szliri Napisano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2010 Witam Mam oto taki sprzęt http://www.bikestats.pl/rowery/Carrera-Fury_8701_6673.html chciałbym go troszkę odchudzić do sezonu : Jak na razie na pierwszy ogień poszło(zamierzam kupić): - carrera standardowa na boplight team - rogi boplight team - carrera standardowe na chwyty wcs ergo lub bontrager race(już je kupiłem ale moge je wymienić za ritcheya w razie co chociaż nie wiem czy jest sens) - opony doradźcie coś! (z tyłu krowa ponad 700gram ) - napęd pójdzie do wymiany po zużyciu - siodło i sztyca tutaj to za dużo nie urwę ale możecie coś ciekawego podrzucić - śrubki do wymiany na niebieskie tutaj chyba nic nie zyskam - korba po zużyciu najprawdopodobniej slx Jeśli macie jakieś sugestie proszę pisać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 23 Grudnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2010 Zacznijmy od opon. Czy na pewno masz UST ( przynajmniej taki opis widnieje na Bikestats )? Jeśli tak ( w co wątpię patrząc na obręcze ) to masz trzy wyjścia - poszukać lekkich opon UST ( Geaxy 1.9 , Rocket Rony ) - przejść na system Tubeless Ready lub TNT - założyć normalne opony ;zakup zwykłych opon o wadze ok. 500 gram nie stanowi problemu ( choćby Kenda Karma czy Maxxis Ignitor). Pedały zapewne ważą swoje- przemyśl przejście na pedały zatrzaskowe - jeśli zależy Ci na wadze to Look Quartz lub Cranki Siodełko - ciężko coś doradzić- każdy,ze względu na swoją budowę ma inne wymagania. Możesz jednak się rozejrzeć za WTB Silverado, San Marco SKN, Selle Italia SLR Sztyca- jaki masz rozmiar? Przede wszystkim jednak załącz dokładną rozpiskę sprzętowo-wagową i określ budżet jakim dysponujesz. BTW- czy rama nie jest za mała ( sztyca z offsetem a siodełko prawie na max do tyłu )? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szliri Napisano 23 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2010 Nie są bezdętkowe zaszedł tam błąd (na bike stats już poprawiony) chodź mavic-i 317 z tego co mi wiadomo podchodzą pod opony ust, sztyca 400mm, rama jest lekko za mała na wysokość sztyce mam wyciągniętą na max , na długość jest wporządku. Co myślisz o częściach które wymieniłem wyżej ? Rozpiskę dokładną postaram się zrobić jak kupię już cześć z rzeczy które zamierzam. Budżet ciężko określić bo zamierzam stopniowo to robić aż do sezonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 23 Grudnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2010 317 nie są typowymi obręczami UST. Jedyne obręcze Mavica pod UST to XM819. Komponenty Boblighta są niezłe, chociaż sam bym ich nie kupił ( preferuje gięte kierownice) . Chwyty to akurat taki element ,który w przypadku niedopasowania bardzo łatwo wymienić stosunkowo niedużym kosztem. Tu akurat uważam ,że ważniejsza jest wygoda niż parę gram zysku. Zakup sztycy uzależniony jest od Twojego budżetu. Możesz dokupić Boplighta do kompletu http://www.mbike.pl/Sztyca-Boplight-Team-400mm-27-2mm(4,9137,9223).aspx Niebieskie śrubki ? Takie ozdóbki kupowałbym na końcu. Opony ( wersja ekonomiczna): - Kenda Karma ( waga oscyluje w okolicach 490 gram ) plus dętki Maxxis Fly Weight ( waga w okolicach 100 gram) - Maxxis Ignitor ( waga jak Karma ) plus dętki wyżej wspomniane - Schwalbe Rocket Ron Performance 9 waga ok. 490 gram) plus dętki Maxxis Ultra Light 9 waga ok. 115 gram) Opony ( wersja nie ekonomiczna) - Maxxis Crossmark Exception ( waga ok. 480 gram) plus dętki jak wyżej lub plus mleczko ( w granicach 60 gram) - Schwalbe Rocket Ron Evo 9 waga w okolicach 400 gram ) plus dętki Maxxis Ultra Light Oczywiście podane opony są przykładowe. Reasumując- sugerowałbym odchudzanie zacząć od kół i opon- tu zyskasz najwięcej - i wagowo i w jeździe ( mniejsze opory toczenia i mniejsza masa rotująca) elementy kokpitu to akurat miejsce w którym mniej zyskasz. Napęd ,jak napisałeś, wymienisz po zajechaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szliri Napisano 23 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2010 (edytowane) Mam teraz kierownice giętą ale średnio mi podchodzi (wagowo też nie grzeszy), co do sztycy to myślę że może trochę poczekać Zastanawiam się nad wersja race albo team Zrobię wstępną rozpiskę i stopniowo będę ją uzupełniać: Rama : Carrera Fury 7005 T6 waga: ? Amortyzator : Sr Suntour Epicon lod 2010 waga: 1825g Koła : Mavic XM317 disc + piasty + szprychy waga: ok 1900g Hamulce : Avid Juicy 3 (tarcza przód 185mm tył 160mm) waga: 404g * 2 Przerzutka przód/tył : Sram x5/ Sram x5(średni wózek)179g/290g Manetki : Sram x5 waga: 260g Kaseta : SRAM PG950, 11-32T waga: 380g Korba : Truativ blaze 22/32/44T waga:715g Łańcuch : SRAM PC 950 waga: 297g Opony przód/tył : Continental Speed King Supersonic / Continental Vertical waga: ok 500g / 730g Siodełko/Sztyca : Carrera waga: ? Pedały : Wellgo waga: ok 570g Dętki : waga ? Suport: Truvativ waga: ? Mostek carrera: waga ? Kierownica carrera: waga ? Gripy carrera: waga ? Sztyca carrera: waga ? Siodło carrera: waga ? Gripy : waga ? Płyn hamulcowy, linki,pancerze,śruby,kapsel : waga ? Edytowane 23 Grudnia 2010 przez szliri Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szliri Napisano 25 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2010 wkład suportu 250g Jeśli zna ktoś wagę ramy to prosił bym o podanie jej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szliri Napisano 10 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2011 Odświerzam : Rama : Carrera Fury 7005 T6 waga: ? Amortyzator : Sr Suntour Epicon lod 2010 waga: 1825g Koła : Mavic XM317 disc + piasty + szprychy waga: ok 1900g Hamulce : Avid Juicy 3 (tarcza przód 185mm tył 160mm) waga: 404g * 2 Przerzutka przód/tył : Sram x5/ Sram x5(średni wózek)179g/290g Manetki : Sram x5 waga: 260g Kaseta : SRAM PG950, 11-32T waga: 380g Korba : Truativ blaze 22/32/44T waga:715g Łańcuch : SRAM PC 950 waga: 297g Opony przód/tył : Continental Race King / Continental Race king 650 gram*2 Siodełko : Carrera waga: ? Pedały : Wellgo waga: ok 570g Dętki : waga ? Suport: Truvativ waga: ? Mostek : mostek accent twister 129gram Kierownica : truvativ team 140 gram Gripy carrera: waga ? Sztyca: boplight team 400mm 250 gram Siodło carrera: waga ? zacisk tył : pro bolt 36 gram Gripy : waga ? Płyn hamulcowy, linki,pancerze,śruby,kapsel : waga ? Wymieniłem trochę części, chodź fundusze nie pozwoliły na zakup części jakie miałem w planach ogólny zysk na wadze (kierownica - 200gr,mostek -80, sztyca - 90gr, opony -30gr ) W najbliższych planach: - spd look quartz bądź ubijaki - piasta tył novatec d712 badź rotaz revolution - szprychy - ? - siodło możliwe selle italia slr - gripy pianka - rogi ~60gramowe - dętki maxxis ultra light Dla zainteresowanych aktualne foto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi