Skocz do zawartości

[hamulce] Shimano Cantilever w MTB


Adam LSTR

Rekomendowane odpowiedzi

W swoim rowerku do wypraw zamontowałem kierownice szosową, dość miałem zwykłej a zużyte juz klamko manetki alivio były tak luźne że zmiana na klamko-manetki szosowe była czymś nowym. Rok czasu przejechalem na konfiguracji hamulców klamka szosowa-vbrakei cóż modulacja hamowania jest duża duzo, za duża;)

 

hamować się da ale nie zablokujesz kola w nagłej sytuacji... Jednym słowem czas przyszedł na zmiany

 

zakupie niebawem Hamulce do MTB HAMULEC CANTILEVER. nie mam z tyłu "oporu" więc dokopię takowy mocowany na sztycy od siodełka (skręca sie na imbus) to będzie tył.

 

Poza tym że Nareszcie - moje hamulce będę czuł pod ręka, to czy ktoś potrafi mi powiedzieć, czy takie hamulce rzeczywiście działaja?? pamiętam że w starych mtb były mocowane w supermarketach także i ze "slady" na asfalcie jako szczeniak robiło sie. teraz chodzi mi o to czy jak będę jechał po ulicy i mi pies wyskoczy pod kola czy bede mógl zahamować ostro

 

 

drugie pytanie zasadnicze to takie, czy taki patęt da się zrobic z przednim hamulcem, czy istnieje adapter aby zamontowac cantivelary do przedniego widelca. Gdzieś widzialem chyba taka pionową blaszkę aby dokręcić ją na koronie widelca i to ona miala byc "oporem"

 

 

prosze o wasze opinie i odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że takie hamulce działają, niestety gorzej niż v-brake, właśnie dlatego prawie znikły z rynku.

Co do zamontowania tego rodzaju hamulców w widelcu amortyzowanym (taki masz na zdjęciu) to będzie ro dość trudne. Jedyne miejsce w którym możesz zamocować wieszak to podkowa, ponieważ odległość od wieszaka do szczęk musi być niezmienna.

Jak będziesz składał tylny hamulec to pamiętaj, że mi niżej znajduje się punkt (strzemiączko) w którym łączy się linka łącząca ramiona z linką od dźwigni tym hamulec "lepiej" będzie działał. Dobrze się sprawdza taki łącznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z klamkomanetkami szosowymi canti na pewno beda dzialy lepiej, bo przy tych hamulcach ciagnie sie znacznie mniejsza dlugosc linki przy hamowaniu. Pytanie tylko czy do pivotow od V-ek da sie cantilevery dokrecic? Z przodu mozesz miec problem z montazem. Sa takie mini v-brake'i do przelajowek, ciagna mniej linki i wspolpracuja z klamkomanetkami, ale z kolei nie wiem czy opona mtb tam wejdzie, bo maja krotsze ramiona od normalnych v-ek. Jakby sie udalo, to takie mini v-brake'i z przodu i z tylu bylyby chyba najlepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będe pradopodobnie kupował stx shjimano - czy to strzemiączko da się dobrac w róznych rozmiarach czy jest to uniwersalna sprawa?

 

druga rzecz ma ono taka linke pusta w srodku gdzie przepuszcza się linke hamulcową... obra " ramiona" musza być równe więc trzeba chyba kupować o odpowiedniej długości...

 

 

myśle że skoro wq przełajach się sprawdzają te heble to do mtb turystycznego i do sakw będzie działało lepiej niż zwykłe v-ki - 4 sakwy zatrzymać w alpach będzie trudno na słabo - działających vałkach:D więc licze na canti....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam adapter mocowany na podkowę czy do amora to dość prosta sprawa:

 

Xtracycle 700c V-Brake Adapter DIY Canti Hanger

 

coś bardzo podobnego zrobiłem w warunkach prostego warsztatu domowego, kiedy po wymianie widelca sztywnego(rura z gwintem) na amora (ahead) chciałem - do momentu przejścia na V - używać jakiś czas canti.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sandacz - a może masz jeszcze gdzieś ten adapter co sam zrobiłeś? I chcesz mi do przesłać:) ten do canti na przód?:)

 

za znaczek Ci zwróce;)

 

 

tylne załozone i hamulą lepiej niż fałki - przypominam że mam klamki szosowe

 

mini vałki nie wejda bo mam błotnik o opony 2.0:P haha

 

więc canti są obecnie najlepszym rozwiązaniem - teraz przynajmniej czuje ze jak łapie za klamkę to jest hamowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odpowiem bezpośrednio, bo nie korzystałem. "Znam" za to jedną osobę, która przez podobnie wybory już przechodziła. To jeden z "preclowiczów", sakwiarz Michał Wolff. Przez wyszukiwarkę znajdziesz jego stronę (z niesamowitymi dla mnie wyprawami rowerowymi). W opisie roweru znajdziesz myślę istotne dla Ciebie informację. W razie czego możesz też do niego napisać, namiar będziesz miał na stronie.

Jest też rozwiązanie umożliwiające połączenie v-brejków z klamkiami szosowymi bądź canti. Nazywa się to "travel agent". Jak to w praktyce działa to również nie pomogę, bo nie korzystałem. Ztcp M.Wolff i to rozwiązanie przerabiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

he poszukuje tego "travel agent" pisza że to podobno zmienia vki w kompatybilne z Klamkami szosa ale nie wiem gdzie to kupić i jak to wygląda - ktoś wie ma może coś doradzić?

 

 

 

druga sprawa potrzebuje pilnie wymiarów ramion mini v brakeów bo w necie nie mogę nigdzie nic znaleśc;/

długośc od sruby do konca ramienia

 

 

czekam na pomoc pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

he poszukuje tego "travel agent" pisza że to podobno zmienia vki w kompatybilne z Klamkami szosa ale nie wiem gdzie to kupić i jak to wygląda - ktoś wie ma może coś doradzić?

 

Zdjęcia masz tutaj Do kupienia raczej nie w Polsce, przynajmniej ja się nie spotkałem. "Travel agent" to dość popularne zestawienie słów, musisz dodawać frazę "v-brake" bądź "canti/cantilever".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...