Jarek516 Napisano 24 Grudnia 2010 Napisano 24 Grudnia 2010 Witam. Chciałem się was zapytać o poradę w doborze ramy do XC w kwocie do 500 zł. Potrzebuje nowej ramy do zawodów Cross Country. Rama powinna mieć rozmiar 16"
lukaszs Napisano 24 Grudnia 2010 Napisano 24 Grudnia 2010 mogę polecić tego accenta - fajna ramka stosunkowo lekka i tania zarazem sztywna i zwrotna http://allegro.pl/rama-accent-el-nino-17-cali-wyslka-gratis-stery-i1347204129.html może być to - też całkiem fajna ramka - zbiera dobre opinie http://allegro.pl/no-saint-urian-16-2011-brazowy-od-lemonbike-i1370496450.html
Jarek516 Napisano 24 Grudnia 2010 Autor Napisano 24 Grudnia 2010 Myślałem tez nad http://allegro.pl/item1370571473.html Tylko nie jestem do końca pewny ze jest ona pod v-brake. Bo na razie nie zamierzam zmieniać na tarcze;)
jasskulainen Napisano 24 Grudnia 2010 Napisano 24 Grudnia 2010 na zdjeciu nawet widac pivoty w tym krosie zalozysz v-brake bez problemu wybieralbym pomiedzy krossem a no saintem sam jezdze na ramie krossa i nie narzekam, te ramy sa naprawde slicznie wykonczone ale jednak kupilbym takiego no sainta: http://allegro.pl/no-saint-urian-16-2011-czerwony-od-lemonbike-i1370498485.html
Jarek516 Napisano 24 Grudnia 2010 Autor Napisano 24 Grudnia 2010 No tez miałem na uwadze tego No Saint`a ale bardziej przykuł moja uwagę Kross. A nie wiecie jak wagowo ten Kross wypada ?
Rulez Napisano 24 Grudnia 2010 Napisano 24 Grudnia 2010 Obawiam się, że temu No Saintowi daleko do Krossa, wykonanie bardzo proste. Porównując wykonanie obu ram, No Saint nie powinien kosztować więcej niż 250 zł
Jarek516 Napisano 24 Grudnia 2010 Autor Napisano 24 Grudnia 2010 Tez Chyba sie posune Ku Kross`owi. No i 100 zł w kieszeni
TomekW Napisano 24 Grudnia 2010 Napisano 24 Grudnia 2010 Zawsze możesz zakupić Uriana z poprzedniego sezonu. Dobra cena http://allegro.pl/no...1379641897.html http://lemonbike.eu/product_info.php?products_id=860
jasskulainen Napisano 24 Grudnia 2010 Napisano 24 Grudnia 2010 Jak dla mnie stary urian jest brzydki jak noc
Jarek516 Napisano 25 Grudnia 2010 Autor Napisano 25 Grudnia 2010 a może ktoś ma informacje o wadze tego Kross`a a4 ? z 1,6kg będzie ważył?
spootnick Napisano 25 Grudnia 2010 Napisano 25 Grudnia 2010 Rama jest chyba taka jak tutaj i raczej koło 1,8kg będzie ważyć. Ja bym jeszcze zwrócił uwagę na rozmiar. W tak małym rozmiarze główka ma 135mm. Według mnie to może być za dużo. Sam używam Accent Tormenta 17" z główką 120mm, amorem 100mm, odwróconym mostkiem 90mm, podkładką 5mm pod nim i na niektórych podjazdach przednie koło mogłoby się lepiej trzymać podłoża.
Jarek516 Napisano 25 Grudnia 2010 Autor Napisano 25 Grudnia 2010 Noo tez zwroce uwage na to. Ale powinna byc dobra
Rafi105 Napisano 26 Grudnia 2010 Napisano 26 Grudnia 2010 Znalazłem w google coś takiego:RAMA KROSS LEVEL A4 19 CALI NOWA TYLKO 1704GRAMY ! Nie wiem ile w tym prawdy bo po wejściu w link już tego tekstu nie znalazłem, ale jak tyle waży 19" to 16" pewnie będzie ważyć ze 100-200g mniej
Jarek516 Napisano 26 Grudnia 2010 Autor Napisano 26 Grudnia 2010 Aa powiedzcie mi czy te pivoty w tej ramie nie są jakieś dziwne ? Bo w ramach sa inne np jak tutaj http://allegro.pl/rama-mtb-merida-matts-tfs-900-model-2010-okazja-i1379837630.html To są dwoje innych pivotow EDIT Bo nie chciał bym wyrzucić kasy w błoto żeby były na 101% v-ki
Szogun123 Napisano 26 Grudnia 2010 Napisano 26 Grudnia 2010 Pivoty? Chyba po prostu mają osłonki (je się zdejmuje oczywiście)
Artro Napisano 26 Grudnia 2010 Napisano 26 Grudnia 2010 Fakt, że rama Krossa wygląda bardziej pro (np. ponawiercane przelotki, monostay z tyłu, szlifowane spawy przy główce) Co do kwestii sztywnościowych, jeśli rama jest 16" to Ty raczej do tęgich tego świata nie należysz (albo dopiero rośniesz) w związku z czym każda konstrukcja będzie pod tobą sztywna Wydaje mi się, że Urian będzie lżejszy, i chyba jest jednak sztywniejszy od Krossa. Np. z tego co wiem, inżynierowie Gianta uznali, że monostay (XTC do 2009, Kross 2009+) z tyłu jest mniej sztywny niż zwykłe rozwiązanie. Podsumowując: rama Krossa ociera się o high-end poprzez zastosowanie rozwiązań znanych z najdroższych modeli topowych producentów, według mnie ładny design aczkolwiek rama popularna i oklepana (jak XTC).Za ramą NoSainta przemawia prawdopodobnie mniejsza waga, oraz 5 lat gwarancji producenta. Zauroczyła mnie swoją prostotą i nieco ładniejszym malowaniem. Istnieje mniejsze prawdopodobieństwo, że spotkasz kogoś z tą ramą Jeżeli chcesz ramę z zastosowanymi popularnymi technologiami Kross, jeśli wolisz coś mniej oklepanego i z gwarancją NoSaint. Z obu ram będziesz zadowolony Mam nadzieję, że pomogłem
Jarek516 Napisano 27 Grudnia 2010 Autor Napisano 27 Grudnia 2010 A czy ktoś by mi pomógł znaleźć taka ramę tylko rozmiar 16" max 17" ? http://allegro.pl/rama-giant-terrago-3-rozmiar-m-gratisy-i1387724904.html
spootnick Napisano 28 Grudnia 2010 Napisano 28 Grudnia 2010 Wiesz w zasadzie co chcesz kupić? W tych propozycjach co podajesz długości i wysokości są dość losowe. To będzie miało największe znaczenie, a nie wygląd spawów czy popularność wśród innych.
Jarek516 Napisano 28 Grudnia 2010 Autor Napisano 28 Grudnia 2010 Niee juz nie aktualny ten Giant (i tak biore Kross`a)
KMarcel Napisano 18 Lutego 2011 Napisano 18 Lutego 2011 Teraz ja proszę o pomoc w podjęciu decyzji o wyborze ramy. Zaczynam jeździć coraz bardziej "ambitnie". Głownie lasy i szutry. W zeszłym roku pojechałem jeden maraton, wciągnęło mnie i mam zamiar zaliczyć w tym roku kilka edycji Mazovii. Obecnie posiadam rower na ramie Kross Hexagon V3 z 2007r. Więc rama taka bardziej turystyczna chyba. Boję się, że może być problem z jej wytrzymałością na maratonach. Dodatkowo ma obecnie z przodu mega kowadło, czyli amor ZOOM. (ale to temat na inny wątek) Mam 182 cm wzrostu i ważę 60kg. I tu moje pytanie. Co wybrać: - rama Level (dostępna we wszystkich Levelach z 2008 roku, potem w coraz niższych modelach, standardowa rama Level z Allegro) w rozmiarze 19" w cenie ok. 300 z wysyłką - Accent El Nino 19" do dostania za ok. 450zł? W grę wchodzą raczej tylko nowe ramy. W używkach boję się o jakieś wady, których mogę nie zauważyć/wychwycić. Od ramy w porównaniu do obecnej oczekuję większej wytrzymałości i mniejszej wagi. Mam świadomość, że w tej kwocie różnica wagi nie będzie zbyt duża, ale zawsze coś. Co do wytrzymałości/sztywności - accent ma ramę hydroformowaną, więc powinien być sztywniejszy od krossa. Przynajmniej teoretycznie. Solidniej wygląda w okolicy główki, grubsza rura podsiodłowa. Jednak ważę niewiele, więc może wystarczy mi Level i nie warto dopłacać do accenta? Z drugiej strony ramę kupuję się na dłuższy czas i nie chciałbym zaraz żałować, że nie dopłaciłem i nie wziąłem czegoś lepszego. Jak jest z realną wagą obydwu ram. W przeszukanych przeze mnie wątkach nie mogłem znaleźć nic konkretnego. Rozbieżności ponad 200gram w obrębie jednego modelu. Która jest lżejsza: level czy el nino? Dodatkowo rama musi mieć dolne mocowania do bagażnika! Górnego nie mają obydwie, ale to jest do obejścia. P.S. A może zapolować na allegro na ramę Level A4 z 2009 czyli w rozmiarówce parzystej (dla mnie 18") z alu 7005 i z hydroformingiem? Pozdrawiam, Marcel
tobo Napisano 12 Kwietnia 2011 Napisano 12 Kwietnia 2011 I jakąś odżywkę Przytyj!! Bo jak czytam 60 kilo i 182 cm to mi serce zamiera ze strachu...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.