kamfan Napisano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2010 Wiecie może co oznaczają skróty "W" oraz "WT" na opakowaniach olei do amortyzatorów (chodzi mi o rozwinięcie skrótów)? Przy okazji mam jeszcze jedno pytanie - Czy, gdy kupię taki olej http://allegro.pl/motul-fork-10w-medium-zawieszenie-laga-teleskop-i1353791458.html (Motul Fork Oil 10W) o gęstości 5 W oraz 15 W to czy będzie on dobrym zamiennikiem olei używanych w RS Tora (5WT oraz 15WT). Wesołych Świąt wszystkim bikerom... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan2810 Napisano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2010 Będzie to dobry zamiennik. Wiele osób tak robi bo nie opłaca sie kupować olei Rock Shock'a. Nie ma też potrzeby kupowania oleju 5w i 15w. Zamiast 15w można wlać w to samo miejsce 5w. Ja tak ostatnio zrobiłem zalewając Tore 318 SA własnie tym Motulem 5W, bo polecany przez innych. Chyba że chcesz i masz kase na 2 oleje, to ok, ale szkoda zachodu. Do poczytania: http://www.forumrowerowe.org/topic/73242-olej-do-amortyzatorajaki-dobry-olej-do-amortyzatora/page__st__20 http://www.forumrowerowe.org/topic/44078-amortyzator-przod-zamiennik-oleju/ http://www.forumrowerowe.org/topic/50651-amortyzator-przod-jaki-olej/ ... a "W" to chyba chodzi o lepkość czy gęstość. Nie wiem dokładnie niech inni sie wypowiedzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamfan Napisano 23 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2010 tak to są oznaczenia gęstości, ale chodzi mi o to co oznacza (czego jest skrótem albo jednostką) W i czy WT... A czy zastąpienie oleju 15wt na 5wt nie powoduje gorszego smarowania amortyzatora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal93 Napisano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2010 15 o 5 będzie się różniło gęstością, co za tym idzie: Widelec na oleju 15W będzie bardziej stłumiony niż na 5W - czy pogorszy to prace to już Twoja decyzja, czy aktualne tłumienie Ci odpowiada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan2810 Napisano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2010 5W lejesz do lewej goleni, a 15W chcesz wlać do obu goleni od spodu? Tak jak to mówi instrukcja serwisowa? W instrukcji jest też napisane że od spodu do goleni można wlać 5w,10W, 15W. Strona 10, pkt 39 - http://www.sram.com/_media/techdocs/95-4310-745-000%202006%20Tora%20Service%20Guide.pdf Więc suma sumarum nie trzeba kupować dwóch rodzajów olei. Jeżeli chodzi o te całę "W" to: Society of Automotive Engineers (SAE) ustanowiła system liczbowy kod klasyfikacji olejów silnikowych, stosownie do ich właściwości lepkości. SAE viscosity gradings include the following, from low to high viscosity: 0, 5, 10, 15, 20, 25, 30, 40, 50 or 60. lepkości SAE klas zawierają następujące informacje, od niskiej do wysokiej lepkości: 0, 5, 10, 15, 20, 25, 30, 40, 50 lub 60. The numbers 0, 5, 10, 15 and 25 are suffixed with the letter W, designating their "winter" (not "weight") or cold-start viscosity, at lower temperature. Numery 0, 5, 10, 15 i 25 suffixed z literą W, ze wskazaniem ich "winter" (nie "masy") lub lepkość zimnego rozruchu, w niższej temperaturze SAE J300 posiada powstały jedenaście klasy lepkości, z których sześć jest za Winter-klasy i otrzymał oznaczenie W. The 11 viscosity grades are 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W, 20, 30, 40, 50, and 60. 11 klas lepkości 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W, 20, 30, 40, 50 i 60. These numbers are often referred to as the 'weight' of a motor oil. Numery te są często określane jako "waga" oleju silnikowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.