Skocz do zawartości

[Rower] Giant Boulder


scorpius5

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jesienią zakupiłem rower marki Giant model Boulder. Zrobiłem nim ok. 500km, ogólnie jestem z niego bardzo zadowolony. Jeżdżę głównie po lasach i polnych drogach, początkowo fajna sprawa-amortyzator , wcześniej jeździłem góralem sztywnym i wiadomo nadgarstki dawały o sobie znać, ale wydaje mi się, że i tak rower jest zbyt sztywny. Amortyzator w tym rowerze to SR SUNTOUR M2025 skok 63mm (co mi i tak nic nie mówi) jednak czy skok jest za mały? Czy warto zmieniać na coś o większym skoku ? Jeśli tak to na jaki amortyzator i o jakim skoku biorąc pod uwagę teren o jakim wspomniałem (waga 75kg). Czy zmiana uchwytów kierownicy może coś pomóc ? Jak w ogóle konserwuje się taki amortyzator? Kiedy się go wymienia(jak określa się jego zużycie)?

 

Mam jeszcze pytanie z innej beczki; czy warto było by zmienić kierownicę na aluminiową ? Czy odczuję jakaś różnicę ? Rzecz jasna nie chodzi mi tutaj o tłumienie nierówności :) Z góry wielkie dzięki za info

Napisano

Witam.

 

Co do skoku amortyzatora to patrząc na to na jakich się głównie jeździ w MTB to jest nisko. Dobry komfort zapewniają amortyzatory od 80mm-100mm oczywiście większe też są i jeździ się na nich też wygodnie ale do XC taki skok w zupełności wystarcza.

Co do amortyzatora jaki mogę CI polecić to oczywiście amortyzatory powietrzne ze względu na Twoją wagę będą łatwiejsze w regulacji. Propozycje:

RS Tora

SR Raidon

Te dwa będą chyba najlepsze w granicach kwoty 300-400zł.

 

Amortyzator zazwyczaj oddaje się do serwisu jeżeli nie ma się pojęcia o nich, wtedy mamy gwarancje, że wszystko będzie potem działało. W Twoim wypadku nie wiem jednak czy to ma sens, bo serwis może przekroczyć wartość amortyzatora przez co może się to nie opłacać.

Zużycie określa się przez takie cechy : nie wybiera już nierówności, jest sztywny; ma luzy przez co na wciśnietym przednim hamulcu i poruszaniu roweru w przód i tył czuć ruszanie się roweru.

 

Co do kierownicy - zmniejszy wagę i może poprawić Twój komfort jazdy na rowerze, poprawi Twoją pozycję "za kierownicą" :)

 

Co do zmiany amortyzatora to musisz poczekać na rady kogoś kto powie Ci, czy większy amortyzator nie popsuje geometrii roweru.

 

Pozdrawiam

Napisano

Zmiana kierownicy ze stalowej na aluminiową raczej ci tylko troszkę wagę obniży. Powiedz ile masz do wydania na ten amortyzator. Do konserwacji Brunox-Deo do amortyzatorów, psikasz na lagi albo uszczelki uginasz i wychodzi syf z uszczelek, wycierasz to szmatką. Jeśli amortyzator jest za twardy możesz go rozebrać, wyczyścić i zalać olejem. Jest możliwość że też możesz go dobijać bo ma mało skoku, wtedy raczej lepiej przesmarować ślizgi smarem stałym i zbierać na inny amortyzator.

 

P.S zwirek36 był szybszy ode mnie :)

Napisano

Ja w swoim rowerze (tez giancie) tez zmienialem amora z m2025. Wybór padł na suntoura xcm. Wiem ze zaraz zostanę obrzucony obelgami, ale pracuje świetnie pod moimi 100kg. Jedyne co mu muszę zarzucić to to ze powstaly straszne luzy i dlatego go będę musiał zmienić :).

Jak dysponujesz budżetem do 200zl to poszukaj sobie modelu xcr

Napisano

Widelec w tym rowerze to tylko imitacja amortyzatora. Nie wiem ile kasy chcesz przeznaczyć na nowy amor, ale zgaduję po przebiegu i rowerku, że na razie nie będziesz się ścigał na zawodach w ścisłej czołówce, dlatego coś taniego do 200-300 zł powinno Ci w zupełności wystarczyć. Tak jak kolega powyżej napisał, Sunotur XCR będzie odpowiednim wyborem, ewentualnie popatrz na jakiegoś RS Darta. Geometria na amor 100 mm powinna być jak najbardziej OK, gdyż geo ramy jest typowo xc.

Napisano

Miałem taką ramą i z amorem o skoku 100mm zaczyna wyglądać dziwnie i kiepsko się na niej jeździ. Za to całkiem fajnie się na tym jeździ, kiedy ma amortyzator o skoku 80mm. Przy niewielkim budżecie i Twojej wadze skłaniałbym się ku SR Suntour XCR, ewentualnie ku RS Dart 2/3, przy nieco większym - może jakaś Tora, Marcok MZ Comp/22, może Epicon - wszystkie można kupić lub ewentualnie przestawić na skok 80mm

Napisano

A jaka jest różnica między modelem XCM a XCR Suntoura, jak wogóle dbać o takie amortyzatory, bo czytalem o tych suntourach ze wszyscy narzekają na te luzy i ze trzeba o nie dbać. Jak wyglada konserwacja amorów. Nie mam 2-óch lewych rąk wiec mysle ze bez serwisu by sie obeszlo, chodzi głównie o czyszczenie lag i smarowanie czy co? I pytanko do Berkas97; ten oryg. ile ci wytrzymal? jest duża róznica miedzy suntourem a oryginalem i po jakim przebiegu masz luzy na suntourze, czytalem opinie ze nawet po 1,5tys przebiegu maja straszne, no ale to cholernie mały przebieg. Kasy bym chciał przeznaczyc wiadomo jak najmniej, jezdze tylko w niedziele (bez wzgledu na pogode) i dobrze by bylo jak bym sie w 200-300zł zmiescił :/

Napisano

Co jakiś czas rozkręcić, wyczyścić, nasmarować i złożyć do kupy. Mój XCM zaczął łapać luzy po 2kkm. I powiedzmy szczerze, to wciąż tylko atrapa amortyzatora. Choć trochę grzebania, zalanie olejem i jako tako to działa. Ale i tak rozglądam się za nowym widelcem. Więc jeśli nie spieszy Ci się, radzę dozbierać chociaż do Raidona, lepiej na tym wyjdziesz.

 

Nie radzę pakować się w więcej niż 80mm skoku. Skoro teraz masz widelec o skoku 63mm, rama pewnie nie jest zaprojektowana pod 100mm.

Jeszcze wracając do kierownicy. O ile zmiana na aluminium wiele nie da w kwestii komfortu, tak być może lepiej będzie Ci się jeździło na prostej lub giętej lecz o innym gięciu, być może wystarczy inaczej ustawić aktualną. Oczywiście chwyty także mają wpływ na wygodę. Więc jak najbardziej można zmienić. Pytanie tylko czy trafisz za pierwszym razem na coś, co będzie Ci pasowało.

Napisano

Przeczytałem te posty i zrobiło się całkiem ciekawie, a to dlatego, że:

Rama w Giant Terrago = Giant Boulder

Giant Terrago - amortyzator 100mm skoku

Giant Boulder - amortyzator 63mm

(opierałem się na katalogu 2010, ale poniżej zamieszczam linki do geometrii obu ram)

 

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/boulder.niebieski/7749/45625/

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/mountain/1004/28370/

 

Rożnica pomiędzy ramami jest taka, że Terrago ma stery pół-zintegrowane, a Boulder klasyczne ;)

Napisano

Tylko że wysokość główki ramy w rozmiarze XS i S pomiędzy Terrago a Boulder-em to różnica 2cm,

w rozmiarze M to nawet 3cm różnicy,natomiast L i XL mają tą samą wysokość.

Napisano

Racja, porównując patrzyłem akurat na dwie ostatnie wartości, z tym że rónica pomiędzy rozmiarem XS i S wynosi 2mm, a pomiędzy rozmiarami M 3mm (nie cm!), więc uważam że amortyzator o skoku 100mm będzie odpowiedni.

Napisano

Ok :wacko: , z tego co proponujecie zdecyduję się na zakup SUNTOUR XCR LO, ma dobre opinie w dolnym przedziale cenowym, no i postawię na skok 100mm. Jak kupię np taki:

http://allegro.pl/amortyzator-suntour-xcr-lo-100cm-bialy-lock-out-i1362158781.html

, muszę coś przerabiać jak bede go montował? jaka długość ma być rury sterowej? (zmierzyć tą moją i kupić o takiej samej długości?) Rozmiar ramy mam "M" , jesli to pomoze komus

Napisano

Kupisz z oryginalną rurą sterową, sam ją musisz dociąć pod Twoje wymagania.

 

Co do XCRa mam obiekcje jak będzie pracował pod Twoją wagę (75kg) bo z moich doświadczeń a mam podobną wagę wiem, że będzie ciężko pracował.

 

Tak jak pisałem wyżej - pomyśl o jakimś powietrznym amortyzatorze masz większą możliwość regulacji.

 

Pozdrawiam

Napisano

XCR cięzko pracuje pod wagą 75kg oO - to mnie zaskoczyłeś, ja jak ważyłem 80kg i jechałem na XCR model 2008 to chodził miękko, a pod koleżanką ok.65kg do zaakceptowania.

Napisano

Miałem możliwość przejechania się na tym amortyzatorze i niestety tak go wspominam, że pod moją wagą 75kg ciężko chodził.

Nie wiem jaki to był przebieg, stan itd.

 

Po prostu tak go zapamiętałem i nie wydałbym tych pieniędzy na niego.

 

Może kwestia pecha, feralnego egzemplarza - nie wiem :blush:

 

 

Pozdrawiam

Napisano

Jeśli za przeróbkę liczymy także wbicie gwiazdki i nabicie bieżni... :blush: Poza tym i skróceniem rury nic więcej.

 

A długość już sam sobie ustalisz - po przełożeniu bieżni z aktualnego widelca wkładasz zakupiony w główkę, zakładasz wszystkie podkładki, które chcesz mieć i mostek, zaznaczasz, odejmujesz tak ze 2-3 mm (ważne - mm, nie cm :D ) i obcinasz. Następnie wbijasz gwiazdkę tak, żeby była kilka mm wgłąb sterówki, zakładasz top cap i jeździsz. Początkowo można zostawić wszystkie podkładki i kombinować z ustawieniem mostka, potem ewentualnie głębiej wbić gwiazdkę i obciąć nadmiar rury.

 

Aha, nie zdziw się, jak zacznie Ci schodzić czarna anoda z goleni, ten typ tak ma i nie jest to nic poważnego. Jeśli oczywiście mówimy o przecieraniu się koloru, gdyby pojawiły się jakieś rysy czy coś, wal na gwarancję. I to jak najszybciej.

Napisano

witam

jeździłem na xcr i przy mojej wadze 90 kg no to wiadomo masakra, ale w rowerku mojej dziewczyny sprawował się w miarę ok...

teraz kupiłem jej torę powietrzną także bez porównania

xcr szybko dostaje luzy, ale jeśli znadziesz jakąś okazję używki w dobrym stanie za mniej niż 100 zł co się często trafia na allegro to czemu nie, z drugiej strony jak kupisz nowu to masz gwarancję wszystko zależy od tego jak długo chcesz na nim jeździc czy w połowie sezonu Ci się znudzi i będzie wymiana

pozdrawiam

Napisano

Dobra przewertuje jeszcze temat tych powietrznych, mam coraz większy mentlik w głowie, moze znajdzie sie cos przyzwoitego w cenie tego XCR-a. A Ty kubah135 jaki model Tora zakupiles powietrznego dla dziewczyny? No bo moze lepiej odczekam, doloze kasy i kupie cos przyzwoitszego jak ma sie zje...ć i luzy łapać szybko, albo malo pracować. Patrzylem na szybko model RS TORA ale znalazłem w cenie

3x XCR-a :blush: Tylko nie chce tez za bardzo inwestować bo wiadomo sam rower nie był jakiś cholernie drogi, ja nie jezdze jakoś extremalnie i nie chce za bardzo w niego inwestować, chce poprostu lepszego komfortu, tłumienia nierówności, kamieni na jakichs polnych drogach, ale przy exploatacji naprawde rekreacyjnej, nie jezdze codziennie, tylko w niedziele bo mam czas, wiec wydaje mi sie ze 600zł wrzucić w taki rower nieco mija sie z celem i przypuszczam ze nawet taki XCR bedzie o niebo lepszy od tego co mam. OK, lookne jutro jeszcze w temacie tych powietrznych moze wpadnie mi cos w oko przyzwoitego :D

Napisano

Coś lepszego w cenie XCR? Tylko jeśli nie są Ci straszne używki. Można znaleźć jakieś Manitou, Rock Shoxy czy starsze Marzocchi (wbrew pozorom wcale nie gorsze). 

Napisano

ja jej kupiłem tore 302 chodzi super aktualnie ustawiona na 80 mm skoku, a ja przy swoim rowerze mam tore sl olejówke i też nie narzekam używkę w dobrym stanie olej lub powietrze dostaniesz za ok 300 zł no a komfort w porównaniu z xcr bez porównania

Napisano

Wiec odpowiadam na pytanie odnośnie luzow. Dopóki nie zacząłem się uczyć bunny hop luzow nie było ( przedtem przejechalem ok 3k km ). Teraz zbieram do epicona i tobie tez to radzę :blush:

Napisano

Obejrzałem pare filmików na youtubie i faktycznie widać że amory Tora są dużo bardziej czułe, chodzą płynnie i szybciej reagują w porównaniu z xcr-em, cena działa na mnie troche zniechęcająco, ogólnie nie wiem czemu są takie drogie amory do roweru, do dobrego samochodu kpl mozna kupic za 600zł :) Odczekam jeszcze z miesiąc i mimo wszystko bede sie skłaniał bardziej do XCR-a (ze wzgledu na cene) ale bede sledzil moze z używki cos trafi sie okazyjnego. Ogólnie dzięki wam za pomoc ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...