aegis Napisano 19 Grudnia 2010 Napisano 19 Grudnia 2010 Witam,prosze o pomoc w rozszyfrowaniu ustawien dampera (podziałki niebieska i czerwona na koncu obudowy,przed tłokiem). Compression Tune (podziałka 3 pozycyjna) pozycja 2(niebieska), Rebound Tune (podziałka 3 pozycyjna) pozycja 1(czerwona) Dzieki. http://picasaweb.google.com/106675151977182178697/FoxRP23# sry, za jakosc zdjec .
cynamon Napisano 19 Grudnia 2010 Napisano 19 Grudnia 2010 To oznacza jakie zawory tłumienia i kompresji zostały fabrycznie zastosowane. Celem tego jest (o ile mi wiadomo) dopasowanie dampera do konkretnej ramy (wahacza).
tobo Napisano 19 Grudnia 2010 Napisano 19 Grudnia 2010 Masz średni poziom kompresji i niski tłumienia powrotu. W przypadku powrotu oznacza to dosyć szybką pracę bez względu na ustawienie (przynajmniej ja tak miałem).
aegis Napisano 19 Grudnia 2010 Autor Napisano 19 Grudnia 2010 Masz średni poziom kompresji i niski tłumienia powrotu. W przypadku powrotu oznacza to dosyć szybką pracę bez względu na ustawienie (przynajmniej ja tak miałem). mozna bardziej łopatologicznie dopiero zaczynam przygode z fullem ,co to dla mnie oznacza Btw.dzieki za odpowiedzi i cierpliwość.
tobo Napisano 19 Grudnia 2010 Napisano 19 Grudnia 2010 no ale co tu można jeszcze bardziej łopatologicznie? Dla porównania: dwie takie same ramy, dwa foxy rp23. Jeden kompresja trzecia belka, drugi druga belka, powrót w obu środkowa. Zawieszenie przy kompresji na trzeciej belce pracuje tak jakby miało krótszy skok a platforma na ustawieniu 3 pracuje praktycznie jak blokada. W drugim zawieszenie pracuje bardziej komfortowo, jakby miało więcej skoku a platforma nie jest taka sztywna.
amoniak Napisano 21 Grudnia 2010 Napisano 21 Grudnia 2010 Pobaw się ustawieniami to zobaczysz o co w tym biega.
cynamon Napisano 21 Grudnia 2010 Napisano 21 Grudnia 2010 W RP23, którego mam obecnie, compression tune jest na max i gdy wajchę od PP ustawie w poz.3, to zawieszenie jest o wiele twardsze niż w moim poprzednim damperku RP3 (też przy ustawieniu PP na max).
darex Napisano 21 Grudnia 2010 Napisano 21 Grudnia 2010 Bo regulacja PP i kompresji wewnątrz RP23 i RP3 jest niezależnie (dwa różne zawory).
tobo Napisano 21 Grudnia 2010 Napisano 21 Grudnia 2010 Na pewno są to dwie regulacje zupełnie niezależne? Nabywcy tej samej ramy co moja dosyć często pisali o "crossowej" charakterystyce pracy zawieszenia ze względu na wysoki poziom kompresji foxa. Jednak wówczas pp pracował dużo mocniej przy ustawieniu na trzecim stopniu. Obecny rocznik ma kompresję ustawioną na średnio ale spadła też efektywność pp. Chyba że producent pokombinował z oboma parametrami, co jednak wydaje się trochę bez sensu. Podobny problem zauważyłem w trekach, które wg mnie cierpią na "słabość" platformy na 3ce.
darex Napisano 21 Grudnia 2010 Napisano 21 Grudnia 2010 Na 100% można ustawiać PP niezależnie od kompresji (bo są to fizycznie dwa zawory) z tym, że nie potrafię dokładnie określić w jaki sposób jedno ustawienie wpływa na drugie, tzn. jak ustawienia kompresji wpływają na PP i ustawienia PP na kompresję. Do tego trzeba mieć dynanometr i zbadać charakterystykę F(v) i wtedy na wykresie będzie widać zmiany.
tobo Napisano 21 Grudnia 2010 Napisano 21 Grudnia 2010 Wg mnie ma, bo zmienili kompresję (środkowa wartość) a sztywność platformy wyrażnie osłabła. Chyba że ingerencja dotyczyła obu elementów, tylko wtedy to trochę bez sensu...
tobo Napisano 22 Grudnia 2010 Napisano 22 Grudnia 2010 Dlatego że trzeci stopień ustawienia pp jest obecnie mniej efektywny i nie pozwala agresywnej jeździć stojąc w korbach. Przedtem wykorzystywałem trójkę pp do jazdy np w mieście, obecnie zawieszenie wyraźnie się zapada. Natomiast z wyłączonym pp tył pracuje dużo lepiej niż poprzednio.
darex Napisano 22 Grudnia 2010 Napisano 22 Grudnia 2010 No to Twoje ustawienie RP23 wewnątrz wygląda mniej więcej tak: 2 na 3 sprężyny talerzowe na zaworze głównym i 1 lub 2 na 4 podkładki które naprężają wstępnie zawór który odpowiada za PP. Mam rysunki złożeniowe całych tłoków RP23 z ustawioną kompresją na na light, medium, hard i do tego jest adnotacja o tych podkładkach na zaworze od regulacji PP stąd wiem, że fizycznie można to oddzielnie regulować.
Sonix Napisano 29 Kwietnia 2011 Napisano 29 Kwietnia 2011 Witam. Chciałbym odświeżyć ten temat gdyż posiadam foxa rp23 i ma z nim mały problem. Moje ustawienia to: Compression Tune (podziałka 3 pozycyjna) pozycja 1 Rebound Tune (podziałka 3 pozycyjna) pozycja 1 czyli te najmniejsze słupki. Gdy włączę platformę nawet na 3 to i tak przy pedałowaniu buja. Moje pytanie brzmi czy da się coś z tym zrobić i zmienić charakterystykę tego dampera? Jeśli tak to co trzeba zrobić i jaki będzie tego koszt? Mój rower to Haro sonix o skoku 120mm damper 190x50. Z góry dziękuję za pomoc.
cynamon Napisano 4 Maja 2011 Napisano 4 Maja 2011 Gdy włączę platformę nawet na 3 to i tak przy pedałowaniu buja. "Buja" to dość nieprecyzyjne określenie. Są tacy, dla których każdy damper będzie bujał, czasem nawet zablokowany. W twoim przypadku pasowało by zacząć od dokładnego sprawdzenia dampera. Zmienia się coś gdy przestawiasz niebieską dźwignię? Jeżeli jesteś pewny, że jest sprawny, to chyba taniej Ci wyjdzie sprzedanie go i kupno innego. Spytaj jeszcze w serwisie Proshox (tel: 668822099), to człek z forum o nicku darex.
Sonix Napisano 4 Maja 2011 Napisano 4 Maja 2011 Damper jest nowy. Jeśli chodzi o to czy coś zmienia się jak przełączę dźwignie to owszem zmienia się jest sztywniejszy ale i tak przy mojej wadze 64kg. wydaje mi się za miękki jeśli przy pedałowaniu zapadam się. Dodam że SAG mam ustawiony odpowiednio do ramy i wagi.
cynamon Napisano 4 Maja 2011 Napisano 4 Maja 2011 Damper jest nowy. Jeśli chodzi o to czy coś zmienia się jak przełączę dźwignie to owszem zmienia się jest sztywniejszy ale i tak przy mojej wadze 64kg. wydaje mi się za miękki jeśli przy pedałowaniu zapadam się. Dodam że SAG mam ustawiony odpowiednio do ramy i wagi. To są dwie możliwości: sprzęt ma jakąś wadę fabryczną albo tak ma być. Nigdy nie "macałem" dampera z zaworowaniem Kompresja 1 / Powrót 1. Mój RP23 ma K3/P1 i załączenie platformy na 1 już wyraźnie likwiduje bujanie na podjazdach. Na szosie przy tym ustawieniu jeszcze trochę buja ale to zależy od stylu jazdy. Zorientuj się ile kosztowała by Cię wymiana (sprzedaż i kupno nowego). Gdybyś mieszkał bliżej, to pożyczył bym Ci RP3 na próbę. Możesz też sprawdzić czy producent kiedyś montował fabrycznie RP23 i z jakim zaworowaniem. Sonix to 1-zawias, więc sam wahacz ma tendencję do bujania i jak na moją logikę, to powinien tam być damper z mocniejszym tłumieniem kompresji albo z bardziej skuteczną "platformą". W moim rowerku mam zawieszenie podobne do FSR, które też podatne jest na bujanie. Na początku myślałem, że będzie przetłumione ale jest ok. Wolał bym zaworowanie 2/1 ale 3/1 nie jest złe.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.