ja widzę, jak łancuch wyciąga się w 60 km tak że spada, i to tak 5 razy pod rząd to znaczy, że nie warto go kupować. Chyba w miarę stabilny był sram PC1, na początku ciut się naciągnął i spokój. Nie wiem może ktoś Coś podpowie, ja się tak zraziłem że szeroki został tylko w przełaju, a w innych rowerach mam wąskie shimano xtr i chyba hg 51, przynajmniej wyciągające się powoli. Tzn. może i są dobre tanie łańcuchy, ale te najtańsze - pierwszy to był accent drugi nie pamiętam po prostu wyrzuciłem, no nie może być tak że przez pierwsze 500 km łańcuch się wyciąga wstępnie i dopiero po tym mniej więcej się stabilizuje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aurox Napisano 31 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2010 Dyskusja o wyższości łańcucha za 10 złotych nad tym za 30 nieprowadzi do konstruktywnych wniosków. Zależy od przekosu łancucha, ilości pokonywanych kilometrów, zleży jaka partia się trafiła (mowa o tych za 10, nie wierzę w jakąś szczególną kontrolę w fabryce która produkuje tak tanie podzespoły). Ja dobrze wspominam tanie łańcuchy toteż takie polecam, ty miałeś z nimi przygody-odradzasz zakup. No i gitara. Teraz o łańcuchach 25-30 złotych. PC1 aktualnie katuje mój brat, po wstępnej fazie wyciągania na razie jest spokój. Zaletą są niklowane ogniwa-ładnie współgra z chromowanym widelcem i polerowaną sztycą. Zauważyłem że mój łańcuch zrobił się brązowy od soli,a PC1 ma dopiero niewielkie ogniska rdzy. W temacie o łańcuchach polecają KMC 710 ale ja z takim nie miałem jeszcze do czynienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cynamon Napisano 31 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2010 Ciekawe pomyśły na uszczelnienie. Tylko ,,niewidzę'' tego o-ringa. Z czego to wytniesz? Przednia jest już uszczelniona. Widać na foto, że na stożek założona jest koszulka termokurczliwa. Tylną dopiero mam zamiar uszczelnić o-ringiem. Jest sklep w którym mogę kupić każdy rodzaj i rozmiar o-ringa. Jak ją uszczelnię, to wrzucę foto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fpierowski Napisano 31 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2010 W temacie o łańcuchach polecają KMC 710 ale ja z takim nie miałem jeszcze do czynienia Od jakiegoś czasu używam 710 w wersji SL (od zwykłej wersji różni się chyba tylko tym, że jest ażurowy) i mam wrażenie, że prawie wcale się nie wyciąga... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
painmaker Napisano 1 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2011 ja śmigam na 510 i zawsze było ok ostatnio kupiłem 710 i nigdy więcej nie popełnię tego błędu może się nie wyciągają ale pękają, łapią luzy boczne, ciężko się je rozkuwa i skrzypi jak nawiedzony nie miałem gorszego łańcucha newer ewer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sath Napisano 1 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2011 510hx. i nie ma ch**a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fpierowski Napisano 1 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2011 ja śmigam na 510 i zawsze było ok ostatnio kupiłem 710 i nigdy więcej nie popełnię tego błędu może się nie wyciągają ale pękają, łapią luzy boczne, ciężko się je rozkuwa i skrzypi jak nawiedzony nie miałem gorszego łańcucha newer ewer Z moim się nic takiego nie dzieje (rozkuwać go nie miałem okazji), no ale nie ma chyba jeszcze nawet 2000 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cynamon Napisano 2 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2011 Wracamy do tematu mojego powstającego OK. Nie będę pisał w innych tematach, ani zakładał nowych, bo wszystko tu będzie dotyczyć napędu mojego OK. Zębatka z przodu ma szerokość 2,2mm, tylna 3,2mm. Jaki łańcuch założyć? 1/8"? a może wymienić zębatkę tylną na węższą i założyć węższy łańcuch? Tylna kosztowała grosze, więc to nie byłby problem, a łańcucha jeszcze nie kupiłem. Druga sprawa to przełożenie. Czytałem wiele postów na ten temat, ale u mnie są dwa problemy: dość górzysty teren i z przodu mam blat 52z. Nie bardzo mogę go odkręcić, bo jest przykręcony bezpośrednio do korby, a zębatka 42z. do niego (foto). Chciałbym odkręcić małą i zostawić dużą 52z. Jaką zębatkę z tyłu założyć? Wystarczy 18z? Przełożenie będzie wtedy 2,89. Dam radę ze średnią kondycją w pagórkowatym terenie? Jeżeli z przodu by było 42z. to żaden problem, bo zakładam z tyłu np. 16z. Problemem jest też to, że standardowy łańcuch BMX-owy ma za mało ogniw i nie wystarczy na blat 52z. ale z tym jakoś sobie poradzę. Może znajdę jakiś dłuższy, albo kupię dwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Steve Napisano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2011 Jeżeli kupisz łańcuch 1/8 to będzie Ci trochę grzechotać w czasie pedałowania:) Więc jak masz możliwość to lepiej zmienić na wąską zębatkę i kupić 3/32. Co do przełożenia, myślę, że będzie dobre, ew możesz spróbować np 2,6 (tryb 20z) które wydaje mi się optymalne na początek. Później zawsze możesz zmienić jak będzie za lekko:) Co do długości łańcucha BMXowego, to nie powinien być on za krótki. W moim mam 53z/17z i jeszcze o dwa ogniwa skracałem:P a do obliczania ilości ogniw, jest fajny wzór z tej oto strony: http://bikefama.pl/budowa-roweru/lancuch-rowerowy.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aurox Napisano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2011 Jeżeli kupisz łańcuch 1/8 to będzie Ci trochę grzechotać w czasie pedałowania:) Niekoniecznie Popieram propozycyję zakupu na tył 20z, ale ja nigdy się nie spotkałem z koronką >18z na 3/32" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cynamon Napisano 2 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2011 Większość łańcuchów BMX ma 102 albo nawet 100 ogniw. Mi przy zębatce 20z potrzeba 104 ogniwa. Sprawdzałem na żywym sprzęcie. Gdzie znajdę zębatkę 20z wąską? Taką żeby dała się nakręcić na taki gwint jak ma zwykła piasta. Jaki gwint do zębatki mają piasty torowe? Taki sam jak te zwykłe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2011 Jeździłem pewnej zimy zacięty robiąc bazę prawie z 2000 km na przełożeniu 53/20 na Mazowszu, głownie za miasto. To daje przelotową wysoką kadencję, i redukuje prędkość, właściwie uniemożliwia trening w grupie gdy są szarpnięcia, ale daje świetne rezultaty. Też był kłopot z BMX-wymi łancuchami i dlatego jak po tych dwóch tysiącach skończył mi się przypadkowy Weinman, zacząłem testować te łancuchy za "10 zł", w "końcu skończyło" się na sramie PC 1. Przemyśl linię łańcucha. W moich rowerach przekładałem blat na miejsce małej tarczy... U Ciebie ta oś i ta korba mogą trochę za daleko odstawać od ramy, i ciężko będzie mieć dobrą linię z piastą typu flip flop. (symetryczną) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cynamon Napisano 2 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2011 Jeździłem pewnej zimy zacięty robiąc bazę prawie z 2000 km na przełożeniu 53/20 na Mazowszu, głownie za miasto. To daje przelotową wysoką kadencję, i redukuje prędkość, właściwie uniemożliwia trening w grupie gdy są szarpnięcia, ale daje świetne rezultaty. Też był kłopot z BMX-wymi łancuchami i dlatego jak po tych dwóch tysiącach skończył mi się przypadkowy Weinman, zacząłem testować te łancuchy za "10 zł", w "końcu skończyło" się na sramie PC 1. Przemyśl linię łańcucha. W moich rowerach przekładałem blat na miejsce małej tarczy... U Ciebie ta oś i ta korba mogą trochę za daleko odstawać od ramy, i ciężko będzie mieć dobrą linię z piastą typu flip flop. (symetryczną) Myślę, że przełożenie 2,6 dla mnie nie będzie za miękkie, bo tu trochę górzysty teren, a ja nie trenuję jakoś regularnie. Jeżdżę tyle na ile mam czas. OK będzie mi służyć bardziej do zabawy niż treningu. Może czasem do pracy, gdy tam nie będzie mi potrzebny samochód. Jeżdżę głównie w górach (tzw. all-mountain), a na szosie to tylko dla zabawy. Do tej pory nie miałem żadnej szosówki, tylko zakładałem szosowe koła do roweru XC. Ale nie zarzekam się, że jeśli mi się spodoba OK, to potraktuję to jako trening. Co do linii łańcucha, to ustawiłem już idealnie z tarczą 52z. Piasty flip-flop na razie nie będę zakładał, więc teraz się tym nie martwię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
painmaker Napisano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2011 mimo wszystko proponuję ci szeroki łańcuch mniejsze ryzyko spadnięcia, pomaga złapać dobrą linię łańcucha i jest wytrzymalszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cynamon Napisano 5 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2011 Ciekawe pomyśły na uszczelnienie. Tylko ,,niewidzę'' tego o-ringa. Z czego to wytniesz? Miałem wrzucić fotki uszczelnień szczelin, jakie powstały po wymianie stożków na takie o mniejszej średnicy zew. z widoczną szczeliną i po nasunięciu o-ringa tak aby przylegał do plastikowego dekielka. O-ring "siedzi" bardzo ciasno na stożku i zapewnia wystarczającą szczelność. Tak na marginesie za jeden o-ring zapłaciłem 3 zeta !! Zwykłe były po 50gr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.