Skocz do zawartości

[rama] Lekka do XC do 500 zł


Jarek516

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Chciałem się was zapytać o poradę w doborze ramy do XC w kwocie do 500 zł. Potrzebuje nowej ramy do zawodów Cross Country. Rama powinna mieć rozmiar 16"

Napisano

Obawiam się, że temu No Saintowi daleko do Krossa, wykonanie bardzo proste.

Porównując wykonanie obu ram, No Saint nie powinien kosztować więcej niż 250 zł ;)

Napisano

Rama jest chyba taka jak tutaj i raczej koło 1,8kg będzie ważyć. Ja bym jeszcze zwrócił uwagę na rozmiar. W tak małym rozmiarze główka ma 135mm. Według mnie to może być za dużo. Sam używam Accent Tormenta 17" z główką 120mm, amorem 100mm, odwróconym mostkiem 90mm, podkładką 5mm pod nim i na niektórych podjazdach przednie koło mogłoby się lepiej trzymać podłoża.

Napisano

Znalazłem w google coś takiego:RAMA KROSS LEVEL A4 19 CALI NOWA TYLKO 1704GRAMY !

Nie wiem ile w tym prawdy bo po wejściu w link już tego tekstu nie znalazłem, ale jak tyle waży 19" to 16" pewnie będzie ważyć ze 100-200g mniej

Napisano

Fakt, że rama Krossa wygląda bardziej pro (np. ponawiercane przelotki, monostay z tyłu, szlifowane spawy przy główce) :P Co do kwestii sztywnościowych, jeśli rama jest 16" to Ty raczej do tęgich tego świata nie należysz (albo dopiero rośniesz) w związku z czym każda konstrukcja będzie pod tobą sztywna :wallbash:

 

Wydaje mi się, że Urian będzie lżejszy, i chyba jest jednak sztywniejszy od Krossa. Np. z tego co wiem, inżynierowie Gianta uznali, że monostay (XTC do 2009, Kross 2009+) z tyłu jest mniej sztywny niż zwykłe rozwiązanie.

 

Podsumowując: rama Krossa ociera się o high-end poprzez zastosowanie rozwiązań znanych z najdroższych modeli topowych producentów, według mnie ładny design aczkolwiek rama popularna i oklepana (jak XTC).Za ramą NoSainta przemawia prawdopodobnie mniejsza waga, oraz 5 lat gwarancji producenta. Zauroczyła mnie swoją prostotą i nieco ładniejszym malowaniem. Istnieje mniejsze prawdopodobieństwo, że spotkasz kogoś z tą ramą :)

 

Jeżeli chcesz ramę z zastosowanymi popularnymi technologiami Kross, jeśli wolisz coś mniej oklepanego i z gwarancją NoSaint.

Z obu ram będziesz zadowolony :)

Mam nadzieję, że pomogłem :whistling:

Napisano

Wiesz w zasadzie co chcesz kupić? W tych propozycjach co podajesz długości i wysokości są dość losowe. To będzie miało największe znaczenie, a nie wygląd spawów czy popularność wśród innych.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Teraz ja proszę o pomoc w podjęciu decyzji o wyborze ramy.

 

Zaczynam jeździć coraz bardziej "ambitnie". Głownie lasy i szutry. W zeszłym roku pojechałem jeden maraton, wciągnęło mnie i mam zamiar zaliczyć w tym roku kilka edycji Mazovii. Obecnie posiadam rower na ramie Kross Hexagon V3 z 2007r. Więc rama taka bardziej turystyczna chyba. Boję się, że może być problem z jej wytrzymałością na maratonach. Dodatkowo ma obecnie z przodu mega kowadło, czyli amor ZOOM. (ale to temat na inny wątek)

 

Mam 182 cm wzrostu i ważę 60kg.

 

I tu moje pytanie. Co wybrać:

- rama Level (dostępna we wszystkich Levelach z 2008 roku, potem w coraz niższych modelach, standardowa rama Level z Allegro) w rozmiarze 19" w cenie ok. 300 z wysyłką

- Accent El Nino 19" do dostania za ok. 450zł?

 

W grę wchodzą raczej tylko nowe ramy. W używkach boję się o jakieś wady, których mogę nie zauważyć/wychwycić.

Od ramy w porównaniu do obecnej oczekuję większej wytrzymałości i mniejszej wagi. Mam świadomość, że w tej kwocie różnica wagi nie będzie zbyt duża, ale zawsze coś. Co do wytrzymałości/sztywności - accent ma ramę hydroformowaną, więc powinien być sztywniejszy od krossa. Przynajmniej teoretycznie. Solidniej wygląda w okolicy główki, grubsza rura podsiodłowa. Jednak ważę niewiele, więc może wystarczy mi Level i nie warto dopłacać do accenta? Z drugiej strony ramę kupuję się na dłuższy czas i nie chciałbym zaraz żałować, że nie dopłaciłem i nie wziąłem czegoś lepszego.

 

Jak jest z realną wagą obydwu ram. W przeszukanych przeze mnie wątkach nie mogłem znaleźć nic konkretnego. Rozbieżności ponad 200gram w obrębie jednego modelu. Która jest lżejsza: level czy el nino?

 

Dodatkowo rama musi mieć dolne mocowania do bagażnika! Górnego nie mają obydwie, ale to jest do obejścia.

 

P.S. A może zapolować na allegro na ramę Level A4 z 2009 czyli w rozmiarówce parzystej (dla mnie 18") z alu 7005 i z hydroformingiem?

 

Pozdrawiam,

Marcel

  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...