Skocz do zawartości

[amortyzator tył] Fox RP23


aegis

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,prosze o pomoc w rozszyfrowaniu ustawien dampera (podziałki niebieska i czerwona na koncu obudowy,przed tłokiem).

Compression Tune (podziałka 3 pozycyjna) pozycja 2(niebieska),

Rebound Tune (podziałka 3 pozycyjna) pozycja 1(czerwona)

Dzieki.

 

http://picasaweb.google.com/106675151977182178697/FoxRP23# sry, za jakosc zdjec .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz średni poziom kompresji i niski tłumienia powrotu. W przypadku powrotu oznacza to dosyć szybką pracę bez względu na ustawienie (przynajmniej ja tak miałem).

mozna bardziej łopatologicznie :wallbash: dopiero zaczynam przygode z fullem ,co to dla mnie oznacza

Btw.dzieki za odpowiedzi i cierpliwość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale co tu można jeszcze bardziej łopatologicznie? :wallbash:

 

Dla porównania: dwie takie same ramy, dwa foxy rp23. Jeden kompresja trzecia belka, drugi druga belka, powrót w obu środkowa. Zawieszenie przy kompresji na trzeciej belce pracuje tak jakby miało krótszy skok a platforma na ustawieniu 3 pracuje praktycznie jak blokada. W drugim zawieszenie pracuje bardziej komfortowo, jakby miało więcej skoku a platforma nie jest taka sztywna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno są to dwie regulacje zupełnie niezależne?

Nabywcy tej samej ramy co moja dosyć często pisali o "crossowej" charakterystyce pracy zawieszenia ze względu na wysoki poziom kompresji foxa. Jednak wówczas pp pracował dużo mocniej przy ustawieniu na trzecim stopniu. Obecny rocznik ma kompresję ustawioną na średnio ale spadła też efektywność pp. Chyba że producent pokombinował z oboma parametrami, co jednak wydaje się trochę bez sensu. Podobny problem zauważyłem w trekach, które wg mnie cierpią na "słabość" platformy na 3ce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% można ustawiać PP niezależnie od kompresji (bo są to fizycznie dwa zawory) z tym, że nie potrafię dokładnie określić w jaki sposób jedno ustawienie wpływa na drugie, tzn. jak ustawienia kompresji wpływają na PP i ustawienia PP na kompresję. Do tego trzeba mieć dynanometr i zbadać charakterystykę F(v) i wtedy na wykresie będzie widać zmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego że trzeci stopień ustawienia pp jest obecnie mniej efektywny i nie pozwala agresywnej jeździć stojąc w korbach. Przedtem wykorzystywałem trójkę pp do jazdy np w mieście, obecnie zawieszenie wyraźnie się zapada. Natomiast z wyłączonym pp tył pracuje dużo lepiej niż poprzednio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to Twoje ustawienie RP23 wewnątrz wygląda mniej więcej tak: 2 na 3 sprężyny talerzowe na zaworze głównym i 1 lub 2 na 4 podkładki które naprężają wstępnie zawór który odpowiada za PP.

 

Mam rysunki złożeniowe całych tłoków RP23 z ustawioną kompresją na na light, medium, hard i do tego jest adnotacja o tych podkładkach na zaworze od regulacji PP stąd wiem, że fizycznie można to oddzielnie regulować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam.

Chciałbym odświeżyć ten temat gdyż posiadam foxa rp23 i ma z nim mały problem.

Moje ustawienia to:

Compression Tune (podziałka 3 pozycyjna) pozycja 1

Rebound Tune (podziałka 3 pozycyjna) pozycja 1 czyli te najmniejsze słupki.

Gdy włączę platformę nawet na 3 to i tak przy pedałowaniu buja.

Moje pytanie brzmi czy da się coś z tym zrobić i zmienić charakterystykę tego dampera?

Jeśli tak to co trzeba zrobić i jaki będzie tego koszt?

Mój rower to Haro sonix o skoku 120mm damper 190x50.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy włączę platformę nawet na 3 to i tak przy pedałowaniu buja.

 

"Buja" to dość nieprecyzyjne określenie. Są tacy, dla których każdy damper będzie bujał, czasem nawet zablokowany.

 

 

W twoim przypadku pasowało by zacząć od dokładnego sprawdzenia dampera. Zmienia się coś gdy przestawiasz niebieską dźwignię? Jeżeli jesteś pewny, że jest sprawny, to chyba taniej Ci wyjdzie sprzedanie go i kupno innego. Spytaj jeszcze w serwisie Proshox (tel: 668822099), to człek z forum o nicku darex.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damper jest nowy. Jeśli chodzi o to czy coś zmienia się jak przełączę dźwignie to owszem zmienia się jest sztywniejszy ale i tak przy mojej wadze 64kg. wydaje mi się za miękki jeśli przy pedałowaniu zapadam się. Dodam że SAG mam ustawiony odpowiednio do ramy i wagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damper jest nowy. Jeśli chodzi o to czy coś zmienia się jak przełączę dźwignie to owszem zmienia się jest sztywniejszy ale i tak przy mojej wadze 64kg. wydaje mi się za miękki jeśli przy pedałowaniu zapadam się. Dodam że SAG mam ustawiony odpowiednio do ramy i wagi.

 

To są dwie możliwości: sprzęt ma jakąś wadę fabryczną albo tak ma być. Nigdy nie "macałem" dampera z zaworowaniem Kompresja 1 / Powrót 1. Mój RP23 ma K3/P1 i załączenie platformy na 1 już wyraźnie likwiduje bujanie na podjazdach. Na szosie przy tym ustawieniu jeszcze trochę buja ale to zależy od stylu jazdy.

 

 

Zorientuj się ile kosztowała by Cię wymiana (sprzedaż i kupno nowego). Gdybyś mieszkał bliżej, to pożyczył bym Ci RP3 na próbę.

 

Możesz też sprawdzić czy producent kiedyś montował fabrycznie RP23 i z jakim zaworowaniem. Sonix to 1-zawias, więc sam wahacz ma tendencję do bujania i jak na moją logikę, to powinien tam być damper z mocniejszym tłumieniem kompresji albo z bardziej skuteczną "platformą". W moim rowerku mam zawieszenie podobne do FSR, które też podatne jest na bujanie. Na początku myślałem, że będzie przetłumione ale jest ok. Wolał bym zaworowanie 2/1 ale 3/1 nie jest złe.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...