Skocz do zawartości

[serwis] oznaczenia olei W oraz WT


Rekomendowane odpowiedzi

Wiecie może co oznaczają skróty "W" oraz "WT" na opakowaniach olei do amortyzatorów (chodzi mi o rozwinięcie skrótów)?

 

Przy okazji mam jeszcze jedno pytanie - Czy, gdy kupię taki olej http://allegro.pl/motul-fork-10w-medium-zawieszenie-laga-teleskop-i1353791458.html (Motul Fork Oil 10W) o gęstości 5 W oraz 15 W to czy będzie on dobrym zamiennikiem olei używanych w RS Tora (5WT oraz 15WT).

 

Wesołych Świąt wszystkim bikerom...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie to dobry zamiennik. Wiele osób tak robi bo nie opłaca sie kupować olei Rock Shock'a. Nie ma też potrzeby kupowania oleju 5w i 15w. Zamiast 15w można wlać w to samo miejsce 5w. Ja tak ostatnio zrobiłem zalewając Tore 318 SA własnie tym Motulem 5W, bo polecany przez innych. Chyba że chcesz i masz kase na 2 oleje, to ok, ale szkoda zachodu.

 

Do poczytania:

 

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/73242-olej-do-amortyzatorajaki-dobry-olej-do-amortyzatora/page__st__20

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/44078-amortyzator-przod-zamiennik-oleju/

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/50651-amortyzator-przod-jaki-olej/

 

 

 

... a "W" to chyba chodzi o lepkość czy gęstość. Nie wiem dokładnie niech inni sie wypowiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5W lejesz do lewej goleni, a 15W chcesz wlać do obu goleni od spodu? Tak jak to mówi instrukcja serwisowa? W instrukcji jest też napisane że od spodu do goleni można wlać 5w,10W, 15W.

 

Strona 10, pkt 39 - http://www.sram.com/_media/techdocs/95-4310-745-000%202006%20Tora%20Service%20Guide.pdf

 

Więc suma sumarum nie trzeba kupować dwóch rodzajów olei.

 

 

Jeżeli chodzi o te całę "W" to:

 

Society of Automotive Engineers (SAE) ustanowiła system liczbowy kod klasyfikacji olejów silnikowych, stosownie do ich właściwości lepkości. SAE viscosity gradings include the following, from low to high viscosity: 0, 5, 10, 15, 20, 25, 30, 40, 50 or 60. lepkości SAE klas zawierają następujące informacje, od niskiej do wysokiej lepkości: 0, 5, 10, 15, 20, 25, 30, 40, 50 lub 60. The numbers 0, 5, 10, 15 and 25 are suffixed with the letter W, designating their "winter" (not "weight") or cold-start viscosity, at lower temperature. Numery 0, 5, 10, 15 i 25 suffixed z literą W, ze wskazaniem ich "winter" (nie "masy") lub lepkość zimnego rozruchu, w niższej temperaturze

 

SAE J300 posiada powstały jedenaście klasy lepkości, z których sześć jest za Winter-klasy i otrzymał oznaczenie W. The 11 viscosity grades are 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W, 20, 30, 40, 50, and 60. 11 klas lepkości 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W, 20, 30, 40, 50 i 60. These numbers are often referred to as the 'weight' of a motor oil. Numery te są często określane jako "waga" oleju silnikowego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...