Skocz do zawartości

[Rower] Kellys Viper SF 2008(?) - na szosę, czy na offroad


tro7e

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

Posiadam rower KELLYS VIPER SF 2008(nie jestem pewien) i mam związany z nim dylemat: zmodyfikować go pod szybką jazdę, czy pod offroad? Do czego bardziej by się nadawał? Powiecie - "to zależy, co lubisz" - cenię sobie szybką jazdę i offroad na równi. Póki co wszystko w nim jest fabryczne [LINK]. Prosiłbym o możliwości zmodyfikowania go pod (wg. Was) bardziej odpowiedni dlań typ jazdy. Fundusze: ~1000zł. Z góry dziękuję za pomoc. Jeżeli nie ten dział, to proszę o przeniesienie (nie wiedziałem, gdzie założyć temat ;p)

 

Pozdrawiam

Napisano

Raczej do lekkiego XC (las, trochę błota żadnych większych szaleństw).

IHMO lepiej będzie się czuł właśnie w lesie, drogi polne itp.

To moje zdanie zobacz co powiedzą inni :teehee:

Napisano

Co musiałbym dokupić? Miałem na oku opony Kenda SBE 26x2.1 (nie wiem jaki rozmiar byłby najlepszy).

 

+ koła Halo SAS [LINK]

Napisano

Do terenu to raczej troche lepszy napęd(kaseta zamiast wolnobiegu) korba np. Alivio.

i te rzeczy ktore tobie osobiscie sie nie podabaja, nie pasuja ci.

Napisano

Krajek, a mógłbyś podać mi jakieś konkretne linki do aukcji na allegro? :) Byłbym wdzięczny, bo, szczerze mówiąc, słabo się na tym znam ;p Najlepiej to zestaw korba + kaseta + koła tak, żeby wszystko ze sobą grało ;p

Napisano

Nie kupuj tych SASów. Pancerne, to fakt. Ale to nie koła do takiej jazdy. Widziałeś jakie one są szerokie? Dalej, masz widelec z QR20?

 

Tak naprawdę można wymienić w rowerze wszystko. Pytanie tylko, czy jest sens.

Napęd:

Przejście na kasetę = zmiana tylnego koła i nowy łańcuch oraz oczywiście kaseta, do tego przydałaby się lepsza korba. Mając już te 8, albo nawet i 9rzędów pewnie będziesz chciał je wszystkie wykorzystać. A to oznacza wymianę manetek, do tego nowe pancerze. Masz klamkomanetki, więc dochodzi także zakup nowych klamek (klamkomanetek nie opłaca się, jakakolwiek zmiana jest później równie problematyczna, do klamek też nowe pancerze. Przerzutki pewnie też będziesz chciał wymienić, więc kolejne wydatki.

No i przydałoby się wymienić widelec. W Twoim przypadku wymiana na coś porządnego równa się zakupowi nowej ramy.

 

Myślę, że wnioski sam wyciągniesz.

Napisano

Nie wiem czy jest sens pakowania kasy w ten rower, chyba lepiej dozbierać i kupić coś nowego na przykład bardziej uniwersalny rower krosowy. Niezłym wyborem wydaje mi się Mbike Crosser RX - do wyrwania za ok 2 tys.

Jednak jeśli zdecydowałbym się na upgrade takiego sprzętu to podzieliłbym to na 2 etapy i w pierwszej transzy dysponując budżetem ok 1000 zł zrobiłbym przykładowo coś takiego:

- koła coś w miarę solidnego z możliwością założenia w przyszłości hamulców tarczowych np. pisaty LX + obrcze Alexrims DM18 297 zł z wysyłką, może nie jakieś super-lekkie ale wystarczą,

- opony np IRC Mythos zwijane - za ok 100 zł komplet, względnie lekka i uniwersalna opona w lekki teren z niedużymi oporami toczenia po płaskim,

- korby przykładowo Deore 2010 235 z wysyłką

- do tego kaseta LX 11-34 87zł

- łańcuch XTR CN-7701 77zł też z bikestacji,żeby uniknąć płacenia za kilka paczek

- manetki Deore - 115zł

- klamki też Dore - 45 zł

- za linki hamulcowe + pancerze do hamulców i przerzutek np Clarks'a zapłacisz ok 100 zł

 

Razem mamy 1056 zł - pierwszy etap modernizacji roweru.

 

Są to propozycje pierwsze z brzegu na jakie się natknąłem więc może da się kupić to samo trochę taniej albo w tych cenach coś odrobinę lepszego.

 

Przy jakimś dodatkowym budżecie w przyszłości do wymiany amortyzator - powiedzmy 500zł + stery 80 - 100, no i gdzieś w międzyczasie przerzutki Deore/SLX w zależności od ilości gotówki jaką będziesz dysponował... Hamulce tarczowe - jakieś kolejne min. 400 zł

Następnie przełoży się to wszystko na nową ramę :) no i rurki typu sztyca, kiera, mostek jakieś lżejsze bo te co masz to pewnie ważą po kilogramie;)

Napisano

Widelec można zmienić bez zmiany ramy, tylko stery do wymiany (tam są 1 1/8 klasyczne) ;)

W takim razie cofam moje słowa. To trochę zmienia postać rzeczy.

 

@up:

Koła fajne, ale Centerlock mi akurat trochę by przeszkadzał. Praktycznie uzależnienie się od Shimano, adapter na 6 śrub niby jest, ale to dodatkowa waga i koszta.

Korba Deore 2010 to model FC-M590, nie FC-M542. Obie są w tej samej cenie w sklepie internetowym Bikestacji. Swoją drogą tańsze niż na allegro - po 209zł.

Manetki wziąłbym Deore, ale 2010. Czyli model SL-M590 - 129zł. Droższe o 15zł od poprzedniego modelu, ale tyle warto dołożyć, są trochę lepsze.

Klamki Avid FR-5. Cena bardzo podobna, lżejsze, a przy tym to chyba najlepsze klamki do 100zł

Kaseta myślę, że wystarczy zwykła Deore, ale na pewno inne stopniowanie, 11-32 powinno być ok praktycznie w każdym terenie.

100zł za pancerze i linki? To trochę przerost formy nad treścią. Myślę, że autor nie potrzebuje aż tak drogich, jakieś podstawowe modele Clark's czy Jagwire wystarczą w zupełności. Pancerze na metry i będzie zdecydowanie taniej.

Napisano

Czyli roweru nie opłaca się modyfikować. Mbike Crosser RX byłby dla mnie dobry (upodobania) i czy nie wymagałby on (na ten czas) dodatkowego wkładu pieniężnego?

Napisano

Ten Mbike wydaje mi się fajna propozycją jeśli chodzi stosunek użytych podzespołów do ceny, jak wyrwiesz go za ok 2 tys. To rower z grupy Cross więc służy do rekreacyjnej jazdy w zróżnicowanym terenie - asfalt, ubite ścieżki ale do lekkiego off-road jak najbardziej się nadaje (las, łąka, lekkie pagórki). Nie znalazłem opinii dotyczących piast KT (wie ktoś kto jest ich producentem?) na których kręcą się koła, ale myślę że na długi czas nie będą wymagały interwencji. Jak chcesz jeździć bardziej ambitnie, to musisz zdecydować - albo szosówka albo MTB (albo oba ;) ). A ten jest uniwersalną opcją, która moim zdaniem się sprawdzi i da dużo frajdy z jazdy.

Napisano

Zaraz niektórzy zjadą mnie co do sensowności składania roweru za ok 2 tys ale co tam - napiszę;)

W moim wcześniejszym wpisie mamy sporą część roweru złożoną, uwzględniając uwagi Fenthina wydany został 1000 zł i brakuje do roweru jeszcze kilku elementów.

- ramę z takim samym amorem jak w A4 z 2010 kupisz na allegro za 399zł.

- przerzutka tylna np z grupy XT za 165

- przerzutka przednia SLX 65zł

- hamulce Avid Juicy 3 - 425zł

- stery w rej ramie chyba są zintegrowane np Ritchey 79zł

- rurki póki co pożyczone ze starego roweru, a w granicach 200zł później coś fajnego można dokupić

Tarcze w tych hamulcach są na 6 srub, mocowanie w kolach, które wcześniej podałem na CL, więc może zamiast tamtych można by wziąć też fajne na piastach Deore + obręcze Mavic XM 317 za 329

 

Podsumowując mamy 1000 + w zaokrągleniu 1300zł z wysyłkami i w ten sposób rower jest złożony na komponentach dużo lepszej klasy niż te w sklepowym A4. Sztywniejsze, pewnie lżejsze i na pewno bardziej wytrzymałe koła, napęd złożony z miksu wyższych grup i już 9 rzędowy, fajne hamulce. Mogłem jeszcze o czymś zapomnieć :icon_wink:

Pozdro!

Napisano

W odnośniku jest tabelka ze spisami podanych przez Was części. :icon_mrgreen: Brakuje tylko paru komponentów.

Napisano

Suport jest w komplecie z tą korbą. Tak jak pisałem to tylko propozycje, poczekaj jeszcze na opinie innych, może coś ciekawego jeszcze ktoś zaproponuje. Widzę że wziąłeś pod uwagę te pierwsze koła ale one mają mocowanie tarczy Center Lock, a tarcze Avida są na 6 śrub - albo będziesz musiał użyć adaptera albo założyć inne tarcze niż te z kompletu hamulców, chyba że dogadasz się ze sprzedawcą i podmieni je na CL :icon_mrgreen:

Napisano

Wziąłem przez przypadek - nie zauważyłem drugiej propozycji jak pisałem tabelę ;p Poprawione.

Napisano

Korbę możesz kupić taniej, o czym już wspomniałem > Bikestacja Ten sam sklep, co z podanych linków do allegro, zamów tędy.

Klamek nie potrzebujesz, skoro myślisz o Juicy, gdyż są to hamulce hydrauliczne, mają odpowiednie klamki w zestawie.

Kaseta wystarczy Ci Deore, no chyba, że uważassz, że opłaca Ci się dopłacać 40zł za 50g mniej. I zdecydowanie nie o takim stopniowaniu. 11-32, a nawet 11-30 będzie wystarczające.

Z rurek obowiązkowy będzie nowy mostek i być może sztyca. Jaką średnicę ma ta z Kellysa? (powinna być wyryta na ściance gdzieś poniżej znacznika MAX).

Napisano

W takim razie także sztyca do wymiany. Do tego Krossa potrzebujesz rurki o średnicy 27,2mm. Ewentualnie redukcja, ale sądzę, że lepiej od razu zainwestować w sztycę.

Napisano

Do Krossa ładujesz stery półzintegrowane, mają inną średnicę. Ja bym wziął te http://velo.pl/produkty/?m=1&pk=%&id=1660 i zamówisz je w każdym sklepie współpracującym z Velo lub Dobre Sklepy Rowerowe (w opisie jest błąd, stery są półzintegrowane, wielu producentów określa je jako zintegrowane ale maja dobrą średnicę 50/44 mm i będą pasować). Mostek wziąlbym ten http://velo.pl/produkty/?m=1&pk=%&id=236 , jest tańszy i lekki. Dętki bardzo fajne można kupić w Decathlonie- 10 zł za 2 sztuki. Zastanow sie też czy nie wolałbyś Srama od Shimano, gripshiftów od rapid-fire ale to twój wybór :D

Napisano

Jeździłeś na chwytach tego typu? Są wygodne, ale tylko na kilkukilometrowe przejażdżki, potem okazuje się, że lepsze są zwykłe, proste gripy.

Dętki, jak powiedział poprzednik - Decathlon.

Sztyca zła, mówiłem przecież 27,2mm. Do tego potrzebujesz zacisku 31,8mm.

 

@up Skoro autor moze wydać na stery 100zł, lepiej kupić coś na uszczelnionych łożyskach.

Napisano

Sztyca ta będzie ok http://velo.pl/produkty/?m=1&pk=%&id=251 , zastanów się też czy są potrzebne ci tarcze (te avidy mają opinie awaryjnych), dużo taniej możesz mieć v-ki (polecam Avidy SD7 z klamkami FR5, koszt takiego zestawu to około 200 zł więc dużo taniej niż tarcze, można wtedy dołozyć do dobrych kół) które będą gorzej hamować ale są tańsze w utrzymaniu i serwisie. Wtedy będzie trzeba też wziąć inne koła (obręcze muszą mieć specjalnie przystosowany bok pod te hamulce) jak np. te http://allegro.pl/kola-mtb-alexrims-xclite-chosen-cn-spoke-2025g-i1359731815.html lub te http://allegro.pl/kola-alexrims-shimano-cn-spoke-tarcza-wys-0-zl-i1373863423.html

Napisano

Już lepiej kupić komplet BB7, na tył ewentualnie BB5. BB7 spokojnie konkurują z J3, modulacja niestety gorsza z racji tego, że to mechaniki, ale zawsze to tarcze, więc zdecydowanie mniej problemów w błocie czy deszczu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...