Skocz do zawartości

[amortyzator]Revelation 426


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Od dłuższego czasu (czyli pierwszych oznak zajechania XCR'a) zastanawiam się nad zmianą amorka, na razie samego amorka póki nie uzbieram pełniej kwoty (może do końca 2011 się wyrobie) na rame Cube Stereo+damper+korbe+koła+stery redukcyjne i wszystko co tam potrzebne. Chciałbym już jednak w następnym sezonie pośmigać na działającym amorku, nie to co ten XCR. Znudziło mi się już dostawanie wstrząsu mózgu i zdrętwienia rąk po każdym zjeździe. Aktualnie śmigam na Unibike Flite 20' (wszystko firmowe, za tydzień dojdą nowe pedały, a po zakupie amorka od razu kierownica i mostek). Chciałbym rozwijać się w kierunku Enduro/AM. Jeżdżę od roku, do tej pory preferowałem spokojniejszą jazdę po górach, w następnym sezonie podnoszę sobie jednak poprzeczkę. Ważę ok 60 kg, wzrost 178.

 

Mój wybór padł właśnie na

Revelation 426 Air U-turn

Rev 426 jest sporo lżejszy od XCR'a, poza tym ma U-turn więc ze zbyt dużym skokiem problemu nie powinno być (myślę, by póki co we Flite ustawie sobie na 120). Jedyny problem to mocowanie hamulca (ten Rev ma ISO, mój Elixir 5 PM), ale to powinno rozwiązywać sprawę Avid Adapter.

 

Dopytać chciałem się, jaką gwiazdkę kupić (najlepiej z Cyklotur lub Rowerowy.com) i na co zwrócić uwagę podczas zakładania tego amorka (ile zostawić rury sterowej, tak by pasowała do Stereo 18' lub 20') i jakiej długości wziąć mostek+kierownice (póki co wybrałem sobie to i to długość=60)

 

Z góry dzięki za pomoc

Napisano

Ile rury sterowej zostawić to tylko zależy od ciebie jak ci będzie pasowało :D

A długość mostka to tylko zależy od ciebie jak ci się będzie jeździło :P

Napisano

Gwiazdkę? Najtańszą, w pełni metalową :D chyba pięciozłotową co do ceny.

 

20tka to wg mnie przy twoim wzroście rama za duża.

Ja bym zostawił powiedzmy z 22 cm sterówki, choć to NAPRAWDĘ TRUDNO powiedzieć jaka jej długość będzie ok. Bo może się okazać że zechcesz skorygować wysokość kokpitu a przy za krótkiej sterówce to może być potem dosyć karkołomne i bez zadowalającego rezultatu (np długością mostka, jego kątem lub stopniem giecia kierownicy)

Napisano

 Możesz zostawić dłuższą rurę, wsadzić kilka podkładek i przetestować różne ustawienia wysokości. Jak już będziesz pewny to przytniesz rurę do potrzebnej długości.

Napisano

Hmm, jakoś uda mi się załatwić tą sprawę z rurą sterową, mam 3 podkładki, jakoś to będzie :)

Tak jeszcze zapytam, żeby nie zakładać nowego tematu. Jakie fajne pedały w okolicach 100 złotych, platformowe z pinami, najlepiej do kupienia na Rowerowy.com moglibyście mi polecić? Jeszcze przydałaby się jakaś pompka do tego Revelation'a :blink:

Na koniec chciałbym się Was zapytać o własne zdanie w tej sprawie, czy na pewno dobrze robię kupując ten amorek teraz. Chciałbym przejeździć cały następny rok na czymś co będzie naprawdę działać, a potem przełożyć to do Cube'a.

Napisano

A ja bym tak nie celowal w Air U-turna,tylko bral takiego.Zdecydowanie prostsza budowa,mniej awaryjny.Czy z regulacji bezie sie korzystac czesto,raczej watpie,ja korzystam skrajnie rzadko.Subiektywne razenie ,ze dual jest ciut czulszy niz Air U-turn,moze temu ,ze ma o polowe mniej uszczelnien?

Napisano

A ja bym tak nie celowal w Air U-turna,tylko bral takiego.Zdecydowanie prostsza budowa,mniej awaryjny.Czy z regulacji bezie sie korzystac czesto,raczej watpie,ja korzystam skrajnie rzadko.Subiektywne razenie ,ze dual jest ciut czulszy niz Air U-turn,moze temu ,ze ma o polowe mniej uszczelnien?

 

Dla niektórych regulacja skoku jest bardzo ważna i często ważniejsza niż blokada. Mateusz ma w tej chwili ramę do której będzie musiał skrócić skok, a w niedalekiej przyszłości planuje zakup innej ramy. W jego przypadku to chyba dobry wybór.

Napisano

Jesli pyta sie o doswiadczenia innych to nie patrze co jemu sie przyda,tylko odpowiadam mu z punktu uzytownika.Co prawda zuytkuje tegoroczna SL na sztywna os,ale nie widze jakis roznic w srodku pomiedzy tym co chce kupic a tym co ja mam.Regulacje skoku mam ,jezdze w Beskidach,na poczatku troche krecilem,teraz przestalem.Dokladnie jak z tlumieniem....

Napisano

Tez mam Revelationa z U-turnem, blokade ząłączyłem raz, aby sprawdzić czy działa, U-turna przy goe mojego roweru używam rzadko, ale przydaje się na na extremalne podjazdy, mimo iż i tak rzadko używam, to i tak chyba bardziej przydatne niż blokada, której w Beskidach nie widzę sensu posiadania.

Napisano

Pojawiła się nowa opcja, przeszukałem wujka google i znalazłem jeszcze takiego Revelationa SL 150 Air U-turn. U-turn ma, 150 skoku (skręcę do 120) a także oś 20 co wydaję się być jego wielkim plusem! W tym wypadku muszę też kupić piastę z osią 20, nie za drogą ale i nie najgorszą, coś optymalnego, doradźcie :) I na razie raczej nie będę zmieniać obręczy. Co sądzicie? Czy macie jakiś opinie o tym sklepie jak i o samym amortyzatorze?

 

Jest jeszcze jedna ciekawa możliwość, mianowicie Pike 454, tylko że bez u-turn. Z tego co na razie udało mi się wyczytać ten Revelation SL ma problem z U-turnem, Pike za to jest niewątpliwie sprawdzoną i wytrzymałą konstrukcją.

Napisano

Mam dokladnie tego amora od pczoczatku roku kupowanego w Bikestacji.Mnie kosztowal 1300 bo jeszcze cos kupowalem.Po 2 krociutkich przejazdach rozebralem go do zera i poskladalem na swoich smarach,bo jakos tak dziwnie chodzil.Olej zostawilem oryginalny ,ale na wiosne i tak wrzuce inny.Problemy? Zadnych oprocz jednej wynikajacej z cholera wie czy winy producenta czy wykonawcy.Nie mam teraz ochoty a i szybkosci netu zeby szukac w manualu,ale tam gdzie zalecaja segera w lewej ladze od dolu to trzeba dawac o 1mm mniejszy niz zalecany.Faktycznie jest tam napisane ,ze za kazdym razem trzeba dawac nowy.Oryginalny latal z minimalnym luzem i jak kiedys kolega wsiadl na rower zeby zobaczyc jak sie ugina,widelec sie zlozyl.Po rozebraniu okazalo sie,ze segera scielo i wygielo piszac obrazowo jak brzeg garnka.Z roboty przynioslem sobie dobre firmowe segerki i zalozylem wlasnie o 1mm mnijszy ,siedzi ciasno i bezproblematycznie.Faktem jest to,ze musialo uplynac troche czasu,zeby mu zaufac na zjazdach.farba sie nawet fajnie trzyma ,jest dosc sztywny,oska rzeczywiscie cos daje i nawet to wyczuwam,w odroznieniu od dlugosci korb...tak z innej beczki.Jest taka denerwujaca przypadlosc ,ktora sprawdzlismy a kazdym razem z kolega,zreszta wielokrotnie w roznych warunkach.Za kazdym razem po dluzszym okresie nieuzywania,juz tak po godzinie revel wymagal wyczuwalnie wiekszej sily w 1 momencie jak tylko zaczal sie uginac niz Reba i wynika to najprawdopodobniej z wiekszej ilosci uszczelek i totalnie innej budowy widelcow.Z rura sterowa 20cm i manetka raczej mozna zapomniec o wadze ponizej 2000g.Nie czulem azdnej roznicy w rece pomiedzy nim a Reconem,ktory faktycznie wazyl 2044g

Napisano

Nie miałem ostatnio czasu żeby zajrzeć na forum, ale teraz jestem z powrotem.

Chyba skieruję swoje plany na Rev SL 150 Uturn oś 20. Spróbuję skontaktować się z tym sklepem, spróbuję jeszcze zobaczyć jak w Harfie, ale to dopiero po nowym roku.

Tutaj pojawia się jeszcze jedna sprawa, jako, że zdecydowałem się na amorek z osią 20 potrzebna będzie nowa piasta. Powiedzmy coś w granicach 200-240 złotych. Miło by było gdyby była dostępna w kolorze czerwonym ;)

Napisano

Z rura sterowa 20cm i manetka raczej mozna zapomniec o wadze ponizej 2000g.Nie czulem azdnej roznicy w rece pomiedzy nim a Reconem,ktory faktycznie wazyl 2044g

Hm ciekawe, ja też mam reva sl 2010, ze zwykłą osią i z manetką wazy 1670 gram. 400 gram za insze haki i ośkę to sporo...

Napisano

Ja mam dziwną "przygodę" z Revelationem Dual Air. Od nowości miał lekko wyczuwalny przeskok przy wciśniętym hamulcu i ruchu przód-tył. Po sprawdzeniu hamulców i sterów amor poszedł na gwarancję (kupiony we wrześniu 2010) i okazało się, że "coś" jest i trzeba golenie dolne wymienić. I teraz sobie poczekam, bo czarnych nie ma na stanie, tylko białe :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...