morenojr Napisano 28 Grudnia 2010 Napisano 28 Grudnia 2010 Witam, przymierzam się do kupna roweru na przełomie stycznia/lutego.Nie ukrywam, że licze na posezonowe obniżki cen rowerów. Ale nie jaki typ roweru będzie dla mnie dobry. Mam 195cm wzrostu ponad 100 kg wagi i szukam roweru na którym bym się dobrze czuł i komfortowo, na którym mój kregosłup będzie w prawidłowej pozycji.Na którym nie będe wyglądał smiesznie( do tej pory pewnie tak wygladałem ) Rower będzie slużył do jazdy po jezdni asfaltowej i czasem po chodnikach, rzadziej po scieżkach w parku ale pewnie i takie drogi bedę musiał pokonywać. Do tej pory miałem zwykłego górala na 26 calowych kołach, ten nowy musi być min 28 cali. Wszelkie porady mile widziane.
Cuberider Napisano 28 Grudnia 2010 Napisano 28 Grudnia 2010 Spokojnie możesz się rozglądać za rowerem crossowym czyli koła 28" rama w rozmiarze 21 lub 22" Wszystko zależy od producentów jedni mają rozmiary parzyste i tu bym bardziej obstawiał na 22" przy 195 cm bo 21" w wielu przypadkach jest ciut za małe
marcinusz Napisano 28 Grudnia 2010 Napisano 28 Grudnia 2010 Celuj w jakiegoś crossa/trekkinga. Jak chcesz konkrety, to musisz podać czy masz do wydania 1K czy 10K... A kręgosłup będzie w prawidłowej pozycji, jeśli kupisz rower we właściwym rozmiarze i ustawisz odpowiednio punkty podparcia (siodełko, kokpit). Rozmiar koła nie ma tu nic do rzeczy. Jeśli miałeś niewłaściwy rozmiar ramy, to nie tyle wyglądałeś śmiesznie, co żałośnie.
Fenthin Napisano 28 Grudnia 2010 Napisano 28 Grudnia 2010 Każdy. Kwestia dobrania odpowiedniego rozmiaru. Będziesz potrzebował czegoś dużego, więc masz szanse załapać się jeszcze na jakieś fajne rowery w styczniu czy lutym. Optowałbym za jakimś rowerem crossowym, model w zależności od budżetu. Koła 28", zresztą nic większego nie istnieje (wiem, wiem, 29er, ale obręcze są przecież takie same, jedynie opony wyższe), na asfalcie wygodniejszy od szosy, a i po bezdrożach da się pojeździć.
morenojr Napisano 28 Grudnia 2010 Autor Napisano 28 Grudnia 2010 Mój budżet na rower to max 1300zł, i raczej to będzie zakup w realu( nie przez internet) abym miał możliwość przetestowania sprzętu na sobie.
senjiro Napisano 28 Grudnia 2010 Napisano 28 Grudnia 2010 Jak chcesz kupować realu to ciężko coś doradzić bo nie wiadomo z jakich marek możesz wybierać. Mieszkasz w jakimś dużym mieście? Też bym optował za jakimś crossem.
morenojr Napisano 28 Grudnia 2010 Autor Napisano 28 Grudnia 2010 Przeglądam sklep szumgum.pl i wpadł mi w oko taki typ: http://www.szumgum.com/rower-raleigh-exeter.html dlatego myśle ze rower trekkinowy to jest to czego szukam. Na jakie istotne detale zwracać uwagę przy zakupie roweru? ( tak ogólnie) Mam ok 50 km do Gdańska , a u mnie w miescie jest jeden sklep rowerowy firmy Folta( Klauden)
senjiro Napisano 28 Grudnia 2010 Napisano 28 Grudnia 2010 No cóż, w tej cenie aluminiowa rama to podstawa i jakiś sensowny napęd (Acera/Alivio). Jeśli ma być do jazdy asfaltowej i sporadycznie szutrowo/wiejskiej to ważne żeby opony miały odpowiedni bieżnik. Fajnie by było jakby rama była na stery 1 i 1/8 cala, a mostek miał regulowany kąt. No i koła z normalną kasetą, a nie wolnobiegiem. To chyba tyle. Do 1300zł z miejskich rowerków z wyposażeniem udało mi się jeszcze tego Accenta znaleźć.
morenojr Napisano 28 Grudnia 2010 Autor Napisano 28 Grudnia 2010 Fajnie by było jakby rama była na stery 1 i 1/8 cala, a mostek miał regulowany kąt. No i koła z normalną kasetą, a nie wolnobiegiem.[ rama na stery czy to oznacza, że będzie można ją kluczami 1 i 1/8 cala ustawiać ? a koła z kasetą to zupełnie nie wiem o co chodzi. Przepraszam ale dla kogoś kto nie ma z tym styczności ( czytaj ja) na codzien jest to trudne do rozszyfrowania. Mogę prosić troche jaśniej?
Fenthin Napisano 28 Grudnia 2010 Napisano 28 Grudnia 2010 Tutaj jest to ładnie opisane, więc nie będę się powtarzał: Stery Kaseta i wolnobieg Albo może trochę dopiszę - stery 1 1/8" to stery ahead. Ten wymiar to średnica rury sterowej widelca. Są co prawda klasyczne (czy też inaczej skręcane, nakręcane) 1 1/8" ale to wyjątki. Stosowane w lepszych rowerach, jest to lepsza baza do ewentualnej rozbudowy/wymiany sprzętu na lepszy, gdyż nie produkuje się już droższego sprzętu pod klasyczne stery 1". A kaseta vs wolnobieg. Kaseta podobnie - lepsza baza z tych samych względów, poza tym trudniej uszkodzić oś piasty, gdzie przy wolnobiegach lubią się giąć.
Igl4k Napisano 28 Grudnia 2010 Napisano 28 Grudnia 2010 Kiedyś również miałem podobny problem. Nawet założyłem odpowiedni temat http://www.forumrowerowe.org/topic/78172-2600-pln-xc-dla-bardzo-wysokiego/page__pid__781709#entry781709 . Poczytaj sobie. Ogólnie wybór padł na Authora Tractiona 29'a na największej możliwej ramie czyli 21'. Z roweru jestem bardzo zadowolony. Nie czuję się na nim źle nic mnie nie boli ,a koła 29' to jest to. Na pewno na 26' nigdy już nie przejdę. Poza tym jadąc chyba nawet optycznie wyglądam lepiej.
Darek14 Napisano 29 Grudnia 2010 Napisano 29 Grudnia 2010 Spokojnie możesz się rozglądać za rowerem crossowym czyli koła 28" rama w rozmiarze 21 lub 22" Wszystko zależy od producentów jedni mają rozmiary parzyste i tu bym bardziej obstawiał na 22" przy 195 cm bo 21" w wielu przypadkach jest ciut za małe Przy 195 cm wzrostu, crossowa rama 21" w KAŻDYM przypadku, niezależnie od producenta będzie zdecydowanie za mała. W wypadku np. KTM-a na 100 % odpowiedni byłby rozmiar 60 cm (czyli około 23"), w przypadku np. Meridy 58 cm (czyli około 22,5 "). Crossowa rama Meridy mimo nominalnie mniejszego wymiaru, efektywnie jest większa (dłuższa i ma mniejszy przekrok).
morenojr Napisano 3 Stycznia 2011 Autor Napisano 3 Stycznia 2011 W okresie swiąteczno-noworocznym rozejrzałem się troche po sklepach internetowych i bardzo przypadlu mi do gustu rowery Unibike. Mam tylko dylemat, co wybrać: Cross: Rama 23 ' , lepiej się prezentuje wizualnie, i ma chyba więcej zastosować, ciekawe jak z komfortem jazdy? http://www.unibike.pl/crossfiregts.html Trekkingo: Rama 23' , dużo dodatków ( bagażnik, lampy, błotniki) pewnie bardzo komfortowy, wizualnie troche gorzej http://www.unibike.pl/visiongts.html Jak myśliscie, który bedzie lepszy dla 195cm meżczyzny, na ktorym bede miał lepszą, bardziej komfortową pozycję? Dodam ze jeżdze po asfalcie, chodniku i rzadziej na scieżkach leśnych.
Rulez Napisano 3 Stycznia 2011 Napisano 3 Stycznia 2011 Pozycja będzie podobna ponieważ ramy mają prawie identyczne rozmiary, w obydwu mostki są regulowane więc pozycję można korygować
morenojr Napisano 3 Stycznia 2011 Autor Napisano 3 Stycznia 2011 Czy firma Unibike to dobry wybór za tą cenę? W ostanich dniach troche przejrzałem rowerów i nic innego godnego uwagi w tych granicach ( do 1300zł) nie znalazłem. Jest jeszcze Folta, mam w okolicy dealera tej firmy, czy słyszeliście coś o tej firmie? maja dobre rowery?
Cuberider Napisano 5 Stycznia 2011 Napisano 5 Stycznia 2011 Unibike jest rozsądną firmą z najlepszym stosunkiem jakości do ceny Z Twoich dwóch typów podpowiem że vision jest to podstawowy trekking na wolnobiegu z tyłu i osprzęt może nie powalający, ale dla zwykłego amatora wystarczy. Do tego turystyczna kierownica zagięta do rowerzysty i cały rower jest nieco krótszy od crossa więc tutaj Twoja pozycja będzie bardziej wyprostowana Crossfire ma już kasetę z tyłu, lepsze piasty, siodło żelowe i sztycę amortyzowaną, ale tu pozycja pomimo regulowanego mostka będzie zawsze bardziej pochylona niż w Visionie Pamiętaj że do Crossfire'a możesz spokojnie założyć błotniki i bagażnik i Będziesz miał rower crossowy z wyposażeniem
morenojr Napisano 5 Stycznia 2011 Autor Napisano 5 Stycznia 2011 Cross: Symbol Opis 23' Długość górnej rury 597 mm Vision: 23' Długość górnej rury 595 mm różnica w długości ramy to zalednie 0,2 cm więc to chyba nie aż tak dużo ? Przy okazji czy rama 23' nie będzie dla mnie za duża? mam 195 cm, na zywo jeszcze nie widziałem takiego roweru tym bardziej nie jeździłem na takim
Cuberider Napisano 5 Stycznia 2011 Napisano 5 Stycznia 2011 To zależy od Twoich proporcji JA uważam że powinieneś mieć rozmiar 22" problem w tym że unibike takich ram nie ma Możesz oczywiście się przymierzyć do 21" i 23" i zobaczyć jak się czujesz ale z doświadczenia mogę powiedieć że 23" będzie ciut za duża Ktoś wyżej wspomniał że ktm w rozmiarze 60 cm byłby idealny i to jest prawda bo u mnie niedawno klient mający 197 cm wzrostu sobie taki sprawił i po kilku tygodniach jazdy stwierdził że to był dobry wybór. tylko to był rower za prawie 3000 zł Sprawdź sobie rozmiar 21" może jak się uda przejedź się gdzieś jeśli pozwolą w sklepie lub może jakiś znajomy ma taki rozm. Jak się okaże za mały to będziemy dalej szukali Co do długości gurnej rury 2 cm to nie jest znaczna różnica, różnica jest w dł. tylnych widełek i kierownic zauważ jaką kierę ma Vision sama jej konstrukcja w dużym stopniu decyduje o sylwetce na rowerze
Rulez Napisano 5 Stycznia 2011 Napisano 5 Stycznia 2011 Też uważam, że 23" może być za duży, konieczna jest przymiarka, a w skrajnym wypadku poszukiwanie roweru o innej rozmiarówce. Co do długości gurnej rury 2 cm to nie jest znaczna różnica różnica w długości tych ram to 2 mm. a nie 2 cm. natomiast długość linii łańcucha (tylnych widełek) w Vision jest większa o 10 mm co nie wpłynie na pozycję za kierownicą wpłynie natomiast na bardziej "krowiaste" prowadzenie. Natomiast rama Crossfire 21" jest tylko o 5 mm krótsza niż 23" - więc jest warta przymiarki - No chyba, że to błąd w druku i rama 21" jest krótsza.
Burak Napisano 6 Stycznia 2011 Napisano 6 Stycznia 2011 Te dwa rowery, które porównujesz, to zupełnie inne rowery. Nie ma nawet sensu porównywać rozmiarów ich ram. Wbrew temu co zostało tu powiedziane, pozycja na na tych rowerach będzie zupełnie inna. Vision to taki typowy trekking do "lekkiej" turystyki rowerowej. Powinieneś siedzieć na nim wyprostowany. Kierownica powinna być ustawiona wysoko, tak abyś mógł ją wygodnie trzymać nie przenosząc ciężaru ciała na ręce. Na tym rowerze ciężar ciała powinien spoczywać na siodełku. Nie przez przypadek producent dał inne siodło. Podobnie, nie przez przypadek, kierownica jest umocowana wyżej i ma inny kształt. Jedni nazwą tą pozycję "krowiastą", inni wygodną. Rzecz gustu i upodobań. Rama tego roweru powinna być duża. Wg mnie mogła by być nawet większa niż 23 cale (spójrz jakie rozmiary poleca jeden z holenderskich producentów: http://www.gazelle.nl/nl/maattabel.php). Crossfire to co innego. To rower do nieco bardziej agresywnej jazdy. Na tym rowerze powinieneś zajmować nieco pochyloną pozycję, przenosząc część ciężaru ciała na kierownicę. Ze względu na bardziej dynamiczny styl jazdy, ważne jest byś mógł swobodnie zeskoczyć z siodła i aby górna rurka ramy nie była zagrożeniem. Wolna przestrzeń między górną rurką ramy a kroczem powinna być większa niż w przypadku trekkinga. Tabelki, kalkulatory, forumowe porady nigdy nie będą wystarczające do podjęcia decyzji o wyborze rozmiaru ramy. Powinieneś rower sam przymierzyć. Co do wyboru rodzaju roweru też musisz sobie sam odpowiedzieć co będzie Ci bardziej odpowiadać. Pozdrawiam.
morenojr Napisano 1 Marca 2011 Autor Napisano 1 Marca 2011 Zdecydowany jestem na rower typu Cross. Po długim przeglądaniu ofert,czytaniu forum i zbieraniu funduszy ( max 1350 zł) na placu boju zostały rowery: 1. http://www.unibike.pl/crossfiregts.html rama 23' model 2011 za 1299zł oraz 2. http://www.bikekatalog.pl/2010/rowery/1211/Centurion.Cross.Line.50/ rama 22' model 2010 za 1350zł aha czy te rowery mają wolnobiegi czy kasety? i teraz chciałem zapytać który z tych modeli ma lepszy osprzęt ( na wagę nie zwracam większej uwagi)?
Mod Team mrmorty Napisano 1 Marca 2011 Mod Team Napisano 1 Marca 2011 Centurion - lepsza kaseta i łańcuch(8 rzędów) Unibike - 7 rzędów i gorsze stopniowanie do jazdy miejsko-rekreacyjnej. Unibike - lepsza przerzutka tylna, ale słabsza z przodu (Centurion jest bardziej jednolity) Nie wiem jak mam zrozumieć zapis w specyfikacji Unibike: dźwignie hamulca/manetki - nie są jakoś specjalnie rozróżnione więc zakładam, że są to klamkomanetki - raczej wystrzegałbym się tej kombinacji bo w razie awarii wymieniasz wszystko(co mnie właśnie spotkało.) Nie zainwestowałbym w mostek z regulacją. Jedyna przewaga Unibika jest w kołach i piastach ale też bez szaleństw. Co postanowisz to już Twoja sprawa.
morenojr Napisano 4 Marca 2011 Autor Napisano 4 Marca 2011 1. dlaczego regulowany mostek jest minusem dla Unibika? 2. Wiem ze 1350 to nie duzo i raczej duzego wyboru nie ma, ale czy jest jeszcze coś godnego uwagi w tej cenie?
morenojr Napisano 7 Marca 2011 Autor Napisano 7 Marca 2011 Zdecydowałem się na Unibike Crossfire Mam mały dylemat. Jaki rozmiar ramy 21' czy 23' . Ja mam 196cm i długie nogi. Przymierzałem jakies czas temu ( w styczniu) rozmiar 23'. Siedziało się dość wysoko i troche dziwnie ( do tej pory jezdziłem na "góralu" z kołami 26', rozmiaru ramy niestety nie znam).Sprzedawca mówił, że jak dla mnie to nawet jeszcze większa rama byłaby ok. I nie wiem teraz czy rozważąć rozmair 21' przy moim wzroscie czy brak smiało 23'
senjiro Napisano 7 Marca 2011 Napisano 7 Marca 2011 Ważne czy rama jest dobra. To że siedzisz wysoko to akurat normalne - większe koła i inna geometria ramy sprawiają że przesunięty jest środek ciężkości. Jeśli sprzedawca mówi że 23` jest ok, to przychyliłbym się do jego opinii.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.