miskov17 Napisano 10 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 Sceneria taka, że pod dom nie mogę wjechać Ze sztycą spokojnie, podobnie jak z blatem coś w najbliższym czasie zrobię. Mnie też to razi w oczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 10 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 I jak spisuje się nowy kokpit? Daje radę? Ja już testuje u siebie FSA i jestem zachwycony szerokością 66cm i póki co nie zamierzam przycinać. Napisz też jakie masz wrażenia z używania manetek Sram Attack, bo mnie kusi powrót do obrotowych i zastanawiam się czy taka budżetowa opcja (bez kupowania sramowskiej przerzutki) ma sens. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasskulainen Napisano 10 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 jak ci sie spisuje ten blat truvativa ? bo moj po kilku jazdach od wewnatrz juz ma niezle zadziory dosc miekka ta zebatka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 10 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 marcinusz, rewelka kontrola nad rowerem wzrosła bardzo na +, na razie trochę brakuje mi rogów ale myślę, że to kwestia przyzwyczajenia. Nie spodziewałem się, że będzie taka różnica w prowadzeniu. jasskulainen, wrzuca/zrzuca bez zarzutu, jak zrobię 1000km to będzie można ocenić zużycie. Z resztą za 36zł cudów nie było można się spodziewać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ubotek Napisano 10 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 Jeszcze zaciski do wymiany i będzie cacy: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 10 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 Bez sensu, te są tanie i dobre, tylko kolorystycznie nie pasują. Co najwyżej usunę z nich lakier i będą srebrne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ubotek Napisano 10 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 Wlasnie o kolorystyke mi chodzilo, sam takie posiadam. Te zaciski by białe pasowały tak teraz patrząc. Jaki przebieg i stan kasety i łańcucha i w jakich warunkach głównie uźytkowana, bo sam przymierzm sie do jej zakupu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 11 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2011 Aha, odnośnie jeszcze gripshiftów. Co ja mogę powiedzieć, mimo krótkich epizodów z triggerami/rapidfire na dłuższą metę gripy okazały się najlepsze. Rocket'y są szybkie i precyzyjne, "pyk" i jest zmiana przełożenia a nie machanie wajchą (poniżej manetek xt skok jałowy dźwigni mimo wszystko jest trochę za duży). Dodatkowo, jednym z większych plusów jest możliwość zrzucenia/wrzucenia dowolnej ilości przełożeń. Ja już się tak przyzwyczaiłem do gripshiftów, że przesiadka na cyngle byłaby naprawdę trudna Jeśli nie chcesz kupować zmieniarki Srama, to taki zestaw jest jak najbardziej godny polecenia. Przebieg kasety z 6-7tyś, przy 2tyś zmienione zębatki na xt. W tej chwili pająk 16-18 jest do wymiany, reszta całkiem dobrze się trzyma. Łańcuch 4500km, ok. 133mm na 11 ogniwach. Kupiliśmy w kilku te kasety, każdy przyznaje, że super wytrzymałe to one nie są. Rozglądnij się Ultegrą 11-27. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ubotek Napisano 12 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2011 Masz porównanie do xt ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 12 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2011 Bezpośrednie nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crazyk Napisano 12 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2011 (Suport) SLX, 88g - ważyłeś? Nie 98g przypadkiem? O siodle możesz coś powiedzieć? Trwałość skóry? Wygoda? Być może za rok takie sobie będę chciał sprawić.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 14 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 U mnie nie ma nieważonych części Choć nawet dobrze, że zwróciłeś uwagę - w Scale są 3 podkładki zamiast jednej, pewno +1/2g Siodło ma sztuczne pokrycie, poza znikającym napisem "pro" z tyłu, jest jak najbardziej w porządku. Wygodne, lekkie, tanie - w 100% spełnia moje oczekiwania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crazyk Napisano 14 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 pewno +1/2g Wiedziałem, że te 10123g to trochę za mało! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 14 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 Co do gripshiftów, to jeździłem jakieś 7-8 lat na Sachs Centera. Przez ostatnie 3 lata jakoś przywykłem do wszędobylskich rapidfire'ów, ale cały czas czuję, że to nie całkiem to. Mam duże dłonie i ciąglę gdzieś zawadzam palcami o te cyngle. A jak na szerokiej kierownicy mogłem je odsunąć daleko, to znów muszę sięgać daleko, żeby zmieniać biegi... Myślałem o Sramach X-0. Są piękne, przy tym całe czarne, ale musiałbym kupić do nich przerzutkę Srama, a to spore koszty. No i tak patrząc na Twój rower przypomniałem sobie, że są też gripshift'y w systemie 2:1. Mógłbym zostawić tylną przerzutkę XT shadow i poniżej 200 zł przesiąść się na gripshifty. Skoro piszesz, że to hula dobrze, to chyba tak zrobię. Napisz mi jeszcze jedną rzecz: czy żeby dosięgnąć klamki hamulcowej dwoma palcami musisz mieć dłoń na manetce? Czy może żeby obsługiwać hamulce dłoń musi częściowo spoczywać na manetce? Mam Juicy 3, więc klamki tej samej długości. Pytam bo w starym rowerze miałem jeszcze hamulce z dłuższymi klamkami i zastanawiam się czy tu nie ma jakiejś niewygody w korzystaniu z hamulców. Gdybyś mógł rzucić foto frontalnie na kokpit, to moja wdzięczność byłaby ogromna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 14 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 Jeśli faktycznie owa wdzięczność będzie ogroomna Attacki/Rockety mają na tyle przemyślaną konstrukcję, że można je przyciąć praktycznie na dowolną długość - widać na fotce, że gripy nie są takie same (lewy jest krótszy o 10mm). Na zmianę biegów zbytnio to nie wpływa, a Twoim wypadku może pomóc - bo o ile przodem mogę hamować za pomocą dwóch palców bez większego problemu, to tyłem już nie bardzo (oczywiście z dłonią na chwycie). Klamki można przysunąć do samych manetek, więc powinno być jeszcze lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 14 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 (edytowane) Jest ogromna. Pambu Ci w dzieciach wynagrodzi Skoro da się je przycinać, to na pewno się z nimi dogadam. Widzę też, że masz jeszcze troszkę miejsca między manetkami a klamkami. Właściwie jedyne, co mi w nich nie pasuje, to kolor. Ale ostatecznie, jak mnie będzie razić ta srebrna część, to ją zamaluję i będzie dobrze. No i chyba manetka Poplock wywędruje strasznie daleko do środka kierownicy. Ale to się pewnie uda załatwić w drodze demontażu poplocka Już mi się wizualizuje piękny klarowny kokpit bez cyngli. Jeszcze w tym tygodniu zajrzę do lokalnego sklepu, bo widzę, że na stronie mają te manetki w ofercie za 173 zł, jak będą je mieli w realu, to zapewne przygarnę. Jeszcze jedno pytanko i już się odczepiam. Jak działa lewa manetka? W opisach widnieje "indeks lub microindex". Nie rozumiem. Są różne wersje manetki czy można przestawiać tryb działania? O ile rozumiem, to microindex działa tak, że jest więcej kliknięć niż biegów, a index daje tyle kliknięć, ile biegów (3). EDIT: przyjrzałem się dokładnie: Ty masz Rockety, a w sklepie mają Attack'i - nieco ciemniejsze i z krótszym fabrycznie gripem. Edytowane 14 Lutego 2011 przez marcinusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 15 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 (edytowane) Nie spotkałem się jeszcze z Attackami/Rocketami, które z przodu miałyby indeks. Więc przyjmijmy, że jest tylko mikroindeks I działa to tak jak powiedziałeś, więcej jest kliknięć niż biegów, więc nie ma takiej opcji, żeby przednia przerzutka tarła o łańcuch. Aha, jeszcze odnośnie koloru, możesz zastosować folię transparentną, łatwa prosta i względnie wytrzymała metoda do kupienia np. w biurach reklamy. Poniżej zastosowana na przerzutkach i napisie na ramie Edytowane 15 Lutego 2011 przez miskov17 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 15 Lutego 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 Wygląda to świetnie tylko czy faktycznie jest wytrzymałe ... ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 15 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 (edytowane) Na elementach, które nie mają bezpośredniego kontaktu z riderem/podłożem, powinna się sprawdzić bez większego problemu. Z resztą mam nadzieję niebawem zweryfikować jej użyteczność, jak się uda to trafi na sztycę. Edytowane 15 Lutego 2011 przez miskov17 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieborak Napisano 15 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 U siebie zawsze mam wycinane naklejki na ramę. Jedyne co to odpryski, czyli podobnie jak na lakierze. Na częściach pierwsze widzę Ale w sumie jak klej chwyci to nie powinno się odklejać, ważne żeby odtłuścić powierzchnię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 16 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 (edytowane) Nie spotkałem się jeszcze z Attackami/Rocketami, które z przodu miałyby indeks. Więc przyjmijmy, że jest tylko mikroindeks Mogę już potwierdzić, że w lewym Attacku też jest mikroindeks. Manetki już siedzą na mojej kierownicy. Działają wyraźnie bardziej miękko niż moje stare Centery Sachs'a. Z kolorem nie będę raczej kombinował, bo attack'i mają dość przyjemny ciemnoszary kolor, a logo nie jest czerwone, jak na Rocketach. Sam grip jest takiej szerokości, że gdy się go nie trzyma, można hamulec obsługiwać jednym palcem. Do obsługi dwoma palcami, dłoń trzeba ułożyć odrobinę na gripie. Jestem przyzwyczajony do hamowania dwoma palcami, ale nim cokolwiek przytnę: gripy czy chwyty, muszę się tym pobawić w terenie. Wizualnie bardzo mi się podoba bezcynglowy kokpit i serce mi rośnie, że po 3 latach wracam wreszcie do gripów. Jeszcze raz dzięki pomoc w podjęciu jedynej słusznej decyzji BTW, rower schudł mi przy okazji o 148g. Manetki SLX ważyły 144(L) i 145g(P) z przyciętymi linkami. Rockety ważą po 98g z nieprzyciętymi linkami, co daje 93g różnicy. Dodatkowe 55g (w tym 23g samego pancerza!) "wart" był poplock, który zgodnie z przewydywaniami opuścił kierownicę. Przy podejmowaniu decyzji o przejściu na gripy waga nie miała dla mnie żadnego znaczenia, ale muszę przyznać, że bonus wagowy jest miłym dodatkiem. Sorry za podkradanie tematu. Edytowane 16 Lutego 2011 przez marcinusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 17 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 Nie ma sprawy, ważne, że jesteś zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FUNKYKOVAL Napisano 20 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 Miskov jak oceniasz siodełko pod względem wygody ?Masz może porównanie do Fizik Aliante? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 20 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2011 (edytowane) Aliante delta miałem seryjnie w meridzie, po 10km wymontowałem - zupełnie mi nie pasowało. Potem miałem San Marco Aspide, do 100km spisywało się dobrze, gorzej na dłuższych dystansach. Obecne Pro jest dla mnie bardzo wygodne, i nie czuję jakiegoś dyskomfortu nawet na całodniowych wypadach. Siodełko jest bardzo indywidualną sprawą, więc trudno coś doradzić Spróbuj zwykłego SLR xp, wg moich 4 liter jest genialnie wyprofilowane. Edytowane 20 Lutego 2011 przez miskov17 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 22 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2011 (edytowane) W końcu ZTR zaplecione, link do albumu z fotkami: https://picasaweb.google.com/miskov17/Thewheels# Mała korekta wagi - dopiero dzisiaj je zważyłem, jest minimalna różnica. Pojawiła się też nowa taśma pod tubelles: http://www.forumrowerowe.org/topic/83862-obrecze-ztr-alternatywne-uszczelnienie/ Pattex Power tape - 8g/koło, wygląda bardzo solidnie. Wg producenta wytrzymuje ciśnienie wody/powietrza 4bar, więc w zupełności wystarczające. 10m/13.99zł, dla porównania tzw. yellow tape 5m/50zł, za 36zł przeboleję 10g różnicy w wadze Rim Tapes: (Opaski) Pattex power tape, 16g Wheel Front: (Kolo przednie), 685g Wheel Rear: (Kolo tylne), 826g Total: 10127g Edytowane 22 Marca 2011 przez miskov17 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi