Adam LSTR Napisano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2010 W swoim rowerku do wypraw zamontowałem kierownice szosową, dość miałem zwykłej a zużyte juz klamko manetki alivio były tak luźne że zmiana na klamko-manetki szosowe była czymś nowym. Rok czasu przejechalem na konfiguracji hamulców klamka szosowa-vbrakei cóż modulacja hamowania jest duża duzo, za duża;) hamować się da ale nie zablokujesz kola w nagłej sytuacji... Jednym słowem czas przyszedł na zmiany zakupie niebawem Hamulce do MTB HAMULEC CANTILEVER. nie mam z tyłu "oporu" więc dokopię takowy mocowany na sztycy od siodełka (skręca sie na imbus) to będzie tył. Poza tym że Nareszcie - moje hamulce będę czuł pod ręka, to czy ktoś potrafi mi powiedzieć, czy takie hamulce rzeczywiście działaja?? pamiętam że w starych mtb były mocowane w supermarketach także i ze "slady" na asfalcie jako szczeniak robiło sie. teraz chodzi mi o to czy jak będę jechał po ulicy i mi pies wyskoczy pod kola czy bede mógl zahamować ostro drugie pytanie zasadnicze to takie, czy taki patęt da się zrobic z przednim hamulcem, czy istnieje adapter aby zamontowac cantivelary do przedniego widelca. Gdzieś widzialem chyba taka pionową blaszkę aby dokręcić ją na koronie widelca i to ona miala byc "oporem" prosze o wasze opinie i odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 21 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2010 Oczywiście że takie hamulce działają, niestety gorzej niż v-brake, właśnie dlatego prawie znikły z rynku. Co do zamontowania tego rodzaju hamulców w widelcu amortyzowanym (taki masz na zdjęciu) to będzie ro dość trudne. Jedyne miejsce w którym możesz zamocować wieszak to podkowa, ponieważ odległość od wieszaka do szczęk musi być niezmienna. Jak będziesz składał tylny hamulec to pamiętaj, że mi niżej znajduje się punkt (strzemiączko) w którym łączy się linka łącząca ramiona z linką od dźwigni tym hamulec "lepiej" będzie działał. Dobrze się sprawdza taki łącznik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klosiu Napisano 21 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2010 Z klamkomanetkami szosowymi canti na pewno beda dzialy lepiej, bo przy tych hamulcach ciagnie sie znacznie mniejsza dlugosc linki przy hamowaniu. Pytanie tylko czy do pivotow od V-ek da sie cantilevery dokrecic? Z przodu mozesz miec problem z montazem. Sa takie mini v-brake'i do przelajowek, ciagna mniej linki i wspolpracuja z klamkomanetkami, ale z kolei nie wiem czy opona mtb tam wejdzie, bo maja krotsze ramiona od normalnych v-ek. Jakby sie udalo, to takie mini v-brake'i z przodu i z tylu bylyby chyba najlepsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam LSTR Napisano 22 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2010 będe pradopodobnie kupował stx shjimano - czy to strzemiączko da się dobrac w róznych rozmiarach czy jest to uniwersalna sprawa? druga rzecz ma ono taka linke pusta w srodku gdzie przepuszcza się linke hamulcową... obra " ramiona" musza być równe więc trzeba chyba kupować o odpowiedniej długości... myśle że skoro wq przełajach się sprawdzają te heble to do mtb turystycznego i do sakw będzie działało lepiej niż zwykłe v-ki - 4 sakwy zatrzymać w alpach będzie trudno na słabo - działających vałkach:D więc licze na canti.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieborak Napisano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2010 Cantilevery trochę ciężko ustawić żeby dobrze hamowały. Co do wieszaka weź lepiej takie coś http://allegro.pl/wieszak-linki-hamulca-tektro-aluminiowy-11g-linka-i1378552625.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sandacz Napisano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2010 sam adapter mocowany na podkowę czy do amora to dość prosta sprawa: coś bardzo podobnego zrobiłem w warunkach prostego warsztatu domowego, kiedy po wymianie widelca sztywnego(rura z gwintem) na amora (ahead) chciałem - do momentu przejścia na V - używać jakiś czas canti. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam LSTR Napisano 22 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2010 Sandacz - a może masz jeszcze gdzieś ten adapter co sam zrobiłeś? I chcesz mi do przesłać ten do canti na przód? za znaczek Ci zwróce;) tylne załozone i hamulą lepiej niż fałki - przypominam że mam klamki szosowe mini vałki nie wejda bo mam błotnik o opony 2.0:P haha więc canti są obecnie najlepszym rozwiązaniem - teraz przynajmniej czuje ze jak łapie za klamkę to jest hamowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sandacz Napisano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2010 niestety: sztywny widelec i resztę dawno temu oddałem "w dobre ręce", czego swoją drogą w zeszłym roku bardzo żałowałem, gdy składałem drugi rowerek do lekkich, "miejsko-wiejskich" zastosowań :-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moloch89 Napisano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2010 Tektro robi hamulce przełajowe, ale od cantilever'ów różnią się chyba tylko nazwą http://allegro.pl/hamulce-przelajowe-tektro-cr-720-wieszaki-bs-i1323038840.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skjaatel Napisano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2010 To już chyba canti Avida tańsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam LSTR Napisano 22 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2010 zastanawia mnie czy ten ich kształt taki prostopadły daje im lepsza siłe hamowania? bo w końcu nie moge sobie tego wyobrażić niby fizycznie powinny lepiej łapać ale czy ich kształt ma znaczenie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M333 Napisano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2010 Nie odpowiem bezpośrednio, bo nie korzystałem. "Znam" za to jedną osobę, która przez podobnie wybory już przechodziła. To jeden z "preclowiczów", sakwiarz Michał Wolff. Przez wyszukiwarkę znajdziesz jego stronę (z niesamowitymi dla mnie wyprawami rowerowymi). W opisie roweru znajdziesz myślę istotne dla Ciebie informację. W razie czego możesz też do niego napisać, namiar będziesz miał na stronie. Jest też rozwiązanie umożliwiające połączenie v-brejków z klamkiami szosowymi bądź canti. Nazywa się to "travel agent". Jak to w praktyce działa to również nie pomogę, bo nie korzystałem. Ztcp M.Wolff i to rozwiązanie przerabiał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam LSTR Napisano 23 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2010 he poszukuje tego "travel agent" pisza że to podobno zmienia vki w kompatybilne z Klamkami szosa ale nie wiem gdzie to kupić i jak to wygląda - ktoś wie ma może coś doradzić? druga sprawa potrzebuje pilnie wymiarów ramion mini v brakeów bo w necie nie mogę nigdzie nic znaleśc;/ długośc od sruby do konca ramienia czekam na pomoc pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M333 Napisano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2010 he poszukuje tego "travel agent" pisza że to podobno zmienia vki w kompatybilne z Klamkami szosa ale nie wiem gdzie to kupić i jak to wygląda - ktoś wie ma może coś doradzić? Zdjęcia masz tutaj Do kupienia raczej nie w Polsce, przynajmniej ja się nie spotkałem. "Travel agent" to dość popularne zestawienie słów, musisz dodawać frazę "v-brake" bądź "canti/cantilever". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.