Anubis32 Napisano 14 Grudnia 2010 Napisano 14 Grudnia 2010 Witam wszystkich Nie przypuszczalem, ze zima bedzie taka ciezka i bede mial depresje ... widze na co dzien swoj rower ale nie moge na nim niestety jezdzic Dlatego postanowilem kupic zimowki ! Rowerem planuje jezdzic po miescie (Krakow) przez sciezki rowereowe i jezdnie. Sprawa wyglada prosto ... nie powiedzialbym, ze moje miasto jest nalezycie odsniezanie dlatego decyduje sie na opony z kolcami. Co do rozmiaru ... rower fabrycznie byl z oponami Kenda Kwick 700x40C pozniej przesiadlem sie na Conti Touring Plus 622-37 aby troche podniesc predkosc i miec mniej kapci ... wiec tak ... mysle ze optymalna szerokoscia bedzie 40mm bo tak fabryka dala. Widzialem, ze opony sa oferowane w dwoch wariantach z mniejsza i wieksza iloscia kolcow. Oczywiscie interesuje mnie drugi wariant. Co mozecie polecic ? W jednym sklepie polecano mi Conti Nordic Spike cena troche spora (naturalnie chce kupic dwie sztuki na przod i tyl ...) ale bardziej martwi mnie szerokosc bo jest o 2mm wieksza czyli 42mm. Szczerze mowiac nie mam pojecia czy to bedzie pasowalo ... Ocyzwiscie jestem zainteresowany innymi producentami ... moge troche nadwyrezyc portfel ale chcialbym, aby to byl zakup na dluzszy czas, aby starczylo na kilka zim Prosze was o pomoc drodzy forumowicze Pozdrawiam,
seker1995 Napisano 14 Grudnia 2010 Napisano 14 Grudnia 2010 Z tego wszystkiego nie napisałeś jakie są te twoje fundusze A bez tego ani rusz
Moloch89 Napisano 14 Grudnia 2010 Napisano 14 Grudnia 2010 Może Schwalbe ? http://www.schwalbe.com/gbl/en/produkte/tour_city/produkt/?ID_Produktgruppe=39&ID_Produkt=139 http://www.schwalbe.com/gbl/en/produkte/tour_city/produkt/?ID_Produktgruppe=39&ID_Produkt=171
cichy66 Napisano 14 Grudnia 2010 Napisano 14 Grudnia 2010 Ja mam 3 propozycje jeśli chodzi o ten rozmiar (ale cena niestety nie będzie mała) 1.Schwalbe Marathon Winter - 700 x 40 - 240 studs - 910 gram - Durometer 67 2.Nokian Hakkapellitta 240 - 700 x 40 - 240 studs - 895 gram - Durometer 58 3.Kenda Klondike K1014 -700x40 Studded Snow Tire Black Steel -100 Studs -980 gram
Anubis32 Napisano 14 Grudnia 2010 Autor Napisano 14 Grudnia 2010 Widzialem Conti Nordic Spike po 200zl czyli 400zl calosc, moze byc mniej Zalezy mi na jakosci i mam nadzieje, ze te opony dosyc dlugo posluza. Zaplace wiecej jak warto i sa ku temu powody. Wydaje mi sie ze Schwalbe Marathon Winter byloby lepszym rozwiazaniem niz Snow Stud, lepiej jest miec wiecej kolcow niz glebe ? Kurcze tu mam pytanie odnosnie oznaczenia ... zawsze mi sie wydawalo, ze 622-40 to jest to samo co 700x40c ... jak to w koncu jest i w jakich jednostkach to jest ? Fabrycznie mialem Kenda Kwick 700x40C czyli jaka to jest szerokoscw mm ? Teraz mam Conti Touring Plus 37-622 nie bylo opony w tej rozmiarze wiec wybralem troche wezsza i nie zaluje bo chcialem zwiekszyc predkosc, zmniejszyc opory ... Mysle Kenda odpada bo troche ma za malo kolcow jak na mnie Natomiast teraz zastanawiam sie miedzy Marathin Winter a Nokianami hmmm ... a jak sie ma do nich conti nordic spike ?
cichy66 Napisano 15 Grudnia 2010 Napisano 15 Grudnia 2010 Powiem tak,na norweskich forach jak i sklepach zdecydowanie królują dwie marki opon kolcowanych Schwalbe i Nokian.Mimo,że Norwegia ma w porównaniu z Polską tylko około 4,7mln.ludności rower jest tu używany niemal jako drugi środek transportu,dojazdu do pracy,rekraacji no i szeroko pojętego kolarstwa w różnych formach i odmianach użytkowanego przez cały rok.Takie podejście wymusza na norwegach zakup produktów wysokiej jakości w użytkowaniu opon w okresie zimy,a dostępność opon z kolcami na skandynawskim rynku do ładnych pare dobrych lat i dawno testowali i wybrali co najlepsze,a śniegu tu nigdy nie brakuje szczególnie w północnych rejonach ale nie tylko.Bardzo modna w Norwegii jest jazda zimą na kolcach. Ale po co się rozpisywać zerknij sobie na link i będziesz miał odpowiedź co warto a czego nie. http://www.slf.no/Sykler_utstyr/Tester/Deler/29114/29121
Anubis32 Napisano 18 Grudnia 2010 Autor Napisano 18 Grudnia 2010 TRAGEDIA !!! Nie ma gdzie kupic opon. Chyba, ze jedna bedzie miala 120 kolcow a druga 240 (mowie o Nokianie) ale nie widze w tym sensu ... chce miec 240 kolcow i tyle, jedna opona z 240 kolcami nie wchodzi w gre bo mam bardzo gladki bieznik w obecnych oponach ... Orientuje sie ktos, kto jest dystrybutorem dla Nokiana, Conti i Schwalbe ? Pozdrawiam,
Sandacz Napisano 18 Grudnia 2010 Napisano 18 Grudnia 2010 Przesadzasz... Na przód dajesz 240, na tył 120. Jeśli nie zamierzasz jeździć po lodowisku, to i obydwie 120 powinny być ok. :-)
ugupu Napisano 18 Grudnia 2010 Napisano 18 Grudnia 2010 Obywatelu, zrób sobie dobrze sam... Potrzebujesz opony, może być zajechana, wkrętów meblarskich, silikonu oraz wkrętarki lub wiertarki z odpowiednią końcówką. Wkręty wkręcasz w oponę tam, gdzie są klocki bieżnika. Po wkręceniu smarujesz wszystko silikonem od środka aby było szczelne. Możesz też posmarować silikonem wnętrze opony przed wkręcaniem wkrętów-będzie bardziej szczelne. Plusem jest to, że możesz mieć tyle kołków w oponie ile chcesz. Pozdrawiam...
Bugatti Napisano 18 Grudnia 2010 Napisano 18 Grudnia 2010 Dokładnie, dzisiaj byłem u znajomego w rowerowym i miał jakieś schwalbe z kolcami cena? 400 zł sztuka.Ma ją podobno od ponad 2 lat i nikt nie chce jej kupić
Sandacz Napisano 18 Grudnia 2010 Napisano 18 Grudnia 2010 Jak się takie "kołki" wkręcą w lód to nie ma siły, by do wiosny puściły :-) http://img208.imageshack.us/img208/9695/spacer4.jpg
cichy66 Napisano 18 Grudnia 2010 Napisano 18 Grudnia 2010 TRAGEDIA !!! Nie ma gdzie kupic opon. Chyba, ze jedna bedzie miala 120 kolcow a druga 240 (mowie o Nokianie) ale nie widze w tym sensu ... chce miec 240 kolcow i tyle, jedna opona z 240 kolcami nie wchodzi w gre bo mam bardzo gladki bieznik w obecnych oponach ... Orientuje sie ktos, kto jest dystrybutorem dla Nokiana, Conti i Schwalbe ? Pozdrawiam, Jak to nie ma?? (nawet 240 kolców) Zapytaj np. tutaj cena nawet do przyjęcia: http://www.xtrabike.pl/?co=255&nr=1519&strona=0
RadekSki Napisano 18 Grudnia 2010 Napisano 18 Grudnia 2010 Podejrzewam, że o tej porze roku napis: "produkt niedostępny" bardzo dobrze oddaje możliwość zrealizowania zakupu...
Sandacz Napisano 18 Grudnia 2010 Napisano 18 Grudnia 2010 trudno się dziwić - srogi grudzień zaskoczył nie tylko drogowców :-)
cichy66 Napisano 18 Grudnia 2010 Napisano 18 Grudnia 2010 Podejrzewam, że o tej porze roku napis: "produkt niedostępny" bardzo dobrze oddaje możliwość zrealizowania zakupu... Oj sorki ale nie zauważyłem tego jaskrawego napisu "produkt niedostępny"coś mi się na oczy rzuciło. W ramach rekompensaty nowy link: http://www.bike-center.pl/index.php?p4816,schwalbe-marathon-winter-28x1-35-700x35c-drutowa-z-kolcami-opona http://www.formicki-bike.pl/produkt.php?kod=576&&id_pod_kat=91&&id_kat=44
Anubis32 Napisano 18 Grudnia 2010 Autor Napisano 18 Grudnia 2010 Niestety ale wszystkie podane maja szerokosc 35mm a interesuje mnie 40mm ... jestem dosyc potezny i momentami ciezko jest w lecie jechac na 37mm ! a co dopiero w zimie ! Mam tu na mysli myszkowanie opony na nierownosciach czy w szczelinach pomiedzy kostkami.
Sandacz Napisano 18 Grudnia 2010 Napisano 18 Grudnia 2010 Dla uzupełnienia: http://www.cyklotur.com/czesci_opony_detki_opony_28_zimowe,0.html
cichy66 Napisano 18 Grudnia 2010 Napisano 18 Grudnia 2010 http://www.bikecenter.pl/index.php?p5227,2-sztuki-schwalbe-marathon-winter-28x1-60-700x40c-drutowa-z-kolcami-opona http://allegro.pl/show_item.php?item=1375343050
rainier Napisano 18 Grudnia 2010 Napisano 18 Grudnia 2010 Obywatelu, zrób sobie dobrze sam... Potrzebujesz opony, może być zajechana, wkrętów meblarskich, silikonu oraz wkrętarki lub wiertarki z odpowiednią końcówką. Wkręty wkręcasz w oponę tam, gdzie są klocki bieżnika. Po wkręceniu smarujesz wszystko silikonem od środka aby było szczelne. Możesz też posmarować silikonem wnętrze opony przed wkręcaniem wkrętów-będzie bardziej szczelne. Plusem jest to, że możesz mieć tyle kołków w oponie ile chcesz. Pozdrawiam... dobra rada i wychodzi najlepiej, sam nie jeździłem bo w zimie inne sporty ale cały czas mnie korci aby taką oponę zrobić,
kris69_ Napisano 27 Grudnia 2010 Napisano 27 Grudnia 2010 zapytaj tutaj http://www.sportsklep.com/shop.php?a=opis_prod&id=10624&categorie=1032
shiler Napisano 28 Grudnia 2010 Napisano 28 Grudnia 2010 "Obywatelu, zrób sobie dobrze sam... " i zrobiłem bo też chciałem się przekonać jak to działa. Jako ze mam oponę do jazdy w zimę (ciężka ale może za to wytrzymała i niedroga bo za jakieś 35 zł- DURO) postanowiłem jej dorobić parę kolców. Czego użyłem: blachowkręty samo-wiercące (na razie użyłem około 80 zobaczymy jak się sprawdzi, można dołożyć) wiertarka+wiertło 1mm + końcówka z krzyżakiem silikon stara dętka 2 piwka Ponawiercałem od zewnątrz w klockach na wkręty nałożyłem trochę silikonu żeby uszczelnić powkręcałem i wyłożyłem od środka starą dętka założyłem i testy będą w weekend
shiler Napisano 2 Stycznia 2011 Napisano 2 Stycznia 2011 Oponka spisała się bardzo dobrze. Trasy głownie ubite drogi leśne. Gleb zero więc myślę ze warto poświecić parę zł i takie coś zrobić jeżeli ktoś lubi jeździć zimą.
Darek14 Napisano 13 Stycznia 2011 Napisano 13 Stycznia 2011 Ja regularnie jeżdżę zimą. Drugi sezon użytkuję opony Marathon Winter 28" x 40mm. Jestem bardzo zadowolony. Dystrybutorem Schwalbe jest Unibike (producent rowerów).
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.