Skocz do zawartości

[Opony] na asfalt i drobne bezdroża


Bazus20

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam ,chciałbym się poradzić ponieważ kupiłem rower na oponach z wysokim bieżnikiem wyglądają wręcz jak do downhillu są bardzo dobre do jazdy w trudnych warunkach ale większość czasu spędzam raczej na chodnikach ,czasami wjeżdżając do lasu .Nie jeżdżę w zimę .Ostatnio przejechałem się rowerem

znajomego miał bontragery z symbolicznym bieżnikiem ,różnica jest znaczna prawie w ogóle nie czuć oporu wystarczy raz się odepchnąć i rower sam jedzie ,jedzie i końca nie widać .... . Więc jakie opony wybrać aby nadawały się do jazdy po mieście ale żeby miały także jakiś bieżnik np. żebym się nie wywalił przy przejeżdżaniu przez kałużę . Mam na myśli 26 cali i mniej więcej 50 zł za sztukę . Czy znajdę coś fajnego i wytrzymałego w tej cenie ?

Napisano

Nie śmiej się ale co to za różnica ;p ? Nie znam się zwijanka jest lepsza ? ,czy drutówka ;p

No i muszę koniecznie brać taki rozmiar jaki mam aktualnie czy mogę mniejszy wiekszy chodzi mi o to że mam 26 x 2.10 i czy jak wezmę np.2.30

to będzie pasować ;p ?

Napisano

HAHAHA :)

raz - opona na 24" obręcz

dwa - opona zjazdowa

trzy - genialna trakcja w terenie

cztery - na asfalt lepiej nie wjeżdżaj, takie opory toczenia

pięć - waga.

 

Sprawdź nasze propozycje :)

Napisano

No właśnie - opona do Dirtu, FR itp. Ciężka, szeroka, wielkie opory ruchu przy jeździe po asfalcie. Pomijając już rozmiar - opony 24" nie wciśniesz na 26" obręcz. Zdecydowanie nie do jazdy na codzień.

 

Zastanów się nad tymi Kendami SBE. Kobra też nie jest zła, ale w terenie, gdy jest trochę mokro, zaczyna myszkować. Na kamienistych zjazach i podjazdach typu drobne kamienie, gruby żwir potrafi "ładnie" stracić przyczepność. Coś za coś - SBE lepiej poradzi sobie w terenie, Kobra znów będzie troszkę lepsza na asfalcie.

Napisano

Wiem akurat nie zauważyłem że 24 ^^ ale martwi mnie że jak kupie za wąską oponę to felgi uszkodze na chodnikach

 

jaka jest różnica w wadze takiej drucianej opony i zwijanej

Napisano

Wiem akurat nie zauważyłem że 24 ^^ ale martwi mnie że jak kupie za wąską oponę to felgi uszkodze na chodnikach

 

jaka jest różnica w wadze takiej drucianej opony i zwijanej

 

Wydaje mi się że waga opony powinna być najmniejszym Twoim problemem.

Szukaj opon z grupy semislick, rozmiar to już sprawa osobistych preferencji, proponuje 26x1,9 do max 2.1 do tego przy użytkowaniu pilnuj właściwego ciśnienia w krawężnik nie uderzaj jak w ścianę i będzie naprawdę dobrze.

Napisano

Przesadzasz z tym uszkadzaniem obręczy. Dziury, dobijanie opony do obręczy - to wszystko kwestia doboru odpowiedniego ciśnienia.  Ludzie w mieście jeżdżą nawet na slickach, które mają 1.0 - 1.50, a ty chcesz pakować 2.40? 2.1 to naprawdę maksymalny rozmiar opony, jaką założyłbym do jazdy po mieście. 

 

Szukasz opony na miasto, a podajesz model, który został stworzony do użytku w terenie. I to konkretnym. Za bardzo kombinujesz. Szukaj jakichś semi-slicków vide Kenda Kobra czy Maxxis Wormdrive lub uniwersalnych opon terenowych, ale z niskim bieżnikiem i nie tak szerokich, czyli np. wspomniane już Kenda SBE czy Continental Race King.

Napisano

Fenthin ma rację - Semislicki. A jak po miecie więcej niż 50% jazdy to nawet coś pomiędzy slickiem i semislickiem.

Zobacz w miarę świeży wątek:

http://www.forumrowerowe.org/topic/80558-opony-co-sadzicie-o-wielkich-jablkach/

Moim zdaniem BigApple to doskonała opona do miasta. Nadaje się też w lekki teren - jak jest błoto lub niezbyt kopny piach to też da się przejechać choć na pewno nie poszalejesz.

Droższa niż planujesz, ale jak widać z tego wątku da się wyczaić w cenie lepszej niż zwykła sklepowa.

Napisano

Pytanie tylko, co rozumiemy przez jazdę po lesie. Bo jeśli weekendowe wycieczki za miasto, ok, można jakoś przejechać. Podobnie po płaskiej, twardej, ubitej leśnej drodze. Ale jeśli chcemy pojechać szybciej i agresywniej, do tego gdzieś jeszcze jakieś błoto, mokre korzenie, ja dziękuję. Praktycznie zerowy bieżnik, nie ma więc czym wgryźć się w podłoże. Wnioski można wyciągnąć samemu.

Napisano

Od siebie polecę Kendę Small Block Eight i Conti Race King :icon_mrgreen:

 

Od siebie odradzę Kendę SBE, wbrew pozorom ta opona ciężko się toczy na asfalcie. Koledze chodziło raczej o coś, co zapewnia mniejsze opory jazdy na asfalcie.

 

Ja mogę poradzić CST C-1436 oraz wspomniane wcześniej Kendy Kobry. Nie wiem, czy są na rynku jeszcze opony Michelin Sprint S - dobrze je oceniam. Jeździłem jeszcze na Author Wing (przejechałem kilka maratonów i duużo po asfalcie), oraz na Panaracer Mach SK - obie opony są dobre, jeśli teren jest troszkę bardziej wymagający.

Napisano

Kenda Karma 2.0 również sobie poradzi w mieście cena 55 zł wersja kevlar waga w okolicach 500 gram wersja drut 35 zł ale wagi nie znam. Co do jazdy w mieście to jeździłem w slickach 1.1 i jedynie na co musiałem uważać to krawężniki.

Napisano

czesc,

 

 

 

polecam conti race king ( na plaskie i do lasu (błoto odpada)) lub conti double fighter raczej na miasto.

 

pozdr

Robert

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...