miskov17 Napisano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2010 (edytowane) Projekt przejściowy, ramka kupiona głównie do testów aby zobaczyć jak się śmiga na Xl'ce. Po pierwszych jazdach mogę powiedzieć, że w końcu mam dobrą rozmiarowo ramę, mimo usilnych prób z mniejszymi rozmiarami, 21" musi być i kropka A i wynikła jeszcze jedna ciekawa rzecz, top tube to nie wszystko, gf był dłuższy o 8mm i plecy odmawiały posłuszeństwa w przeciwieństwie do obecnej ramy. Dla niewiedzących, jest to kolejna wersja tego projektu. Bar Ends: (Rogi) Merida Superlite, 60g Bottle Cage: (Koszyk na bidon) X-mission Carbon, 27g Brake (Front): (Hamulec przedni) Avid Juicy 5, 258g Brake (Rear): (Hamulec tylny) Avid Juicy 5, 272g Cables: (Pancerze i linki) Clarks, 95g Cassette: (Kaseta) Shimano SLX 11-28, 231g Chain: (Lancuch) Campagnolo C9, 259g Crankset: (Korby) Shimano SLX, 822g -Crank Arms: (Ramiona) 584g -Bottom Bracket: (Suport) 88g -Outer Ring: (Blat) Truvativ 44t, 73g -Middle Ring: (Srednia tarcza) Shimano xt 32t, 42g -Inner Ring: (Młynek) Shimano xt 22t, 21g -Crank Bolts: (Sruby mocujace tarcze) 10g -Mick: (inne) Kontra, 4g Disc Rotors: (Tarcze Hamulcowe) Accent Blade 160mm + bolts, 209g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano LX FD-M571 34,9mm, 138g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano LX RD-M570, 285g Fork: (Widelec) Manitou R7 Elite Absolute 18,5cm, 1566g Frame: (Rama) Scott Scale 80 21,5", 1729g Grips: (Gripy) Bontrager XXX cut, 14g Handlebar: (Kierownica) KCNC Darkside 25,4/570mm, 113g Headset: (Stery) Accent hsi-s01 + Syntace top-cap & alu bolt g Pedals: (Pedaly) Crank Brothers Eggbeater C, 290g Rim Tapes: (Opaski) Taśma izolacyjna, 7g Seat: (Siodlo) Pro Condor TA, 195g Seatpost: (Sztyca) home-made 31,6/400mm, 245g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Accent, 22g Shifters: (Manetki) Sram Rocket, 154g Skewers: (Zaciski kol) Dartmoor Bolt-on, 68g Stem: (Mostek) Smica Litepro 25,4/110mm, 107g Tire (Front): (Opona przednia) Irc Serac xc 1.95 wire, 524g Tire (Rear): (Opona tylna) Irc Serac xc 1.95 wire, 531g Tubes: (Detki) Maxxis Flyweight, 190g Wheel Front: (Kolo przednie) 685g -Hub: (Piasta) Novatec D711 -Rim: (Obrecz) Mavic X517 lemon -Spokes: (Szprychy) Sapim Laser -Nipples: (Nyple) Dartmoor Wheel Rear: (Kolo tylne) 819g -Hub: (Piasta) Novatec D712 -Rim: (Obrecz) Mavic X517 lemon -Spokes: (Szprychy) Sapim Laser -Nipples: (Nyple) Dartmoor Misc: Adapter + podkładki, 52g Total: 10092g Teraz dlaczego takie a nie inne zmiany w odniesieniu do Garego (w sumie większość części wymienione było w czasie sezonu, i nie zaktualizowane): - pancerze, w scale prowadzone są pełne - korba, 2x9 u mnie nie działało (mufa 73mm, słaba linia łańcucha, zużyte zębatki), powrót do standardowych 3 blatów - p. przerzutka, plastikowy sram pękł, lx jest tani, lekki i działa w miarę w miarę http://light-bike.com/forum/album_pic.php?pic_id=5000 - t. przerzutka, xtr pękł, lx jest tani i działa http://light-bike.com/forum/album_pic.php?pic_id=5449 - stery, zmiana z klasycznych na półzintegrowane - siodło, brak dziury trochę przeszkadzał, teraz jest ok - sztyca i zacisk, zmiana rozmiaru - opony, schwalbe były super (trzymanie, szybkosć, zero kapci) ale szybko się zużywały, kupiłem irce i poza malutkim balonem są ok to chyba na tyle Oponka z tyłu slick bowiem rower jeździ teraz co najwyżej na trenażerze. Na wiosnę chciałbym porobić parę zmian, na pewno kierownica na szerszą (wcs 220g/660mm), oponki na x-king oraz obręcze na wtb laser tcs, ew. jak znajdę w dobrej cenie to ztr'y, przerzutka z tyłu na coś lżejszego. Oby tylko nic się nie psuło, to wszystko będzie dobrze. Edytowane 28 Grudnia 2010 przez miskov17 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uraz Napisano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2010 obręcze na wtb laser tcs, ew. jak znajdę w dobrej cenie to ztr'y, Może Olimpiki z CRC za 150zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 28 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2010 (edytowane) Myślałem o nich, ale szczerze powiedziawszy białe obręcze w ogóle mi się nie widzą, chodź z drugiej strony cena jest naprawdę fajna...w styczniu będę je miał w domu (nie swoje), może wtedy się przekonam. Edytowane 28 Grudnia 2010 przez miskov17 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uraz Napisano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2010 (edytowane) Masz białą R7 i białe wstawki przy mocowaniu tylnego koła także mogły by pasować białe obręcze. Te które będziesz miał w styczniu są zamawiane z CRC? Jeśli tak to może byśmy zamówili ich więcej i wynegocjowali lepszą cenę? Ja się ew. mogę pisać na jedną parę pomimo białego koloru. Edytowane 28 Grudnia 2010 przez uraz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hipolais Napisano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2010 Mam pytanie odnośnie ramy, gdzie udało Ci się ją zdobyć? Ja swojej (też scale) szukam już trzy miesiące i nic jak oceniasz ramę, sztywność, geo, jakość wykonania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 28 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2010 Masz białą R7 i białe wstawki przy mocowaniu tylnego koła także mogły by pasować białe obręcze. Te które będziesz miał w styczniu są zamawiane z CRC? Jeśli tak to może byśmy zamówili ich więcej i wynegocjowali lepszą cenę? Ja się ew. mogę pisać na jedną parę pomimo białego koloru. Tak, obręcze są znajomego ale ja robię zamówienie i wszystko przechodzi przez moje ręce Odnośnie rabatu, nie ma co nawet na liczyć na takowy, w zeszłym roku robiliśmy podobną paczkę za prawie 600f, niektóre produkty w dużych ilościach - ani pensa nam nie odjęli. Oczywiście nie ma problemu abym zamówił parę także dla Ciebie, po szczegóły zapraszam na pw. hipolais, kupiłem na allegro używaną. Rama jak przystało na tą klasę cenowo-jakościową, jest praktycznie w każdym calu bardzo dobra; sztywna, geometria typowa pod xc, duże wrażenie robi brak widocznych spawów przy główce oraz hakach kół. Nie ma się do czego przyczepić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crazyk Napisano 29 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2010 A jak z tymi lekkimi tarczami? Siła zmalała w porównaniu do normalnych? Klocki szybciej tracisz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 30 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2010 Mam te tarcze od początku, także porównania do zwykłych nie mam. Zużycie klocków jest w normie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crazyk Napisano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2010 A siła zadowalająca? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 30 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2010 Zadowalająca wprawdzie wypadałoby soczystym zrobić przegląd ale podczas sezonu nie miałem problemów z hamowaniem a jak sam wiesz najlżejszy nie jestem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2011 (edytowane) stary...musisz byc nad wyraz duzym i jeszcze bardziej gibkim czlowiekiem, jak zobaczylem roznice miedzy siodlem a kokpitem, to az mi cos chrupnelo w kregoslupie pisales, ze rama przejsciowa - pomysl powaaaznie nad 29erem, osoba o twoim wzroscie odczuje kosmiczna roznice na + Edytowane 7 Stycznia 2011 przez nabial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uraz Napisano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2011 Projekt przejściowy, ramka kupiona głównie do testów BTW skoro ten jest przejściowy to co jest docelowe? Czyżby full? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 7 Stycznia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2011 Nie obraź się, ale koszmarnie wygląda ta biała sztyca Zastanawia mnie dobra masa tego roweru nie używając super lekkich i drogich części. naprawdę dobry wynik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2011 Masz białą R7 i białe wstawki przy mocowaniu tylnego koła także mogły by pasować białe obręcze. Te które będziesz miał w styczniu są zamawiane z CRC? Jeśli tak to może byśmy zamówili ich więcej i wynegocjowali lepszą cenę? Ja się ew. mogę pisać na jedną parę pomimo białego koloru. Mam pytanie a propos obręczy i CRC, czym się różnią te dwa modele? http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=38852 http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=38851 Coś przeoczyłem, czy mi się wydaję czy No Tube's nie ma w ofercie Olympic Light.? Czy w CRC można liczyć na wybór stosunkowo lekkiej obręczy przez pracowników czy biorą pierwszą lepszą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 8 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2011 Dzięki za zainteresowanie się tematem ukaniex z tego co czytałem to tylko wagą, olimpic light to inaczej olimpic 347. Jeśli chodzi o selekcję w crc, nie mam pojęcia, napiszę to u siebie w zamówieniu ale czy spełnią moją prośbę - nie wiem Pixon, nie mam za co się obrażać, koloru nie wybierałem - taką dostałem Jest to "naturalne" alu - jasno srebrny. Zawsze pozostaje anoda, musiałbym się dowiedzieć jaki jest koszt takiej operacji. uraz, jest pełno pomysłów - od 29'era poprzez scale '11 po jakiegoś długaśniego fulla, w tej chwili temat jest otwarty. nabial, i tak odczuwam ogromną różnicę po przesiadce z garego. Dość sporo myślałem nad 29", tym bardziej, że zarówno obręcze jak i amor będę w tym roku zmieniał. Masz jakieś konkretne propozycje? Z góry mówię - na ramkę chciałbym przeznaczyć koło tysiaka więc bez szaleństw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2011 (edytowane) kolo 1000zl propozycji jest niewiele, najchetniej zaczalbym od tego, ze bede mial do puszczenia na wiosne felta nine comp 19,5" z gorna rura 625mm, ale to musialbys miec nie wiecej niz 195cm, a co do tego mam pewne watpliwosci mysle,ze to bylaby dobra propozycja na start z uwagi na cene i sensowna geo, ogolnie na chwile obecna nowe ramy w tym przedziale cenowym maja dosc istotne wady - albo geo nie do konca, albo np w tylne widly nie wsadzisz bezpiecznie opony 2.2, ktora jak dla mnie jest standardem, tak sobie teraz przypomnialem - moze daloby rade wyrwac sama rame -> http://www.team29er.pl/start/rowery/220 cena nie powinna byc przeszkoda, a osobiscie sztuka z 1. fotki bardzo mi sie podoba i jesli wsadzisz do niego amora 80mm, to otrzymasz naprawde sensowna baze Edytowane 8 Stycznia 2011 przez nabial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 8 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2011 W takim razie ile należałoby wydać aby dostać porządną ramkę? (niekoniecznie w PL) Kurcze, chyba będę musiał zacząć się na poważnie interesować 29 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2011 co do polskich opcji - bardzo dobra propozycja jest specialized stumpjumper m5 za 2000, cena elegancka, jest tez niner emd/air 9, ciekawa propozycja jest full salsa spearfish za ok 3 tysiaki w fhm...najlepiej sam zacznij drazyc temat, bo wstepnie sam musisz nieco przecedzic, ogolnie jesli gorna rura jest dlugosci rekordzistow 26", glowka ostrzejsza o 1st, to wstepnie mozna byc spokojnym o zachowanie roweru, o wysokosc glowki nie musisz sie martwic, bos wysoki, a reszta parametrow podobnie jak 26"...temat dlugosci ogona uzalezniony od priorytetow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uraz Napisano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2011 Chęć przesiadki na koła 29 jest podyktowana ciekawością czy jakimiś bardziej racjonalnymi aspektami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2011 majac tyle wzrostu nie trzeba sie chyba tlumaczyc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mendoza Napisano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2011 Myślę że przy jego wzroście tych racjonalnych aspektów może byc aż nadto. Ja mam 185 i poważnie rozważałem 29. Jak tylko będę miał okazje to miłą chęcią stestuje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 9 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 Ciekawość ciekawością, od początku zabawy z rowerem mam problem z rozmiarem ramy/pozycją/bóg wie czym jeszcze i wszystkie zmiany dążą do poprawy komfortu = przyjemności z jazdy. Z resztą o czym tu mówić, jeśli na maratonach zamiast cisnąć w korby bywały i takie sytuacje, że musiałem zatrzymać się (!) i "wyprostować" bo nie mogłem dalej jechać. Co gorsza, zmiany są (czyt. były) robione tylko i wyłącznie z winy mojej niewiedzy, polegałem na opiniach innych osób i potem wychodziło jak wychodziło. Pierwsza ramka, full Cube'a 22" - byłem zielony jeśli chodzi o dobranie rozmiaru, znajomi mówili "jest zdecydowanie za duża", to zmieniłem na Meridę 20" z ogromną różnicą wysokości kierownica - siodło. Pod koniec sezonu wrzuciłem fotkę z pozycją na lb i problemem bolących pleców, wszyscy jak jeden mąż stwierdzili, że potrzebuję dłuższą ramę. No to kupiłem garego 19" bo przecież "najważniejsza jest długość a nie wysokość ramy", problem nie zniknął. I praktycznie, gdy miałem Garego zacząłem się interesować na własną rękę poprawną pozycją, geometrią itd. itp., udało mi się kupić okazyjnie Scale'a i jak widać był to dobry wybór. Na dobrą sprawę mógłby zostać u mnie na dłużej, ale 29" coraz bardziej się rozwija, na pewno w tym sezonie chciałbym przynajmniej spróbować jazdy na dużych kołach i zobaczyć jak to jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mucios92 Napisano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 Miskov ja miałem tak samo na maratonie, po 20 km'ach ciągłego ciśnięcia wkradał sie taki ból w plecy, że masakra ;// mam 191cm i rame Krossa 19". I przy wymianie ramy na bank wezme 21". pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uraz Napisano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 Ok ale koniec końców co ma rozmiar kół wspólnego z bólem pleców? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2011 tyle, ze 29ery sa dlugimi ramami, pozwalaja ludziom 185+ na uzyskanie pozycji, w ktorej siodlo nie jest znacznie wyzej, niz kierownica, calosc rower-czlowiek jest duuuzo lepiej wywazona, nie ma ciaglego wrazenia 'zaraz przelece przez kierownice', im wyzszy pacjent, tym wieksza odczuwa roznice...na + Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi