bender999 Napisano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2010 Witam Zimą często się pojawia taki problem z hamulcem stasznie twardnieje klamka (przód i tył) nawet po wstawieniu roweru do pokoju nić nie pomaga Wiosną wszystko wraca do normy - jest na to jakiś sposób? Ale jest jeszcze coś: bo w tylnym hamulcu klocki są stale zaciśnięte na tarczy. Po przeglądnięciu tego okazało się że jeden tłoczek w ogóle nie porusza się (nie chce się cofnąc - gdy naciskam np. śrubokrętem a stoi tak na maksa wysunięty) Z drugiej strony tłoczek chodzi w miarę normalnie. Czy na brak pracy tłoczka wpłyneły warunki na drogach tzn sól i wilgoć i się zastał? Trzeba to rozebrać czy wystarczy urzadzić kąpiel olejową zacisku? Jeśli trzeba by było rozebrać to jak wyciągnąc tłoczki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OKO Napisano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2010 Witam Zimą często się pojawia taki problem z hamulcem stasznie twardnieje klamka (przód i tył) nawet po wstawieniu roweru do pokoju nić nie pomaga Wiosną wszystko wraca do normy - jest na to jakiś sposób? Jeżeli na wiosnę jest ok to na pewno wina temperatury, olej lub DOT gęstnieje i tyle. Pewnie zastosowanie innego płynu było by jakimś rozwiązaniem ale czy są jakieś wersje zimowe - nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2010 Mph chodzi na dot. Ten hamulec posiada regulację manualną odległości klocków od tarczy (system zamknięty). Jest to duże srebrne pokrętło ustawione pionowo na zbiorniku. Co rozumiesz pod pojęciem kąpiel olejowa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bender999 Napisano 23 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2010 Co rozumiesz pod pojęciem kąpiel olejowa? Zanurzenie zacisku na jakiś czas w oleju - chodzi o rozruszanie tłoczka bo jak wsponinałem ani drgnie Tu link do tego hamulca: http://www.giant-bicycles.com/_upload_uk/parts/products/zooms/2008/210710&210711.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2010 To chyba wersja pracująca na oleju mineralnym. Nadal nie wiem jaki olej masz na myśli, trzeba wziąć pod uwagę szkodliwość dla uszczelek. Poza tym wątpię, że w ten sposób rozruszasz tłoczki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bender999 Napisano 24 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2010 Kiedyś widziałem taki myk w zaciskiem samochodowym ze gość wsadzał go do oleju chyba silnikowego na noc - i tu ów kąpiel olejowa Poza tym wątpię, że w ten sposób rozruszasz tłoczki. W takim razie jak można zdenontować tłoczki? Coś słyszałem o pompce podpiętej do zacisku i ciśnieniem powietrza wyjęcie tłoczka z zacisku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 26 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2010 O, jakaś nowa wersja MPH. Może to są te hamulce Geant Root montowane w nowych Geantach? Klamka twardnieje w wielu hamulcach - moim zdaniem chodzi o to, że na mrozie przewód hamulcowy na długości kurczy się bardziej, niż płyn - płynu jest więcej w układzie, a ponieważ w hamulcach (nawet otwartych) ludzie lubią mieć nalane pod przykrywkę - to twardnieje klamka. Można ciut płynu odlać ze zbiorniczka, albo śrubkami ustawić tak, żeby klamka była bliżej. To drugie nie działa, jeśli jest tak źle, że tłoczki są zaciśnięte na tarczy. Aha, tylny jest bardziej podatny na to twardnienie - bo długość przewodu jest większa. Co do tłoczka nieruszającego się - może pomóc spryskanie tłoczka jakimś WD40 - ale PO WYJĘCIU KLOCKÓW HAMULCOWYCH!! Albo rozebranie zacisku, wypchnięcie tłoczka, i przesmarowanie jego uszczelek tą specjalną wazelinką, którą się dostaje jak się kupuje hamulec. Rozebranie zacisku oznacza odpowietrzanie go od nowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.