nieborak Napisano 22 Marca 2011 Udostępnij Napisano 22 Marca 2011 Sztyce sam robiłeś? Możesz coś więcej o niej napisać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 22 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2011 (edytowane) Sztyca zrobiona przez znajomego, z racji, że jest to pierwsza sztuka - z chęcią przyjąłem ją do testowania. Po pierwszym tygodniu pękł jeden z wałeczków (pośrednio po mojej winie, "ciut" za mocno dokręciłem) efekt -> powrót z puszczykowa nsr bez siodła, nieźle "wchodziło" na nogi . Szybka interwencja, po paru dniach otrzymałem już nowe, znacznie wytrzymalsze wałeczki inspirowane wyrobem Macka. Miałem zamontowane je w zeszłym sezonie, w sumie od lipca 2009 nic się z nimi nie dzieje. Podobnie jak z samą rurką, waga całości jest całkiem dobra i co ważne, sztywność jest na naprawdę dobrym poziomie. Odnośnie danych technicznych, nie chcę teraz skłamać - wykonana z alu 2xxx lub 7xxx, obrabiana cnc, mocowanie siodła jak w mack/tune. Jeśli byłbyś zainteresowany, niestety z tego co wiem już się w to nie bawi... Edytowane 22 Marca 2011 przez miskov17 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieborak Napisano 22 Marca 2011 Udostępnij Napisano 22 Marca 2011 Myślałem żeby samemu zrobić coś podobnego ale jak na razie nic poważnie. A jaka grubość ścianki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 21 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2011 Nie mam suwmiarki więc nie chcę wprowadzić Cię w błąd. Na testy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pacholski Napisano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2011 Mega, Mega, Mega! Chociaz... Nie podoba mi sie kolor blatu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 26 Kwietnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 Testowałem już ten widelec Jeździć się da ale wybitny nie jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 27 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2011 (edytowane) Eeee nie no, idzie się przyzwyczaić. Jasne, że jakiś karbonowy o normalnej wysokości byłby lepszy ale to już przynajmniej 2-3 razy większe pieniądze i wcale nie niższa waga. Największy minus to prowadzenie na stromych i nierównych zjazdach, ale na płaskim i pod górkę spokojnie nadrabia straty Amor rzecz jasna zostaje, może już niekoniecznie R7 ale coś tam będzie. Edytowane 27 Kwietnia 2011 przez miskov17 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 30 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2011 Mosso zostaje na dłużej, więc update rozpiski: Bar Ends: (Rogi)- Bottle Cage: (Koszyk na bidon) X-mission Carbon, 27g Brake (Front): (Hamulec przedni) Avid Juicy 5, 258g Brake (Rear): (Hamulec tylny) Avid Juicy 5, 272g Cables: (Pancerze i linki) Clarks, 95g Cassette: (Kaseta) Shimano SLX 11-28, 231g Chain: (Lancuch) Campagnolo C9, 259g Crankset: (Korby) Shimano SLX, 809g -Crank Arms: (Ramiona) 584g -Bottom Bracket: (Suport) SLX, 88g -Outer Ring: (Blat) Truvativ 42t, 60g -Middle Ring: (Srednia tarcza) Shimano xt 32t, 42g -Inner Ring: (Młynek) Shimano xt 22t, 21g -Crank Bolts: (Sruby mocujace tarcze) 10g -Mick: (inne) Kontra, 4g Disc Rotors: (Tarcze Hamulcowe) Accent Blade 160mm + bolts, 209g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano LX FD-M571 34,9mm, 138g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano SLX RD-M662 GS, 252g Fork: (Widelec) Mosso 23cm + gwiazdka, 615g Frame: (Rama) Scott Scale 80 21,5", 1729g Grips: (Gripy) Ritchey WCS cut + bar plugs, 35g Handlebar: (Kierownica) Amoeba Scud Carbon HB-M112 25,4/620mm 30mm rise, 189g Headset: (Stery) Accent hsi-s01 + Syntace top-cap & alu bolt 113g Pedals: (Pedaly) Crank Brothers Candy X, 299g Rim Tapes: (Opaski) Pattex power tape, 16g Seat: (Siodlo) Pro Condor TA, 195g Seatpost: (Sztyca) custom-made 31,6/400mm, 245g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Accent, 22g Shifters: (Manetki) Sram Rocket, 157g Skewers: (Zaciski kol) Dartmoor Bolt-on, 68g Stem: (Mostek) Smica Litepro 25,4/110mm, 107g Tire (Front): (Opona przednia) Irc Mythos XC II 2.1, 578g Tire (Rear): (Opona tylna) Irc Mythos XC II 2.1, 507g Tubes: (Detki) Mleczko by leo1, 2x60ml + wentylki, 133 Wheel Front: (Kolo przednie) 685g -Hub: (Piasta) Novatec D711 -Rim: (Obrecz) ZTR Olympic white -Spokes: (Szprychy) Sapim Laser -Nipples: (Nyple) Dartmoor Wheel Rear: (Kolo tylne) 826g -Hub: (Piasta) Novatec D712 -Rim: (Obrecz) ZTR Olympic white -Spokes: (Szprychy) Sapim Laser -Nipples: (Nyple) Dartmoor Misc: Adapter + podkładki, zips, grease etc. 77g Total: 9144g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mucios92 Napisano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2011 Pokaz fotki z nowym widelcem jak możesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 30 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2011 Jutro postaram się wrzucić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 26 Maja 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 Powiedz mi nie brakuje Ci sztywności bocznej ... ? Jak dla mnie to była ostra bolączka w tym widelcu - czułem dosłownie jak mi koło na boki pływa. Author jest o wiele sztywniejszy no ale to stal i masa w okolicy 1100g. Ale jeździło mi się o wiele lepiej na Authorze niż mosso. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 27 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 Szczerze powiedziawszy - nie Dzisiaj nawet przy sprintach na stojąco nie zauważyłem, żeby pływał. Inną kwestią jest, że po prostu nie zwracam na to uwagi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 27 Maja 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 A no to rozumiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 4 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 4 Lipca 2011 Koniec projektu, idzie zmiana. Czerwone jest szybsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 8 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2011 (edytowane) Ze zmianą jak zapewne wiecie - nie wyszło, więc wciąż jest scott. Oczywiście z amorem, zmiany niewielkie aczkolwiek jest <10kg. Bar Ends: (Rogi)- Bottle Cage: (Koszyk na bidon) X-mission Carbon, 27g Brake (Front): (Hamulec przedni) Avid Juicy 5, 258g Brake (Rear): (Hamulec tylny) Avid Juicy 5, 272g Cables: (Pancerze i linki) Clarks, 95g Cassette: (Kaseta) Shimano SLX 11-28, 231g Chain: (Lancuch) Campagnolo C9, 259g Crankset: (Korby) Shimano SLX, 817g -Crank Arms: (Ramiona) 584g -Bottom Bracket: (Suport) SLX, 88g -Outer Ring: (Blat) Truvativ 44t, 74g -Middle Ring: (Srednia tarcza) Truvativ 32t, 36g -Inner Ring: (Młynek) Shimano xt 22t, 21g -Crank Bolts: (Sruby mocujace tarcze) 10g -Mick: (inne) Kontra, 4g Disc Rotors: (Tarcze Hamulcowe) Accent Blade 160mm + bolts, 209g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano LX FD-M571 34,9mm, 138g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano SLX RD-M662 GS, 252g Fork: (Widelec) Manitou R7 Elite abs 80mm, 1530g Frame: (Rama) Scott Scale 80 21", 1729g Grips: (Gripy) Ritchey WCS cut + bar plugs, 35g Handlebar: (Kierownica) Amoeba Scud Carbon HB-M112 25,4/620mm 30mm rise, 189g Headset: (Stery) Accent hsi-s01 + Syntace top-cap & alu bolt, 113g Pedals: (Pedaly) Crank Brothers Candy X, 299g Rim Tapes: (Opaski) Pattex power tape, 16g Seat: (Siodlo) Pro Condor TA, 195g Seatpost: (Sztyca) FSA SL-240, 233g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Accent, 14g (!) Shifters: (Manetki) Sram Rocket, 157g Skewers: (Zaciski kol) Dartmoor Bolt-on, 68g Stem: (Mostek) Smica Litepro 25,4/110mm, 107g Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe Rocket Ron 2.1 Evo, 451g Tire (Rear): (Opona tylna) Geax Saguaro 2.0, 530g Tubes: (Detki) Mleczko, 2x60ml + wentylki, 133g Wheel Front: (Kolo przednie) 685g -Hub: (Piasta) Novatec D711 -Rim: (Obrecz) ZTR Olympic white -Spokes: (Szprychy) Sapim Laser -Nipples: (Nyple) Dartmoor Wheel Rear: (Kolo tylne) 873g -Hub: (Piasta) Novatec D712 -Rim: (Obrecz) ZTR Olympic white -Spokes: (Szprychy) Cn-spoke 2.0-1.8 -Nipples: (Nyple) Dartmoor Misc: Adapter + podkładki, zips, grease etc. 52g Total: 9975g Zmiany są zazczone kursywą, co i jak i dlaczego poniżej: - zębatki w korbie: 42t pochodzenia nieznanego zrobiona była z bardzo miękkiego alu, poza tym sam nie wierzę co piszę ale trochę brakowało ciężkiego przełożenia. 32t wymieniona z zużycia. - zacisk: dar od Boga (przy okazji pzdr dla Widzima ), koszt kilkunastu złotych, zapakowany był w folię od accent x-country którego zbytnio nie przypomina. Brak napisów, waga rewelacyjna śruba stalowa - sztyca: wyrób znajomego zastąpiła karbonowa rurka, magicznego tłumienia nie odczuwam, wkurza mnie za to beznadziejne jarzmo które trzeszczy. Wymienione głównie ze względu na setback i kolor. - opony: IRC'e nie dały się przerobić na mleczko - szprychy: Lasery miały już dość, po kilku pękniętych szprychach zdecydowałem się zapleść koło na nowych cn-spoke. Do tej pory żadnej centry. Zmiany? Tak, mam chrapkę na coś fajnego i kolorowego typu zaciski J&L lub alu śrubki, zobaczymy co to z tego wyjdzie. Świeżego foto zbytnio nie mam, na razie takie musi starczyć: Edytowane 8 Sierpnia 2011 przez miskov17 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrulek84 Napisano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 Aleś wyrósł mamie Fajnie, zostałeś poniżej 10kg nawet po włożeniu R7. Chyba będę składał kółka w konfiguracji podobnej do Twojej. Chyba, że zadecyduję, że obręcze włożę jeszcze lżejsze czyt. Crest/Alpine. W sumie to ty Arturo trochę ważysz, a Olimpici dają radę więc może się odważę na Cresty. I dzięki za namiar na sklep z EC70. Mieli również EC90 w ok cenie więc już do mnie jedzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosa23 Napisano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 Jak nie przepadam za 29'', tak tobie składam szczere życzenia 29era pod choinkę Mógłbyś przybliżyć siodełko? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 12 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2011 Piotrek, Cresty są mocniejsze niż Olympici, one są jakoś inaczej zbudowane - szersze i duużo niższe. Gdybyś jednak zdecydował się na Olympici, tutaj są w bdb cenie: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=38852 najważniejsze, żeby koła były dobrze zaplecione a nie zrobione na odwal. Kosa, 29'tki sobie też życzę, ale koszty uziemiają a nie będę kupował jakiś kowadlastych obręczy po 500g czy tory bo to mija się z celem. Siodełko to Selle Italia w biedniejszym wydaniu, skorupa jest produkcji SI i pochodzi prawdopodobnie od SLR XC. Wkładka Gel flow, wierzch z czegoś sztucznego - jak na razie ładnie się trzyma i nawet namalowane paski nie schodzą. W zeszłym roku dałem 150zł, więc stosunek waga - cena - wygoda super Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosa23 Napisano 12 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2011 (edytowane) W zeszłym roku dałem 150zł, więc stosunek waga - cena - wygoda super No właśnie, wygląda na to, że bardzo opłacalne siodełko. Pamiętam je jeszcze chyba z katalogu Bb lub MR z 2008; dziwne, że jakoś słabo się popularyzują, podobnie zresztą jak inne części Pro, na Zachodzie jest jakby inaczej Fajny rower, przemyślany. Gdzie kupiłeś sztycę? Edytowane 12 Sierpnia 2011 przez kosa23 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 12 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2011 Powiem szczerze, że u nas w wlkp Pro jest dosyć popularne - głównie części kokpitu, siodełka już mniej. Faktem jest w Poznaniu mamy dystrybutora i może to też wpływa na popularność. A sztycę kupiłem tu: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=35807 Niestety w najbliższym czasie będę musiał zmienić ramę, Scale zaczyna pękać w tym samym miejscu co był pospawany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosa23 Napisano 12 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2011 Czyli się akurat dobrze składa GOTO BIKE, LKT023 na MTBR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 12 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2011 (edytowane) Chciałoby się dobrze składać taka ramka to ok 600$ z wysyłka, do tego amor 29" epicon ~800zł, koła tyle samo i robi się ponad 3k. Zdecydowanie nie na moją kieszeń, niestety. A rowerki poskładne na niej wyglądają naprawdę smakowicie. Edytowane 12 Sierpnia 2011 przez miskov17 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosa23 Napisano 15 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2011 Racja, niestety drogo wychodzi 29er... W każdym razie, zawsze możesz próbować na "GIFT" - na moje 3 próby (w tym jedna rama szosowa, 3 mies temu) - 3 razy succeeded Czasami śmiesznie wyglądają próby dogadania się z Chińczykami po angielsku, heh Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 15 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2011 przy takim wzroscie w terenie bys szybciej smigal na 2kg ciezszym 29erze, tym bardziej, ze na przecinka nie wygladasz, wiec i moc jest odpowiednia...obrecze frm masz za 200zl 420g, a z lzejszymi to juz byloby ryzyko, choc nie wiem, ile wazysz... jak w koncu sie przesiadziesz na 29", to usmiechniesz sie sam do siebie i zapytasz, czy w ogole jazde na 26" mozna uznac za przyjemnosc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 15 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2011 Tak, w kwestii obręczy chodziło mi właśnie o wersję 420g, lżejszych przy mojej wadze nie ma co wsadzać. No chyba, że jest coś ciekawszego na rynku niż te FRM'y do max 200zł? Są jeszcze Equalizery za 90zł ale jakoś nie bardzo im ufam. Kusicie mnie tą dużą kiszką, w sumie najgorzej byłoby z amorem - Epicon'a nigdzie nie ma, RST to kowadło a Reba/Fox/Tower są sporo droższe. Z chęcią poczekałbym do końca sezonu i wymieniłbym wszystko na spokojnie ale nie wiem ile rama mi wytrzyma... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi