psp360 Napisano 16 Grudnia 2010 Napisano 16 Grudnia 2010 Witam ! Zastanawiam się nad zmianą manetek. Obecnie mam ST-EF50 3x7, ale posiadam 8 biegów z tyłu. Przerzutkę mam na normalnej sprężynie (nie odwróconej), dlatego mam obawy co do wyboru Deore Dual Control. Czytałem że powinienem mieć odwrotną sprężynę w przerzutce tylnej. A może jakieś inne Rapid Fire za ok 100zł ? pozdrawiam
Mod Team sznib Napisano 16 Grudnia 2010 Mod Team Napisano 16 Grudnia 2010 Który dokładnie model klamkomanetek masz w planie? Deore już od dość dawna są na 3x9 i będziesz musiał kasetę zmienić też.
psp360 Napisano 16 Grudnia 2010 Autor Napisano 16 Grudnia 2010 kurcze, rzeczywiście, musiało mi się coś przywidzieć, co powiecie na to ? https://secure.centrumrowerowe.pl/09603044042/Shimano-ST%20M410%20Alivio%203x8%20srebrne/Produkt.aspx czy może lepiej za rok zmienić napęd na 9 rzędowy (nie mówie że mi potrzebny) i wtedy też manetki na 9rzędów ?
Fenthin Napisano 16 Grudnia 2010 Napisano 16 Grudnia 2010 Klamkomanetki z automatu są złym rozwiązaniem. Zmieniasz hamulec na hydrauliczny = musisz wyrzucić klamkomanetki i kupić nowe manetki. Zmieniasz ilość rzedów kasety, podobnie. O ile tu można powiedzieć jeszcze, że mając manetki też, ale popatrzmy - nie ma problemu z hamulcami mając je oddzielone od klamek. Lepiej dołożyć i kupić raz osobno klamki, osobno manetki, będziesz miał mniej problemów przy dalszych modyfikacjach. Sprężyna nie ma nic do rzeczy, po prostu numery biegów będą odwrócone. Jeśli uważasz, że warto dopłacić do 9rzędów, (a moim zdaniem warto - od przyszłego roku 9 rzędów już w Alivio), aktualny sprzęt działa, a i tak zamierzasz wymienić kasetę za rok, myślę, że nie ma sensu pakować się w 8 rzędów na jeden sezon.
psp360 Napisano 16 Grudnia 2010 Autor Napisano 16 Grudnia 2010 tzn nie wiem czy będę musiał wymienić kasetę za rok, ale całkiem możliwe, można powiedzieć że oprócz jednej koronki którą wymieniam, reszta wygląda jak nowe. czyli raczej kaseta będzie jak nowa. modyfikacji takich jak zmiana hamulców na hydrauliczne nie mam zamiaru przeprowadzać na pewno w ciagu co najmniej 3 lat. Klamkomanetki nie są wiele droższe od manetek swoją drogą. z tego co napisałeś mam rozumieć że np za rok czy dwa nie kupie już kasety klasy alivio na 8rzędów ? i drugie pytanie, czy mogę kupić manetki na 9 biegów i ich tymczasowo (no niech bedzie ze przez rok)używać z 8-oma biegami z tyłu ?
Fenthin Napisano 16 Grudnia 2010 Napisano 16 Grudnia 2010 Nadal można jeszcze dorwać 8rzędowe XT. Co prawda ciężko o nie, ale jednak się da, więc aż takich problemów bym się nie spodziewał. Przynajmniej nie przez najbliższe 2 lata. Nie mówię, że na pewno zmienisz hamulce, to po prostu najbardziej uwidacznia wady klamkomanetek. Masz rację, teoretycznie ich zakup jest opłacalny - trochę taniej niż manetki i klamki osobno. Ale jednak kupując osobno i robiąc cokolwiek na kokpicie zapominam o istnieniu tej drugiej części. Zmieniam manetki - klamki zostają w spokoju. Zmieniam klamki - manetki zostają w spokoju. I dalej - zepsuła Ci się klamka, wymieniasz, ustawiasz hamulec i masz spokój. Zepsuła się klamkomanetka - przy tej okazji przydałoby się zmienić pancerz przerzutki, bo przecież nie wsadzisz nowej linki przerzutkowej do starego pancerza. Ponadto trzeba ustawić zarówno hamulec jak i przerzutkę od nowa. Myślę, że warto dopłacić te, no powiedzmy maksymalnie 30zł dla komfortu użytkowania (przy założeniu, że kupujesz klamki za jakieś 50zł). Teoretycznie można używać manetek 9rzędowych z 8rzędową kasetą - jak to się mówi, Polak potrafi Ale precyzja pracy takiego zestawu pozostawia wiele do życzenia.
Arek03170 Napisano 16 Grudnia 2010 Napisano 16 Grudnia 2010 jeździłem na klamkomanetkach 3 lata i myślałem, że są dobre, do czasu gdy zmieniłem na zwykłe deore. Moim zdaniem 8 rzedów jest praktyczniejszy niz 9 ,mniej biegow do zmieniania i wieksza trwalosc. Manetki może takie https://secure.centrumrowerowe.pl/007479/Sram-Attack_gripy_obrotowe_3_8_Microindex_kompatybilne_z_tylna_przerzutka_Shimano_/Produkt.aspx
psp360 Napisano 16 Grudnia 2010 Autor Napisano 16 Grudnia 2010 No niestety ale w grę wchodzą tylko rapid-fire i dual control. Z tego co widzę na allegro, klamkomanetki deore są w takiej samej cenie co manetki deore. Ale nie kupię manetek deore na 8 biegów, bo takich nie widzę, wiec jedyne co mi teraz zostaje to wybrać te klamkomanetki Alivio 3x8, Deore 3x9 lub zostawić 3x7 te co mam.
Fenthin Napisano 16 Grudnia 2010 Napisano 16 Grudnia 2010 Krótko: jeśli zamierzasz przejść w przyszłym roku na 9rzędów, zostań na razie przy tym, co masz i za rok kup manetki Deore. Jeśli w planach masz 8rzędów, bierz Alivio. Ale same manetki. naprawdę nie warto się pakować w klamkomanetki. Zrobisz zresztą co chcesz, to przecież Twoje pieniądze.
psp360 Napisano 16 Grudnia 2010 Autor Napisano 16 Grudnia 2010 Ale czy za rok/2 lata bez problemu kupie napęd na poziomie Alivio na 8rzędów ?
M333 Napisano 16 Grudnia 2010 Napisano 16 Grudnia 2010 No niestety ale w grę wchodzą tylko rapid-fire i dual control. Z tego co widzę na allegro, klamkomanetki deore są w takiej samej cenie co manetki deore. Ale nie kupię manetek deore na 8 biegów, bo takich nie widzę, wiec jedyne co mi teraz zostaje to wybrać te klamkomanetki Alivio 3x8, Deore 3x9 lub zostawić 3x7 te co mam. Jeżeli mogą być używki to tutaj masz deore, nawet lx, na 8rzędów. Ja ze swej strony polecam napęd 8rzędowy (większa tolerancja na zabrudzenie, rozregulowanie, mimo wszystko dobry dostęp do "średniej" klasy komponentów, w cenach niższych niż 9rz). Kasety 8rz. hg50 powinny być dostępne jeszcze przez jakiś czas, łańcuchy, koronki korby również. Przerzutki 9rz. kompatybilne są z 8rz, więc też nie widzę tu problemu. Sugeruje znaleźć sensowne manetki (obserwuj allegro, za 60zł zdarzają się sl-m410, albo triggery), do tego dokupić klamki fr5 avida. Stare klamkomanetki 3x7 sprzedać.
SifoDyas Napisano 16 Grudnia 2010 Napisano 16 Grudnia 2010 Teoretycznie można używać manetek 9rzędowych z 8rzędową kasetą - jak to się mówi, Polak potrafi Ale precyzja pracy takiego zestawu pozostawia wiele do życzenia. Miesiąc temu przy zakupie hamulca hydraulicznego wymieniłem klamkomanetki na manetki Alivio 3x9 i bez żadnych problemów chodzą z 8 biegami.
mrkura Napisano 16 Grudnia 2010 Napisano 16 Grudnia 2010 jeździłem na klamkomanetkach 3 lata i myślałem, że są dobre, do czasu gdy zmieniłem na zwykłe deore. Moim zdaniem 8 rzedów jest praktyczniejszy niz 9 ,mniej biegow do zmieniania i wieksza trwalosc. Manetki może takie https://secure.centr...o_/Produkt.aspx Skąd takie info masz?? Kiedyś śmigałem na klamkomanetkach LX 3x7 (chyba bo to dawno było), i pamiiętam tylko jedno,że po jednym błotnisto deszczowym wypadzie w góry wywaliłem je, bo szkoda mi było czasu na częste smarowanie. Polecam deore 3x9- moim zdanie dobre i tanie, i noe obawiaj się o trwałość. Poza tym modulacja biegów w 9-tce to niebo, a ziemia. Nie bój się zmian i dawaj deore na 9- nie pożałujesz.
adii22 Napisano 16 Grudnia 2010 Napisano 16 Grudnia 2010 Miesiąc temu przy zakupie hamulca hydraulicznego wymieniłem klamkomanetki na manetki Alivio 3x9 i bez żadnych problemów chodzą z 8 biegami. Jakim cudem 8 rzędowa kaseta hula Ci z 9 biegową manetką?
Sandacz Napisano 16 Grudnia 2010 Napisano 16 Grudnia 2010 wcześniej napisane zostało: "... precyzja pracy takiego zestawu pozostawia wiele do życzenia." a że pomysł takiego mieszania to lekka przesada, to już inna sprawa :-)
psp360 Napisano 16 Grudnia 2010 Autor Napisano 16 Grudnia 2010 Więc zostają trzy opcje : zmiana manetek na te co dał M333 + jakieś klamki czyli pozostanie przy 8 rzędach lub zostawić tak jak jest i za dwa lata kupić cały komplet na 9rzędów lub kupić taką samą manetkę jak mam teraz tylko że nową i na 8rzędów (prawa ma dużo większe luzy od lewej, wiec lewą mógłbym zostawić)
Sandacz Napisano 16 Grudnia 2010 Napisano 16 Grudnia 2010 w sumie Ty wiesz najlepiej, które podzespoły jeszcze ujdą - nawet, jeśli luzy nieco irytują. Musisz przy tym uwzględnić styl i teren, po którym jeździsz. To, co jest nie do przyjęcia na zawodach, daje się tolerować w rekreacji. Ja uważam, że "na dzisiaj" w Twoim przypadku warto jeszcze wejść w 8sp., ale jeśli da się - mimo luzów - zajeździć osprzęt przez rok czy dwa lata, to będzie sens wejścia w 9sp.
psp360 Napisano 16 Grudnia 2010 Autor Napisano 16 Grudnia 2010 Dobra dziękuje wszystkim za pomoc, uznałem że zrobię tak - jeśli te deorki co dał M333 będą kosztowały niedużo, to je "łyknę", natomiast w przeciwnym wypadku zostawię tak jak jest i za rok /1,5 / 2 lata przejdę na 9 rzędów kupując już nową korbę, kasetę, łańcuch i manetki, w miedzyczasie (lato) pewnie odwiedzę was w sprawie amortyzatora, pozdrawiam
SifoDyas Napisano 17 Grudnia 2010 Napisano 17 Grudnia 2010 Jakim cudem 8 rzędowa kaseta hula Ci z 9 biegową manetką? A czego miałaby nie działać? Odpowiednia regulacja i wszystko chodzi ładnie.
sebekfireman Napisano 17 Grudnia 2010 Napisano 17 Grudnia 2010 Nie bierz żadnych używek 8 biegowych typu LX, XT bo nie warto. Nic lepszego w ich działaniu nie ma od obecnych manetek, a i z trwałością u nich nie za dobrze. Kup nowe Alivio lub Sramy Triggery i będziesz miał sprzęt na lata, chyba że chcesz koniecznie przesiąść się na 9 biegów co wydaje mi się że w Twoim przypadku jest kiepską opcją - niepotrzebnie tylko będziesz targał dodatkowe gramy i koszty eksploatacyjne są znacznie wyższe. O dostępność kaset 8 biegowych nie ma się co martwić bo przez najbliższe 5-10 lat będą raczej dostępne. Co zaś tyczy się wyboru klamkomanetek to jeżeli nie zamierzasz nic zmieniać w rzędowości napędu i hamulcach złym wyborem nie są, chociaż na pewno więcej plusów jest jak manetki i klamki są osobno.
psp360 Napisano 17 Grudnia 2010 Autor Napisano 17 Grudnia 2010 no i co osoba to inna opinia, najpierw mi polecaliscie 8 rzędów, ale manetki+klami, potem się przesiąśc na 9 rzędów, a teraz że zostać na 8 i mogę wziąć sobie alivio spokojnie, teraz już kompletnie mi pomieszaliście
mrkura Napisano 17 Grudnia 2010 Napisano 17 Grudnia 2010 Nie no bez przesady ; czytaj między wierszami . Klamki osobno, manetki osobno. Nie robić partyzanki- manteki 8'ki, kaseta 7'ka (albo na odwrót) . Jeśli chcesz wymiać, lepiej poczekaj pół roku odłóż kaskę i złóż do kupy dobry i tani napęd. Kombinatorstwo zawsze wychodzi drożej i gorzej. pozdrawiam
psp360 Napisano 17 Grudnia 2010 Autor Napisano 17 Grudnia 2010 Ale masz na myśli 8 czy 9 rzędów ? Dla jasności : mam 8 rzędów i klamkomanetki na 7 biegów, i zastanawiam się nad zmianą klamkomanetek na alivio 8rzędowe lub zmianą klamkomanetek na 9 rzędowe razem z napędem za rok lub dwa (jak się zajeździ obecny napęd, a kiedy to będzie nie mam pojęcia).Teraz mam klamkomanetki i mi pasowało że są połączone. Są to chyba acera/altus i chodzą do tej pory czyli już kilka lat.
premier2 Napisano 17 Grudnia 2010 Napisano 17 Grudnia 2010 Jeżeli chcesz zmieniać w przyszłości napęd na 9, to zostaw to jak jest teraz. A przy wymianie kupuj raczej osobno manetki i klamki. Jeżeli przeszkadza ci obecna konfiguracja, to kup manetki pod 8 i osobno klamki hamulcowe. Jeżeli mimo wszystko chcesz pozostać przy klamko-manetkach, to zdecyduj się, czego potrzebujesz. Jeżeli 9 biegów, to tak, jak wyżej, zmień z całym napędem, jeżeli pozostajesz przy 8 biegach, zmień sobie teraz.
M333 Napisano 17 Grudnia 2010 Napisano 17 Grudnia 2010 Ale masz na myśli 8 czy 9 rzędów ? Dla jasności : mam 8 rzędów i klamkomanetki na 7 biegów, i zastanawiam się nad zmianą klamkomanetek na alivio 8rzędowe lub zmianą klamkomanetek na 9 rzędowe razem z napędem za rok lub dwa (jak się zajeździ obecny napęd, a kiedy to będzie nie mam pojęcia).Teraz mam klamkomanetki i mi pasowało że są połączone. Są to chyba acera/altus i chodzą do tej pory czyli już kilka lat. Jeżeli dotychczasowe podzespoły pasują Tobie, to dokup tylko klamkomanetkę i jeździj dalej. Jak za rok czy pięć gdy zużyje się coś to przejdziesz na 9 czy ile tam rzędów będzie wtedy popularne. Wiem, że mieszam. Nikt nie da gotowego rozwiązania, bo nie zna Twoich potrzeb, możliwości finansowych itp. Masz parę gotowych rozwiązań, sam musisz zdecydować.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.