Skocz do zawartości

[hamulec] Giant mph


bender999

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zimą często się pojawia taki problem z hamulcem stasznie twardnieje klamka (przód i tył) nawet po wstawieniu roweru do pokoju nić nie pomaga Wiosną wszystko wraca do normy - jest na to jakiś sposób?

 

Ale jest jeszcze coś: bo w tylnym hamulcu klocki są stale zaciśnięte na tarczy. Po przeglądnięciu tego okazało się że jeden tłoczek w ogóle nie porusza się (nie chce się cofnąc - gdy naciskam np. śrubokrętem a stoi tak na maksa wysunięty) Z drugiej strony tłoczek chodzi w miarę normalnie. Czy na brak pracy tłoczka wpłyneły warunki na drogach tzn sól i wilgoć i się zastał?

 

Trzeba to rozebrać czy wystarczy urzadzić kąpiel olejową zacisku? Jeśli trzeba by było rozebrać to jak wyciągnąc tłoczki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zimą często się pojawia taki problem z hamulcem stasznie twardnieje klamka (przód i tył) nawet po wstawieniu roweru do pokoju nić nie pomaga Wiosną wszystko wraca do normy - jest na to jakiś sposób?

Jeżeli na wiosnę jest ok to na pewno wina temperatury, olej lub DOT gęstnieje i tyle.

Pewnie zastosowanie innego płynu było by jakimś rozwiązaniem ale czy są jakieś wersje zimowe - nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś widziałem taki myk w zaciskiem samochodowym ze gość wsadzał go do oleju chyba silnikowego na noc - i tu ów kąpiel olejowa

 

Poza tym wątpię, że w ten sposób rozruszasz tłoczki.

 

W takim razie jak można zdenontować tłoczki? Coś słyszałem o pompce podpiętej do zacisku i ciśnieniem powietrza wyjęcie tłoczka z zacisku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, jakaś nowa wersja MPH. Może to są te hamulce Geant Root montowane w nowych Geantach?

 

Klamka twardnieje w wielu hamulcach - moim zdaniem chodzi o to, że na mrozie przewód hamulcowy na długości kurczy się bardziej, niż płyn - płynu jest więcej w układzie, a ponieważ w hamulcach (nawet otwartych) ludzie lubią mieć nalane pod przykrywkę - to twardnieje klamka. Można ciut płynu odlać ze zbiorniczka, albo śrubkami ustawić tak, żeby klamka była bliżej. To drugie nie działa, jeśli jest tak źle, że tłoczki są zaciśnięte na tarczy. Aha, tylny jest bardziej podatny na to twardnienie - bo długość przewodu jest większa.

 

Co do tłoczka nieruszającego się - może pomóc spryskanie tłoczka jakimś WD40 - ale PO WYJĘCIU KLOCKÓW HAMULCOWYCH!! Albo rozebranie zacisku, wypchnięcie tłoczka, i przesmarowanie jego uszczelek tą specjalną wazelinką, którą się dostaje jak się kupuje hamulec. Rozebranie zacisku oznacza odpowietrzanie go od nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...