Skocz do zawartości

[opony] wybór semi-slick


M333

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Poszukuję drugiego kompletu opon na lżejszych zastosowań. Przeznaczenie: asfalt, miasto oraz twarde suche warunki (nie asfalty). Rower typu xc, sztywna rama, przedni amortyzator. Przejrzałem archiwalne tematy. Doszedłem do wniosku, że najlepsze byłyby dla takich zastosowań oraz mieściłyby się w założonym budżecie (maks. 120zł/komplet) dwa modele: schwalbe hurricane drut oraz kenda kobra zwijane.

 

Chciałem tylko dopytać o użytkowników (aktualnych oraz byłych) w/w opon o pewne cechy:

1. jak ma się porównanie trwałości (liczba km. możliwa do przejechania) jednych opon do drugich? (obawiam się, że kobry szybko się zużyją)

2. jak z odpornością na przebicia? (boje się, że kobry trzeba będzie często łatać)

3. czy różnica w wadze (150-200g/szt) jest rzeczywiście odczuwalna? (tu z kolei obawiam się, że hurricane będą "ciążyć")

 

Tak na dobrą sprawę wersja zwijana nie jest mi specjalnie potrzebna. Kobry mogłyby być nawet drut, zna ktoś może ich _realną_ wagę (w necie duża rozbieżność, od 600 do nawet 800g).

 

Gdyby ktoś miał coś ciekawego do powiedzenia w tym temacie i zechciał się podzielić to byłbym wdzięczny.

Napisano

Interesujące mnie pytanie:

 

Nie wiem co nie jest jasne.

Waga kenda kobra kevlar to ok 500g, schwalbe hurricane 670-700 (z takimi danymi się spotkałem), stąd wyszła taka różnica.

Przeglądając dział testy (wątek o Kenda Karma), na 9 podstronie jeden z użytkowników piszę, że na asfalcie schwalbe hurricane są szybsze niż lżejsze o 200g karmy (wiem, bieżnik bardziej terenowy niż kobra). Hurricane jest mimo wszystko bardziej "gładki" profil do jazdy po szosie niż Kobra.

Więc pytam: co będzie lepiej jeździć po asfalcie? Lekka "niegładka" kobra, czy cięższy "gładki" hurricane.

Napisano

Wszystko jasne. Spokojnie. Chciałem się tylko dowiedzieć czy różnica w wadze 150-200g/szt jest rzeczywiście odczuwalna w czasie jazdy. Chciałbym otrzymać odpowiedź na to pytanie, chyba tak samo jak Ty, bo mnie ot interesuje. ;]

  • Mod Team
Napisano

Każde 100 gram czuć na masie rotującej, czyli na kołach około 3 razy bardziej niż na jakimkolwiek innym sprzęcie.

Różnica w przyspieszeniu jest odczuwalna od razu.

Napisano

Hurricane to dość żywotna opona. Pod poniższym linkiem możesz zobaczyć jak tylna wyglądała po 9,6kkm (rozmiar 28x1,60).

http://www.forumrowerowe.org/gallery/image/1990-hurricane/

Do dzisiaj przejechałem na niej 14365km, większość z tego na jezdniach i jeszcze trochę pociągnie .:icon_wink:

Dzięki za zdjęcie, jak na ten przebieg to rzeczywiście dobrze wygląda. A jak się ma sprawa z przebiciami?

Jest jeszcze drugi model, odrobinę tańszy Schwalbe Cx Comp, 26x2.0, ceny od 39zł, http://allegro.pl/opona-opony-schwalbe-26-x-2-0-cx-comp-lekka-cicha-i1386861429.html Tyle, że w sieci nic konkretnego nie mogę o nich znaleźć.

Zostanie pewnie na oponach schwalbe (hurricane bądź cx comp), jeszcze kilka tygodni mogę pomarudzić.

Napisano
A jak się ma sprawa z przebiciami?

Do 10kkm chyba nie było kapci (nie przypomina mi się) za to miałem parę razy snake'i. Po 10tyś kilka razy szkło i raz metalowy opiłek przebiły oponę.

Napisano

Mialem dlugo hurricany w wersji drutowej. Sa to bardzo zywotne opony z niskimi oporami toczenia.Jedyny minus ale to w wiekszosci maja slicki-na mokrej powierzchni potrafia niezle wpasc w poslizg (-; Generalnie polecam

Napisano

Witam wszystkich :)

Ja się chciałam zapytac co myślicie o oponach takich jak:

- Continental Twister Supersonic

- MAXXIS WormDrive

- CONTINENTAL EDGE

?? :)

 

A jesli są do ''kitu'' to jaki najbardziej polecacie tak zeby bylo 1,95-2,0?

Napisano

WormDrive odradzam. jezdzilem i klalem jak szewc. wyrzucilem po dwoch tygodniach i kilku kapciach. szukam czegos innego nadal....

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Potrzebuje semi slicków i właśnie się zastanawiam nad Hurricane'ami. Czy jest dla nich jakaś lżejsza alternatywa? Tak poniżej 500g najlepiej. Mogą być droższe.

 

Edyta: co sądzicie i Schwalbe Sammy Slick?

Napisano

Wormdrive jest dla cierpliwych :) ale rekompensuje swpimi możliwościami.

Fakt znika błyskawicznie, łapie kapcie ale i tak od 3 lat śmigam tylko na nim ze względu na jego idealne właściwości trakcyjne. Śmigam na kevlarowych , mieszanka gumy jest perfekt idelana, brak niespodziewanych uślizgów. Nawet na łysej oponie w deszczu zero poślizu.

Komplet starcza mi na sezon ale naprawdę warto, czuje się na nich pewnie.

W terenie dają radę bez problemu z podowu klocków po bokach, na asfakcie wogóle nie pracują w terenie jednak spełniają swoje zadanie

Napisano

Potrzebuje semi slicków i właśnie się zastanawiam nad Hurricane'ami. Czy jest dla nich jakaś lżejsza alternatywa? Tak poniżej 500g najlepiej. Mogą być droższe.

A może hurricane w wersji kevlar? Waga jakieś 560g, cena ok 100zł/szt.

Jest jeszcze coś takiego: schwalbe cx comp Masa opony do zweryfikowania, jakoś nie wierzę w te 480g. Konkurencja podaje ok 650g, czyli jak hurricane.

Napisano

Za wormdrive podziękuję ;). Nie nadają się dla mnie.

 

M333, co to za huragany 560g w wersji kevlar, o której piszesz? Chodzi ci o te ze wstawką KevlarGuard - waga 690g. Zwykle performance 650g. - katalogowo. Obie wersje druciane, innych nie spotkałem.

 

Co do XC Comp: realna waga 620g. więc troszkę się mijają z prawdą w CR. Poza tym jak dla mnie zbyt "trekkingowy" bieżnik. A ja szukam szybkich oponek przeważnie na asfalt.

 

Chyba zostanę przy Huraganach Performance - mogę je mieć za 54 ziko więc nie ma tragedii. Kuszą mnie tylko te Sammy Slicki - podobno 490g. za 95 zł. Tylko nie wiem jak się będą sprawować. Jeździł ktoś na tych gumach?

Napisano

M333, co to za huragany 560g w wersji kevlar, o której piszesz? Chodzi ci o te ze wstawką KevlarGuard - waga 690g. Zwykle performance 650g. - katalogowo. Obie wersje druciane, innych nie spotkałem.

 

Dostępne tutaj, w którymś sklepie internetowym też były. Cena dwa razy wyższa od zwykłej wersji drucianej.

 

EDIT. Znalazłem też w sklepie bike-center, tutaj konkretnie.

Napisano

Hmmm... dziwne, na stronie producenta nie ma info o wersji zwijanej.

 

No nic, zamówiłem już zwykle druciaki performance i za stówkę mam 2 szt. :icon_cool: . To i tak mają być tylko oponki do codziennego śmigania po asfalcie do roboty, więc stwierdziłem, że nie warto wydawać więcej. Zwłaszcza, że zamówiłem jeszcze kilka gratów i rachunek i tak wyniósł 2 razy więcej niż zamierzałem wydać :P, ale zawsze tak jest jak się coś zamawia z neta.

  • 5 miesięcy temu...
Napisano

co do maratona schwalbe, to dosyć odporny będzie,

miałem jednego ale starszej generacji,

nie było problemów z dziurami i toczył się ładnie.

ale prawda jest taka że im delikatnijsze i lżejsze oponki tym większy problem z dobijaniem do felgi i dziurami

coś za coś

pozdro

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...