Skocz do zawartości

[rama] Kands Extra Strong 14,5" - do DH


AdasMatysek

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

http://allegro.pl/ram-14-5-kands-extra-strong-aluminium-5-kolory-i1378907221.html

 

co o tym myślicie? da sie na tym złożyć hardtaila do dh? wiadomo ,że wygląda trochę jak cocker, waży jak banshee, kosztuje jak market i ma dziwnie wspawaną mufe suportu. podobno to samo co Next Deville. wiadomo ,że nie jest to rama na 5 lat ale może na rok, dwa. główka ładnie wspawana i bardzo wysoka 150mm co zapewne zwiększy jej wytrzymałość na odklejanie. ma może ktoś jakąś konkretną tabelkę co do kątów i wymiarów tej ramy?? Wszelkie opinie i sugestie mile widziane (ale bez przesady bo nie mam 13 lat i to nie mój pierwszy rower:))

Napisano

Hardtail do DH - te dwa określenia wykluczają się nawzajem.Co najwyżej lekki FR.

 

Co do ramy .Hmm widze ją pierwszy raz i nie sprawiła na mnie dobrego wrażenia.GEO nie podane na aukcji ,wagowo strasznie.Nie wiem ja bym jej nie brał ,według mnie lepiej używke sprawdzonej ramy niż coś takiego.

Napisano

Toluz jedyne co napisałeś w temacie to: "widze ją pierwszy raz i nie sprawiła na mnie dobrego wrażenia"

 

hardtail wyklucza dh?

1. na większości zawodów Dh jest kategoria hardtail

2. FR to jezdzi Bender w Utah

3. rama ma być do zawodów dh-hardtail i jazdy enduro, ds.

 

Mimo to dzięki za opinie.

Napisano

Pisze ci że używke lepiej brać niż te ''rame''. Co do twoich punktów to :

1.Trudno że jest kategoria DH , ale jeżdzenie w DH na hardtailu nie jest dobrym pomysłem.Każdy kto jeździ na hardtailu prędzej czy później przesiada się na fulla bo jeździ się lepiej ,szybciej.No po prostu.Jeśli uważasz inaczej to twoja sprawa.

2.To co ROBIŁ Bender nazywa sie profesjonalnie Huckingiem i jest wąską odmianą Freeride'u polegającą na skakaniu z jak największych dropów.Freeride jest chyba najbardziej rozwiniętą odmianą extremy rowerowej.Najpopularniejszą odmianą freeridu jest SlopeStyle.Nie będę ci pisał definicji ,ponieważ dla każdego co innego ona znaczy.Poszukaj w necie.

3.Z twojej wypowiedzi wnioskuje że chcesz rame do prawie wszystkiego. A jeśli coś jest do wszystkiego to znaczy że w niczym nie jest to dobre.Rowerem do DH nie będziesz jeździł Enduro .Życzę powodzenia.Jakbyś nie zauważył to każda rama ma swoje przeznaczenie , kategorie jazdy do której jest po prostu stworzona.Osobiście tym Kandsem to bałbym się wyjechać w góry czy na jakieś zawody .

Pozdro

Napisano

"Kands to marka marketowa" - Ok. ale ja nie chce jezdzić na marce tylko na ramie. to nawet nie jest kands bo nie jest oklejone. wiadomo ,że to jakas seria zakupiona na tajwanie. ale czy jeżeli serie rowerów na tajwanie kupi duncon czy giant to odrazu znaczy ,że to lepsza seria? duncon ma teraz mase krzywych ram w ofercie a nowy amstaff pęka na główce jak zapałka. Waga tej ramy jest spora ale jak mówie, to ma być głównie hardtail do dh (waże 88kg). Nie chce sie tutaj rozwodzić na temat marki tylko chciałbym jakieś konkrety w stylu: "jezdziłem, urwałem główke", "miałem ale ch*** geo", "kolega miał taki i pękł przy rurze podsiodłowej". wiem ,że trudno o to bo nikt nie katuje specjalnie rowerów kands czy next deville. jeżeli jednak ktoś ma jakies konkretne opinie to poproszę.

 

Toluz dlaczego sądzisz ,że lepiej brać kilkuletnią wymęczoną ramę bez gwarancji niż za tą cenę nową ramę Kands z 2 letnią gwarancją? - konkretnie czemu?

 

Ile miałeś rowerów w życiu? Uważasz ,że nie da się złożyć hardtaila co będzie dobry do dh, pojechania na wycieczkę do lasu i poskakania na torze ds,4x?

Napisano

Dobrze więc prosze zacytuj moje słowa w których mówie że'' lepiej brać kilkuletnią wymęczoną ramę bez gwarancji''.No prosze bardzo.

Napisałem jedynie że zamiast tego Kands'a na temat którego nic nie wiesz,lepiej wziąć jakąś sprawdzoną używaną rame w dobrym stanie za te same pieniądze.

Jeśli chcesz opinii o takiej ramie to dużo ich nie znajdzie ponieważ jest to mocno niszowa rama i jak napisał Klosiu marketowej firmy.

 

Nie wiem co to ma do rzeczy ile miałem rowerów.Bo ktoś może mieć 10 rowerów a nie znać sie na nich w ogóle.Rower cały czas mam jeden.Ram 3 , części pełno.Uważam to z oczywistego powodu którego ty nadal nie możesz dostrzec.Załóżmy że masz krowiastego fulla do DH.Pojedziesz nim na wycieczke ?Nie. Biorąc twój przykład to można mieć rower do wszystkiego i do niczego.Jak składasz rower do streetu to inwestujesz w sztywny widelec mocna rame cr-mo , i ogólnie lekki rower.Zdejmujesz hamulce.Teraz jedź tą streetówką założmy na tor 4x.Brak przerzutek , prawdopodobnie także hamulca nie te opony.A jak złożysz sobie rower na tej ramie z mysla o wszystkim to pojedziesz na street i rower bedzie za ciezki,bedzie miał złe geo ,za duży amor itd.Pojedziesz na tor 4x i ukażą się kolejne 'wady' rower będzie źle wchodził w zakręty ,gorzej będzie ci się latać ,za ciężka rama,dużo za cieżkich części.Pojedziesz na trase DH i co? I okaże się że rock gardeny są dla ciebie za ciężkie z powodu braku tylnej amortyzacji.Będziesz miał kilka części na których będziesz się bał skakać.Itd itp.Przykładów naprawdę można mnożyć bez końca.

Napisano

no widzisz Toluz. To są właśnie nasze dwa światy. Mój który zaczął się w czasach gdy napinacze robiło się samemu w szopie a w zawodach jezdziło się na tym co osiągalne i możliwe do kupienia (nie tylko pod względem finansowym). I Twój świat w którym korporacje wmawiają Ci ,że dana rama to wyłącznie rama do lasu albo wyłącznie na dirt i nie waż się jezdzić na tym gdzie indziej. Oczywiście ,że teraz już polski rynek jest zalany sprzętem i można sobie dobrać idealnie do stylu i upodobania. Ja chce złożyć hardtaila który nie musi być lekki bo ma głównie katować się w DH. Oprócz tego wyjadę sobie na nim poskakać na tor dualowy i pojadę na fajną wycieczkę po lesie (enduro). Naprawdę masz z tym jakiś problem? Przecież nie chce jezdzić na tym szosy.

 

Ps. Ja chciałem tutaj uzyskać jakieś info na temat ramy a nie dyskutować na jakim rowerze, gdzie mogę jezdzić i czy bedzie mi wygodnie.

Napisano

Przepraszam ,ale umiesz czytać ze zrozumieniem? Opisałem ci dokładnie dlaczego dana rama nie może jeździć w DH i w Streecie .O przeznaczeniach producentów napisałem jedno , może 2 zdania.Sorry,ale żadne korporacje nie są mi potrzebne do rozróżnienia czy ta rama jest do dirtu czy do DH.To są kolosalnie ogromne różnice między systemami zawieszenia (hardtail,FS) , kątami i Geo ramy ,materiałami użytymi do wyprodukowania itd itp.Różnica między nami i naszym myśleniem może wynikać z różnicy pokoleń ale gdy mylisz podstawowe pojęcia , przeznaczenia i próbujesz mi wmówić że składasz rower do wszystkiego co nie jest możliwe no to coś jest nie tak. Po prostu jedno zdanie : jeśli coś jest do wszystkiego to nie jest dobre w niczym.

 

Kubek20 autor już napisał że nie chce brać '' kilkuletniej wymęczonej ramy bez gwarancji''.

Napisano

dzięki Kubek, może kupie nowego dragstara albo streetfightera ale nie o to mi chodzi.

 

chciałbym tylko uzyskać jakieś info o ramie z linka, jeżeli to możliwe.

 

Toluz, a do czego jest twój rower?

Napisano

Rama ma kąty bardziej pod FR.Pełno części jest jeszcze do wymiany.Rower wykorzystuje ogólnie do nauki.Nie jeżdżę na wycieczki ,nie wybieram się na Smolną czy do Myślenic czy na żadne zawody 4x/DH/Ds.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...