Skocz do zawartości

[9000gr.] Specialized Stumpjumper Expert Carbon


darec2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Postanowiłem na ten sezon zmienić mojego poczciwego Boplighta no i wyszło coś takiego jak Specialized Stumpjumper Expert Carbon.

Zmiany miały być małe bo tylko rama ale wyszło jak zwykle i z poczciwego Bopa został tylko Amor, rogi i Top Cap. Rama nieco dłuższa i o wiele sztywniejsza.

Wrażenie z jazdy bardzo dobre. Może mniej zwinny niż Boplight bo dłuższy ale za to podjazdy na nim to bajka. No i ta sztywność.

Jak myślicie warto coś w tek konstrukcji zmienić czy pozostawić jak jest.

Jeśli chodzi o koła to wiem, że ten zestaw jest dosyć delikatny ale posiadam drugi niezawodny na maratony i góry w postaci kół XTR (model starszy na 24 szprychach) na oponach UST Geax Saguaro 2.0 UST 870 gr.(straszne kloce ale dobre na wszystko).

 

Bar Ends: (Rogi) Boplight 64gr.

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) ? gr.

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) Specialized 37gr.

Brake (Front): (Hamulec przedni)Avid XX

Brake (Rear): (Hamulec tylny)Avid XX

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) Avid XX

Cables: (Pancerze i linki) Nokon

Cassette: (Kaseta) CS-M770 11-32z 152 gr.

Chain: (łanńuch) KMC Z 9900 280 gr.

Crankset: (Korby) FSA Team Isuue Carbon 743gr.

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano XT 155gr.

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Sram X.0 Red 197gr.

Fork: (Widelec) Fox 80 RLC 1500 gr.

Frame: (Rama) Specialized Stumpjumper Expert Carbon ? gr

Grips: (Gripy) Boplight

Handlebar: (Kierownica) EASTON EC70 Carbon 125gr.

Headset: (Stery) BBB INTEGRATED BHP-04

Pedals: (Pedały) CRANK BROS BEATER SL 266 gr.

Seat: (Siodło) TUNE SPEEDNEEDLE Maraton 109 gr.

Seatpost: (Sztyca) Thomson Elite 240gr.

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) KOHOSIS 17,5 gr.

Shifters: (Manetki) Sram X.0 200 gr.

Skewers: (Zaciski koł) Far and Near 44 gr.

Spacers: (Podkładki pod mostek) brak

Stem: (Mostek) Progres PG-102 120 gr.

Tire (Front): (Opona przednia) Maxiss FLY WEIGHT 320 gr.

Tire (Rear): (Opona tylna) Maxiss FLY WEIGHT 320 gr.

Top Cap: (Top cap) Boplight 7gr.

Tubes: (Dętki) MAXXIS FLY WEIGHT 96 gr

Wheel Front: (Koło przednie) American Clasic 700 gr.

-Hub: (Piasta) American Clasic

-Rim: (Obręcz) American Clasic

-Spokes: (Szprychy) American Clasic

-Nipples: (Nyple) American Clasic

-Rim tape: (Opaska) American Clasic

Wheel Rear: (Koło tylne) American Clasic 800 gr.

-Hub: (Piasta) American Clasic

-Rim: (Obręcz) American Clasic

-Spokes: (Szprychy) American Clasic

-Nipples: (Nyple) American Clasic

-Rim tape: (Opaska) American Clasic

Misc : (Inne) osłona neopranowa : specialized 30 gr.

Waga 9000 gr.

Wiecej fotek: http://picasaweb.google.com/darec002/Specialized?feat=directlink

post-108293-0-11449800-1293785049_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś uporządkować rozpiskę, czyt. każda część w osobnej linijce (popatrz na inne rowery), teraz jest to strasznie nieczytelne.

 

Kolorystycznie całkiem ładny, jedynie mostek gryzie się z amorem - zamiast czerwonego(a raczej różowego) widziałbym tutaj biały. No i rzecz jasna oponki, przy takim solidnym sprzęcie są piętą achillesową. Wiem, że na mazovię nie potrzeba wiele, ale nie ryzykowałbym defektu dla tych paru gram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Uwzględniłem Wasze opinie i sugestie (głównie te barwy :) ) i wymieniłem pare rzeczy.

Między innymi:

- koraliki w jednym kolorze

- kierownica na Syntace Duraflite Carbon 135 gr. (okazała się barzdo wygodna- bardzo lekkie gięcie)

- koła na XTR WH-M965

- tarcze XTR SM-RT97 130 gr.

- opony Continental RACE KING 2.0 TUBELESS 650 gr.

Wygląda teraz tak:

%3ctable%20style=IMAG0207.jpgOd Spec">

A tutaj więcej https://picasaweb.go...feat=directlink

Troszkę rower przytył :( po tych zabiegach głównie za przyczyną kół i opon i waży teraz 9800 gr. - zważono.

 

Jak uważacie lepiej teraz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz jak się spisuje siodło, jak przyjął je Twój zadek, bo na pierwszy rzut oka straszna decha :whistling:

Sam się zastanawiałem nad nim, ale wydało mi się zbyt delikatne i nie wygodne w teren. Opony dość ciężkie jak na Tublessy (?), to raczej UST. Conti nie robi typowych Tubless Ready. Na nowych Schwalbe TR zerwałbyś po około 200g na sztuce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do opon to są to UST i niestety tyle ważą.

 

A siodło do komfortowych nie należy chociaż tyłek mam przyzwyczajony do twardych po paru SLR-ach i Toupe w szosie.

 

Do tej pory odbyłem parę jazd po 1 do 2 godzin w terenie i nie ma tragedii.

 

Wiadomo prawie zero amortyzacji i czujesz wyraźnie po czym jedziesz ale tu sporo zależy od opon.

 

Moja wersja to MTB o szerokości 130 mm.

 

Ogólnie jest wygodne jak dobrze ustawisz a wierz mi nie jest łatwo dopasować je pod tyłek.

 

Aha i jak ktoś mówi Ci, że to najwygodniejsze siodło na jakim jeździł to przyjmij to z przymrużeniem oka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...