Skocz do zawartości

[tarcza hamulcowa] roznice


bobiik

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Chciałbym się dowiedzieć od bardziej obytych z tematem o różnicach w tarczach shimano na 6 srub. Chodzi mi konkretnie o modele

SM-RT51,SM-RT61,SM-RT75(Osobiście używam),SM-RT76.Wiem o różnicy polegającej na kompatybilności z rodzajami okładzin(zywiczne-metaliczne)76 jest najnowsza konstrukcja na pająku.W 75 jest więcej otworów na części roboczej.Jakie są praktyczne różnice na korzyść którejś z tarcz przyjmując ze będę używał klocków żywicznych.Chce zmienic tarcze z przodu na 180.

Napisano

Dlaczego warto kupić 75 a nie 76? Coś nowego odkryłeś?

 

51 albo 61 miałem i źle wspominam, bo szybko się krzywiła. U mnie jeździła na spiekach i nie zauważyłem żeby się szybciej zużywała.

Na 75 jeżdżę obecnie i nie ma żadnych zastrzeżeń, świetnie się chłodzi, jest w miarę lekka i tania. Względem 51/61 ma dużo mniejszą powierzchnię roboczą.

Napisano

Wydaje mi sie ze do 76 szkoda dopłacać. Najlepiej nabyć to co już się zna(-: Jeżdżę na 75 tyle ze 160mm. Teraz chce zmienić przód na 180mm.

Moze mi ktos wyjasni jaka jest roznica w praktyce miedzy tymi adapterami. Technicznie wiem...

 

http://www.sklep.bikestacja.pl/product_info.php?cPath=681_26_216&products_id=5826

 

http://www.sklep.bikestacja.pl/product_info.php?cPath=681_26_216&products_id=1816

  • Mod Team
Napisano

W jednym komplecie kół ma tarcze 75, w drugim 76 na pająku ( 180/160 mm). Spostrzeżenia in plus dla 76 względem 75:

- sztywniejsze

- lepsza modulacja

- odrobinę wyższa siła hamowania.

- lepsze chłodzenie.

76 ma troche mniejszą powierzchnię roboczą, co nie wpływu na jakość hamowania. Minusów tej arczy nie zauważyłem.

IMO warto dopłacić do 76 na pająku.

Napisano

Różnica jest taka, że ten pierwszy przykręcasz długą śrubą razem z zaciskiem a ten drugi przykręcasz krótką śrubą i do tego dokręcasz fabrycznymi śrubami zacisk.

Imho ten pierwszy jest lepszy bo dają podkładki regulacyjne jak w Avidach

http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/SI_8170A_001/SI-8170A-001-POL_v1_m56577569830676946.pdf

 

Ciekawe tylko to, że te podkładki nic tu nie dadzą. Musiałyby być zarówno pomiędzy zaciskiem a adapterem jak i zaciskiem i śrubą aby pozwały na kompensację nierównoległości płaszczyzny tarczy i zacisku. Nie wiem po co oni je tu wsadzili.

Napisano

Ciekawe tylko to, że te podkładki nic tu nie dadzą. Musiałyby być zarówno pomiędzy zaciskiem a adapterem jak i zaciskiem i śrubą aby pozwały na kompensację nierównoległości płaszczyzny tarczy i zacisku. Nie wiem po co oni je tu wsadzili.

 

Dokonując głębszej analizy :icon_mrgreen: wydaje mi sie ze:

Adapter pelni role stałego elementu(średnice otworów na śrubę, minimalne)

Podkładki maja za zadanie nie przesuniecie zacisku śrubami podczas przykręcania,co często zdarza się przykręcając normalnie zacisk.

Napisano

Też prawda...w takim razie nie mam koncepcji po co im te podkładki. Co do tego przesuwania zacisku to wystarczyła by zwykła podkładka a nie wypukła.

Ehh a już myślałem, że Shimano poszło po rozum do głowy i od teraz regulacja będzie przyjemnością jak w Avidach :)

Napisano

Kupie ten adapter z podkładkami i dam znać jak przebiega regulacja(-:

Myslalem ze wszystko kupie u siebie w jakims sklepie ale jednak trzeba zamowic)-:

Napisano

Wspominałeś o klockach metalach Shimano. Zastanowiłbym się jednak na dopłaceniu do Kool Stop'ów, choć na przód.

Moc jest niemożebna.

PS. Do zobaczenia wiosną :blush:

Napisano

Zamówiłem na razie sama tarcze i adapter(-:

Po dokonaniu oględzin klocków żywicznych wszystko wskazuje na to ze jeszcze trochę podziałają.Do 0,5mm im jeszcze trochę brakuje.

Napisano

Różnica jest taka, że ten pierwszy przykręcasz długą śrubą razem z zaciskiem a ten drugi przykręcasz krótką śrubą i do tego dokręcasz fabrycznymi śrubami zacisk.

Imho ten pierwszy jest lepszy bo dają podkładki regulacyjne jak w Avidach

http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/SI_8170A_001/SI-8170A-001-POL_v1_m56577569830676946.pdf

Taki adapter ma również pewną wadę.

Wykręcając/regulując zacisk mamy znacznie większe szanse uszkodzić gwint w amortyzatorze.

Przy adapterach "starego" typu raz go dokręcaliśmy, a regulowaliśmy na drugiej parze śrub.

 

pozdrawiam

Adi

Napisano

Taki adapter ma również pewną wadę.

Wykręcając/regulując zacisk mamy znacznie większe szanse uszkodzić gwint w amortyzatorze.

Przy adapterach "starego" typu raz go dokręcaliśmy, a regulowaliśmy na drugiej parze śrub.

 

pozdrawiam

Adi

 

Tez nad tym myslalem. Czeste regulacje moga doprowadzic gwint do katastrofy)-:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...