Dale Napisano 25 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2010 Co zrobić z przerzutką żeby w miarę działała w zimie? Moja niestety ostatnio poddaje się, biegi w ogóle nie chcą wchodzić, trzeba dokręcać w obydwie strony jak cholera i w ogóle jest do djupy. Można psiknąć jakimś wd40 na sprężynę i kółka czy to niewskazane? W każdym razie przerzutkę i tak zamierzam wymienić, ale nie chciałbym żeby się rozleciała bo to jakaś shimano deore tylko że z odwrotną sprężyną i chcę ją sprzedać jak kupię nową. A co z łańcuchem? Mój już jest prawie kompletnie rudy. W każdym cały napęd i tylne koło idzie do wymiany na wiosnę, jest jedynie niewielka szansa że korby zostaną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soliner Napisano 25 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2010 Łańcuch obowiązkowo wyczyścić! Nasmarować (naoliwić) i już będzie ciut lepiej, następnie nasmarowana ŁT43 lub inne cuda przerzutka od środka i naoliwione linki, na pewno wd40 pomoze, nie zaszkodzi miłego zimowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 25 Grudnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2010 Może napęd dokonał żywota, bo u mnie generalnie bez znaczących zmian. No chyba że zakopie się w śniegu po piasty. Nasmarować nie zaszkodzi szczególnie jeżeli w solonym terenie jeździsz a jeżeli łańcuch rudy to pewnie oleju dawno nie widział.Ostatni pancerz też jest nieodporny na zasolenie i tam może tkwić cymes. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
detonator Napisano 25 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2010 Ja bym właśnie obstawiał pancerze. Do środka może dostałą się woda, która przy tych temperaturach zamarzła i utrudnia poślizg linki. Wielce możliwe też, że w pancerzach jest smar, który zgęstniał na tyle, że jak wyżej - utrudnia poślizg linki, szczególnie przy temperaturach poniżej tak -5* U mnie było podobnie. Pancerze przeczyściłem, linki też i złożyłem na sucho, bez smarowania. Teraz chodzi dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 25 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2010 Po każdym powrocie z jazdy zimą łańcuch wycieram prawie do sucha i grubo oleje Rohloffem lub zielonym finishem. Zakręcę kilka razy korbą i zostawiam, na drugi dzień, ani śladu rudego HG73. Przerzutkę warto wyczyścić, rozebrać i dać specjalnej oliwki w "ala strzykawce" na ośki. Sprężyna w pantografie najlepiej jakby była sucha. Pancerze nie są dużym wydatkiem proponuje całkowicie wymienić, a linkę wyczyścić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dale Napisano 25 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2010 Napęd jest z 2007 i trochę już przejechał. W tym roku działało całkiem dobrze, ale jak tylko przejechałem się w deszczu to ruda wyskakiwała i trzeba było smarować. Nawet niekoniecznie w deszczu, wystarczyło przejechać paręnaście km kiedy jezdnie były mokre i ten sam efekt. Może to wina tego, że stosowałem kiepski smar, ale możliwe że faktycznie napęd już klęka całkowicie. Pancerze były całkowicie wymieniane i smarowane na początku tego sezonu. Sprawdzę ostatni pancerz, nasmaruję łańcuch i doprowadzę do porządku przerzutkę. Nie wiem ile to wytrzyma, bo jednak trudno uniknąć czasem jazdy przez zasolone ulice. Boczne są czasami po prostu nieprzejezdne, a jeśli nawet to jazda po nich grozi wypadkiem, a jakoś do sklepu trzeba dojechać A jak się pozbyć rudej z łańcucha? Trzeba skrobać każde ogniwo z osobna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 26 Grudnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2010 Ściągnij łańcuch i zrób mu shake'a w benzynie ekstrakcyjnej, będzie jak nowy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 26 Grudnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2010 Ściągnij łańcuch i zrób mu shake'a w benzynie ekstrakcyjnej, będzie jak nowy . Można wzmocnić działanie dodając rozp. nitro. No i po konieczne smarowanie dobrym olejem. Sznib, też nie możesz dospać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 27 Grudnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2010 lekkim rudym nalotem nie musisz się przejmować. Po rajdzie w solance, wytrzyj i nasmaruj. jeśli mimo to ruda nagle się pojawi następnego dnia to tak samo zniknie przy pracy napędu. Pamiętaj tylko, że nie możesz sobie pozwolić na ciągłe utlenianie się napędu bo będzie znikał na oczach. Co do sprężyny i innych elementów przerzutki - daruj sobie smary stałe - będą łapać brud i o ile woda z solą spłynie w cieple to o tyle piasek zostanie i utworzy razem ze smarem rewelacyjną masę ścierno-polerującą czyli nic dobrego. Jeśli chcesz smarować sprężynę i inne elementy przerzutki to albo symbolicznie preparatami o których wspominają moi przedmówcy, lub kup sobie smar w sprayu - ten łatwiej dotrze w zakamarki. Pomysłem który się sprawdzi będzie nalanie smaru do buteleczki z atomizerem po jakichś perfumach czy innym cusiu - poszukaj w dziale kosmetycznym najbliższej Ci kobiety Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czyzby Napisano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2010 Pamiętaj tylko, że nie możesz sobie pozwolić na ciągłe utlenianie się napędu bo będzie znikał na oczach. Co masz na myśli mrmorty ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2010 Nie dopuścić do korodowania (rdzewienie to właśnie utlenianie żelaza) części. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 28 Grudnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2010 Z ust mi to wyjąłeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czyzby Napisano 29 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2010 I nastała jasność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.